Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 1101/1102: Tudoru je sedmdesát

Před sedmdesáti lety, 7. května 1946, se rozběhla sériová výroba Škody 1101, známého Tudoru. Byl prvním modelem mladoboleslavské automobilky po druhé světové válce.
Zpět na článek
7. 5. 2016 13:49
ŠÁDE TUDOR BYLA JEN DALŠÍ SPALOVACÍ SRAČKA :)
jj
TAK VETERÁNY KLIK REKLAMA, JOOO TU TAKY MŮŽEM [odkaz] [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
7. 5. 2016 15:48
lidé, kteří...
lidé, kteří dokážou takto zrenovovat staré automobily mají mojí úctu a upřímný obdiv. A naši dědové za tu spoustu detailů a technických řešení, co si v době omezených technologických možností dovolili...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wladyk
8. 5. 2016 01:21
Re: lidé, kteří...
Souhlasím. Takový Tudor s černou plátěnou střechou ve žluté barvě je prostě nádhera. :yes:
9. 5. 2016 16:17
Re: lidé, kteří...
Tak tak!

Jen malá poznámka - s prominutím: Poklice kol nejsou už originální z Tudoru. Tudor měl jednodušší, hladčí, menšího průměru (odpovídajícímu více prohlubni středu kola). Přes střed byl nápis "ŠKODA", který byl uvnitř dvou linek (vůči sobě podélně posunutých). Na obrázku, kde jsou tři druhy Tudoru je ty krajní mají.
Dělal se i 4-dvéřový typ. A dělala se i malá dodávka a sanitka (jen dvou - či s dveřmi v zádi vlastně tří dvéřové; ty byly otvírané vodorovně = svislé panty).
9. 5. 2016 16:54
Re: lidé, kteří...
Možná stojí za to připomenout, že Tudor - jako už předválečné typy Populár a Rapid - měl páteřovou rouru a výkyvné polosy vzadu (viz "podseknutá" kola nazatíženého vozu hned na první fotce). Byla to už předválečná inspirace pocházející z Tatry 11 z r.1924. Škoda ovšem narozdíl od Tatry používala na každé hnací hřídeli polonáprav poblíž rozvodovky kardanův kloub. Tatra měla (a dodneška má i u nákladních vozů) kývavé talíře v rozvodovce, které jsou spojeny napevno s hnacími hřídeli poloos.

Poznámka:
Ve srovnání se soudobými odpovídajícíni Tatrami (T57) byl Tudor málo prostorný - zejména úzký.

Také tu je ve spojitosti s Tudorem vázaná smutná historie ukončení výroby osobních vozů v Tatře - zejména pak pokrokového Tatraplána, který se vyvážel do řady zemí západní Evropy a jehož výroba byla v duchu přikázaného rozdělení výroby v tehdejším Československu přesunuta do Škody v Ml. Boleslavi. Tam celkem logicky významě upadla kvalita (k vozu tam neměli vztah atd.), takže po reklamacích na ní výroba skončila.
Poznámka:
Pozdější VW 112 byl konstrukčně Tatraplánu nápadně přinejmenším blízký.