Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šest válců v jedné stopě: Velká galerie (1. díl)

Za vznikem šestiválcových motocyklů stála nejprve snaha o vytvoření nejvýkonnějších strojů sportovních strojů pro běžný silniční provoz, kterou poměrně brzy vystřídaly zcela jiné priority.
Zpět na článek
6. 6. 2016 10:01
6. 6. 2016 10:35
Avatar - kari.laz
6. 6. 2016 10:01
Paráda
Moc velká paráda. Pořádné motory v pořádných strojích.
Ale stejně mě nejvíce uchvacuje Triumph Rocket III, který má tříválec o objemu 2,4 litru. Ale to asi není pod článek o šestiválcových >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - maxi!
6. 6. 2016 10:05
znova bravo a vdaka!
Dalsi super clanok ( po Alfach a blikackach ), pekne momenty z historie
pred tyzdnom som videl pri jazere v Geneve Benelli Sei len tak odstavenu v rannom dazdi, neuveritelna nahoda!
Pametam clanok, ako T.Pistek kupoval sestvalcovu Hondu (myslim niekde v Madarsku) a hltal som jeho testy v SM ( Renault 5 Alpine, rozne Porsche,....) :-!
Rozbalit vlákno
1
6. 6. 2016 11:02
Re: znova bravo a vdaka!
stary benelli jsem moc chtel, ale nez jsem mohl koupit, uz nebylo co...
6. 6. 2016 10:35
Slepá ulička
Zatímco fourinka byla první z mnoha, tak 6-válce se staly spíše slepou uličkou pro užití v normálních, rozuměj radost z jízdy poskytujících motocyklech. Svezl jsem se Valkýrou, ale pocit byl takový čópřbavorákovatý, tedy pro mě osobně nic zajímavého. Cokoliv kapotovaného z Japonska s 4-válcem a objemem 600-1200 je pro mě osobně zážitkově zajímavější, než jakékoliv auto ....
Rozbalit vlákno
6
6. 6. 2016 11:01
Re: Slepá ulička
no vidis, a uz mas palec dolu!
za co proboha? :-)

nekoho se dotklo, ze na slusne motorce je silnejsi zazitek nez v aute??
Avatar - Blue Sun
6. 6. 2016 12:07
Re: Slepá ulička
Třeba za to, že lidi nesouhlasí s jeho vnímáním zážitků? Kapotovaná nuda a zážitek?
Avatar - white label
6. 6. 2016 12:11
Re: Slepá ulička
Proč by to měla být nuda?
Avatar - kari.laz
6. 6. 2016 15:52
Re: Slepá ulička
To, že kapotované motorky většinou nejsou designově takové, jako výstavní kousky Indian a podobně neznamená, že jsou nuda. Jsou podřízené funkčnosti, ale jízdní zážitek nabídnou dokonalý.
6. 6. 2016 12:16
Re: Slepá ulička
Docela se divím, že už nemám (za ty svoje kecy) dávno zrušený účet ;-)
6. 6. 2016 12:24
Re: Slepá ulička
To ja taky, jeste jeden takhle ostrej prispevek, tak te sam nahlasim :-)
6. 6. 2016 21:19
Už před mnoha lety jsem slyšel názor,
že motocyklové motory jsou jen jednoválce, motory do V, four square jako Ariel a boxery. Vše ostatní, že jsou automobilové motory montované do motorek.
Netvrdím, že je to i můj názor, ale vždycky si na něj vzpomenu.

Osobně zastávám jednoduchost, takže moje motorka měla nejvíc 3 válce. Pak přibývají karburátory, ventily a vůbec. A kdo se v tom má pořád hrabat. :-!
Rozbalit vlákno
4
6. 6. 2016 22:22
Re: Už před mnoha lety jsem slyšel názor,
...chlapi v servisu:)
šestiválec jsem chvilku jezdil, fakt je ten, že kultura projevu byla nejlepší co jsem na motorce zažil. vibrace nula. žel bohu jsem záhy zjistil, že tenhle druh motocyklu pro mně moc není /K1600GT/. ten motor bych rád zažil v nějakém nakedu nebo power-cruiseru. takový Horex:)
[odkaz]

btw. dneska jsem udělal zkušenost /OT/ s trojválcem v automobilu /Focus 1.0 ecoboost/ a nejdřív jsem nevěděl, jestli je to nějaký diesel, protože to mělo celkem slušnou prodlevu a zvláštní zvuk, který jsem ještě v autě neslyšel, ne ošklivý, ale zvláštní, a potom jsem tomu začal i nakládat a řekl bych, že proti atmo 1.6ce to není žádný velký propadák. a spotřeba byla nižší, to zase jo.

mimochodem, do motorek se dává i V8, nějaký šílenci v Austrálii...
Avatar - maxi!
7. 6. 2016 07:52
Re: Už před mnoha lety jsem slyšel názor,
no V8 dost casto, ale dokonca aj V10 som registroval! :-!
7. 6. 2016 15:28
Re: Už před mnoha lety jsem slyšel názor,
....a V8 mají také Boss Hoss 5.7 litr a později i 6,2 litr z Corvetty.
7. 6. 2016 23:12
Re: Už před mnoha lety jsem slyšel názor,
to byla doba, kdy žádné servisy nebyly :-) a šestiválce byly v Praze dva. Jedna CBX T. Pištěk a druhá CBX J. Meixner. Víc nevím.
Ten chlap co to říkal je už dlouho na pravdě boží a byla to reakce na nápad postavit dragster s motorem T603. Říkal nám, tehdy mladým klukům, že V8 do motorky nepatří, a že se s tím budeme srá_t a nakonec nás pojede Pepa Křížek na jednoválci, což je ten správný motor do motorky.

Jo a ten tříválec by dvoutakt a jezdil krásně /vodní bůvol/
7. 6. 2016 00:52
Ještě se zapomnělo
na BMW K1600 což jsou takové podivně vypadající cestovní šestiválce :-)

Za mě do motorky i do auta jedině řadový čtyřválec. Bez škubání rozjezd od volnoběhu, dokonalý zvuk, minimální vibrace. Takový Hornet 600, starý Fazer 600, to jsou dokonalé stroje. Taky nejrychlejší motorky všech dob jsou vždy řadové čtyřválce - ZX12R, ZZR1400, Hayabusa. Dvouválec má menší rozsah využitelných otáček, nemluvě ani o jednoválcích, kde je reálně využitelných tak 500 otáček. Tříválec nelze rozumně vyvážit a nemá proti čtyřválci kromě ceny žádnou výhodu. Šestiválec už je zbytečně složitý.
Rozbalit vlákno
14
7. 6. 2016 06:21
Re: Ještě se zapomnělo
Naprostý souhlas. Moc rád vzpomínám třeba na Zephyr 550, taková nenápadná motorka s perfektním podvozkem a sametovým motorem. Jednoválec je samozřejmě dobrá volba do endura. Jen tak mimochodem, asi jediná motorka, která mi připadala nezvladatelná byla Husquarna WR 360 ...
7. 6. 2016 08:23
Re: Ještě se zapomnělo
Ta nenápadnost je relativní, vzhledem k tomu, že v době tvého Zephyrování největší frajeři v okolí jezdili maximálně na MZ 250 :-)
7. 6. 2016 09:54
Re: Ještě se zapomnělo
Zdar sousede. Nevím jestli si to ještě pamatuješ, ale moje první motorka byla právě MZ 250 a byla to ukrutná pila (ČZ 250 byla původně bráchova), taky jsem si s ní udělal letecký výlet do škarpy u Dobrkovic ... Máš moc pěknou novou káru ;-)
7. 6. 2016 10:43
Re: Ještě se zapomnělo
Čau, samozřejmě pamatuji, sice jsem v té době ještě snil o Simsonu, ale vzpomínám jak na havárku tak na diskuze hošanů s MZ 150, že 250 už je moc silný dělo :-) Pod moto článkem bys měl spíš chválit Guzzinu, i když ten vibrující traktor se sem mezi sametové šestiválce taky moc nehodí. Mondea jsem vždycky zkousl, asi zvyk z tvých manažerských začátků, ale byla to racionální volba pro nejlepší poměr velikost, cena, výbava, výkon. Jasná srdcovka je M6, bohužel s požadavky na výbavu bych musel lepit za Revolution.
7. 6. 2016 12:05
Re: Ještě se zapomnělo
No o Guzzi vím na rozdíl od Tebe prd .... ;-) Jestli by vám už M6 nebyla trochu malá, přeci jen Mondeo je docela velký auto ..
7. 6. 2016 07:56
Re: Ještě se zapomnělo
Nezapomnělo, je to jenom první díl seriálu, jestli to správně chápu.
Auta se čtyřválcem, to je asi jenom spodní rozsah akceptovatelného:)
Avatar - Magister
7. 6. 2016 08:31
Re: Ještě se zapomnělo
Tak tak, BMW dělá fantastické stroje. Nebýt Harleyář, tak jezdím na BMW. :-)
7. 6. 2016 10:35
Re: Ještě se zapomnělo
Tak v tomhle s tebou nebudu souhlasit vzhledem k tomu, že čtyřválce patří mezi moje nejméně oblíbené motocyklové motory. :-) To je samozřejmě dost zobecněné, protože jsou vždy horší a lepší. Přijde mi, že se tříválce lépe sbírají, mají víc síly v nižších otáčkách. Ale jak se říká, charakter je v určitém smyslu synonymum pro nedokonalost. A já mám nejvíc kilometrů na tříválcích Triumphu (a rozhodně mi nepřijdou nerozumně vyvážené) a za nimi jsou dvouválce Ducati, kde právě charakter hraje velkou roli. Neříkám, že čtyřválec v takové S1000XR není zábavný, to bych kecal, protože jsem měl škleb od ucha k uchu, když jsem ji proháněl Alpami, jen všichni nemůžou být první. A nemám pokaždé náladu na ječivou pilu, což je snad jediný projev, který čtyřválce zvládají.
7. 6. 2016 12:20
Re: Ještě se zapomnělo
každý motor má něco, zkus dát čtyřválec do crossky, do chopperu, atd...
7. 6. 2016 13:10
Re: Ještě se zapomnělo
Samozřejmě. Uvažoval jsem v první řadě o naháčích.
7. 6. 2016 21:34
Re: Ještě se zapomnělo
taky o něm uvažuju. Líbí se mi Augusty a Ducati Monster. Lahůdka by byla Bimota:)
8. 6. 2016 09:26
Re: Ještě se zapomnělo
MV jsou krásné a soudě podle letošní Brutale 800, kterou jsem jel, už konečně odladili elektronický plyn a člověk si z toho nerve vlasy. Monster 1200 R jede skvěle a je to pohledný stroj, jak člověk od Italky čeká.
8. 6. 2016 23:22
Re: Ještě se zapomnělo
škleb od ucha k uchu? Na to mi stačilo Mito. A mělo ten správný jeden válec jak píšu jinde. Přes to, že to byla lehounká motorka, tak jsem byl vždycky utahanej. Moc jsem to prožíval.
Na tříválci, bůvolovi, byl větší klid.
Díky lidem, které jsem v mládí poznal, mělo všechno do 1/2 litru jeden válec. Co bylo nad to, mělo válce dva. Já vím Jawa OHC, ale na té jsem moc nenajel.
Kamarád měl motor AJS, jednoválec v podivném rámu a mělo to mít 500ccm, jenže za ta leta už tam bylo 680ccm, píst z nějakého kompresoru. No a to řáchlo co 250m, ale jelo to jak z praku.
Ale nejsem magor, který by nenáviděl víc válců. Gold Wing je kult.
9. 6. 2016 08:19
Re: Ještě se zapomnělo
Tak člověk se může bavit různě a v tomhle případě šlo o tu splašenost a bláznivost vzhledem k tomu, co to je. K tomu patřil i zvukový projev čtyřválcové pily.