Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Setuza se zaměří na výrobu biopaliv

Podle deníku Mladá fronta Dnes se společnost Setuza v nejbližších letech zbaví výroby olejů, margarínů, pracích prášků a mýdel, aby se zaměřila na výrobu biopaliv.
Zpět na článek
28. 6. 2006 09:40
neregistrovaný "anonym"
28. 6. 2006 09:43
neregistrovaný "F. Mrázek"
28. 6. 2006 10:52
neregistrovaný "Alessio"
28. 6. 2006 10:56
neregistrovaný "Honza"
28. 6. 2006 12:50
neregistrovaný "Mirek"
28. 6. 2006 17:08
neregistrovaný "don Pedro"
28. 6. 2006 14:53
neregistrovaný "f"
28. 6. 2006 15:26
neregistrovaný "Anton"
28. 6. 2006 16:01
neregistrovaný "Mirek"
28. 6. 2006 16:30
neregistrovaný "anonym"
28. 6. 2006 20:41
neregistrovaný "tom"
28. 6. 2006 21:45
neregistrovaný "geroc"
28. 6. 2006 23:45
neregistrovaný "Alessio"
29. 6. 2006 02:02
neregistrovaný "Mirek"
29. 6. 2006 11:48
neregistrovaný "Alessio"
29. 6. 2006 12:46
neregistrovaný "geroc"
30. 6. 2006 10:56
neregistrovaný "Mirek"
30. 6. 2006 11:02
neregistrovaný "Mirek"
30. 6. 2006 12:03
neregistrovaný "Alessio"
30. 6. 2006 20:26
neregistrovaný "picaba"
1. 7. 2006 00:08
neregistrovaný "Alessio"
neregistrovaný "anonym"
28. 6. 2006 09:40
držim palce
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "F. Mrázek"
28. 6. 2006 09:43
Já Vám to říkal...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Alessio"
28. 6. 2006 10:52
Setuza
Ano, to je směr, kterým se máš vydat,holka jedna šikovná! :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Honza"
28. 6. 2006 10:56
dobrá trefa
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mirek"
28. 6. 2006 12:50
Biopaliva jedou
Obchodnici zjisili, ze biopaliva maji velkou budoucnost. Ted uz jenom zbyva aby to zjistili i ve vlade a konecne po 5ti letech obstrukci, prijali zakony potrebne k rozvoji biopaliv. No a samozrejme take je na case, aby ty stovky mistnich diskutujicich, kteri kazdou zminku o biopalivech glosuji jako hloupost, konecne otevreli oci a vzali na vedomi realitu. Treti se z poklidneho drimani musi probudit autovyrobci a konecne nabidnout motory, ktere s biopalivy dokazi pracovat i v mire vetsi nez povinnych 5%. Nicmene, hlavni vec - totiz ze giganti konecne zjistili, ze biopaliva jsou cesta k velkym obchodum, jiz mame za sebou. Ostatni prijde.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "don Pedro"
28. 6. 2006 17:08
Re: Biopaliva jedou
Kdyby jen obchodníci, voni to zjistili aj politici .......
neregistrovaný "f"
28. 6. 2006 14:53
Je to akciovka?
Pokud jsou akcie Setuzy tak si jich pár koupím...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Anton"
28. 6. 2006 15:26
Biopaliva?
Nasazeni biopaliv jako nahrada soucasneho konzumu je utopie. Maximalne nahradit tak 10-20% kdyz se omezime na jidle. Chtelo by to vice vedcu a mene PR recicek od Setuzy. Prepocte si ty jejich plany na L..
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Mirek"
28. 6. 2006 16:01
Re: Biopaliva?
Tato pruzracna hloupost mne vzdy dostane. Nahradime 20% dovozu z arabskych zemi vlastni produkci. A rozumbradum na diskuznich forech je to malo. Dokud nebude neco co nahradi 100% spotreby tak se o tom nebudou bavit. Mne prijde, ze kdyz utratime v CR 20% z toho co dnes neustale presouvame k arabskym sejkum jako uzasny vysledek. Je to investicni pobidka neskutecneho rozmeru, ktera toto hospodarstvi posune o notny kus dal. Tak proc mam stale cist ty znudene komentare mudrlantu, ze kdyz nenahradime 100% tak o tom nema cenu ani mluvit.
neregistrovaný "anonym"
28. 6. 2006 16:30
Re: Biopaliva?
naprosto souhlasim s tvym nazorem
neregistrovaný "tom"
28. 6. 2006 20:41
Re: Biopaliva?
jojoj taky 100pro souhlas :-)
neregistrovaný "geroc"
28. 6. 2006 21:45
Re: Biopaliva?
Když budeš chtít nahradit 20 % PHM formou bioethanolu tak tuto republiku budeš muset odlesnit abys toho dosáhl. Nastuduj si nejdřív o tom něco a pak veď dikusi chytráku.Jinak mlátíš prázdnou slámu.
neregistrovaný "Alessio"
28. 6. 2006 23:45
Re: Biopaliva?
Jedna reakce na článek v novinách:

Dejme tomu, že předpoklady autora ohledně potenciálu snížení spotřeby jsou reálné (i když pokud na jedné straně odečítá od spotřeby export výrobků z ropy, měl by na druhé straně přičíst jejich import) a že je opravdu potřeba nahradit jen asi 3 mil. tun ropy ročně, píše Jan Čáp.

Dále však autor uvádí, cituji: ".. za předpokladu výnosnosti našich polí cca 3 tuny řepky olejné z hektaru - rovná se o potřebu cca 1 mil. hektarů...", čímž se dopouští nepřesnosti hraničící s demagogií, protože:

* výnos řepky není 3, ale 2,57 tuny z hektaru (celostátní průměr za léta 2000-2004 je dle statistiky ČSÚ)

* 1 tuna řepky není ekvivalent 1 tuny ropy - podíl technicky zpracovatelných olejnatých látek totiž činí cca 38% hmotnosti semene, zbytek jsou pokrutiny - výlisky použitelné pro výrobu krmných směsí (zpravodaj České Energetické Agentury, 1999)

Čili z 1000 kg řepkového semene získáme cca 380 kg olejnatých látek, respektive z 1 hektaru necelou tunu - přesně 976,6 kg. Abychom jím nahradili spotřebu 3 mil. tun ropy, musela by se každý rok pěstovat na rozloze cca 3 mil a 72 tisíc ha orné půdy. Česká republika přitom disponuje přibližně 4,3 milionu ha zemědělské půdy, z toho jsou cca 3 miliony ha orná půda!

Závěr je stejný, jaký vloni učinil ve svém článku "Feeding Cars, Not People" George Monbiot: museli bychom nakrmit svá auta namísto sebe (a nebo řádově omezit jejich celkovou spotřebu - volba je na nás).
neregistrovaný "Mirek"
29. 6. 2006 02:02
Re: Biopaliva?
Posudte. Nedavno special na zavode ekoaut ujel na 1 litr lihu cca 2000 kn. To je radove 100x lepsi spotreba nez maji dnesni auta. Jestlize dokazeme z biosurovin vyprodukovat asi 10% dnesni spotreby ropy, potrebujeme udelat automobil 10x uspornejsi nez je dnesni stroj. Kdyz dokazeme udelat special ktery je 100x efektivnejsi, myslim ze udelat auto 10x uspornejsi neni technicky nerealne. Bude to auto trochu jine nez dnes, lehci, kde bezpecnost nebudou zajistovat stovky kilo zeleza ale spise inteligentni elektronika. Jakmile proste budeme v situaci, ze budeme mit k dispozici jen 10procent dnesni spotreby ropy, tak se tomu prizpusobime a zadna velka katastrofa se nestane. Ty nekonecne vypocty nutne rozlohy poli nemaji smysl. Uz jenom proto, ze napr. vyteznost vyroby lihu za poslednich 20 let stoupla nekolikrat a stale roste. Kdyz vyteznost vyroby lihu stoupne na dvojnasobek, jsou veskere vypocty ploch zcela mimo.
neregistrovaný "Alessio"
29. 6. 2006 11:48
Re: Biopaliva?
Problém je v tom, že výtěžnost sice roste, ale kvůli rotaci plodin...když budete mít všude řepku...moc si nezarotujete :-)
PS: spotřeba 1litr na 2000 km? z kterého kopce to bylo?
neregistrovaný "geroc"
29. 6. 2006 12:46
Re: Biopaliva?
Ano,bohužel málokdo z fanatických zástanců biopaliv si uvědomuje základní věci kolem zemědělstvi alias pěstování rostlin tady se příroda jaksi nedá očůrat.
neregistrovaný "Mirek"
30. 6. 2006 10:56
Re: Biopaliva?
Nedelejte z toho kovbojku. Napr. v CR se ted stavi okolo desitky novych lihovaru, kde bude jako surovina obili. Obili se u nas na velkych rozlohach pestuje jiz stovky let a vsem to prijde normalni. Tak kde je ta katastrofa?
neregistrovaný "Mirek"
30. 6. 2006 11:02
Re: Biopaliva?
Proc by jste musel mit vsude repku. Olejnatych plodin je vice - napr slunecnice (udajne jeste vyhodnejsi), soja a pod. Druha pulka spotreby muze byt lihem - obili, cukrovka, kukurice atd. Proste zdoje jsou rozmanite a v podstate oproti dnesnimu zemedelstvi nebude rozdil. Pouze nebudeme resit vecny problem prebytku. Spise naopak.

2000km na litr je prekvapive dost, ze? Samozrejme to byly specialy - lehke skorepinky pro 1 leziciho trpaslika. Take vetsina 2000km/L nedosahla. Pohybovali se vetsinou okolo 1000km/L . >:D
neregistrovaný "Alessio"
30. 6. 2006 12:03
Re: Biopaliva?
Víte, to je všechno hezké, ale pokud něco trochu víte o zemědělství, tak vítě, že musíte nechat pole jeden rok ladem(vysýt nějakou energeticky nenáročnou plodinu), čímžto se vlastně opět plocha zmenší o třtinu...Já vám říkám, že biopalivem u nás ropu nenahradíme. V těchto patnácti letech. Ale když se podíváme na naše východní sousedy, ti mají docea velké kapacity, co se týče orné půdy. jenže...opět to bude na ůkor hlavně toho obilí. Já stále musím souhlasit s "Feeding cars,not people"
neregistrovaný "picaba"
30. 6. 2006 20:26
Re: Biopaliva?
ja už jsem ropu biopalivy z velké části nahradil, dneska jsem tankoval v Kauflandu za 17, prej je vhodnej i do salátů.
neregistrovaný "Alessio"
1. 7. 2006 00:08
Re: Biopaliva?
no vidíš...ale všichni to asi těžko uděláme ;-)