Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šílený VW Golf II od Boba Motoring s 1250 koňmi pobije moderní supersporty

Aleš Dragoun
Diskuze (24)
Nenápadný černý dvojkový VW Golf napráská ve sprintu vaší M5, než se nadějete. Může se totiž směle postavit nejrychlejším autům planety...

Tuningu neunikají ani starší vozy, ty, které dávno vyběhly z výroby. Golf je v Německu stále oblíbeným terčem úprav. Nebavme se teď o novějších řadách, ale o klasické druhé, které se v našich končinách říkalo „vajíčko“. Oproti původní byla totiž o něco kulatější. Leckteří tuneři se však nespokojí s přečipováním motoru, většími koly a nějakým tím spoilerem.

To je i případ Boba Motoring. Černý golfík v jejich podání vypadá na první pohled jen lehce laděný, prakticky „street legal“, tmavá kola se ke vzhledu hodí. Zrodil se už dříve, byl dokončen v roce 2015, ale ještě loni měl ráfky jiné a na jeho vývoji se pořád pracuje. Navíc stačí otočit klíčkem a rozezní se koncert, který obyčejné auto této řady rozhodně nezvládlo. Ani ty nejsilnější verze...

Pod kapotou totiž trůní modernější dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec, původně také od VW. Navíc ovšem s turbem od Extreme Tuners, které je schopné pracovat při plnicím tlaku 4,4 baru. Takže krmený bioethanolem E85 tenhle motor dává... a teď se podržte: naprosto brutálních 920 kW (1251 koní). Dostal také hlavu od NG-Motorsports

Pohon všech kol 4Motion uvedl Volkswagen až ve čtvrté generace Golfu a tohle auto ho má, je ale spojen se šestistupňovou závodní převodovkou Don Octane, která řadí zatraceně rychle. Maximální hodnota točivého momentu je také mamutí: 1094 N.m. Hvězda germánských dragstripů zvládne stovku za 2,3 s, čtvrtmíli udělá za 8,69 s a cílovou čáru po oněch 402 metrech protne rychlostí 273 km/h. Tahle čísla jsou samozřejmě pravá, změřená při závodech... Jinak se prý rozjede na víc než 350 km/h, ale zřejmě se ještě nenašla dostatečně dlouhá rovinka, kde by se to dalo vyzkoušet.

I pružná akcelerace je impozantní: ze stovky na dvojnásobek vystřelí během 3 s, za dalších 1,98 s jede už 250 km/h. Sprint z 200 na 270 km/h trvá také rovné tři sekundy. Dvojkový golfík byl docela lehká váha, tenhle vlk v rouše beránčím váží pořád přijatelných 1180 kilo. A na závodní dráze, tam, kde se jezdí jen rovně, pobije kdeco. I když tak na první pohled nepůsobí, jde o pořádné monstrum.

Uvnitř byste to už neřekli vůbec, tady se toho oproti sérii změnilo pramálo.

Aleš Dragoun
Diskuze (24)
Avatar - white label
28. 3. 2017 16:07
Re: Co je to za fejk?
Konstrukce tachometru jsou různé a tohle rozhodně není normální/běžné auto, viz třeba ten haldex nastavený na "100%".
Ale pokud máš nějaké lepší vysvětlení toho, že je tacho tak brzy na 100vce a pak se na ní naopak na chvíli zastaví, jsem jedno velké ucho.
Avatar - white label
28. 3. 2017 16:04
Re: Co je to za fejk?
Konstrukce tachometru jsou různé, navíc tohle rozhodně není "normální" auto, viz i třeba ten haldex fixně nastavený na "100%".
Ale pokud máš nějaké lepší vysvětlení toho, že je tacho tak brzy na 100vce a pak se na ní naopak na chvíli zastaví, jsem jedno velké ucho.
28. 3. 2017 08:56
Re: Co je to za fejk?
Ty ses ještě nikdy nekoukal co dělá tachometr když ti hrabou kola ?
28. 3. 2017 08:55
Re: Co je to za fejk?
takže třeba formule 1 taky neexistuje ?
Avatar - white label
28. 3. 2017 01:08
Re: Co je to za fejk?
Viz 23:00 (a 00:56)

P.S. To co ti občas napíšu, není žádné laciné navážení se do tebe. Klidně si od tebe nechám racionálně vysvětlit, proč ti "překvapivě" tak vadí, že ten (extrémní) tuning je udělaný zrovwna na základě produktu VW, viz tvé: "Podvádí - ostatně jako VW prakticky ve všem."
Má snad tento vytuněný benzínový Golf II. g. něco společného s dieselgate apod.?