Diskuse

Silniční vlaky jsou realitou, projekt SARTRE byl úspěšně dokončen

3.10.2012

Vědci mohou slavit, automaticky řízená vozidla v konvoji vedeném kamionem se pohybují zcela bezpečně.

 

  • 00 Reagovat !

    foto chrudos

    chrudoš 03.10.2012  08:35

    Předbíhání

    I při 90 km/h je občas potřeba předbíhat (dejme tomu pomalou cisternu do kopce nebo předjetí právě připojeného auta z jiné silnice), což znamená většinou okamžité vybočení - co to poslední auto? Vybočí o cca 5-10 vteřim později, když už u něj bude auto zezadu, to nezní moc bezpečně. Má k tomu někdo nějaký matroš? Jinak se mi zatím zdá, že musím dávat neustále pozor, což je jaksi stejné jako běžné řízení.
    • 00 Reagovat !

      foto 4bytelnykola

      4bytelnýkola 03.10.2012  09:03

      « Re: Předbíhání

      Podle mě je tohle čistá utopie, která nemůže fungovat, možná tak pro kamiony jedoucí po dálnici, tam bych to samozřejmě uvítal, jak jeden dojede druhého tak končí s předjížděním, jinak dýchat něčí saze ze 4metrů se mi nechce.
    • 00 Reagovat !

      foto overclocker

      overclocker 03.10.2012  09:04

      « Re: Předbíhání

      tiez mam pocit, ze situacii na dialnici je tolko, ze zverit vedenie vozidla automatu nebude bezpecne. Jednou z castych situacii je ako ty spominas predchadzanie pomalsieho vozidla. Co ked sa pocas manevru v lavom (rychlejsom) pruhu priruti "pretekar"? Co spravi auto, ktore uz nemoze ist dopredu rovnakou rychlostou (brani mu v tom pomalsie auto, dajme tomu ta pomala cisterna) a vybocit do laveho pruhu nemoze, lebo tam uz je ten "pretekar"?
      Dalsia potencialne blba situacia je pripajanie sa na dialnicu, ked v pravom pruhu ide akurat vlak pozostavajuci z x aut - medzery medzi nimi su prilis male na bezpecne zaradenie sa.
      • 00 Reagovat !

        foto carver11

        carver11 03.10.2012  09:27

        « Re: Re: Předbíhání

        tiez by ma zaujimalo, ako si predstavuju pripajanie sa auta na dialnicu, ked akurat na privadzacom pruhu stretne kolonu s rozostupmi 4 metre. uz dnes je to casty problem, ze kamiony idu v tesnych rozostupoch ('trojsekundova' vzdialenost v 90 kilometrovej rychlosti, teda cca 75 m, je prazdny pojem, navyse ju dopravaci velmi neriesia).

        ked tam bude bariera aut, osobnych aj nakladnych, ktore su navyse v automatickom rezime a ich vyradenie trva cenne sekundy, tak na privadzacoch hlavne v rannej spicke sa budu tvorit rady nervoznych ludi, neschopnych dostat sa normalne na cestu.
        • 00 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 03.10.2012  10:32

          « Re: Re: Re: Předbíhání

          hosi, sice v clanku nepisou jak to presne funguje, ale maji tam dost napoved jake systemy se oto staraji, radarovej tempomat, system pro udrzeni auta v jizdnim pruhu , mrtvej uhel a podobne, tedy systemy ktere jiz samotne dokazou s autem na dalnici jet tak, ze neni vpodstate potreba nic delat a auto jede samo a je schopno treba i zastavit pokud je to potreba, je tedy predpoklad ze vsechny ty systemy funguji normalne i v pripade ze auto jede v danem vlacku, tedy normalne dal sleduji situaci okolo auta a dokazou reagovat na okolni auta nepripojena do vlacku, a tedy i na ty co jedou znatelne rychleji, takze pokud vedouci vozidlo zacne predjizdet a vase to jiz nestihne kvuli nejakemu "zavodnikovi" tak je pravdepodobne ze dal pojede ve svem pruhu a dal bude vyuzivat onech systemu tak, aby se vase vozidlo nenabouralo :-! jiste tam maji nejaka pojistna pravidla kdy vase auto nevjede do cesty jinemu jen proto ze je zapojeno do vlacku :-)
          • 00 Reagovat !

            foto sansk8

            sansk8 03.10.2012  10:39

            « Re: Předbíhání

            Mě by spíše zajímalo, jak mají vyřešen třeba mikrospánek vednoucího řidiče, či kdyby nedej bože vedoucí řidič byl nějakej sebevrah?
            • 00 Reagovat !

              foto SamanAR

              SamanAR 03.10.2012  11:46

              « Re: Re: Předbíhání

              opet snad funguji vsechny ostatni systemy, ten system vlacku je jen nastavba ktera za urcitych podminek dovoli aby se auta zasebou drzeli ve vlacku
          • 00 Reagovat !

            foto overclocker

            overclocker 03.10.2012  21:58

            « Re: Re: Re: Re: Předbíhání

            Na elektronickych pomocnikov sa neda vzdy spolahnut. Mozu pomoct vyriesit 80% situacii, ale na komplexne problemy jednoducho nestacia (but dosahom senzorov, vypoctovym vykonom,...).
            Predpokladam, ze tak isto ako semafory s odpocitavanim/blikanim musia byt zakomponovane v pravnej uprave, tak aj jazda v aute s takymto automatickym systemom musi byt aj pravne osetrena. Osobne by som to z hladiska bezpecnosti videl na obmedzenie jazdy v jedinom jazdnom pruhu a tym padom iba na dialniciach s odstavnym pruhom (aby autovlak nemusel obchadzat odstavene vozidla).
            Pripajanie sa by mohlo byt poriesene zvacsenim vzdialenosti medzi vozidlami - odpada tym vyhoda nizsej spotreby jazdou v zavetri, ale nejake to deci paliva pre bezpecnost obetujeme, no nie?
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 03.10.2012  12:51

      « Re: Předbíhání

      za čárou je plno zákazů předjíždění pro kamiony..tohle je dobrý na dlouhý štreky po evropskejch dálnicích.První kamion pojede určitě s nějakou eko převodovkou a rádcem řazení,takže všichni pojedou efektivně.Podle mně prostě předjíždět nebudou..i kdyby jeli za sebou 4 návěsy s normálníma řidičema,tak 4 najednou nebudou předjíždět pomalejšího.Možná tak u nás a dál na východ
  • 00 Reagovat !

    foto geroc-I-

    geroc I. 03.10.2012  09:12

    Jenom hračka.

    Tohle může fungovat akorát v laboratorních podmínkách. Neumím si to představit na reálné silnici.
    • 00 Reagovat !

      foto Rubb

      Rubb 03.10.2012  18:06

      « Re: Jenom hračka.

      Přesně jak jsi napsal: "Tohle může fungovat akorát v laboratorních podmínkách". Nedokážu si představit, jak by to fungovalo v praxi... Zatím to tu nikdo nevzpomenul, ale při 4m rozestupu mě napadá: Co když kamion vpředu je prázdný a druhý by byl naložený... pak se brzdná dráha klidně zvojnásobí (nehledě na další problémy jako je uložení nákladu, tomu je také nutno přizpůsobit styl brždění). Myslím , že není náhoda, že v testu jedou hned jako první dva kamiony a až za nimi osobáky... ;-\ Asi si dokážu představit, jak by to dopadlo, kdyby ten druhý náklaďák jel až na konci průvodu >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto nasua23

    nasua23 03.10.2012  09:40

    Silniční vlaky...

    by se předeším měli přestěhovat na ty železniční :-!
  • 00 Reagovat !

    foto RWD

    RWD 03.10.2012  10:59

    dobrý nápad

    Sám bych se do takové kolonie klidně rád připojil pokud by jela po dálnici alespoň 110km/h.
    Vedoucí řidič kamionu má velkou zodpovědnost jak majetku tak zdraví a určitě by tam neposadili kde jaky hovado.
    Co se týče kolon apd. tak je přece řečeno, že kamion řídí člověk a je na jeho zodpovědnosti aby nezačal brzdit prudce a kriticky před kolonou ale jel tak, aby to bylo bezpečné (začal zpomalovat včas).
    Stejně jezdím stereotypně stejnou trasu každý den do práce tak proč ne automaticky :-)
    • 00 Reagovat !

      foto maiky81

      maiky81 03.10.2012  11:09

      « Re: dobrý nápad

      A potom takyto vlak dozenie nejaky recesista a k velkej radosti pasazeriov v pripojenych cestovnych voznoch to zaslapne pred veducim kamionom. Taketo vlaky su mozne len na kvalitnych viacprudovych dialniciach. V CZ a SK to zatial fungovat urcite nebude. Uz vidim ako v nejakom aute s tvrdsim podvozkom idu na D1 pekne v kolone v pravom pruhu a nechaju si vydrncat zubne celuste. Pripadne ako cely vlak obieha v stupani pomalsi kamion 10 minut.
      Studia je to pekna, ale v reale zatial neprakticka. Ale ono pride doba, ked vsetci mimo vlakov budu mat obmedzovace na 80km/h a tym nas donutia jazdit ako ovce pekne za sebou aby nam cesta rychlejsie ubiehala 8-s
      • 00 Reagovat !

        foto RWD

        RWD 03.10.2012  11:13

        « Re: Re: dobrý nápad

        Na tento silniční vlak se dívám jako na autobus, tedy jako prostředek hromadné dopravy. A recesisty co vybržďují autobusy neznám. Rozdíl je pouze v tom, že by to musela upravit novela zákona, protože momentálně by to skrze "bezpečný odstup" neprošlo.
  • 00 Reagovat !

    foto jozephko

    jozephko 03.10.2012  12:23

    Kto bude chcieť jazdiť po diaľnici 85 km/h?

    Rád by som videl toho, kto by chcel osobným autom cestovať po diaľnici rýchlosťou 85 km/h, respektíve 89 km/h. Pretože taká je maximálna rýchlosť kamiónov. Predpokladám, že asi len ľudia, ktorý urobili autoškolu na 12. pokus :-) .
    • 00 Reagovat !

      foto Makovnik

      Makovnik 03.10.2012  14:02

      « Re: Kto bude chcieť jazdiť po diaľnici 85 km/h?

      Nahodou, obcas je to celkom fajn :-)
      Odmenou ti je spotreba cca 3.4L/100 u ropaka ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto jozephko

        jozephko 03.10.2012  14:11

        « Re: Re: Kto bude chcieť jazdiť po diaľnici 85 km/h?

        Ja som to pred 15 rokmi pár krát skúsil a takmer som zabil. Myslel som si, že stojím, a tak som sa díval po vrabcoch a napálil som to do pokazeného kamióna. Z auta bola totálka. Odvtedy už takéto šetrenie na palive nerobím.
  • 00 Reagovat !

    foto Pekelna-Micinka

    Pekelná Micinka 03.10.2012  12:44

    F! the System

    Opět to dokazuje tezi, ze nejlepší bude si pořídit nějakou pořádnou ameriku s širokejma lavicema a dozadu hodit nálepku s prostředníkem. Sledujte, jak nás chtějí furt někam zařazovat a organizovat. :-| ;-\ 8-s
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Babiš a Hamáček spěchají za Zemanem. Rozhovor pro Blesk jim změnil plány

Babiš a Hamáček spěchají za Zemanem. Rozhovor pro…

Designér premiér Andrej Babiš a šéf ČSSD Jan Hamáček museli narychlo změnit svůj nedělní program a večer míří do…

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Splněný sen! Nausch Sluková s Hermannovou hrají v Ostravě o zlato

Splněný sen! Nausch Sluková s Hermannovou hrají v…

Parádní české tažení na čtyřhvězdičkovém turnaji Světové série v Ostravě nekončí. Beachvolejbalistky Barbora…

 

Reflex.cz

Femme fatale Christine Keelerová. Fascinující příběh modelky, kvůli které padla britská vláda

Femme fatale Christine Keelerová. Fascinující příběh…

Christine Keelerová. Drobná bruneta s roztomilým úsměvem a uhrančivýma očima, která zamotala hlavu nejednomu…

Neznámá tvář Švýcarska: Země je poseta bunkry a úkryty, některé vypadají jako obyčejné domy či stodoly

Neznámá tvář Švýcarska: Země je poseta bunkry a…

Přestože je Švýcarsko oficiálně neutrální země, má velmi dobře vycvičenou a vyzbrojenou armádu. Je známo, že i…