Shuanghuan Ceo: Terénní auto z Číny v říjnu na český trh
Automobilka v minulosti u modelu Ceo čelila obvinění z plagiátorství. Vůz je v zadní části nápadně podobný BMW X5 a zepředu jej někteří odborníci přirovnávají k Land Cruiseru od Toyoty. V červnu jej bavorský soud zakázal tamnímu dovozci prodávat. Podle zástupců importérské firmy Lum-Oris má vůz homologaci Euro 4.
Auto by mělo podle neoficiálních informací stát kolem 700.000 korun, což je zhruba polovina proti X5 od BMW. I cena Land Cruiseru se pohybuje nad jedním milionem korun. Do konce roku by měla vzniknout síť 16 koncesionářů po celé ČR, která bude čínský vůz nabízet.
Shuanghuan Ceo vychází konstrukčně z automobilů značky Isuzu. Ceo je 4710 mm dlouhé, 1871 mm široké a 1820 mm vysoké. Poháněno je benzinovým čtyřválcovým agregátem Mitsubishi o zdvihovém objemu 2,4 l s šestnáctiventilovou technikou. Jedná se o automobil s pohonem všech čtyř kol. Maximální výkon je 92 kW při 5250 ot./min. a nejvyšší točivý moment 190 Nm při 2500 ot./min. V nabídce by měla být i přestavba na LPG. Největší rychlost vozu uvádí výrobce 160 km/h.
Již dříve v letošním roce oznámila společnost Auto Palace Group, že bude do Česka dovážet levné automobily čínské značky Build Your Dreams (BYD). Společnost A. Charouz Motors již od loňska slibuje prodej vozů značky Brilliance, začít by měl ještě v letošním roce.
Odborníci očekávají, že právě nabídka levných aut z Indie, Číny nebo Rumunska bude mít vliv na celkový pokles cen na tuzemském trhu. Ceny jsou již nyní nejnižší za posledních 15 let především díky silné koruně, velké konkurenci i recesi v západní Evropě.