Diskuse

Škoda 706 RT: Populární trambus se začal vyrábět před 60 lety

8.4.2018

Škoda 706 RT se svou typickou kabinou usazenou nad motorem a přední nápravou vznikla před více než šedesáti lety a její sériová výroba se naplno rozběhla v roce 1958.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Pepitos

    Pepitos 08.04.  09:20

    MTS

    Ta nostalgie :-) jezdil jsem jak s RT tak MTS 706 kterému jsme slengově a důvěrně říkali Mates :yes: . Pak LIAZ 100,pak 250,pak Tatra 815,pak Renault Premium a doteď MAN ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 08.04.  10:11

      « Re: MTS

      Jo, Mates... A 706R byla Barča. Nostalgie....
  • 10 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 08.04.  11:52

    LIAZ Trucks

    tento název maj registrovaný a firmu založenou od lonského prosince majitelé Tatry a Avie. Tak uvidíme jestli Liaz ožije
    • 21 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 08.04.  16:34

      « Re: LIAZ Trucks

      A proč by se ta mrtvola měla oživovat? Tatra a Avia si i tak těžko hledají adekvátní místo na trhu a mohou růst jen velmi omezeně.
      Nebo mi něco snad uniklo?
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 08.04.  23:16

        « Re: Re: LIAZ Trucks

        jo uniklo [odkaz]

        Tatra pokud vím s odbytem problém nemá a prodejní čísla neustále stoupaj, od března se začly prodávat už i Avie
        • 10 Reagovat !

          foto Bubaq

          Bubáq 09.04.  07:42

          « Re: Re: Re: LIAZ Trucks

          Já spíš hlasuji pro oživení značky PRAGA!
          LIAZ byl nešťastně pojmenovaným nástupcem firmy, která vyráběla nákladní vozy pod značkou Škoda. Náklaďáky Škoda ano, LIAZ je socialisticky narozený rusismus.
          No, ale ruku na srdce: ať už Praga nebo LIAZ, kdo to ve skutečnosti očekává? Zákazníci to nejsou. Jen ať firma otce a syna Strnadových věnuje maximum talentu a zdrojů Tatře; měli by smazat i Avii, TATRA jméno by slušelo i silničním truckům z Přelouče. Co se ušetří na označkování a administraci, se může vložit do lidí a technologie.
      • 20 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 09.04.  00:46

        « Re: Re: LIAZ Trucks

        Ono by sa to do portfólia hodilo, aj za socíku to značky mali pekne podelené, Avia valníky, sklápače aj podvozky na cesty, s malou tonážou, Liaz bral vyššie kategórie na cesty a pre poľnohospodárov, Tatra terénne autá hlavne na stavby a na špeciálne účely. Do štvorky chýba už len Praga s ľahkými terénnymi vozmi. Dokonalé pokrytie trhu.
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 09.04.  12:36

          « Re: Re: Re: LIAZ Trucks

          akurát, že za socíku nemali na tom trhu v podstate žiadnu konkurenciu. Otázka je či by si všetky značky našli dostatok zákazníkov aj po reštarte. Tatra funguje, Avia - niečo predajú, uvidíme koľko a ako dlho vydržia. A zvyšok? PRAGY sa ako konkurencia UNIMOGom nechytili a na cestách by ten LIAZ musel byť niečo ako Tesla Semi, teda skúsiť v segmente, kde zatiaľ veľkí hráči toho veľa nemajú.
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 09.04.  14:15

            « Re: Re: Re: Re: LIAZ Trucks

            Laiz by se měl soustředit v podstatě jen na větší nákladáky na silnici v konfiguraci 4x2 a 6x2 a pak na tahače. Cokoliv menšího nebo naopak teréního či 4x4 a 6x4 a 6x6 bude jen konkurovat Avii a Tatře.
            Motory by hádám používaly od stejného dodavatele jak u Tatry, to samé asi převodovky. Nápravy se dnes daj koupit, takže jde jen o rám a kabinu. Tam by šla po faceliftu furt použít ta budka SKL (LIAZ)
  • 00 Reagovat !

    foto karel59

    karel59 08.04.  12:33

    Mates

    Tohle auto je LIAZ MTSP 24 4x4 Dost kilometrů jsemnajezdil s takovým i s 4x2 a 150.261 (nová kabina) většinou v soupravě s vlekem u ČSAD Kladno
    • 00 Reagovat !

      foto henry-prta

      henry.prta 08.04.  15:49

      « Re: Mates

      Stare nakladni auto a CSAD... to me pripomina... kdyz jsem by malej, tak nektere nakladaky (ale i autobusy) te doby mely na predku pod sklem nad chladicem takovou vyraznou zlutou tecku... nevite nahodou co to znamenalo?
      • 02 Reagovat !

        foto JiVi

        JiVi 08.04.  17:27

        « Re: Re: Mates

        znamka, ze auto patrilo k východočeskému CSAD - dispeceri lehce poznali prijizdejici vozidlo, protože napisy majitele byly az na dverich
        • 10 Reagovat !

          foto PavelK

          PavelK 08.04.  18:13

          « Re: Re: Re: Mates

          Blbost, značilo to příslušnost k ČSAD obecně.
  • 20 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 08.04.  13:25

    Tak s jednou s takovou 706kou

    jsem se na motorce "setkal" v roce 1962. "Setkání" jsem přežil, ale jen "tak tak". Od té doby jsem měl před 706kami velký respekt.... :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 08.04.  16:37

      « Re: Tak s jednou s takovou 706kou

      Sakra dědku, to bych do Vás nikdy neřekl! A Tatra nic? Žádné setkání? A měl jste takovou tu přílbu z překližky?
      • 00 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 08.04.  19:54

        « Re: Re: Tak s jednou s takovou 706kou

        Helmy tenkrát ještě nebyly. Povinně byly jen brýle......... ;-) Jo, a místo brýlí ještě byl takový kulatý nefuk na ksicht..... :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Bubaq

          Bubáq 09.04.  07:49

          « Re: Re: Re: Tak s jednou s takovou 706kou

          Můj táta se sklouznul (v době velmi blízké Vámi uváděné) v zatáčce na náspu a skutálel ze svahu i svou přítelkyni, což už mě tenkrát měla tak nějak nenápadně v bříšku. Od té doby jsem se přirozeně zařadil mezi "zalehávače". Žádný významnější konflikt jsem za řídítky ještě nezažil, někdo nade mnou drží svou ochrannou ruku. Od doby prenatální až doposud. Snad to vydrží ještě dlouho a dlouho! Trucky respektuji jako krásné, mohutné stroje s duší tuláků. Nic proti nim nemám a oni mě také nechávají na pokoji.
          • 10 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 09.04.  10:39

            « Re: Re: Re: Re: Tak s jednou s takovou 706kou

            Tož tos měl kliku, že si táta vybral na to sklouznutí správné místo. Jinak bys tu s nama nebyl. Já měl "neškodných" pádů na motorce spoustu. Ale ty byly jen na odření nešikovného masa a kože....kosti se nelámaly.... >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Bubaq

              Bubáq 09.04.  12:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tak s jednou s takovou 706kou

              :yes:
              Inu, kvalitní výchova a správné instinkty se poznají!
  • 00 Reagovat !

    foto JirkaV8

    JirkaV8 08.04.  13:40

    mates

    Jo Mates se mi vždy líbil :-)
    • 03 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 08.04.  13:45

      « Re: mates

      dnes by to bola krasna retro stylovka ... :*) .. opat sa len potvrdzuje ze to najlepsie tu uz davno bolo... ved dnes krajsi a terennejsi "nakladak" nenajdes ... specialny unimog teraz neratajme
  • 40 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 08.04.  15:53

    Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...

    ... a jak rychle se zapomíná na to špatné.
    Byl to kostitřas speciálně nenaložené. Na stavbě to nic nevyjelo, když bylo bláto a to bylo skoro pořád. Na rozdíl od vejtřasky a Tatry. na silnici to vibrovalo jako solidní elektrický vibrátor.
    Projel jsem se na stavbách jen jako spolujezdec a stačilo. Řidiči na to nadávali a modlili se aby dostali druhej den V3S nebo Tatru.
    A najednou je to nejlepší náklaďák na světě, a komáři byli hrozně hodný a Andy Bureš je lidumil :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 08.04.  16:39

      « Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...

      Ti modlící taky mohli vyfasovat IFu, Romana nebo Czepela. Ve srovnání s nimi byl Mates spolehlivým tahounem na mnoho (?) kilometrů.
      • 00 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 08.04.  20:04

        « Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...

        ano spolehlivě to nenajelo mnoho kilometrů - ale je tu mnoho nostalgiků >:D >:D >:D
    • 10 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 08.04.  23:18

      « Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...

      110 už byla i 4x4. LIAZy byly obecně na silnice, ne na stavby a do terénu. Že se to používalo kde se nemělo byla věc jiná
      • 00 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 09.04.  09:47

        « Re: Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...

        Ono se to muselo, ne chtělo. Ale i na silnici se to chovalo slušně jen naložené.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 09.04.  14:16

          « Re: Re: Re: Jak hezky se vzpomíná na to dobré a zapomíná se...

          Nemuselo, když by se umělo si vydupat Tatry a Pragy. Jenže to chtělo nebejt línej nebo mít konexe.
  • 10 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 08.04.  17:41

    Jenže

    jenže ten vůz na titulním obrázku není ten, který se začal vyrábět před 60.lety. ;-\
    • 20 Reagovat !

      foto pasik

      pašík 08.04.  21:12

      « Re: Jenže

      Musíš číst, už tady bylo psáno, že to je vůz MTSP 24. P znamená 4x4. Taky jsem s nim jezdil, dnes je to nostalgie, ale bylo to utrpení, byl to skokan a kostitřas i když jsem potom měl i vzduchovou sedačku. Pak jsem vyfasoval T148 a po ní T 815 tahač 6x6. To bylo asi tak nejlepší.
  • 30 Reagovat !

    foto Ambrose

    Ambrose 08.04.  19:37

    Populární trambus...

    Co je to za blbost - populární... Jel v tom autor někdy? To, že jich jezdilo mraky ( i Tater), nebylo tím, že by byly tak kvalitní, ale samozřejmě neschopností socialistickýho průmyslu vyrobit něco lepšího. Já v tom najel dost km a bylo to peklo - neskutečnej rachot, plechy v kabině drnčely, v létě šílený vedro, slabej motor i brzdy, atd.
    • 30 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 08.04.  20:06

      « Re: Populární trambus...

      autor v tom nejel a místní nostalgici vzpomínají na svá mladá léta která se už nevrátí .... Byl to šunt, na slabej motor jsem zapomněl
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Rada: Šuralova ruka? Ten gól rozhodl. Místo střel hrajeme na přihrávky

Rada: Šuralova ruka? Ten gól rozhodl. Místo střel…

Byl to souboj na jaře dvou neporažených. Na konci se však radovala pouze domácí Sparta, Jablonec o svoji sérii…

 

Reflex.cz

Experti na všechno: Znamená úspěch ve svém oboru automaticky úspěšnost ve všem?

Experti na všechno: Znamená úspěch ve svém oboru…

Představa, že když je někdo v něčem dobrý, tak je dobrý ve všem, opomíjí skutečnost, že inteligence má mnoho…

Josef Skála: Komunista i podnikatel, předlistopadový funkcionář i podivný vykladač George Orwella

Josef Skála: Komunista i podnikatel, předlistopadový…

Komunista Josef Skála je muž, který budí naděje u jedněch, obavy u druhých. Je charismatický, dokáže poutavě…