Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Silnější CAFE: Snižování flotilové spotřeby bude v USA rychlejší, emisní standardy přísnější

Prezident Obama oznámil zpřísnění standardů CAFE, které v USA stanovují maximální průměrnou spotřebu celostátní automobilové flotily a nově zavádějí přísné kalifornské emisní limity pro celé území USA. Od roku 2016 bude platit limit 6,6 l/100 km.
Zpět na článek
20. 5. 2009 17:51
neregistrovaný "yaroukh"
20. 5. 2009 22:57
neregistrovaný "yaroukh"
29. 5. 2009 10:50
neregistrovaný "j.b."
20. 5. 2009 15:28
Konec automobiloveho prumyslu
Zprisneni limitu znamena konec automobiloveho prumyslu v USA, astronomicke zdrazeni vozu, nezamestnanost, a vubec vsechny rany bozi, co si jen dokazete predstavit. Je to socializmus. Ne - je to komunizmus Wahingtonske byrokracie (cim razantnejsi slovo, tim vetsi je nase pravda). Alespon tak se to tu obvykle pise. Jen misto Washington se pise Brusel.

Jaktoze tu nikdo neplace nad washingtonskymi byrokraty, kteri dusi nebohe automobilky? Aha, ze by konecne docahzelo uz vsem, ze jina cesta neni a ze jedine cistsi a uspornejsi auta zachrani automobilovy prumysl pred kolapsem? Jeste nakonec budou automobilky bruselskym byrokratum dekovat, ze je donutili pripravit se na nevyhnutelne zmeny vcas. Staci jeden rok a davy konecne pochopili co mnozi vedi uz davno. Neni jina cesta.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "yaroukh"
20. 5. 2009 17:51
Re: Konec automobiloveho prumyslu
Jakto, že CAFE nezachránilo GM nebo Chrysler?

Před kolapsem automobilový průmysl samozřejmě nezachrání nějaké CAFE ale jedině zákazníci v showroomech. Spotřeba je jenom jedním z faktorů, a to řeší trh potažmo konkurence. (Stejně jako se výrobci mobilních telefonů předhánějí ve výdrži, reagují na požadavky zákazníků i automobilky. Potřebují výrobci telefonů nějaké CAFE?)
A) Pokud požadavek na snižování spotřeby u zákazníků existuje, automobilka na to buď zareaguje nebo o zákazníka přijde. CAFE-neCAFE.
B) Pokud ten požadavek neexistuje (protože ty částky zákazník neřeší), CAFE automobilkám nepomůže v ničem.

Ad "stačil jeden rok": Jeden rok čeho? Snad ne Obamy. 8-s Že se čas od času stanoví nové limity pro CAFE, vychází už z toho principu. Stejně jako se postupně zpřísňují emisní limity.

P.S.: Dobrej souboj s imaginárním nepřítelem. :yes: :-)
20. 5. 2009 22:08
Re: Konec automobiloveho prumyslu
Hezka teorie, ktera ovsem v praxi selhala. Jeden den zakaznici v USA dlabali na spotrebu a o tyden pozdeji to pro ne byla jedna z klicovych hodnot. Mimo jine i proto dopadly tak jak dopadly zminene automobilky.
Stacil jeden rok krize. To co se ted odehralo nebylo jen bezne snizeni limitu, ktere se "cas od casu" odehraje. Je to vyznamne urychleni a zprisneni. Puvodni plan postupnych kroku byl znacne mirnejsi.
neregistrovaný "yaroukh"
20. 5. 2009 22:57
Re: Konec automobiloveho prumyslu
V praxi selhalo zabraňování kolapsu nějakým CAFE. Ad stačí jeden rok krize: skutečnost je taková, že na výběr vozů má výraznější vliv cena benzínu, ne nějaká krize nebo CAFE. Jakmile ceny spadly z $4-5 za barel, F-150 se znovu vyšvihla na čelo prodejnosti, o hybridy zájem opadl i z toho prdu, který byl během cenového peaku.
Člověk se musí ptát, proč zrovna v době, kdy by měly být trucky totálně na ústupu, spustila Toyota výrobu vlastního trucku v USA. (A u zákazníků docela vyhořela BTW.)
A pořád mi není jasný ten sled návazností, který má od CAFE vést k zachránění autoprůmyslu. (Buď tak laskav, najdi v sobě špetku té trpěilvosti a zkus mi to vysvětlit.)
21. 5. 2009 09:58
Re: Konec automobiloveho prumyslu
V dobe prosperity americke automobilky maximalizovaly zisky a na investovani do uspornych vozu kaslaly. V dobe krize ze dne na den, klesl o jejich zrava auta zajem o desitky procent. A co udelaly automobilky? Dosly si pro tezke miliardy ke statu. Vsichni americane zaplati z verejnych penez neskutecne castky za to, ze prioritou manazeru bylo maximalizovat zisk dneska a ignorovat rizika budoucnosti. Takto v realu (ne)funguje tvuj samoregulacni mechanizmus.

Emisni limity jsou jeden ze zpusobu, jak manazery automobilek a jejich akcionare donutit investovat vice do budoucnosti, kdyz sami evidentne dlouhodobe planovani ignorovaly. My vsichni diky tomu ziskame cistsi mesta, mene verejnych penez utracenych na pomoci krachujicim automobilkam a v neposledni rade i vyssi bezpecnost diky nizsi zavislosti na podivnych statech dodavajicich ropu. Automobilky se tak paradoxne stanou stabilnejsi a dlouhodobe nevyhnutelny rust ceny paliv je neohrozi tak jako dnesni krize. Bez techto emisnich limitu by po odezneni krize automobiky zase na uspornost dlabali a v prvni energeticke krizy by zase staty platily miliardy za zachranu automobilek.
20. 5. 2009 20:50
Re: Konec automobiloveho prumyslu
Ale US automobilky a United Auto Workers naopak Obamuv plan podporuji!
20. 5. 2009 21:54
Re: Konec automobiloveho prumyslu
No prave. To je ten rozdil mezi mezi stavem pred rokem a dnes (pred krizi a uprostred krize). V podstate stejne omezeni spotreby bylo zavedeno v EU znamym emisnim limitem 130g CO2/km. Vsichni si jiste pamatujeme ty narky a apokalypticke clanky o konci autoprumyslu, zdrazeni aut a je nevim co jeste, ktere mocne automobilky tlacily do medii. O jak byly hloupe a kratkozrake. Dnes diky tomu maji 2 roky vyvoje naskok.
Avatar - Ada je zase tady
21. 5. 2009 08:19
Re: Konec automobiloveho prumyslu
A pritom je reseni tak proste. Namontovat do novych aut diesel. ;-)
21. 5. 2009 16:05
Re: Konec automobiloveho prumyslu
V US asi ne. ;-)
neregistrovaný "j.b."
29. 5. 2009 10:50
Staronová alternativa - elektromobil
Dokument "Kdo Zabil Elektromobil" mluví za vše.
[odkaz]
[odkaz]

Ropná lobby je mocná a protlačí si to co potřebuje.
Hybridní automobily jsou jen takový malý kompromis, který stojí velké peníze.
Dojezd byl u nového typu baterii až 500km což je vyhovující pro naprostou většinu z nás.
Rozbalit vlákno
0