Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 717 T: Víte, že dvoudveřová 1000 MBX měla následníka?

Dvoudveřová varianta Škody 100 ve stylu 1000 MBX se nakonec do sériové výroby nedostala. Místo ní automobilka raději začala vyrábět kupé 110 R.
Zpět na článek
Avatar - Bubáq
1. 8. 2017 20:23
Díky za článek,
o tomto prototypu jsem dosud neslyšel.
Chápu snahu o zmodernizování vzhledu MBX v intencích tehdejšího vývoje od zaoblených pontonových karosérií k těm trochu krabicovatějším. Ale provedení C- sloupku je fakt i z tehdejšího pohledu tristní , a to jak profilem, tak především sklonem, který měl být větší (a kapota motoru kratší). Ještě, že nedošlo k realizaci této myšlenky. R-ko je nesrovnatelně povedenější kousek.
Jen by mě zajímalo, zda byla tehdy šance, že by Tudor byl levnější, než sedan... Pokud ano, pak by jistě mohl mít místo ve výrobě (která ale stejně nestíhala uspokojit poptávku).
Rozbalit vlákno
3
1. 8. 2017 21:05
Re: Díky za článek,
Ja len doplním, že R-ko vzniklo viac-menej tajne. Myslím, že ho bez zadania vytvorili dvaja vtedajší vývojári, pretože sa im skúšané kupé absolútne nepáčilo. Jak 1000 MBX za veľa nestála a vo svojej dobe príliš zákazníkov neoslovila, tak ani dvojdverový prototyp Škody 100, ktorý bol tvarovo ešte jednoduchší a tuctovejší, práve za srdce nechytil. A tak v čase, keď sa rozhodlo o otom, že dvojdverák skrátka nebude, pozvali vtedajších šéfov do konštrukčnej kancelárie a ukázali im kresby, a myslím že i model kupátka. Tých nové tvary tak nadchli, že prakticky okamžite rozhodli o tom, že to pôjde do výroby. Na mená tých pánov si už nespomeniem, musel by som to niekde pohľadať, ale na meno vtedajšieho šéfa konštrukcie hej, bol to ing. Saidl, vraj skvelý človek.
Avatar - KubikCv
1. 8. 2017 22:18
Re: Díky za článek,
no a potom se do ČSSR dostalo pár kusů Simca 1200s coupé >:D A najednou se objevila Š 110R... jak prosté...stačí se podívat na interiér Simcy...zajímavá podobnost s interiérem eRka :yes:
2. 8. 2017 21:32
Re: Díky za článek,
Dosť možné, že si vzali inšpiráciu...a možno trochu aj z exteriéru... Celkovo to ale zvládli na jednotku, takých pekných kupátiek je na svete jak šafránu...
2. 8. 2017 06:39
Víte, že ....
...nevím, a je mi to jedno. Těžko se píše v tom horku, hm? ;-) Co třeba tohle: [odkaz] to je zajímavé.
Rozbalit vlákno
1
2. 8. 2017 08:58
Re: Víte, že ....
Tak sis hezky zamachroval... :-!
2. 8. 2017 09:01
Tak toto mne fakt neokouzlilo
MBX-ko i přes své konstrukčíní nedostatky bylo pohledné auto. Následná 100vka nebyla zdaleka tak vydařená, a proto ani její odnož v uvedené podobě nemohla být lepší než originál. Zaplaťbůh za to, že alespoň ta 110R-ko se jim tak povedla. :yes:
Rozbalit vlákno
4
2. 8. 2017 09:30
Re: Tak toto mne fakt neokouzlilo
Trochu by som oponoval, pretože MBX nijak zvlášť estetické nebolo. 110R je niekde celkom inde, napriek tomu, že celkovo stovka bola voči tisícke nudná, priam bezpohlavná. Dopyt po MBX je skôr dnes medzi veteránistami, pretože je zvláštne a dosť vzácne. V jeho dobe po ňom takmer neštekol pes. Predajom nepriala ani dosť vysoko nasadená cena.
3. 8. 2017 01:17
Re: Tak toto mne fakt neokouzlilo
I tomu se dá oponovat - mbx bylo designově zajimavé i ve své sobě - málo hardtopů s klenutým zadním oknem a negativně skloněným sloupkem to mělo vyřešeno takto elegantně. A zájem o ně byl vždy, jen to naráželo na realitu socialismu - vyrábělo se to doslova na kolení v malých seriích, hnilo to jak papír a náhradní karoserie neexistovala takže i z toho mála co se vyrobylo jich dost skončilo nakonec ve stovkový kastli...
3. 8. 2017 07:34
Re: Tak toto mne fakt neokouzlilo
Nie, v tomto tak úplne pravdu nemáš.
3. 8. 2017 13:28
Re: Tak toto mne fakt neokouzlilo
Možná né úplně ale mám :yes:
3. 8. 2017 18:24
facelift z 1000 na 100 už byl omyl. Tento tudor
má půvab jen jako nerealizovaný prototyp. Jinak žádný. MBX vypadá lépe a o 110R ani nemluvě.
Rozbalit vlákno
0