Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Servisní služby Volvo Personal Service: Volvo slibuje revoluci. Čím se liší od jiných servisů?

Švédská automobilka v čínském vlastnictví zavádí v České republice nový koncept servisních služeb Volvo Personal Service, který ve Švédsku funguje už 15 let. V čem spočívá, jaké má přednosti a případné nedostatky?
Zpět na článek
10. 10. 2017 13:21
10. 10. 2017 13:40
10. 10. 2017 13:47
10. 10. 2017 14:06
10. 10. 2017 13:55
10. 10. 2017 14:05
10. 10. 2017 14:15
Avatar - Bubáq
10. 10. 2017 12:58
Progress správným směrem
Jak jste si už pomalu zvykli (předpokládáme), rádio Bubák obvykle přináší hlubší pohled na představenou problematiku, a to ve spojení se zákulisními a předkulisními informacemi, které se jinde ani nedovíte. Je jen nešťastnou souhrou okolností, že naše kvalitní rozbory a odborné prognózy musí být prezentovány na stránkách tak neduchaplného periodika, jakým je ACZ. Ale to není naše vina...
Také firma Volvo nezůstává stranou naší pozornosti. Už delší dobu jsme se zájmem pozorovali dění v jejích servisech na území ČR. Zatímco v Čechách se zase tak moc neděje, na Moravě se přímo roztrhl pytel s jevy, jež nemají v automobilové branži obdoby. Servisy firmy Volvo jako prvé na světě přišly s konceptem VPS, jejichž hlavním prvkem je zodpovědný mechanik- tolik zestručněná firemní zpráva rozepsaná v příspěvku ACZ na celkem 264 řádcích (!). Protože se však ukázalo, že v ČR dosud nebyl naklonován druh nazývaný "zodpovědný mechanik", musely tuzemské Volvo servisy na tuto realitu zareagovat. Servisy v Čechách, jak uvedeno výše, zmačkaly desítky papírů popsaných (anglicky) konceptem VPS a tím považují věc za vyřízenou. Jedinou černou ovcí mezi nimi je Srba servis Jíloviště, ale o tom až později.
Servisy na Moravě však zdvihly tuto hozenou rukavici a postavily se k problému čelem. S platností od 1.10.2017 opravdu ruší funkce přijímacích techniků a nahrazují je funkcemi "osobního Kašpárka". Inovativní podstata tohoto přístupu spočívá v tom, že když už je novopečený majitel Volva nešťastný ze svého vozu, jehož pohonná jednotka má jen 4 válce a nemůže mít více (spíše tedy ehm, méně), rozveselí jej alespoň pečlivě vybraný a proškolený člen servisního personálu.
Volvo Cars ČR najalo na školení "osobních Kašpárků" celou skupinu komediantů z firmy SPD Tomia Kokamury, kteří svou kvalifikaci předvádí užaslému publiku v rámci představení nazvaného "Už jsou tady, už je konec světa!". Tato parta spasitelů se osvědčila - slovy známého vrchního komedianta z ulice Siemensova 2717/4, 155 00 Praha 5., IČ: 28399757 - když zaváděla do servisů nejmenované firmy v ČR a SR koncept "Nebojte se jich, nás je víc (a máme větší pinďoury)". Volvo uznává, že tato kvalifikace by měla stačit na to, aby se stávající majitelé jejich osobních automobilů stali šťastnějšími a neodrazovali již více nové potenciální zájemce o koupi vozu této značky.
Zda se tato koncepce osvědčí a nalezne nějaké následovníky ukáže až čas. My v rádiu Bubák však máme za to, že "osobní Kašpárek" bude natolik úspěšný koncept, že jej poměrně brzo převezmou i další firmy, a to nejen z prostředí autoprůmyslu. Jako první následující se totiž ukazuje segment osobních účtů v českých pobočkách tuzemských i zahraničních bank....

A nyní k firmě Srba Jíloviště: podařilo se nám zjistit, že vedení firmy má kořeny plně v Praze. Tím více nás udivilo, že se pokouší implementovat VPS á la Morava také na území Prahy- západ. Nedalo nám to, a rovnou jsme vyrazili na místo činu. Jaké bylo naše překvapení, když se ukázalo, že v podání jmenované firmy nejde o instalaci "osobních Kašpárků" (které mluvčí firmy označil za znepokojivý trend přicházející z Východu), nýbrž o proces výběru, proškolení a zprovoznění androidů v podobě krásných mladých žen, spíše však děvčat. Při osobním setkání s asistentkami tohoto nového druhu jsme měli jisté pochybnosti o jejich technické a obchodní zdatnosti (však přeci mluvíme o typicky mužském prostředí, ne?), ale androidky to na nás vybalily bez hanby a uzardění. Jejich prostřednictvím jsem si osvěžili celou řadu technických znalostí z oblasti konstrukce automobilů a odcházeli jsme ze servisu Jíloviště jako znovu zrození.
Doporučujeme proto amatérům z plátku Svět Motorů, kteří se vydávají za odborníky, aby Srbu Jíloviště navštívili ještě dříve, než se o jejich totální neznalosti doví vážené čtenářstvo SM....
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2017 13:21
Garážník
No nevím - s autama, který už nejsou v záruce, jezdím ke garážníkovi a jak si to čtu, služby dostávám stejný.
- Osobní přístup - check
- Nevyhýbá se problémům a nestandardním opravám - check
- Cenu vím předem - check
- V případě problémů volá - check
- Je expert, protože stejným autem jezdí - check
- Můžu se na opravu podívat - check
- Vyměněné/rozbité díly mi dá - check

Když to srovnám s autorizákem a jeho ansámblem měničů, chybí tam kočka na recepci, ale poměr cena/výkon je úplně jinde. Možná to je jen nedůvěrou, ale ještě jsem se napříč značkama nepotkal s autorizákem, kde bych se nemusel bát ojebání.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Bubáq
10. 10. 2017 13:40
Re: Garážník
Velmi, velmi výstižné! Ale přeci jen: mému kamarádovi převzal malý domácí mechanik vůz Škoda 1000 MB do renovačního řízení a vrátil mu vůz úplně jiný (dokonce s jiným VIN). Ale to bude způsobeno nejspíš tím, že embéčka jsou nyní tak strašně populární....
Avatar - KANKUNEN
10. 10. 2017 13:47
Re: Garážník
V autorizáku je na všechno papír, osvědčení, školení a kalibrace a jen ten učeň pod zvedákem sotva vymění čepku na ventilku.
Avatar - Bubáq
10. 10. 2017 14:06
Re: Garážník
Taky pravda... ale ta cirkulace proškolených mechaniků; ta nedostatečná výstupní kontrola odvedené práce; ten propracovaný systém neuznání reklamace; osobní zkušenosti s jedním z velkých autorizovaných servisů.
Avatar - speedfred
10. 10. 2017 16:00
Re: Garážník
no tak ja ti neviem,môžu mať všetky certifikáty ale keď to má ľavé ruky a pri výmene svetla ti poškrabe nárazník tak neviem čo si mám myslieť o prémiovom servise.
Avatar - schima
10. 10. 2017 13:55
Re: Garážník
Je expert, protože stejným autem jezdí >:D >:D >:D >:D
Avatar - Bubáq
10. 10. 2017 14:05
Re: Garážník
Pokud má práci jako koníčka, tak ano. Je expert, m.j. i proto, že s autem jezdí. Tnzn., že všichni jsou experti. Posměšek není na místě.
10. 10. 2017 14:15
Re: Garážník
Jen se směj, ale kvalifikovaný a důkladně proškolený technik v autorizáku (pozdravuju do Vršovic) posledně nemohl najít, kde se otevírá kapota.
To opravdu radši auto svěřím klukovi, kterej stejný auto (prakticky, AR-Fiaty jsou stejná stavebnice jak VolkswagenGruppe) x-krát rozebral a složil do posledního dílu a místo generálky za 92k bez DPH mi poradí, že je proti spotřebě oleje dobrý pod pístní kroužky navrtat díry, protože se na to v Itálii zapomnělo.
11. 10. 2017 00:08
Pracují v týmu po dvou...
U Toyoty se to jmenuje Expres servis. Co se bude dít, když jeden z nich onemocní nebo si vezme dovolenou ? Nastoupí andon. A co když onemocní dva a každý bude z jiného týmu ? Kdo bude sepisovat zakázku ? Budu čekat než se osobní mechanik umyje a bude se převlékat když pojede na zkušební jízdu ve voze s béžovým interiérem ? Nebo pojede ve špinavých montérkách ? A co když můj osobní mechanik bude mít dovolenou, nikdo jiný mne a mé auto v servisu nebude znát, protože jsem jednal poslední tři roky vždy s jedním člověkem. No, docela dost otazníků - nechám se překvapit.
Rozbalit vlákno
0