Setra připomíná 50 let modelové řady S100

 

Před padesáti lety se představila druhá generace autobusů značky Setra, která představuje důležitý milník v její historii a je považována za předchůdce dnešních vysokopodlažních autokarů.

První autobus vyrazil na silnice z bran společnosti Kässbohrer dne 11. února 1911, ale rodinný podnik se již předtím proslavil svými kočáry a nástavbami pro nákladní automobily.

V roce 1951 se poprvé objevilo jméno Setra a bylo použito ve spojení s modelem S8, jehož výstavní premiéra se odehrála na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Ten lze označit za mezník ve vývoji autobusů.

Setra je totiž zkratkou ze selbsttragend, označujícího samonosnou nadstavbu, která byla použita poprvé v historii německých autobusů, právě u modelu S8. K novinkám v konstrukci tohoto autobusu patřilo i umístění zavazadlových prostorů pod podlahou kabiny.

Setra S8 spolu se svými sesterskými modely dnes představuje první generaci autobusů své značky, které vedle samonosné konstrukce karoserie, umístění motoru v zádi a zavazadlových prostorů pod podlahou spojoval i design, který dle módy počátku padesátých let sázel na velmi oblé linie.

Setra a 65 let jejích autobusů ve velké galerii

Představení konstrukční řady S 100 v roce 1967 bylo důležitým krokem směrem k industrializaci výroby autobusů a zároveň přineslo druhou generaci autobusů společnosti Kässbohrer se jménem Setra.

Premiéra typů S 100, S 110, S 120, S 130 a S 140 navíc přinesla revoluční změnu v designu autobusů své značky. Zvýrazněné zaoblení prvních autobusů Setra bylo nahrazeno jasným, věcným obrysem. Jednalo se o design, který lze u linkových autobusů identifikovat ještě dnes.

V konstrukční řadě S 100 se skrývaly nejnovější technické poznatky tehdejší doby. Více pohodlí a lepší stabilitu vozidel přinášelo nezávislé zavěšení předních kol a optimální odpružení listovými pružinami a pryžovými prvky. Standardem pro tuto řadu se stalo i vzduchové odpružení.

Z celé konstrukční řady S 100 s 22 typy, zahrnujícími městské, linkové i dálkové autobusy, výrazně vyčnívá zájezdový model S 150 Panoramabus, se zvýšenou podlahou i střechou zhruba od poloviny své délky až po poslední sedadla. Právě tento model je dnes vnímán jako důležitý předchůdce dnešních zájezdových autobusů a to díky komfortu a výhledu, který poskytoval svým cestujícím.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
Zdroj: Setra

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se Šilhavého Ukrajinci

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Jaroslav Šilhavý, trenér národního týmu, očekává zítra proti Ukrajině ještě těžší zápas, než…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…