Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šestistupňový Tiptronic pro Polo i Roomster

Ondřej Láník
Diskuze (29)
Automatická převodovka nepatří v Evropě mezi populární položky příplatkové výbavy, ale přesto je zejména v kombinaci s výkonnějšími motorizacemi a dražšími verzemi automobilky do výrobních programů zařazují.

Automatická převodovka nepatří v Evropě mezi populární položky příplatkové výbavy, ale přesto je zejména v kombinaci s výkonnějšími motorizacemi a dražšími verzemi automobilky do výrobních programů zařazují.

Škoda Roomster byla jedním z prvních malých modelů koncernu VW, do kterých byla ohlášena převodovka AQ250-6F a nyní se stejné převodové ústrojí dostalo i do ryzího malého vozu: Volkswagenu Polo. Samočinná převodovka s hydrodynamickým měničem a planetovými soukolími je dodávána do koncernových vozů od roku 2004. Ústrojí bylo vyvinuto a je vyráběno specializovanou japonskou firmou AISIN.

Uvnitř skříně je uspořádání planetových soukolí dle Lepelletiera (jednoduché planetové soukolí a soukolí Ravigneaux) umožňující dosáhnout příznivého převodového rozsahu (6,05) při kompaktních vnějších rozměrech (zástavbová délka 350 mm) a nízké hmotnosti (82,5 kg).

Paradoxem modelové řady Roomster je skutečnost, že automatické převodové ústrojí bude jedinou šestistupňovou převodovkou v nabídce. Cenu, kterou Škoda za tuto vymoženost žádá, zatím neznáme.

Volkswagen Polo je na tom se šestistupňovými převodovkami podobně, i když zde je k dispozici šest stupňů alespoň pro nejsilnější TDI s 96 kW. Samočinná převodovka je, stejně jako v případě Roomsteru, kombinována s motorem 1,6 16V (77 kW).

Ve třídě malých vozů je mnohem běžnější automatizovaná převodovka nebo planetová samočinná převodovka s hydrodynamickým měničem momentu, ale pouze se čtyřmi nebo pěti stupni.

Volkswagen žádá za jeden z nejsilnějších a zřejmě komfortněji orientovaných modelů Polo 421.200,-Kč, což je cena obsahující příplatek 43.300,-Kč za šestistupňové převodové ústrojí Tiptronic. Samozřejmostí je celoživotní olejová náplň a možnost přímo volit převodové stupně.

Polo 1,6 16V (77 kW) s automatickou převodovkou akceleruje z 0 na 100 km/h za 11,3 s (tj. +0,3 s), nejvyšší rychlost činí 187 km/h (-5 km/h) a kombinovaná spotřeba 7,6 l/100 km (+0,5 l/100 km).

Ondřej Láník
Diskuze (29)
28. 8. 2006 20:16
Re: OT: Proč nemít 959 11krát
To jsem si nevycucal... to je obecně známá informace. Ostatně myslím, že i zde byl článek o tom, že vlastní také Getze...
27. 8. 2006 19:58
Re: POLONÉZA
>:-[] >:-[] :yes:
27. 8. 2006 19:07
Re: OT: Proč nemít 959 11krát
Pokud se Galante domníváš, že ty a Brunejskej sultán střádáte na stejnou káru od TTT >:-[] pak bys měl vědět, že se jedná o dary automobilky pro akcionáře...
27. 8. 2006 18:52
POLONÉZA
Až se pořežeš o 207 hran... až tě pokouše muréna (lic. mari)... až obletíš s Kliem půl vesmíru... uzříš možná na obloze POLOdémant... To souhvězdí Tiptronic ti osvětluje tvou další cestu... v POLU. P.S. Je to k neuvěření... ale tomuhle démantu zbývá již jen 24 měsíců... Stále krásný, stále nedostižný...