Celá 2. světová nám kupodivu neuškodila tak jako vlastní lidi = mezi lety 1948 až 1989 ;-)
Na doživotí zasloužej mnozí i po ´89 >:-[]
Nesrovnatelně horší dopad než Mnichov kde by k válce došlo tak jako tak a dopadla by stejně jak dopadla by pro nás aktuálně moh mít rozpad EU = sme naprosto závislí na tom co vyvezem směr západ
Ano, vojna by bola. Ale podla mna v mensej miere. Wehrmacht by mal silne straty - to Vodca vedel a preto bol Mnichov. Tazko by sa mu kricalo na tribune po takom fiasku. Na zaciatku vojny nemali ani kvalitativne ani kvantitativne taku vyzbroj, aby presli ako noz maslom. Proste to zapad posssraaal. Slnieckari, co mavali zdrapom papiera ako svatym gralom (Churchill po prilete), prezentovali sa ako mierotvorcovia.
Sranda ako zapad odobera export z vychodu. No oni by uz neboli schopni fungovat inak. Ak ti kazdy maliar "podnikatel" zabije 50 Euro na hodinu aleob radsej nebude robit, tak je nieco chore v konkurencnom systeme.
Zapad to *** tak ako mnoho dalsich veci. A vychod podobne. Ty v tom nevidis paralelu ? * sa presadzovali na oboch stranach. Soudruzi to ***i paradne, o tom niet pochyb. Prava podstata zapadu sa vsak ukazuje dnes, ked neexistuje de facto protivaha. Hadam tu nebudeme vytahovat vsetky afery ... ale kam smeruje ?
Podla teba stale funguje Smithov model ?
Vidim to že kapitalistickej systém funguje = s problémama s chybama atd. Ale furt funguje
Socialistickej systém nefunguje = nikdy nikde v žádný zemi nefungoval = všude zkrachoval a země doved do bídy = aktuálně ve Venezuele. Problémy a chyby přinesla socialistická ekonomika daleko naprosto nesrovnatelně větší = tak moc že země který ho zavedly bez výjímky zkrachovaly
Mě to přijde jako dobrej argument pro to tenhle směr zatratit, zapomenout, lidi co se ho snažej dál prosazovat posílat na vyšetření na psychiatrii :-|
Ardeny? Co tim myslíš? Připomnělo mi to hodně dobrej seriál co produkoval Tom Hanks a Spielberg [odkaz] ale jinak nevim :-)
Jestli myslíš Adama Smithe tak to byl geniální ekonom = nejen svý doby = myslim že většina z jeho myšlenek je platná. Co konkrétně myslíš?
Ardeny - podla mna ukazka neschopnosti zapadu celit realite a dovod vzniku zapadneho frontu.
No ani Mengerove pricipy velmi nevidno. Skor su zneuzivane, aj ked zakladne principy mozu byt "pekne" ako chcu. Uz si sa ucastnil nejakej statnej zakazky (alebo zakazky koncernu)? Monetarna politka EU statov je podla teba OK ?
Kde je to ekonomicke rozhodovanie ?
Ano serial som videl. Ale to je skor pohlad vojaka na krutost vojny po zapojeni USA. Nic neobjasnuje na urovni rozhodovania vyssieho velenia ci systemu.
Ja ti skor odporucam knihy alebo dokumentarne filmy. Najschodnejsi bude asi Apokalypsa:2.sv.vojna [odkaz]
Tam sa dozvies aj bojovej moralke Frantikov a "chut" bojovat za vlastnu krajinu atd. Presny opak CS armady v 1939.
Alebo [odkaz]
A proč u Mnichova nebyl sovětský svaz?
Protože se z něj krátce po první světové stal v podstatě přítel Německa. Kde Němci vybudovali svou armádu včetně těch částí, které měli po 1.světové zakázané/omezené? Na územi SSSR.
S kým si Němci rozdělili Polsko? Se SSSR.
Kdyby na ně Němci nezaútočili, vůbec by neměli důvod do bojů vstupovat.
pomoc sice nabízela, ale pomoc nebyla naprosto reálná, navíc nemáš pravdu, že šlo o jedinou pomoc. Zapojit se chtěla i malá dohoda. Tam to byla upřímná a reálná pomoc.
.
U toho se mi vnucuje myšlenka ne dnešek... citace TOMÁŠ GOLÁ
"Česi oveľa razantnejšie než Slováci odvrhli komunizmus, ale v jesenných parlamentných voľbách budú masovo voliť bývalého komunistu, ktorý zjavne spolupracoval s ŠtB. Majú silný sklon k rovnostárstvu, ale budú voliť miliardára. Sú hrdými obyvateľmi etnicky takmer čistého štátu, ale budú voliť Slováka s češtinou, ktorá je výsmechom ich uctievanému jazyku. (...) Čísla vypovedajú o tom, že po nástupe Babiša na ministerstvo vzrástol zisk Agrofertu o 40 percent (podľa týždenníka Respekt zhruba o 3 miliardy korún za rok 2015), aj vďaka dotáciám z eurofondov, na ktoré má minister Babiš výrazný vplyv. Po takomto zistení by mala zovrieť žlč v každom českom občanovi, ale Babišova popularita naopak stúpa. Ako je to možné? (...) Česi nemajú našu historickú skúsenosť s predátorom Vladimírom Mečiarom, ich demokratické protilátky na obranu pred diktátorom pochádzajú ešte z čias Masaryka a u Babišových voličov už zjavne prestali účinkovať...".
Re: U toho se mi vnucuje myšlenka ne dnešek... citace TOMÁŠ
Snad mas pravdu, ale udavacska luza ma v nasi spolecnosti silne pozici a podle hesla "vrana k vrane..." voli STBaka a neplatice dani, ktery si "doslapne", na ty "zle, zle, zle" zivnostniky, zatimco jim vubec nevadi jeho miliardove dotace a cachry s danemi.
Btw. vis, jak se rekne neplatic dani japonsky?
"sorijako"
"Škoda 720 je tak dnes už jen hezkou vzpomínkou na to, co by mohlo být, kdyby... Přestože nakonec automobil nebyl sériově vyráběn, pro mladoboleslavského výrobce přece jen smysl měl. Zaměstnanci díky spolupráci s Italy zjistili, jak se pracuje za hranicemi Československa, což se jim do budoucna mělo hodit..."
-mali by ste sa spýtať Giugiara, aké má na túto spoluprácu spomienky. Ale hneď potom sa treba rýchle zdekovať, aby po vás niečo neletelo...
Od tejto "spolupráce" má Giugiaro škodovku v zuboch a úprimne povedané, niet sa čomu diviť...
No, to nevím... myslím, že si víc pamatoval "Favorita", ale tam měl máslo na hlavě spíš on. ;-)
A to, že studio udělá návrh a nakonec z toho nic není, není nic mimořádného. Poměrně často dělají návrh dvě studia současně... a vyhraje jen jedno.
Čo to melieš, prosím ťa... Nepríjemnosti okolo Favorita boli už len viac-menej logickým dôsledkom toho, ako to dopadlo s Š720. O to horšie, že časť Giugiarovo know-how škodováci vpohode bez pýtania sa prebrali (napr. kreslenie na priehľadné fólie) a tiež niektoré štylistické prvky Š720 použili na rade 105/120, ktorou pre jej zastaralosť a celkovú technickú nedokonalosť Giugiaro hlboko pohŕdal.
Meleš tady ty.. a to dost hloupě.
Něco si o tom přečti.
Za Giugarem šli jako prvním... protože 720. Poslal je pryč, aby mu neškodili svou přítomností při japonské návštěvě... tak se mezitím domluvili u Bertoneho.
Giugaro se pak přihlásil - a řekli mu, že je vyhodil, tak má smůlu... a od té doby má škodovku v žaludku.
Pochopitelně - ale dobře mu tak.
Ajaj, krútiš to jak hadík... Čo keby si si doštudoval niečo sám - máš v tom medzery. Škoda nebola Giudiarovou jeho obľúbenou značkou práve od projektu Š720. Preto keď prišli za ním, keď práve mal japonskú návštevu, tak zrovna neskákal od radosti. Nestál veľmi o spoluprácu so Škodou, a vedel prečo. Vo vedení Škody vtedy bola kopa nafúkaných funkcionárov, a podľa toho vyzeralo jednak ich jednanie a jednak aj ich riadenie vývoja - čo lepšie sa ich šikovným ľuďom podarilo, to svojou neschopnosťou poslali "do kopru", A presne tak dohnojili aj BAZ-ku. Vtedajší škodovácki mocipáni si mysleli, že majú patent na rozum, ale mali veľké houno.
A tým hounom aj ty teraz argumentuješ.
Bertone robil Favorita preto, že už nemal práve veľa práce a zákazku potreboval. Nikto iný na chudobnú ponuku Škody nepristúpil. Devíz skrátka nebol dostatok a Škoda bola, žiaľ, pre zahraničie len chudobným a nie veľmi príjemným zákazníkom.
Měl si tim plánovanym hospodářstvím na mysli Egypt žejo?
Podobný podminky: absolusticky vládnoucí úzká skupina obyvatel zbytek nuceného držet hubu a krok
A pro palcovače = tohle ví každej profesor ekonomie, i když se to fandum socialismu asi nehodí do karet :-)
A opravdu za zamítnutí výroby mohli jen komoušský úředníci a náměstci? Auta jako tahle Škodovka byly ukázkou šikovnosti našich lidí...jenže...bylo by reálný v plánovaným hospodářství investovat do radikálních změn ve výrobě s nejistou vidinou zisku? V té době konkurovat BMW..Alfě? To jako kdyby dnes Dacia konkurovala A6 a BMW..
Pokračování v koncepci vše v zadu a evoluci Š 1000MB musíme hledat v minimálních investicích do závodu. Až Favorit znamenal radikální změnu...a i tak to byl hodně těžký porod...autopal nedokázal vyrobit světla podle návrhu designu apod. V té době prostě nebyly prostředky na zásadní změny ve výrobě...
Myslel jsem to tak,že většina lidí nadává,že se to nevyrábělo kvůli pár pitomcům nahoře..ale v plánovaným hospodářství to prostě nešlo i kdyby se stavěli na hlavu...viz. homologační série pro závodní auta apod.
No jestli plánované hospodářství vynalezl už před nimi někdo jiný a hned strčil do šuplíku jako nepoužitelné to nevím. Komanči ho ale určitě dovedli až do absurdní tragédie
Socblok resp. Rusko mělo v roce 1917 ztrátu na západní země tak 30 let, dalších 5 let jim sebrala válka a dalších 20 let magor Stalin, který každýho střílel, vešel a zavíral do lágrů. Nějak mi vychází, že v době odstavení nikity od moci měl sojuz ztrátu na takovou Anglii 55 let.
A jako Anglie roku 1909 zas Sojuz fakt nevypadal.
Tady u nás se po válce stavělo a budovalo o 106, tady celý budování zničila měnová reforma kdy ta páteční síla komunistů, ty dělníci, lidi z továren, dolů, hutí atd přestali režimu věřit a začli krást, flákat se a švejkovat.
jenže v těch lidech ta nedůvěra a švejkování a zlodějna už zůstala.....to se přenásíš z generace na generaci, stejně jako kradou i lidi narození někdy od roku 1984, na který neměl už socialismus přímý vliv při formování osobnosti. Akorát kradou jinak a většinou tak 30x tolik >:D >:D
podivej, menova reforma byla jedna ze, nikoliv jedina, zlodejina z doby vlady ksc. jev, ktery popisujes, byl vedlejsim produktem nesmyslneho komunistickeho totalitniho usporadani jako celku. menova reforma by sama o sobe na tomto faktu vubec nic nezmenila.
ta měnová reforma zasáhla nejvíc ty "budovatele". Těm vzali nejvíc peněz, bývalí bezzemci, rolníci, lidi v jzd moc peněz neměli, nejvíc měli dělníci v továrnách, hutích, horníci, lidi z dolů atd.
A ono se pak blbě buduje s lidma, co nevěří těm co to řídí.
Už sem to tady napsal asi 50x, tak po 51x - od konce 60 let nastal ekonomický úpadek socialismu vinou nic nedělání, toho že v čele seděli 70 letý dědulové, staré prověřené kádry co se báli cokoliv dělat aby nepřišli o flek nebo se jim to zádlo moc moderní + rozkrádačka lidí, kteří ukradli co kde bylo k mání a jak se uváděl na příkladu Avii, na ten nákladák bylo tak v reálu potřeba o 38% dílů víc jak na nějaký MAN. Takže to jaksi nemohlo být nikdy rentabilní.
Už sem to tu taky párkrát napsal = a co ekonomickej úpadek a obří zaostání od roku ´48 do řekněme ´68? :-|
Po ´68 máš pravdu = vyházet všechny schopný a jediný kritérium na vyšší pozici zavést rudou knížku byla debilita i na komanče. Došlo jim to už koncem 70. let = dávno před perestrojkou. I tak bylo už pozdě
Nesouhlasím, od 48 se toho postavilo mraky, chemičky, továrny, modernizovalo se, stavěly se školy, obchody, průmysl, železnice, cesty, silnice.
Před 1948 byly leckde hliněné cesty, přízemní jednotřdka a jeden konzum hokynáře. Pořád si tu dobu tatíčka Masaryka hrozně idealizujete. Na šumavě sbírali jahody aby měli na boty a petrolej do lampy.....
CKD, Bata, Skoda Plzen, super. Ale tyhle ty tři firmy nezaměstnávali 100% národa, navíc podle situace vyhazovali lidi po stovkách když neměli zrovna kšefty. Kdo se ozval že se mu nelíbí pracovní podmínky, letěl taky.
Já vim že nesouhlasíš = už si to tu mockrát napsal. Nicméně realita je jiná = potvrdí jí jak ekonomický data, čísla počtu km dálnic atd. atp. = ty cesty silnice železnice se stavěly všude. Jen za železnou oponou dálnice a vysokorychlostní silnice atd. = no a u nás víš sám = doteď skoro 30 let po pádu socialismu se naše dálniční nebo železniční síť nemůže srovnávat :-|
A srovnání životní úrovně nebo těch km dálnic atd. v roce ´89 znáš taky sám = katastrofa
Ty tu dobu 1. republiky = kdy sme se po stovkách let oddělili od Rakouska a bylo po válce odmítáš dát do souvislostí!
Nejde o to jak tu bylo = ale jak tu bylo v porovnání s ostatníma státama v tý době. To je jako bys srovnával rok 1948 a 1989 a protože v ´89 bylo líp bral jako důkaz že socialismus skvěle fungoval ;-)
Trochu jinak to dopadne když srovnáš ve stejnou dobu sousední Rakousko = staletí náš společnej stát. V roce ´48 válkou daleko víc zasažený. V roce 1989 = opravdu drsný srovnání = ve všem o desetiletí před náma. Dodnes sme je nedohnali a optimistická verze je že je doženem až za dalších 30-40 let
A ty odmtáš akceptovat fakt, že v roce 1945-1948 už lidi nechtěli sbírat jahody aby měli na boty a nechtěli bít biti karabáči četníků, nechtěli dřív 12 hodin na kamenitém poli a nechtěli mít ohnutý hbřet od roboty u sedláka.
Proto se ten milion těhle pitom*ců vydal na Václavák, staromák a dalších 50 nebo kolik náměstí po čr a sr a s páskou lidových milic nebo jen tak v děravým kabátu tam tleskal jistému opilci Klémovi a jeho nohsledům a dělal stávky v továrnách, manifestace a posílal noty a dopisy na hrad atd.
Tam nestáli agenti nkvd, tam stáli lidi co už nechtěli sbírat ty jahody a mít ohnutý hřbet. Dokud tohle nedokážete pochopit, nedokážete se s minulostí vyrovnat.
Jak to dopadlo díky diktátu z Moskvy a pomatému Stalinovi víme všichni, ale vy evidentně nevíte nebo neumíte pochopit, proč se ty komunisti k té moci dostali.
Vem to takže v roce 45-48 jsme neměli tak rozbitý fabriky jako němci a rakušáci.A po roce 48 šel jejich hospodářskej vývoj dopředu,kdežto u nás začal stagnovat.A jenom z toho důvodu že u nás měl přednost ten ko uměl oslavovat rusáky,i když měl obě ruce levý,ale kdo něco uměl toho spíš zavřeli.Kdežto na západě kdo něco uměl měl možnost si otevřít firmu a rozvíjet se.A proč se ti komunisté u nás k moci dostali,to víme všichni.Heslo z té doby:kdo nejde s námi jde proti nám,a s tím my zatočíme.
No jo no., jestli se u nas budovalo po valce o 106, tak na zapade o 206. a jestlize po valce mely nektere ceske firmy potencial stat se globalnim leaderem v danem segmentu (skoda plzen, bata, ckd, apod.,) tak vlivem existence vychodniho bloku a jeho naprosto neprirozeneho a prirozenost potlacujiciho socialismu, jsme o tyto moznosti samozrejme automaticky prisly. a jestlize uroven hospodarstvi, potazmo zivotni uroven prepoctena na nejakou paritu kupni sily nebyla tak dramaticky slabsi oproti zapadu, pak deficit na schopnisti "vychodniho" cloveka orientovat se ve svete vlivem naprosto nesmyslne komunisticke doktryny doznala ohromneho propadu. plody tohoto sklizime dodnes.
tento zapadni kapital jsme my na natlak moskvy ovsem odmitli, a dale plati vice nez kdy jindy, ze vychozi pozice ceskoslovenska po druhe svetove valce, byla jedna z nejlepsich v evrope s minimem skod na prumyslu jako takovem.
Bez jediný výjímky, na všech kontinentech, ve všech dobách od VŘSR po současnost = socialismus ved k totálnímu zhroucení států. Včetně ropný velmoci Venezuely = to je skoro až neuvěřitelný co socialistická ekonomika dokáže :-)
... no tak mam nebetycny dojem, ze zhrouceni ruskeho bloku si eu drive nebo pozdeji take zaradi na program. britanie uz vlastne je venku, recko zbankrotovalo, italie neochvejne miri tamtez...
apropos, zapadni eu vydelava ve stovkach miliard na nas a ne naopak.
Nerozumim = členství v ruskym bloku = totální ztráty který nejspíš do konce našich životů nedoženem. Členství v EU = stamiliardový plus + 80% dotace na železnice, dálnice opravy ze socíku zanedbanejch památek, dotace do zdravotnictví atd. atp.
Jako bonus členství v ruskym bloku = nikam si nesměl, 1 film měsíčně atd. atp.
Řekové sou * = 30 let si pujčujou prachy = na vyšší důchody atd = prostě je to tam už desítky let samej Sobotka a Marksová = zasloužej si zkrachovat
Itálie je na tom nesrovnatelně líp = kdyby tam desetiletí nevlád Babiš, teda Berlusconi bylo by eště líp
Brexit je bohužel důsledek našeho chování = bude to nepříjemný = dotace se výrazně omezej nebo skončej. Narozdíl od tebe vim že když nedorazí 80% ceny dálnice = bude to kurňa chyybět
Apropos? Svět funguje ekonomicky totálně jinak než si představuješ
bavit se s tebou je neco jako snazit se vysvetlit petilete dceri, proc nemuzeme byt na dovolene cely rok. take jeste nechape zakladni ekonomicke souvislosti. ale ona je chytra, casem na to prijde. obavam se, ze u tebe k zadnemu posunu s vekem nedochazi ;-)
pripadny rozpad eu bude pouze dusledkem naprosto diletantske politiky bruselu. a ten pripadny ekonomicky pokles/propad, ktery by nas mohl/mel bolet, bude rovnze nedilnou soucasti diletantstvi soucasne eu. nezamenuj pricinu a nasledky, ty lepsi ekonmicky zdroji. ;-)
Zase blbě = i když souhlasim že spojení zemí evropy by mohlo fungovat mnohem líp. Ale mysleli na ně už Jagelonci = Karel IV vládnul půlce evropy.
Možná lidi jako ty potřebujou zažít evropu bez EU = aby jim došel ten rozdíl :-)
Teď kritizuješ že tenhle detail má fungovat jinak a líp a tamta drobnost takhle a líp = no a výrazný snížení životní úrovně, nula dotací a pěkně si všechno stavět opravovat a dohánět obrovský ztráty v infrastruktuře z dob socialismu jen a jen za svý = asi to lidi musej zažít aby jim došlo.. ;-)
ne detail, celek ma fungovat jinak. kdyby celek nebyl zhovadily v samem zakladu, nekupovali bychom v lidlu nejlevnejsi rajcata z belgie, coz je jedna ze zemi s nejdrazsi pracovni silou. navic ekonomika spojene evropy od toho propojeni (zejmena euro a lisabon) z globalniho hlediska na ty nejlepsi spise ztraci.jednotlive staty predtim vykazovaly lepsi dynamiku.takze nvidm jediny problem, ktery by nbyl resitelny, kdyby se staty eu pokojne rozesly. akorat si navzajem lezeme na nevy.
To je asi to nejhorší na současné podobě EU. A pokud před tímto faktem budeme strkat hlavu do písku, tak to skončí špatně. Současná EU evropské státy rozděluje a staví je proti sobě.
... to i ve svycarsku se dneska maji tak, jak nikdy predtim. a v unii nejsou. i v kanade se maji dnes tak, jak nikdy predtim. a v unii nejsou. i v australii se maji tak, jak nikdy predtim. a v unii nejsou. kdyz teda tady mluvis o nejakem paradoxu, tak zrovna v tomhle zadny neni. paradox je treba v tech rajcatech z belgie, nebo v tom, ze pomazankove maslo zakazuje blb, co neumi cesky ani pozdravit, nebo v tom, ze za vodu, ktera naprsela v cr, platime dividendu veolii, nebo dividendy ze zisku bank, podnikajicch vyhradne na ceskem bankovnim trhu, ktere konci v cizine, nebo poplatky za cast elektrorozvodne site, ktere konci v nemecku, nebo treba to, ze rikame demokracie stavu, kdy nam realne sefuje merkelova (nami nevolena!) s podporou podrztasky hollanda. i kdybychom se meli mit ekonomicky hure mimo eu, jsem pro z ni vypadnout. v pripade celkoveho rozpadu eu naopak neexistuje jediny duvod, proc by se mely zpretrhat funkcni obchodni vazby, ktere tudavno byly pred eurem nebo lisabonem. ty jedna ekonomko fundovana.
Paradox je taky že si neuvědomuješ že my díky socíku fakt nejsme v postavení Kanady, Švýcarska ani Austrálie. Popravdě bysme nejspíš nebyli ani kdyby socíku nebylo = a ono bohužel bylo :-)
Rajčata v českejch obchodech sou ze Španělska = z nabídky stovek druhů se sem vozej asi tak 3 nejlevnější
Naše současná ekonomika je daná obřim zaostánim ze socialismu. A bude to tak minimálně eště dalších 30-40 let. Smůla
Že šla po zhroucení ruskýho bloku Veolie nebo VW atd. nakupovat k nám a ne český podniky k nim přijde asi logický i tobě nebo? ;-)
Dneska sme na tom nesrovnatelně líp = český firmy nakupujou všude po světě
Ty důvody bohužel sou ale nejde o zpřetrhání ale zhoršení podmínek = pro nás! A nebuď buzna jo? Dík
Že ho nevidíš ty je tvuj problém = 10 z 10 ekonomů ví že tohle je blbost. Totální ;-)
Konkrétně zrovna naše zem by na to doplatila zřejmě až nepředstavitelně = teda pro tebe nepředstavitelně. Už sem ti to psal ale proč věřit v něčem tak složitym profíkum = když mužu dál tvrdit co sem slyšel v hospodě? :-)
Takže zopakuju: EU by mohla fungovat mnohem mnohem líp = ale při jejim rozpadu by nám zřejmě bylo až neuvěřitelně hůř = sme státeček s otevřenou ekonomikou vpodstatě 100% závislej na vývozu na Západ = do EU
Proste sa Škoda už niekoľký krát pokúšala uspieť v oblasti, na ktorú proste neboli za komunistov financie a vždy na tom pohorela. Giugiarov hnev bol o to väčší, že Ital Design de facto končil a nová Škoda mala byť krásnou poslednou vizitkou štúdia. Dá sa predstaviť jeho sklamanie, že tak podarený projekt skočil fiaskom, na ktorom nemal najmenší podiel.
Áno, pravdu máš, rozmýšľam, s čím som si tento fakt zamenil. Pravdou je, že neúspech projektu, resp. jeho zastavenie Giugiara silne popudilo proti Škode a nemal pre ňu pekné slovo ani v tlači.
tak ono když vydělaná tvrdá měna škodovky končila všude možně jen ne ve škodovce a třeba v nákupu nových zahraničních technologii. kdy o tom co se bude vyrábět rozhoduje poslanecká sněmovna, atd, atd......
valuty proudily leda z UK,Holandska,Malty a Německa...a ten zisk nebyl tak velkej,protože si daleko víc hlídali kvalitu (viz. dodělávky a další kontrola kvality v Anglii) . Zásadní změny ve výrobě v době tvrdý normalizace prostě nebyly možný aniž by to nepoložilo fabriku,navíc s nejistým výsledkem.
a čistě realisticky....většina pamětníků ví,v jakým stavu z fabriky šli první Favority...a že trochu solidnější zpracování a kvalita přišla až se vstupem koncernu. A teď si stačí představit,jak by asi v době normalizace vypadal "konkurent" BMW z Bolky? >:D >:D >:D Fabrika,potažmo stát by se "vysypal" do modernizace závodu....a kvalitativně by to bylo stejný jako dobový stodvácy,nebo Rapidy z Bratislavy.... Nemažme si med kolem huby....ano..měli jsme mozky..šikovný lidi...ale uvést některý věci do normalizační praxe by byla ekonomická sebevražda....v tomhle ti nahoře až tak blbý nebyli :-)
kdepak...jedinej vyšší náklad bylo zaplacení Giugara....to ostatní byla náplň práce konstruktérů...rozdíl byl v nadšení pro jejich práci. Určitě to nejde generalizovat...ale jejich práce byla jejich koníčkem. Nebejt pana Hrdličky a jemu podobnejch tak to vypadalo jinak. A bylo to podobný i v ostatních soc. zemích. Zjednodušeně...lidi kteří něco uměli,mohli tvořit aniž by k tomu potřebovali kapitál někoho dalšího. Dnes tvoří,ale rozhodující slovo má místo politbira ten,kdo financuje :-)
Akorát že postavit jeden prototyp třeba nákladáku stálo asi tak 4 miliony Kčs, když jich někde udělali 20, odjezdili testy a pak se sériová výroba někonala + náklady napracovníky, tak tak nějak vyletělo komínkem cca 150 milionů >:D >:D
Ono dotáhnout vývoj je jedna věc, a vybavit fabriku potřebnou výrobní technologií je další investice. A většinou mnohem dražší, než vývoj.... Na lince po Š 1000 MB by Š 720 fajt vyrábět nešlo... ;-\ A v BAZ byly až do poloviny 80. let jen prázdné haly.. :-O
Je zajímavý, že sojuz si to vybavení koupit uměl, v letech 1930-1970 toho od američanů, italů, japonců a němeců nakoupily mraky, licence, patenty, linky, stroje, lisy, technologie. Doknce tam makali i američani, italové či japonci při uvádění do provozu.
Ono všechno šlo, jen chtít a nesedět 15 let se založenýma rukama a nezírat jak ujíždí vlak.
Nojo ale že nám ujel vlak zjistili lidi co se dostali na Západ už při uvolnění v druhý půlce 60. let = následovala fakt debilní Husákovsko-Brežněvovská desetiletka kdy sme to zaostání eště zvětšili. Hatla matla pokusy o zlepšení v 80. letech = to už byla fraška
Když našim komančum někdy začátkem 2. poloviny 80. let došlo že neni cesty = šoupli do čela [odkaz] [odkaz] >:-[]
Protože i to z let 49-65 bylo málo = je to jako současný Řecko = je jen otázka času kdy ho buď oddlužíme nebo necháme padnout. Že je totálně v pr deli víme všichni
Stejně na tom byl v 80. celej socblok = komunisti se tehdy naštěstí zachovali docela rozumně a nehrotili to
Jistě Sojuz si mohl ze západu koupit co chtěl (pokud nebylo embargo). Měl ropu, suroviny, měl i ten náš uran co nám sebral v Jáchymově nám nezůstalo nic. Takže za co bys chtěl nakupovat na západě když nám nezbývaly devizy ani na banány nebo hajzlpapír ?
Ropa nic, železná ruda nic, obilí nic, vojenská technika nic, letadla nic, vrtulníky nic, palivo do atomovek nic atd.
My sme na západ nic nevyváželi?
Co takhle škodovky, zetory, piána, sklo, porcelán, i pár nákladních tatrovek se vyvezlo na trhy jako francie, austrálie atd., potraviny, pivo, do 60 let se pokud vím vyvážely i texitilní stroje a zemědělská technika.
Jenže ty valuty se prom*daly na pitomocti, místo aby se kupovaly technologie a inovace a něco nebyly tady ani podniky schopny prachsprostě okopírovat.
No myslím že za ten uran nám opravdu neposílali nic. Dyť jsme tu měli jejich tanky. A vojenská technika se od nás na západ nejspíše nevyvážela, ani palivo do atomovek, ani vrtulníky. Leda tak spřáteleným zemím jako bratrská pomoc.
Železnou rudu jsme sami dováželi
A těch pár Škodovek pod cenou nebo zetorů skoro nestálo za řeč, utržené devizy nestačily ani na nákup ovoce nebo spotřebního zboží které bychom si normálně mohli vyrábět sami ale nikdo to nedokázal naplánovat
vojenskou techniku dostávala naše armáda a palivem sme topili v dukovanech, Temelíně a Jaslovských Bohunicích. + cvičné raktory Řež a další. Civilní leteckou techniku dostávali ČSA, Veřejná bezpečnost, letky Ministerstva vnitra, hasiči.....
Mimochodem ty elektrárny taky jaksi postavené za pomoci jejich technologií a komponentů.
Takže myslím že sme za to i něco dostali.
Za to tvoje kulové to stát i lidé zvládli bez dluhů a ještě jsme byli schopní chudším státům pomáhat. Dnes stát i lidé žijí na dluh a ještě nás bohatší státy musí sponzorovat. V té tvé teorii bude nějaká chybička. :-)
Výsledky práce lidí se rozdávaly. Lidi dělali a dělali a neměli nic. Neměli moc dluhy protože b¨nebylo za co utrácet. Půjčovali si hlavně ti co stavěli barák, ostatní to ani nepotřebovali
barichello: Každej měl byt nebo dům ?? To si asi děláš legraci. Dům měli ti co si ho sami postavili, obětovali několik let života, chodili v teplákách a zadlužili se tak na dvacet let ( nebo ho zdědili). A každý ho neměl ani náhodou. Byty byly především státní nebo podnikové a ty lidem nepatřily. Ano byly i nějaké družstevní, ty taky lidem nepatřily, jen stály hromadu peněz
Auta lidi měli když se jim nějaké podařilo sehnat, tuzemské konstrukčně zastaralé. Motocyklová výroba skomírala, oproti západu ze začátku dobré ale později katastrofa. Spotřební zboží, bytové doplňky, domácí elektrotechnika, sportovní vybavení vše vesměs zoufalý nedostatek, nízká úroveň a drahé
Na vesnicích bydleli ti lidi v čem? Postavilo se toho mraky, co takhle novomanželská půjčka, další bezúročné půjčky, nebo se staveli dvougenerační domy prachy na cihly a cement dávalo 5 lidí....
Auto mohl mít každej kdo si na něj vydělal, zas tak málo jich nebylo. otec jako Kontrolor v Avii měl v letech 68-88 3. 1968 šáde 1000MB, 1980 120 a 88 120. Ta poslední skladovka, ta druhá čekačka měsíc a ta první čekačka 2 roky. Vtipně si ovšem žádost podal než šel na vojnu a když z ní přišel, akorát na něj vyšel pořadník. Na to první se složila celá familie od děděčka po tátu, druhé mu koupila máma místo věna a třetí si koupil sám.
Zas mi napíšeš že sme byli zázračná rodina? :o))
Dneska v teplákách chodí každej druhej hipster, vidíš jak předběhli dobu >:D >:D Děda splácel půjčku na barák 15 let no. Ale postavil si ho.
Neblbni = kolik ti je? Kdo porovnal v roce 1989 českej plat, dálnice, všechno prostě třeba jen s tim sousednim rakouskym.. ;-)
Proto taky dodnes od nich ze Západu k nám postsovětskejm státum choděj biliony na opravy tisíců zdevastovanejch památek, výstavbu neexistující infrastruktury, na pomoc ve zdravotnictví atd. atp. = a ne obráceně :-)
Na svoje první auto dal 10 000 kčs. Zbylých 50 dali jeho otec, matka a babička a dědeček. Tak se to dělalo.
Když si měl lakomé členy rodiny, musel si jezdit na kole Ukrajina >:D
Mě na moje pvní auto dali členové rodiny taky 40 litrů :-) 60 sem si dal já.
Kdo mě lakomý rodiče, msuel jezdit favoritem, já měl první auto 160 konovej seštiválec >:D >:D
Poslechnou Kalousek, nejsou voni špion revanštistů od Frau Merkel? Sme tě odhalili Dzeržinského metodou >:D
Jménem Republiky si odsouzen k deportaci na severní pol a budeš tam krmit tuleně.
Na začátku jsi tvrdil, že auto měl skoro každý, všeho bylo dost a nic nebyl problém..
Teď říkáš že auto měli jen ti co se jim na ně složil otec, matka, babička, dědeček, strýček i tetička a ostatní mohli jezdit tak akorát na kole Ukrajina.
Rozlišuj roky, něco jiného byly 60 léta, něco jiného 70 a něco jiného 80. Kdo si nebyl schopen koupit vlastní auto v 80 .letech byl hodne velkej lempl nebo musel mít sakra problémy s režimem.
Tak v 80. letech už naplno vynikala zaostalost naší automobilové výroby. Vlastní "auta" si lidi po letech šetření sice dokázali koupit, ale týkalo se to především nejlevnější nabídky škodovek, trabantů nebo lad. Auta na seriózní úrovni - tedy především ze západní produkce - zůstávala prakticky nedostupná široké veřejnosti hlavně finančně, ale i velmi omezenou nabídkou na volném trhu.
Řeknu ti reálnej příklad z 80. let z jedný velký český banky = instalatér má Žigula, vedoucí programátor = má Trabanta. Řadovej programátor = byl asi hodně velkej lempl nebo měl sakra problém s režimem :-)
Neplatí absolutně ale taková pohádka jak pohádkaříš to nejspíš nebyla ;-)
Spíš nešlo = nevím jak Lada ale průmyslové výrobky proruská zóna prodávala velmi levně. To byla jediná cesta jak je prodat a získat valuty
Otázka je proč katastrofální socialistickets hospodářství bráníš = víš že ve všech státech dopadlo stejně. A víš že ty státy se z toho dodnes nedostaly. Rozsah škod je nepředstavitelnej = a jeho sanace na úroveň třeba toho Rakouska = před komunistamá sme stovky let žili ve společnym státě
Nebo ne nevíš že to tak je? ;-)
Kapitalismus a socialismus není 1 za 18 a 2hej bez 2 za 20 = sou tam obrovský rozdíly
Ne nepsal jsem že lidi makaj jako stroje, ale že stroje za ně pracují. V rámci své práce se občas toulám po jiných firmách a nepřijde mi že by se lidi přetrhli. Ano, jsou místa kde mají opravdu frmol ale taková pracoviště byla i za komančů. Není určitě pravdou že by se za komančů lidi jen flákali
Škoda 720 je od prvého Favoritu vzdialená celých dvadsať rokov.
Kvalita a hlavne konkurencieschopnosť sa zmenila za ten čas voči západu neporovnateľne.
Stačí si len uvedomiť, že Škoda 1000 bola v svojej dobe celkom moderné auto...
I kdyz po dlouhych letech vypotili prototyp, tak se jim jej porad nedarilo dostat do vyrobyschopneho stavu. Ale to je jedno, protoze na vyrobu stejne nebyly penize. Coz je taky jedno, protoze vyrabet nebylo kde. Za tyto okolnosti muzou komunisti, ale nebylo to tak, ze by jeden soudruh rekl nadejnemu a realnemu projektu "NE".
... ono take tehdy primet k praci pracovniky, kteri chodili akorat na osm hodin do "zamestnani" nebylo jednoduche. notabene to nebylo jednoduche v okamziku, kdy jim jako odmena nad ramec standardniho socialistickeho platu hrozil tak akorat diplom nebo odznak.
Ono to bylo o lenosti a neschopnosti podniků. Jiní to uměli. Viz slavné JZD Agrokombinát Slušovice. Čuba na to měl lidi, co mu to vyběhávali. Zatímco někdo ve Škodě skončili u třetí razítka potřebného k povolení, Agrokombinát oběhal všech 10.
A dělal barterové obchody.
Vyvezl piána pod cenou, kdy výrobní cena piána byla plácnu 2500 a oni je prodali za 1700, ale výměnným obchodem dovezl západní potraviny v hodnotě 150 000 Kčs a prodal je za 260 000 Kčs.
Prodali ven krmné směsi s výrobní cenou 350 000 Kčs za 220 000 Kč a dovzli komponety k výrobě PC, dosadli domácí díly a díly ze zemí RVHP a prodali milé počítače za 1 400 000 kčs.
Prodali ven 50 traktorů s výrobní cenou 500 000 Kčs a dovezli elektroniku, kterou prodali za 850 000 Kčs.
Proč to nedělali jiní a nezískávali peníze nebo valuty?
Polopravdy a nesmysly - Husák Slušovice nesnášel, Jakeš je zrovna dvakrát nemiloval. Jistě Čuba nějaké kontakty měl, ale hlavně měl spousty lidí co mu všechno oběhali, vyběhali a byli schopní dohodnout, zaměstnával i "odpadlíky" i chartisty jako jistého de*bila jménem Stáník Devátý, které tam držel dokud to bylo polticky únosné a pak jako odměnu Čubovi nechal Slušovice po roce 1989 zlikvidovat.
Mohl to dělat kdokoliv další krom Slušovic, jenže všude byli líní, připosraní a neměli odvahu vyjíjet nějakou aktivitu nad rámec úkolů Čuba se nebál a sehnal si dobré lidi.
Zapoměl si na slavný výrok opilce Václava "Pivo a Tlačenky" Havla z roku 1990 o "tajemnných nitkách vedoucích ze Slušovic", kdy po tomto výroku a instrukcí vlády a BIS a vyšetřování Čuby, který byl osvbozen někdy po 10 letech jaksi žádná banka nechtěl čubovi na nic půjčit, nic financovat a to se podniká dost blbě.
Já sem mluvil přímo s lidmi, co ve Slušovicích pracovali, nějaké vylhané pohádky z médií sou mi proto naprosto k smíchu...
Třeba to, že ten člověk s kterým se mluvil byl pracovně 5x na západě, přestože nebyl členem KSČ. Čuba jim to vše zařídil, jakou měli odpovědnost, jak si práce vážili, jak se starali o svěřené prostředky jako třeba auta, jak byli vděční za to jak se díky JZD celá vesnice i kraj zvedla, na čem všem pracovali. Už v létě roku 1989 Slušovice jako první v zemích RVHP vyráběli v licenci colu a stáčeli jí do plastových lahví atd.
Havel přispěl k tomu, že Slušovice byly v roce 90 cíleně zlikvidovány.
Celá EU je superbohatý společenství = když nebudem idioti a politici totální paka = můžem si žít hodně v pohodě. I přes to obří zaostání východní části Evropy
Vim kam směřoval socblok a víme kam dospěl ;-)
A vim že ve všech parametrech od věku dožití po HDP na hlavu sme si od roku ´89 extrémně polepšili = bohužel tý mrzký startovací pozice
EU je byrokratický moloch řízený neomarxisty a zelenými mozky popř. pod vlivem lobbistů zelených mozků vydávající jeden nesmysl za druhým, snažící se regulovat nesmysly typu délka zápalek a plná naštvaných lidí, kteří horoují pro vystoupení z EU a řada zemí (Holandsko, Francie, Itálie, Madarsko) směřuje k tomu že ve volbách vyhrají nebo dostanou dost masivní podporu eroskeptické a protiuprchlické strany...
Jistě, stačilo na to mít šéfa, který pro ty lidi vyběhal ty papíry. Vyjet na západ šlo, můj děda jako nekomunistický vedoucí výroby v nakladatelství byl na knižním veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Samozřejmě ty razítky mu vyběhal jeho známý a nadřízený, komunista. Všechno šlo, když se lidi nebáli a dokázali si protlačit svou.
Dělalo se to takhle : Soudruh xy není členem Ksč, ale je spolehlivý, plní svědomitě svěřené úkoly, je odborníkem v dané oblasti, z kádrového hlediska nemá nic, co by mu bránilo vycestovat a nikoho lepšího nemáme. Hodte sem muří nohu a štempl. A bylo.
A protože neutekl, neimigroval, za rok ho poslali zase třeba do Polska, Madarska nebo dostal povolení na výjezd na dovolenou do Jugoslávie nebo do Leningradu.
Pokud jste měli bráchu v americe, sestru v Austrálii a děděčka Velkostátkáře, co měl 150 krav a 60 čeledínů před únorem, tak to holt nešlo.
Ale netvrdte, že to nešlo pro nikoho, to je naprostý nesmysl.
Tak si to jen pripomenme - ten, kdo smel jezdit na "zapad" byl bud nezajimavy duchodce nebo - a to vesmes: spolupracovnik StB, provereny a kovany komunista, velmi vyjimecny sportovec (a to ho jeste hlidali kolegove).
Neves nam tady na nos lzi a vymysly.
A ted zpet k autum - socialisticky blok byl v tak mizernem stavu, ze i kdyby Italove nakreslili sebelepsi auto nebo vlastne cokoli v te dobe normalni, tak my bychom to nebyli stejne schopni vyrobit.
Nesmysly, dědovi v té době bylo cca 50, stbák ani komunista nebyl.
Lidem ze Slušovic bylo ještě méně.
Samozřejmě prioritně se pouštěli lidi tady ženatí/vdané protože většina by nezdrhla ven kvůli rodině. A celou rodinu dohromady ven nepustili na západ, to neříkám že jo. Ale jednotlivce úplně v pohodě.
A to nemluvě kolik lidí bylo na montážích někde v Indii, Jižní americe atd odkud kdyby chtěli šlo poměrně snadno zdrhnout na západ.
táta byl kontrolor na leteckém v Avia Letnany, později kontrolor ve vývojovém oddělení nákladáků tamtéž. Opět nebyl ve straně.
Zato od něj vím přes, jak lidi tu fabriku rozkrádali. Celý Čakovice modrý vrata, za tvrdý sparty a bombošku bábě ve výdejně 200 matiček a šroubků, 5 kg základovky a momenták >:D
A v 7 ráno než dorazil mistr se fušovala převodovka z šáde 1000 MB a na oběhd se hodilo v 11:20 a zpátky ve 12:15 >:D
A tady se ještě lidi diví že to krachlo.
Já se divím, že to vydrželo tak dlouho, tajemníku.
Ted se pochlub ty.
Děděček velkostatkář a sebrali vám 100 hektarů? >:D Nebo babička vařila Stumbaufírerovi kafe a leštila lauf >:D >:D
Proč se divíš? Viz Řecko na státní úrovni musíš dělat věci blbě třeba 30 let než to krachne. My měli malou oblevu v blbosti v 2. polovině 60. let a vydrželo to 40 let
No už v polovině 80. soudruzi věděli.. :-)
Vlastně už o kousek dřív = u nás začaly vážný problémy ekonomiky už koncem 70. :-|
Téma ježdění na západ je fakt hloupý probírat = že tam běžnej obyvatel socialismu nikdy nebyl s tim snad souhlasíš ne?
Docela problém byla prej i dovolená v Jugoslávii
Tam byl dědeček a babička asi 2, babička a pradědeček asi 3x a táta asi 2x.
Babička mzdová účetní v Mladé Frontě a 5x v Jugošce, zázrak co. určitě musela být nejméně agentka KGB, aby se v letech 55-80 dostala 5x do Jugošky. A to pozor, ještě byla 7x v NDR, 1x Bulharsko, 1x madarsko a 1x Sojuz.
A pod postelí měla nejméně lehkej Kulomet a určitě musela donášet nejméně na Havla.
Už za totáče měli lidi tyhle de*ilní výplody a protože děda chodil rád a tudíž skoro pořád ve vobleku, tak si mysleli, že je nejméně okresní tajmeník strany a on dělal za 1200 měsíčně sazeče, pak asi za 1600 tiskaře, potom asi za 2400 vedoucího výroby a posledních 5 let náměstka za 3600 >:D
Ale soused přes ulici co jezdil u Ministerstva vnitra 603kou a vozil ministra a při manévrech měl na střeše vlastní stovky takovej divnej futrál chodil v košili a plátenějch gatích a tak ho nikdo nepodezíral. Přitom v tom futrálu byl kulomet Lidových milic.....Takže jaksi pán musel být 100% jak členem Ksč, tak i LM
Do Jugo se dalo občas dostat - občas znamená jednou za několik let když člověk získal příslib dinárů. A pak ještě musel oběhat dvacet institucí které mu dovolenou milostivě povolily. Pokud nepovolily, stejně seděl doma. A to vše kvůli jediné cestě, prostě jediná letní dovolená v Jugoslávii se vyřizovala už od ledna a vyšlo to jen někdy. Uff, ještě že je to už pryč...
dneska zas můžeš kam chceš, ale 30-40% lidí má tak max na cestu do chorvatska nebo řecka.....o exotikách dál sní, protože 100-150 táců na rodinou 2 dospěli 2 děti dovolenou fakt nemaj. Ale můžeš no.
Už to "můžeš" je rozdíl jak prase. I to "max do chorvatska" je něco, o čem se lidem tehdy ani nesnilo. Že by se mohli kdykoliv jen tak sebrat a jet k jadranu.
A jestli do exotiky nemůže 30-40% lidí je naprosto super, znamená to že 60-70 % tam jet může. Podle mě je to pecka.
Takže myslíš že ti co jim je 5 a sedí v děcáku patří zrovna do skupiny co má na exotiku peněz dost ??
A proč do toho taháš fóbii z létání, ta taky postihuje jen ty bohatější ?
A myslíš že dovolená v HR je něco podřadného ?
No procenta můžeme počítat jak chceme ale výsledek je takový, že na rozdíl od současnosti do exotiky cestovalo za komančů jen mizivé množství lidí.
Stejně tak to platí pro jugošku, ostatní evropské státy hlavně na západ a vlastně pro celý svět
Co furt máš s tím Rakouskem? Máš tam babičku nebo co? Z rakouska sem tu krom oplatek Manner, rumu Stroh nebo jak se to jmenuje asi 5 ohyzdných nákladáků Steyer a jednoho traktoru ještě nic neviděl....
Nevšiml sem si, že by rakušáci byli velmoc co cestuje po světě.
Nějak nejvíc turistů bývá z číny, japonsko, usa, ruska, itálie, německa, francie a holandska.
To tvoje Thajsko je rád sexuálních turistů z německa, většinou už důchodců či skoro důchodců. >:D
Těžko uvěřit, že tvoji předkové nebyli komunističtí zločinci. Kde se potom to tvoje zastávání se té zločinecké ideologie vzalo?
Mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunistický zločinecký režim popravil 248 nevinných lidí, 4500 jich zavraždil ve věznicích a koncentrácích, 327 zastřelil na hranicích a 250 000 občanů uvěznil ve věznicích a pracovních táborech/koncentrácích, ukradl jim jejich majetky a zničil jejich rodiny.
Zločinní byli především lidi, co tu ideologii prosazovali. A zejména bláznivý Stalin, který i u nás ovlivnil ta 50. léta zásadním způsobem.
Jinak nikde neobhajuju bolševiky ani systém jako celek. Bylo tam moc zásadních chyb a omylů, ale nic nebylo černobílé, jak se tady někteří snažíte podávat.
Jak říkám informace A vždy bez B.
To je vždycky na západě měli v roce 89 výplatu tolik a u nás tolik, už nikdo neapíše o rozdílu cen služeb, energií, nemovitostí i některého zboží.
Ven nikdo nemohl - no nemohl, pokud to měl kádrově polepený vinou předků a příbuzných, další mohli když měli štěstí na dobré nadřízené a podniky
Komunisti zabili 1 000 lidí, ano zabili
Kolik jich zabili nacisti a kolik lidí spáchalo po roce 89 sebevraždu protože neměli na živobytí, zkrachovali, uchlastali se nebo předávkovali nějakým drogo drogo
nic se nestavělo - kdo postavil ty chemičky, rafinerie, jezd, samošky, priory, silnice, rekreační chaty a hotely, školy atd
System jako celek byla zrudnost a ty napachane skody jsou fatalni. Vcetne temer likvidace naseho autoprumyslu, ktery se dal zachranit jen prodejem cizincum misto toho, aby to meli v rukou Cesi. Prave Skodovka je ucebnicova ukazka, co komuniste a jejich system dokazal znicit. Nebyt tech tebou opevovanych komunistu, tak by Skodovka spise koupila VW nez obracene.
Co škodovka tak úžasného před rokem 1948 vyráběla?
Pokud vím, úspěšní měli bud zahraničí vozy nebo Pragovky, Tatrovky a Waltery.
Že komunisti ukončili výrobu osobáků v Pragovce a Water se změnil na Motorlet a dělal letecké motory je blbý, ale jaksi budovatelé měli jiné potřeby pro budování a někde ty nákladáky dělat museli no. Spousta západních značek ze 40. let už dnes dávno neexistuje, jenom kolik zaniklo bitských, francouzských či amerických značek.
Mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunistický zločinecký režim popravil 248 nevinných lidí, 4500 jich zavraždil ve věznicích a koncentrácích, 327 zastřelil na hranicích a 250 000 občanů uvěznil ve věznicích a pracovních táborech/koncentrácích, ukradl jim jejich majetky a zničil jejich rodiny.
Mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunistický zločinecký režim popravil 248 nevinných lidí, 4500 jich zavraždil ve věznicích a koncentrácích, 327 zastřelil na hranicích a 250 000 občanů uvěznil ve věznicích a pracovních táborech/koncentrácích, ukradl jim jejich majetky a zničil jejich rodiny.
ty lidi byli popraveni bolševiky v 50.letech na rozkaz magora Stalina, který popravoval i samotné bolševiky protože byl paranoidní. Takže neobhajuju - nemam rád bolševiky a Stalina.
Zastáváš se režimu, který toto všecno způsobil a je za to neštěstí zodpovědný.
Mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunistický zločinecký režim popravil 248 nevinných lidí, 4500 jich zavraždil ve věznicích a koncentrácích, 327 zastřelil na hranicích a 250 000 občanů uvěznil ve věznicích a pracovních táborech/koncentrácích, ukradl jim jejich majetky a zničil jejich rodiny.
Budu to tu pořád opakovat pokud si to nezapamatuješ a nepřestaneš obhajovat zločinecký komunistický režim.
Mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunistický zločinecký režim popravil 248 nevinných lidí, 4500 jich zavraždil ve věznicích a koncentrácích, 327 zastřelil na hranicích a 250 000 občanů uvěznil ve věznicích a pracovních táborech/koncentrácích, ukradl jim jejich majetky a zničil jejich rodiny.
Až se naučíš rozlišovat mezi bolševiky, menševiky, socialisty, marxisty, neomarxisty a lidmi co nevidí jen A ale i B atd. přijd.Tam sou rozdíly jako mezi Citroenem 2CV a RR Corniche :o))
Jací pravičáci? Ti skuteční nebo ti co si tak říkaj?
Těm skutečným se dnes říká fašisti a zastydlí zastánci bílé rasy a starého dnes prý už nepoužitelného systému a ti co si tak jen říkaj sou populisti, neomarxisti a hybridy něco mezi >:D >:D
Mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunistický zločinecký režim popravil 248 nevinných lidí, 4500 jich zavraždil ve věznicích a koncentrácích, 327 zastřelil na hranicích a 250 000 občanů uvěznil ve věznicích a pracovních táborech/koncentrácích, ukradl jim jejich majetky a zničil jejich rodiny.
V tom případě by Německo bylo dnes na úrovni tak Anglie roku 1970.
Protože v Německu v roce 1945 tvořilo obyvatelstvo cca 15-20% komunistů, 30% aktivních nacistů a cca 40% těch co nacistům tleskali a přikyvovali. Odstavit všechny od funkce a zavřít to by bylo panečku že >:D >:D >:D
bodejt by se chlubili, že poválečný boom za pomocí amerických peněz , kdy za kormidlem stát tatíček Adenauer dělali bývalí nacisti a jejich přisluhovači >:D >:D >:D
Podej stížnos k pánům Churchillovi, Roosveltovi atd že se na Jaltě dohodli a rozdělní Evropy s batuškou Stalinem. A další stížnost na ty, co unomžnil před rokem 1938 Hitlerovi takový rozmach a pak nás v tom nechali.
Ono se blbě důvěřuje někomu, kdo tě zradil...
Další stížnost bych podal na pány Zenkla, Ripku, Drtinu, Šrámka a spo., samé erudované profesionální politiky, které přečůral opilec Kléma , který proti nim měl třetinové vzdělání >:D
S timhle souhlasim = ty bys měl s tim že naši soudruzi to přesně takhle chtěli + že to dodnes ekonomicky cítíme :-|
Ekonomický rozdíly mezi zeměma pod ruskym vlivem a euroatlancitkou civilizací se během pouhejch 40 let drasticky zvětšily = zvětšování skončilo dokonce se to otočilo, ale bude eště dalších 30-40 let trvat než doženem..
Pokud se rozpadne EU nebo něco podobnýho, může to trvat dýl
A ty bys něměl vynechat to, že tady po roce 1989 to co ještě jakžtakž fungovalo okamžitě rozkradli a za pakatel zkoupili bývalí soudruzi, co ale byli soudruzi jen kvůli profitu + pár vychcaných navrátilců ze západu typu Koženka, co veděli jak to tam chodí za vydatného přispění českých politiků.
Případně co se nehodlio západní konkurenci za pomocí bílých koní nechali krachnout, a státem dosazení manažeři a ředitelé státních podniků, čekajících na privatizaci je mnohdy řídili tak obratně a dělali tak skvělá rozhodnutí, že bych to mohl i bez patřičného vzdělání řídit od minuty tímhle stylem taky.
Takže po likvidaci průmyslu a levného skoupení firem vychácnky sme se stali levnou západní montovnou, která z větší části vyrábí polotovary pro západní podniky, bez přidané hodnoty, kdy západní podniky sem investují naprosté minimum do modernizace a vyvádí tučné zisky ven z ČR.
Navíc vinou soucální politiky státu je lepší nemakat, brát dávky a dělat někde bokem melouch načerno než někde za almužnu 12-14 čistého hákovat 10 hodin denně. A díky super politice školství máme tisíce absoventů humanitárních a sociálních věd, co nemaj práci nebo kysnou někde v neziskovkách ale nemáme konstuktéry, chemiky, vědce, zámečníky, instalatéry, elektrikáře atd.
A musíme sem tahat ukrajince, mongoly atd co dělaj 3 práce, každou za 5 čistého a tím krásně křiví trh, takže ta Mána a Franta ze vši už tu nádeničinu nikdy dělat nepůjdou, za tu almužnu a dál budou žídmat dávky a makat načerno a stát z toho nebude mít nic jen bude platit.
A kdo má za vinu zavřené podniky na západě nebo v USA? Není to náhodou globalizace, tedy volně přeloženo nenažranost podnikatelů, firem a korporací, kdy v honbě za co největším ziskem přesouvají výrobu pomalu až ke křovákům do Burkina Faso, jen aby vyždímali co nejvíc to jde.
Navíc si zapoměl na tradiční českou povahu.
Jako perlička - gestapo mělo v letech 1939-1945 ze vše okupovaných zemí nejvíc udavačů, donašečů a spolupracovníků v přepočtu na obyvatelstvo u nás. Sranda co.
To s tim gestapem neznám ale bohužel to moc nepřekvapilo :-|
Na českou povahu nezapomínám [odkaz] ;-\
Globalizaci nejde zabránit = to je levicový smýšlení bránit omezovat atd. Navíc zrovna pro nás je extrémně výhodná = to je to co nás živí. Jakmile se zase začnou stavět zdi = sme ekonomicky v pr.deli :-|
Kdyby naše ekonomika byla jako francouzská slintali bysme blahem ;-)
Řecko na tom 30 let tvrdě makalo = aby bylo tam kde je :-)
Neustálý růst neni žádná utopie. Krize je jen přirozená obranná reakce když jde ekonomika špatnym směrem. Realita s kterou se nechceš smířit je že svět [odkaz] na mapě vlevo a nahoru od nás funguje desítky let líp. Drtivě líp
Myslím že slintáme blahem bez těch demonstrací, zapálených auta, ghet a tuny africký migrantů s kterýma má Francie velké problémy a díky nimž se města jako Paříž stavají více špinavou stokou než luxusním rájem :-)
Myslím že o ten tvůj "svět" 80% normálních občanů ČR a SR nestojí.....
Ani o pomatené sluníčkáře hlásající genderové rovnosti, integraci menšín, které integrovat z podstaty nejdou, neziskovky rozdělující miliony mezi tyto lidi, zatímco původní obyvatelé v nemocnicích a domovech důchodců maj k svačině suchej rohlík nebo jeden napůl ohnilej banán.
A už se kvůli tomu i lidi mezi sebou perou nebo spolu nemluví, žel jaksi pro tvoji informaci sou v menšině ti, co podporují ty sluníčkáře :-)
A nejde přece o to jestli stojí nestojí = tohle je prostě svět takový sou lidský dějiny. V tý ZOO to z určitýho pohledu je fakt pohoda, jistota, pravidelná strava = jen když tam sou zavřený nejen 80% z nich chce ven :-)
Navíc projekt ZOO ekonomicky zkrachoval = takže to asi ideální cesta nebude. U nás to eště docela šlo = nebyl toaleťák nebo vložky, ale některý státy ruskýho bloku přestávali mít potraviny a to už neni žádná sranda
Normální je nechat zvířata ať se živěj sama :-!
Jaká to doba že se někteří nechaj ukecat že sluníčkář je špatně = jakej je asi ten co tohle tvrdí? :-)
Já přece vim že dneska většina vidí pomlouvače sluníčkářů = pomlouvače pravdy a slušnosti = jako to správný >:-[]
Ta "slušnost" nesmí likvidovat národy, jejich historické hodnoty, kulturu a upřednostnovat lidi z jiných kontinentů před původními obyvateli, aneb když nemam dost peněz pro svoje lidi, nemůžu pomáhat jiným ;-)
Sluníčkářství a poklonkování islámů likviduje spolehlivě, podívej se na Švédsko. ČTvrt xy, rok 1980 - 15 500 obvytel - švédů.
2016 - 6 500 svédů a 4 900 imigrantů muslimů. zajímavé že ti švédi neustále ubývaj a stěhují se jinam, že nechtěj žívt v lásce, štěstí a pravdě bok po boku s imigranty z Eritreje, Sýrie, iráku, Afghanistánuatd a nenchaj se kulturně obohacovat. To sou bloudi vid.
Podle státem zatajených statistik pachateli znásilnení z 60% imigranti >:D Počet znáslenění za poslední 5 let stoupl proti roku 2011 o 140%
S tou kremelskou propagandou která jistě shodou okolností přišla v době obsazení Krymu a stejnou shodou okolností si ve stejnou dobu statisíce migrantů vzpomněly že půjdou do Evropy? Život je sranda = a rozum do toho netahej :-)
tak jestli ty používáš svůj rozum, tak to pak mnohé vysvětluje. Protože jestli já jsem sluníčkář, tak ty jsi naprostý pablb a popravdě nic blbějšího už sem na auto.cz nechodí. A nejhorší je, že tomu co píšeš opravdu věříš. Hrozně rád bych ty tvoje švédskéblogy četl a porovnal je s tí co vím od lidí co tam žijí, každopádně tahat utečence do debat o autech už naznačuje mnohé...stejně tak tvoje názory o EU o které víš úplné *, jen tupě papouškuješ, co ti kdo nakukal. A k tomu znárodnění je vidět jak vaříš z vody a překrucuješ. Každý rozumný člověk ví, jak to tenkrát bylo a proč to ještě před típ pučem Beneš (kterého nesnáším) podepsal, ale to další znárodnění a okradení naprosto všech už raději nezmiňuješ. Popravdě bych na tebe normálně nereagoval, ale to vychvalování, jak se v padesátých letech budovalo....ufffffff. Ti darebáci okradli naprosto všechny a pak to přivedli do krachu.
zjednodušuješ to, co se tady v té době dělo. V té době už moc nebyla jiná cesta protože celé to osvobozování k tomu jasně směřovalo, demokratů a sil s tím bojavat tady moc nebylo a Beneš byl už jen trapná loutka, která podepisovala cokoliv, když se na něj zadupalo. Osobně nemám problém s vyhnáním němců- ty bych hnal taky, i s těmi podniky kterých se to povodně týkalo- nad 500 lidí- navíc ti továrníci, kterým to sesebrali jako kolaborantům to bylo i zaplaceno- potud dejme tomu, ale jakmile se ta rudá lůza chytla pevně koryta, tak okradli naprosto všechny a to mi vadí. proboha co to máš za pokřivený pohled, že to jejich budování bylo něco chválihodného ? Takže k¨dyž tě okradu a tím uspokojím svoji potřebu něco vybudovat, tak je to omluvitelné ? Navíc nejhorší co se našemu státu stalo (krom války) jsou právě ty padesátá léta. Dál tady s tebou debatovat nehodlám. S lidma jako jsi ty to naprosto nemá cenu, protože žijete ve svém světě.
Neboj se to pojmenovat správně. Nebylo jiné cesty vid, protože lidi talčili na ty "demokratické" strany aby to znárodnování velkých podniků podpořily.
Že pak znárodnili drobné živnostníky a rolníky byl záasdní omyl, stejně jako ta měnová reforma. Už sem to tu kdysi psal.
A s 50 léty souhlasím, ale za ty může Moskva a jmenovitě Stalin a lidi kolem něj. To byl paranoidní šílenec.
Takže nevím v čem sme v rozporu. Leda v tom, že furt neumíte pochopit proč se ty komunisti dostali k moci a že se dostali k moci díky vašim předkům, kteří to chtěli.
To neni pravda. Nebyla to zadna vule lidu, ale dusledek valky. Zadny lid je netlacil, to je jen zazita propaganda. A k tomu udavacstvi - tvrdit, ze jsme na tom hure nez ostatni je nepodlozena hloupost. Za valky samo sebou kolaboranti jsou vsude, ale kdyz se podivam na ostatni staty, tak jsme na tom dobre - podivej na francouze, polaky, belgiány, holandany..a to se nebavim o pobaltskych statech, ale tam to byl zvlastni pripad.
Mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunistický zločinecký režim popravil 248 nevinných lidí, 4500 jich zavraždil ve věznicích a koncentrácích, 327 zastřelil na hranicích a 250 000 občanů uvěznil ve věznicích a pracovních táborech/koncentrácích, ukradl jim jejich majetky a zničil jejich rodiny.
Mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunistický zločinecký režim popravil 248 nevinných lidí, 4500 jich zavraždil ve věznicích a koncentrácích, 327 zastřelil na hranicích a 250 000 občanů uvěznil ve věznicích a pracovních táborech/koncentrácích, ukradl jim jejich majetky a zničil jejich rodiny.
toto si autor nemohol odpustit. citujem: "Automobil měl už čtyři světlomety jako nedávno modernizovaná octavia"... na tom navrhu tie 4 svetlomety aspon posobili pekne...
No vidíš, to ma nenapadlo, že podobnosť svetiel závisí od jazdných vlastností a motorov... >:-[]
Ak si zvedavý na viac, ako je v tomto článočku, prelistuj internet, nájdeš toho dosť. ;-) Napríklad [odkaz]
Nejsem přesvědčen o tom, že by jiná koncepce a tvary přinesly lepší jakost a kvalitu výroby. Prostě, že by to nebylo jenom dalších tisíc malých bolestí (1000 MB), ale 1500 MB. Spolehlivost auta je většinou založena na příslušenství a součástkách, ze kterých je auto složeno.
Tuto verzi Škodovky jsem nikdy nikde neviděl, ale viděl jsem v roce 1968 na výstavě Člověk a automobil škodovku velice podobnou později vyráběným Š 110 R cupé, tato vystavená škodovka měla obsah 2000 ccm, předváděl jí v PKO-JF závodník pan Bobek,který kdysi proslavil Škodu Octavii vítězstvím v rally Monte Carlo ve své kategorii. Tato vystavená Škodovka 2000 ccm byla nádherná a určitě v této podobě předběhla dobu, ale bohužel,údajně kvůli RVHP (rada vzájemné hospodářské pomoci) se nedostala do výroby, poněvadž sověti koupili licenci Fiat a začali vyrábět známé Žiguly, škoda pro nás šoféry a možná také pro historii vývoje aut v Československu. :-!
Dnešní nejkrásnější a nejškodovatější škodovka - Škoda Superb Simply Clever (TM) L&K vidlák JakobyLuxusEdition - je porovnávána s Mercedesy a BMW o dvě třídy výše a vyhrává.
Dokáže nabídnout nevídané - dva deštníky, síťový program v kufru, praktickou gumovou vaničku, malý motůrek (více místa pro převážení vzduchu)...
11/10 podomních prodejců (tedy pardon, key account managerů !) s bílým firemním superbem doporučuje. Prý je to fakt hustá kára. A na dálnici to už několika BMW nandal !
Moje řeč, místa pro přepravu vzduchu není nikdy dost. Každý litr se počítá. Tudle Pepa Hustoles z vedlejší vesnice zahučel s novým supem do místního kačáku a vydžel tam na dně s vlastním vzduchem 3 dny.
Buď jsem to přehlédl, nebo to opravdu nebylo zmíněno. Tahle typová řada 720 byla cca 2x pracnější než řada 722 (100/110). Zkratkou a možná mírně přehnaně řečeno, při stejné kapacitě výroby by se tohoto v MB vyráběla polovička a stálo by to dvojnásobek. Tudy cesta k lidové motorizaci opravdu nevedla. Taky je třeba vidět dobovou situaci z hlediska stavu silniční sítě v ĆSSR, prakticky absence dálnic. Pro využití takového auta tu ještě 20 let nebyly podmínky. A z hlediska dlouhodobé ekonomické perspektivy by to stejně byla slepá ulička. Svět mířil k zástavbám motoru vpředu napříč a pohonu předních kol, jako k jedinému racionálnímu řešení ceny vozidla. Ano, jako konstrukční cvičení fajn a smekám před všemi, kteří v tomto projektu nechali kus svého života a umu. Jako uživatel několika vozidel řady 742 (105/120/125) jsem rád, že ve výrobě bylo nakonec auto významně jednodušší, protože při kvalitě komponentů, ze kterých bylo sestaveno, si nedovedu představit, jak bych udržel v provozuschopném stavu auto o tolik složitější a asi i dražší. A že by se jako mávnutím kouzelného proutku změnila jejich kvalita při přechodu na řadu 720, se mi snad nepokusí nabulíkovat ani ten největší optimista a fanda značky. :-)
Dražším a výkonnějším uutem jde jezdit jenom po dálnici, jinak ho vůbec nevyužiješ. Zajímavá myšlenka.
Takže pokud nebudu jezdit po dálnici, mam si koupit Citygo? To mi na okresky asi musí stačit ne? >:D >:D >:D >:D
Já sem to co sem najel najel ze 70% po okreskách a městech a vesnicích a vůbec mi ty dálnice nechybí, když tam nemusím, tak tam nejedu. I v Sasku a Polsku sem byl po okreskách.....
Ty nejsi běžný uživatel požadujicí přepravu z bodu A do bodu B. Ty jsi petrolhead. Jestli z toho někdy vyrosteš, pak se naučíš chápat věci v kontexu. Do té doby to je marné. Ale přesto ti závidím. Ve mě už ta jiskra bohužel zhasla. :-)
..nejhorší je, že každý takový článek se zvrtne v debatu o politice..člověk si jde počíst o autech a narazí tady na nazory o ekonomickém zazraku v 50. Letech a podobné perly, za které bych dával facky.