Šestistupňový Tiptronic pro Polo i Roomster
Automatická převodovka nepatří v Evropě mezi populární položky příplatkové výbavy, ale přesto je zejména v kombinaci s výkonnějšími motorizacemi a dražšími verzemi automobilky do výrobních programů zařazují.
Škoda Roomster byla jedním z prvních malých modelů koncernu VW, do kterých byla ohlášena převodovka AQ250-6F a nyní se stejné převodové ústrojí dostalo i do ryzího malého vozu: Volkswagenu Polo. Samočinná převodovka s hydrodynamickým měničem a planetovými soukolími je dodávána do koncernových vozů od roku 2004. Ústrojí bylo vyvinuto a je vyráběno specializovanou japonskou firmou AISIN.
Uvnitř skříně je uspořádání planetových soukolí dle Lepelletiera (jednoduché planetové soukolí a soukolí Ravigneaux) umožňující dosáhnout příznivého převodového rozsahu (6,05) při kompaktních vnějších rozměrech (zástavbová délka 350 mm) a nízké hmotnosti (82,5 kg).
Paradoxem modelové řady Roomster je skutečnost, že automatické převodové ústrojí bude jedinou šestistupňovou převodovkou v nabídce. Cenu, kterou Škoda za tuto vymoženost žádá, zatím neznáme.
Volkswagen Polo je na tom se šestistupňovými převodovkami podobně, i když zde je k dispozici šest stupňů alespoň pro nejsilnější TDI s 96 kW. Samočinná převodovka je, stejně jako v případě Roomsteru, kombinována s motorem 1,6 16V (77 kW).
Ve třídě malých vozů je mnohem běžnější automatizovaná převodovka nebo planetová samočinná převodovka s hydrodynamickým měničem momentu, ale pouze se čtyřmi nebo pěti stupni.
Volkswagen žádá za jeden z nejsilnějších a zřejmě komfortněji orientovaných modelů Polo 421.200,-Kč, což je cena obsahující příplatek 43.300,-Kč za šestistupňové převodové ústrojí Tiptronic. Samozřejmostí je celoživotní olejová náplň a možnost přímo volit převodové stupně.
Polo 1,6 16V (77 kW) s automatickou převodovkou akceleruje z 0 na 100 km/h za 11,3 s (tj. +0,3 s), nejvyšší rychlost činí 187 km/h (-5 km/h) a kombinovaná spotřeba 7,6 l/100 km (+0,5 l/100 km).