Silnější Mitsubishi Lancer Evolution pro Evropu na Bologna Motor Show

Silnější Mitsubishi Lancer Evolution pro Evropu na Bologna Motor Show

 
 

Jen šest týdnů od světové premiéry na autosalonu v Tokiu bude evropské veřejnosti 5.12.2007 na výstavě Bologna Motor Show představena nová generace modelu Lancer Evolution.

V Japonsku se nové Evo začalo prodávat 1.10.2007, Evropa si však ještě pár měsíců počká. Statická ukázka sériového provedení proběhne na boloňském autosalonu, první vozy se do Evropy dostanou oficiální cestou v létě 2008. Město proslavené výbornou omáčkou na špagety uvidí na počátku prosince automobil v prakticky totožném provedení v jakém jej znají Japonci.

Evoluční útočník je postaven na nové globální platformě, sdílené s modely Outlander a Delica D5. Srdcem nového Eva je celohliníkový čtyřválec 4B11 2.0 16V MIVEC, jehož atmosférickou verzi se 113 kW Mitsubishi používá i v civilním Lanceru pro domácí trh (pod jménem Galant Fortis). Díky přeplňování výfukovým turbodmychadlem má v Japonsku nejnovější Lancer Evolution nejvyšší výkon 206 kW (cca 280 k) při 6500 ot./min a nejvyšší točivý moment 422 Nm při 3500 ot./min. Podle tiskové zprávy evropské centrály se prý má Evropa těšit na výkonnější provedení s 217 kW (295 k). Motor je přitom o 12 kg lehčí než dvoulitr předchozí generace.

Od počátku je Lancer Evolution v Japonsku prodáván s novou pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, na konci listopadu se nabídka rozšíří o dvouspojkovou převodovku Sport Shift Transmission (SST).

Automobilka slibuje aktivní mezinápravový diferenciál ACD (Active Center Differential), který aplikací síly na lamelové spojky diferenciálu mění rozdělení hnacích cil mezi přední a zadní nápravu tak, aby byl optimalizován přenos hnacích sil a ochota automobilu reagovat na natočení volantu.

Systém aktivního řízení stáčivé rychlosti AYC (Active Yaw Control) využívá mechanismus ovlivňující přenos sil na zadním diferenciálu, kterým lze zmenšit tendenci k nežádoucímu stáčení karoserie. Nově je do systému zapojen i signál ze snímače stáčivé rychlosti, který dokáže přesněji určit aktuální situaci a učinit potřebná nastavení v reálném čase.

Speciální software dostalo také sportovní ABS, které by mělo efektivněji zvládat brzdění v zatáčkách a na kluzkých površích.

České ceny civilního Mitsubishi Lancer jsme zveřejnili v článku Mitsubishi Lancer v ČR: ceník začíná od 449.900,-Kč, výbava je bohatá.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
 

Tapety

Mitsubishi Lancer Evo X Mitsubishi Lancer Evo X
Mitsubishi Lancer Evo X Mitsubishi Lancer Evo X
Mitsubishi Lancer Evo X Mitsubishi Lancer Evo X
Mitsubishi Lancer Evo X Mitsubishi Lancer Evo X
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin! Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin!

Lancer není jen legendární vrcholná verze Evolution, ale…

Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video) Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video)

Každému řidiči se občas stane, že jej na silnici někdo z…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…