Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Silniční vlaky jsou realitou, projekt SARTRE byl úspěšně dokončen

Vědci mohou slavit, automaticky řízená vozidla v konvoji vedeném kamionem se pohybují zcela bezpečně.
Zpět na článek
3. 10. 2012 10:59
3. 10. 2012 11:13
3. 10. 2012 08:35
Předbíhání
I při 90 km/h je občas potřeba předbíhat (dejme tomu pomalou cisternu do kopce nebo předjetí právě připojeného auta z jiné silnice), což znamená většinou okamžité vybočení - co to poslední auto? Vybočí o cca 5-10 vteřim později, když už u něj bude auto zezadu, to nezní moc bezpečně. Má k tomu někdo nějaký matroš? Jinak se mi zatím zdá, že musím dávat neustále pozor, což je jaksi stejné jako běžné řízení.
Rozbalit vlákno
8
3. 10. 2012 09:03
Re: Předbíhání
Podle mě je tohle čistá utopie, která nemůže fungovat, možná tak pro kamiony jedoucí po dálnici, tam bych to samozřejmě uvítal, jak jeden dojede druhého tak končí s předjížděním, jinak dýchat něčí saze ze 4metrů se mi nechce.
3. 10. 2012 09:04
Re: Předbíhání
tiez mam pocit, ze situacii na dialnici je tolko, ze zverit vedenie vozidla automatu nebude bezpecne. Jednou z castych situacii je ako ty spominas predchadzanie pomalsieho vozidla. Co ked sa pocas manevru v lavom (rychlejsom) pruhu priruti "pretekar"? Co spravi auto, ktore uz nemoze ist dopredu rovnakou rychlostou (brani mu v tom pomalsie auto, dajme tomu ta pomala cisterna) a vybocit do laveho pruhu nemoze, lebo tam uz je ten "pretekar"?
Dalsia potencialne blba situacia je pripajanie sa na dialnicu, ked v pravom pruhu ide akurat vlak pozostavajuci z x aut - medzery medzi nimi su prilis male na bezpecne zaradenie sa.
3. 10. 2012 09:27
Re: Předbíhání
tiez by ma zaujimalo, ako si predstavuju pripajanie sa auta na dialnicu, ked akurat na privadzacom pruhu stretne kolonu s rozostupmi 4 metre. uz dnes je to casty problem, ze kamiony idu v tesnych rozostupoch ('trojse***va' vzdialenost v 90 kilometrovej rychlosti, teda cca 75 m, je prazdny pojem, navyse ju dopravaci velmi neriesia).

ked tam bude bariera aut, osobnych aj nakladnych, ktore su navyse v automatickom rezime a ich vyradenie trva cenne sekundy, tak na privadzacoch hlavne v rannej spicke sa budu tvorit rady nervoznych ludi, neschopnych dostat sa normalne na cestu.
3. 10. 2012 10:32
Re: Předbíhání
hosi, sice v clanku nepisou jak to presne funguje, ale maji tam dost napoved jake systemy se oto staraji, radarovej tempomat, system pro udrzeni auta v jizdnim pruhu , mrtvej uhel a podobne, tedy systemy ktere jiz samotne dokazou s autem na dalnici jet tak, ze neni vpodstate potreba nic delat a auto jede samo a je schopno treba i zastavit pokud je to potreba, je tedy predpoklad ze vsechny ty systemy funguji normalne i v pripade ze auto jede v danem vlacku, tedy normalne dal sleduji situaci okolo auta a dokazou reagovat na okolni auta nepripojena do vlacku, a tedy i na ty co jedou znatelne rychleji, takze pokud vedouci vozidlo zacne predjizdet a vase to jiz nestihne kvuli nejakemu "zavodnikovi" tak je pravdepodobne ze dal pojede ve svem pruhu a dal bude vyuzivat onech systemu tak, aby se vase vozidlo nenabouralo :-! jiste tam maji nejaka pojistna pravidla kdy vase auto nevjede do cesty jinemu jen proto ze je zapojeno do vlacku :-)
Avatar - sansk8
3. 10. 2012 10:39
Re: Předbíhání
Mě by spíše zajímalo, jak mají vyřešen třeba mikrospánek vednoucího řidiče, či kdyby nedej bože vedoucí řidič byl nějakej sebevrah?
3. 10. 2012 11:46
Re: Předbíhání
opet snad funguji vsechny ostatni systemy, ten system vlacku je jen nastavba ktera za urcitych podminek dovoli aby se auta zasebou drzeli ve vlacku
3. 10. 2012 21:58
Re: Předbíhání
Na elektronickych pomocnikov sa neda vzdy spolahnut. Mozu pomoct vyriesit 80% situacii, ale na komplexne problemy jednoducho nestacia (but dosahom senzorov, vypoctovym vykonom,...).
Predpokladam, ze tak isto ako semafory s odpocitavanim/blikanim musia byt zakomponovane v pravnej uprave, tak aj jazda v aute s takymto automatickym systemom musi byt aj pravne osetrena. Osobne by som to z hladiska bezpecnosti videl na obmedzenie jazdy v jedinom jazdnom pruhu a tym padom iba na dialniciach s odstavnym pruhom (aby autovlak nemusel obchadzat odstavene vozidla).
Pripajanie sa by mohlo byt poriesene zvacsenim vzdialenosti medzi vozidlami - odpada tym vyhoda nizsej spotreby jazdou v zavetri, ale nejake to deci paliva pre bezpecnost obetujeme, no nie?
Avatar - KubikCv
3. 10. 2012 12:51
Re: Předbíhání
za čárou je plno zákazů předjíždění pro kamiony..tohle je dobrý na dlouhý štreky po evropskejch dálnicích.První kamion pojede určitě s nějakou eko převodovkou a rádcem řazení,takže všichni pojedou efektivně.Podle mně prostě předjíždět nebudou..i kdyby jeli za sebou 4 návěsy s normálníma řidičema,tak 4 najednou nebudou předjíždět pomalejšího.Možná tak u nás a dál na východ
3. 10. 2012 09:12
Jenom hračka.
Tohle může fungovat akorát v laboratorních podmínkách. Neumím si to představit na reálné silnici.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Rubb
3. 10. 2012 18:06
Re: Jenom hračka.
Přesně jak jsi napsal: "Tohle může fungovat akorát v laboratorních podmínkách". Nedokážu si představit, jak by to fungovalo v praxi... Zatím to tu nikdo nevzpomenul, ale při 4m rozestupu mě napadá: Co když kamion vpředu je prázdný a druhý by byl naložený... pak se brzdná dráha klidně zvojnásobí (nehledě na další problémy jako je uložení nákladu, tomu je také nutno přizpůsobit styl brždění). Myslím , že není náhoda, že v testu jedou hned jako první dva kamiony a až za nimi osobáky... ;-\ Asi si dokážu představit, jak by to dopadlo, kdyby ten druhý náklaďák jel až na konci průvodu >:-[]
3. 10. 2012 09:40
Silniční vlaky...
by se předeším měli přestěhovat na ty železniční :-!
Rozbalit vlákno
2
3. 10. 2012 10:18
Re: Silniční vlaky...
:yes:
Avatar - RWD
3. 10. 2012 10:59
dobrý nápad
Sám bych se do takové kolonie klidně rád připojil pokud by jela po dálnici alespoň 110km/h.
Vedoucí řidič kamionu má velkou zodpovědnost jak majetku tak zdraví a určitě by tam neposadili kde jaky hovado.
Co se týče kolon apd. tak je přece řečeno, že kamion řídí člověk a je na jeho zodpovědnosti aby nezačal brzdit prudce a kriticky před kolonou ale jel tak, aby to bylo bezpečné (začal zpomalovat včas).
Stejně jezdím stereotypně stejnou trasu každý den do práce tak proč ne automaticky :-)
Rozbalit vlákno
2
3. 10. 2012 11:09
Re: dobrý nápad
A potom takyto vlak dozenie nejaky recesista a k velkej radosti pasazeriov v pripojenych cestovnych voznoch to zaslapne pred veducim kamionom. Taketo vlaky su mozne len na kvalitnych viacprudovych dialniciach. V CZ a SK to zatial fungovat urcite nebude. Uz vidim ako v nejakom aute s tvrdsim podvozkom idu na D1 pekne v kolone v pravom pruhu a nechaju si vydrncat zubne celuste. Pripadne ako cely vlak obieha v stupani pomalsi kamion 10 minut.
Studia je to pekna, ale v reale zatial neprakticka. Ale ono pride doba, ked vsetci mimo vlakov budu mat obmedzovace na 80km/h a tym nas donutia jazdit ako ovce pekne za sebou aby nam cesta rychlejsie ubiehala 8-s
Avatar - RWD
3. 10. 2012 11:13
Re: dobrý nápad
Na tento silniční vlak se dívám jako na autobus, tedy jako prostředek hromadné dopravy. A recesisty co vybržďují autobusy neznám. Rozdíl je pouze v tom, že by to musela upravit novela zákona, protože momentálně by to skrze "bezpečný odstup" neprošlo.
Avatar - jozephko
3. 10. 2012 12:23
Kto bude chcieť jazdiť po diaľnici 85 km/h?
Rád by som videl toho, kto by chcel osobným autom cestovať po diaľnici rýchlosťou 85 km/h, respektíve 89 km/h. Pretože taká je maximálna rýchlosť kamiónov. Predpokladám, že asi len ľudia, ktorý urobili autoškolu na 12. pokus :-) .
Rozbalit vlákno
2
3. 10. 2012 14:02
Re: Kto bude chcieť jazdiť po diaľnici 85 km/h?
Nahodou, obcas je to celkom fajn :-)
Odmenou ti je spotreba cca 3.4L/100 u ropaka ;-)
Avatar - jozephko
3. 10. 2012 14:11
Re: Kto bude chcieť jazdiť po diaľnici 85 km/h?
Ja som to pred 15 rokmi pár krát skúsil a takmer som zabil. Myslel som si, že stojím, a tak som sa díval po vrabcoch a napálil som to do pokazeného kamióna. Z auta bola totálka. Odvtedy už takéto šetrenie na palive nerobím.
Avatar - Pekelná Micinka
3. 10. 2012 12:44
F! the System
Opět to dokazuje tezi, ze nejlepší bude si pořídit nějakou pořádnou ameriku s širokejma lavicema a dozadu hodit nálepku s prostředníkem. Sledujte, jak nás chtějí furt někam zařazovat a organizovat. :-| ;-\ 8-s
Rozbalit vlákno
0