Diskuse

Škoda Octavia Family za 334.900,- Kč: Labutí píseň 1,9 TDI PD

5.11.2010

Škoda nabízí poslední možnost zakoupit Octavii s legendárním motorem 1,9 TDI PD (77 kW).

 

  • 00 Reagovat !

    foto Well-being

    Well-being 05.11.2010  07:27

    Ale proč ne?

    Komu nevadí traktorový klapot a dunění v určitém rozsahu otáček, tak to není tak nejhorší koupě ...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 05.11.2010  08:27

      « Re: Ale proč ne?

      To dunění je hrozné, nedávno jsme jeli celou D1 ve OII Scoutu 2.0TDI PD a ten zvuk, co vydává mezi 2200 a 2900 rpm je totální bolehlav.
      Jinak výborná nabídka.
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 05.11.2010  08:58

        « Re: Re: Ale proč ne?

        No já bych to zase tak nedramatizoval. Jel jsem s touhle motorizaci minulý týden do Kolína nad Rýnem a zpátky. Celkem 1700 km a že by mě to nějak akusticky omezovalo to bych teda vůbec neřekl. A to jsem letěl některý úseky kde bylo volno třeba 20 minut 190-200. Jestli vy nejste pánové nějaký citlivky. Připadá mi že jeden blbec někde někdy napsal, že tenhle motor je strašně hlučnej a ostatní to teď budou neustále papouškovat.
        • 00 Reagovat !

          foto RS

          RS 05.11.2010  09:07

          « Re: Re: Re: Ale proč ne?

          Nechci se zastávat, ani vyvracet, ale vždycky mi přišlo, že je dunění slyšet hlavně vzadu, řidič a jeho spolujezdec to má výrazně lepší.
        • 00 Reagovat !

          foto bicak77

          bicak77 05.11.2010  09:12

          « Re: Re: Re: Ale proč ne?

          On ten motor je objektivně opravdu hlučnější než hádéíčka atd. Hlavně ve městě je to nepříjemný - rozjezdy 1 - 2. Dá se s tím samozřejmě žít a ve verzi bez filtru je to prakticky jeho jediný větší nedostatek, nicméně kazí dojem z celého auta.
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 05.11.2010  09:22

            « Re: Re: Re: Re: Ale proč ne?

            No je pravda, že původní TDI s rotačním čerpadlem byl tišší, ale na druhou stranu O2 má velice dobře utlumený interiér, takže já to jako vážný nedostatek nevidím. Možná by to šlo "opravit" puštěním rádia. Pak není motor slyšet vůbec >:D
            • 00 Reagovat !

              foto bicak77

              bicak77 05.11.2010  09:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ale proč ne?

              Ono jde taky tak trochu o zvyk. Když přesedneš z benzínu, tak tě to trochu vyvede z míry :-) Ale s OII 1.9tdi jsem absolvoval několik jízd OV-Ruzyň a na dálnici jsem o motoru nevěděl. A ve městě jsem ten motor sice i přes Rammstein slyšel, ale už mi to časem nepřišlo tak nepatřičný. Prostě v globálu dobrej motor.
              • 00 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 05.11.2010  09:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale proč ne?

                Souhlas :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto kari-laz

                kari.laz 05.11.2010  09:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale proč ne?

                No o tom benzínu se dá taky polemizovat. Když jedu v benzínovém Focusu 1,6 tak to hučí, že je to po chvíli pěkně nepříjemný. V ustálené rychlosti v pohodě. Když ale přidáváš plyn, tak jsem v moc hlučnějším autě nejel.
                • 00 Reagovat !

                  foto bicak77

                  bicak77 05.11.2010  09:59

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale proč ne?

                  Když auto točíš, tak je samozřejmě slyšet i benzín, jasná věc. Ale mě šlo o akustickou pohodu, když sedneš ráno do auta, nastartuješ a...slyšíš ševelení květin a ne tank. Pak normální rozjezd do 3000tis otáček, taky klídek..Samozřejmě nejde to brát obecně, takový BMW 530D je určitě i na volnoběh tišší než Logan 1.4.
                  • 00 Reagovat !

                    foto kari-laz

                    kari.laz 05.11.2010  10:52

                    « Re: < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale proč ne?

                    Psal jsem že při ustálené rychlosti je to v pohodě. Ale i když jedu v nižších otáčkách, tak je to hrozný při přidání plynu. Ale asi to holt bude tím autem (modelem) protože to dělají všechny FF, co tu máme a že jich je požehnaně. Spíš mi šlo jen o to, že ne každý diesel je hlučný uvnitř auta a ne každý benzín je tichý. Akorát každý má jiný zvuk.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 05.11.2010  09:49

          « Re: Re: Re: Ale proč ne?

          Tak jsem asi citlivejsi na urcity frekvence. Celou cestu jsem sedel vzadu, mozna to bude tim.
          Traktor je to ukrutnej, ale hlavne zvenku, vevnitr je to pohoda.
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 05.11.2010  10:14

            « Re: Re: Re: Re: Ale proč ne?

            Cestoval jsi na střeše? >:-[]

            TDi PD je nejhlučnější ve městě, na dálnici převládá aerohluk.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 05.11.2010  10:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ale proč ne?

              JJ, soupli me do rakve, prej bych si vevnitr moc stezoval na duneni. >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 05.11.2010  10:46

            « Re: < Re: Re: Re: Ale proč ne?

            No jo zvenku rachotí každej Diesel motor. Tam mě to nezajímá. Na kapotě běžně nesedím. Podstatný je jak je motor slyšet vevnitř a vzhledem k tomu, že si tahle motorizace našla už hafo spokojených majitelů, tak myslím, že je to v rámci přijatelných mezí.
            • 00 Reagovat !

              foto kuko

              kuko 05.11.2010  11:57

              « Re: Re: < Re: Re: Re: Ale proč ne?

              jenže ti zákazníci si jí nekupovali kvůli tomu, že by akceptovali ten randál uvnitř ;-)

              mně osobně to vadilo hodně. Takové to monotónní dunění, na určitých frekvencích jako by se ti až třásl žaludek. Po městě jsem to tak moc neregistroval, přece jen když je provoz tak máš smysly zaměstnané sledování situace okolo, ale na dálnici mi to bylo fakt nepříjemné. A to i přes relativně slušné utlumení v O2.

              Ale spotřeba je fakt supr, to uznávám. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 05.11.2010  15:31

        « Re: Ale proč ne?

        No uprimne se divim, zes neco slysel v techto otackach, ja jezdim denne a mam najeto desitky tisic s 1.9 TDI a kde motor neslysim je dalnice do 3000 (140-150 cca).. Musis si pustit radio nebo si povidat a ne zaryte mlcet a odposlouchavat :DD
        kazdopadne z mych vlastnich zkusenosti je hlavnim problemem zvuku kvalita nafty - tankujte kvalitni naftu a dunivy zvuk vyrazne ustoupi. Natankujte u zlodeju -levna nafta = duneni a strasny hluk).
        Jedine kde komu muze zvuk motoru vadit jsou silnice druhe, treti tridy v kopcovitem terenu - zvuk tam opravdu neni prijemny.. kazdopadne ja bych ted volil TSI, konkretne 1.4 z duvodu vodou chlazeneho turba...
        jo a mala vsuvka (trosku offtopic) -jezdim denne 110km za praci a spotreba s 1.9TDI je max. 4,2 rano a 5,0 vecer dle PP (nerikam realna) :)) s Fabii 1.4 MPI (44kW) jsem tu samou trasu jel za 4,5 (puze ranni cesta), takze proc vlastne brat dnes naftu? :)))
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 05.11.2010  16:12

          « Re: Re: Ale proč ne?

          tak jestli TDI neslyšíš, tak buď máš hóóódně nahlas puštěný rádio, nebo začínající problém se sluchem ;-)

          a ač nejsem žádný zastánce nafty, tvoje porovnání spotřeby na konci trošku pokulhává. Srovnej podobně objemný (nebo výkonný) nafťák a benzin ve stejném autě (nebo alespoň stejná třída/hmotnost).
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 05.11.2010  21:48

            « Re: Re: Re: Ale proč ne?

            špatně pochopeno, já neporovnával, je jasné, že je to neporovnatelné, snažil jsem se jen upozornit na to, že dnes kupovat naftový motor je už jakýsi přepych, když se se starým benzínovým motorem dokáže člověk dostat na nízké hodnoty..

            a k tomu hluku - jsem občas nachluchlej (možná mi ničí sluch TDI >:D ), ale mně to prostě přijde stejné ve Focusu TDCI (1.8), Mondeu TDCI(2.0), naopak větší traktor než ten můj (a to je co říci) mi přijde motor ve Focusu 1.6 80kW (od PSA) se kterým jsem absolvoval 5 000km :-) já se nehádám, jen prostě říkám můj pocit, nemám jen rád klasické diskuze kde se všichni hádají o své pravdě :))) pravdu mám totiz samozrejme ja!! ;))
    • 00 Reagovat !

      foto pavelsik

      pavelsik 05.11.2010  10:20

      « Re: Ale proč ne?

      souhlas, taky bych radeji volil benzin...

      navic 400t neni zadna skvela cena.... za 490t uz muzu mit temer novy RS 147kw
      >:D
      [odkaz]

      :-!
      • 00 Reagovat !

        foto kari-laz

        kari.laz 05.11.2010  10:53

        « Re: < Re: Ale proč ne?

        Téměř nové za chvíli dvouleté auto >:D
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 05.11.2010  11:34

        « Re: Re: Ale proč ne?

        Kupoval jsi kromě ojetiny někdy nové auto? ;-) Pak si to zkus ještě jednou promyslet ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 05.11.2010  12:00

          « Re: Re: Re: Ale proč ne?

          asi bere jako bonus, že ta RS je už zajetá >:-[]

          krom toho, pochybuji, že zájemce o edici "FAMILY" zároveň bude hledat i edici "RS" :-)
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 05.11.2010  15:07

            « Re: < Re: Re: Re: Ale proč ne?

            Když ty na to koukáš moc sofistikovaně. Většina lidí kupuje auto stylem: mám tolik a tolik peněz co si za to pořídím. Hmmm mám si koupit fungl novou oktávku v holině hmm aha ono by za stejný prachy šlo pořídit téměř nový RS.
            • 00 Reagovat !

              foto kuko

              kuko 05.11.2010  16:17

              « Re: Re: < Re: Re: Re: Ale proč ne?

              jasně, já budu taky kupovat auto podle určitého finančního obnosu, ale dopředu jsem si specifikoval, co potřebuji (typ pohonu/prostor/třídu apod.) A pak prostě už máš nějaké mantinely v kterých se pohybuješ. Takže zákazníků, kteří budou uvažovat mezi usedlou O2 Family s naftou a nadupaným RS asi moc nebude že? Netvrdím, že nikdo, ale prostě minimum.

              Samozřejmě můžeš narazit na nabídku, které se nedá odolat >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto aristokrat

                aristokrat 06.11.2010  00:00

                « Re: Re: Re: < Re: Re: Re: Ale proč ne?

                ale když takovej člověk přijde k dealerovi a tam uvidí že by bud za stejný prachy mohl mít víc (předpokládám že ta RS má i jiný věci navíc než jen výkon) a nebo by mohl mít totéž ale o mnoho levněji co myslíš že zvolí?
                to že ty patříš mezi úzké procento samohoničů kteří jsou ochotní platit za to že mají auto přímo z výroby neznamená že to tak dělají všichni
                normální člověk se chce povozit za určitou cenu a má jasně daný mantinely rozpočtem
                volba tedy není mezi novým a ojetým autem ale mezi tím za co zaplatíš
                bud za jakousi imaginární subjektivní hodnotu (auto přímo z výroby) nebo za objektivně lepší výbavu/lepší auto vyšší třídy apod
                a k tomu případu bude uvažovat mezi usedlou O2 family v holý výbavě v benzínu a usedlou O2 family v naftě s nějakou výbavou (ale bude to skladovka)
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 05.11.2010  15:05

        « Re: < Re: Ale proč ne?

        No tak to je ovšem pěkná cena za defacto nový RS.
  • 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.11.2010  07:53

    Rád bych věděl....

    ...proč redakce tráví tolik času výrobou informace o nabídce prodeje "posledních pár kousků". To nemají jiná témata? Nebo potřebuje Fkodofka helfnout aby se posledních "pár kusů" zbavila a vyprodala je?
    Proč vlastně u toho článku není PR když to je PR jasně je?
    • 00 Reagovat !

      foto Well-being

      Well-being 05.11.2010  08:14

      « Re: Rád bych věděl....

      Řekl bych, že to bude asi tím, že Auto.cz je web o autech a všem kolem nich ... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ondrej-Lanik-Auto-cz

      Ondrej Lanik, Auto.cz 05.11.2010  08:14

      « Re: Jiná témata

      Pane kolego,

      pokud máte tipy na "nějáká jiná témata" velmi je uvítám v emailu.

      Snažíme se pokrýt vše zajímavé ze světa aut, ale je možné, že nám něco uniklo/uniká.

      Tomuto akčnímu modelu se věnujeme proto, že jde zřejmě o historicky nejnižší cenu podobné konfigurace a protože jde o nejprodávanější model českého trhu.

      Vozy jsou již u dealerů a další nebudou, takže z našeho pohledu jde o upozornění pro naše čtenáře, kteří by mohli mít o podobnou - velmi omezenou - nabídku zájem.
      • 00 Reagovat !

        foto sir

        sir 05.11.2010  08:28

        « Re: Re: Jiná témata

        Co tak udělat článek jak je to s funkčností TMC u nás na silnicích, v zahraničí to funguje parádně....jen tady se mě to ani nepodařilo rozdýchat a co jsem se snažil vyhledat info na internetu, tak nic moc..spíš nic. Tak šup šup máte téma ;)
      • 00 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 05.11.2010  11:13

        « Re: Re: Jiná témata

        Dobrý den, pane kolego, děkuji za reakci. Vzhledem k tomu, že tyto vozy jsou již vyprodány, namáhal jste se opravdu zbytečně.
        Mimochodem, párkrát jsem k Vám nějaký námět poslal, a byl jsem vždy okázale ignorován. Ne že bych čekal, že se mým příspěvkem budete zabývat, to určitě ne, nicméně tedˇ tím prosím tedy neargumentujte.
        Zveřejňujete pouze to co se Vám hodí a cokoli jiného předem odmítáte protože jste si to jako námět nevyhledali, nenašli Vy sami.
        Dělám v oboru, mám přístup k velice dobrým technickým informacím a párkrát jsem je na auto.cz nabídl, nebyl zájem.
        Asi je to proto, že potřebujete více informace s bulvárním nádechem a s nádechem PR a technika Vás vlastně nějak zvlášť nezajímá...
        Viz Váš dnešní příspěvek o 1,9 TDI. Přesně řečeno Vašeho kolegy.
        • 00 Reagovat !

          foto Slavek-TDM

          Slavek-TDM 05.11.2010  11:52

          « Re: Re: Re: Jiná témata

          Na druhou stranu, informace s bulvarnim nadechem se dneska prodavaji jako housky na krame. O techniku nikdo nestoji... Takze tezko se na redaktory auto.cz muzeme zlobit, ze nehazi perly svinim, ale ze jim dodaji obligatni stravitelnou potravu >:D
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 05.11.2010  15:42

            « Re: Re: Re: Re: Jiná témata

            Hloupost!
            Dosud tady byl víceméně kvalitní informační přísun, a čtenáři tu byli přesto. Zřejmě jim obsah vyhovoval, takže je neoznačuj laskavě za "svině". Sám si rád něco technického přečtu a rozšířím si obzory.
            Ty bulvární žvásty jsou zde proto, aby se svině buď přilákaly a nebo aby se "chovatel" nažral "jak sviňa:)"
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 08.11.2010  13:07

          « Re: < Re: Re: Jiná témata

          Kdo chce technciké info, musí si jít koupit časopis Automobil Revue, tam jsou. ostatní je bulvár.
    • 00 Reagovat !

      foto bicak77

      bicak77 05.11.2010  08:19

      « Re: Rád bych věděl....

      Asi ses jen špatně vyspal, že? ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 05.11.2010  11:14

        « Re: Re: Rád bych věděl....

        Ale docela dobře, a co Ty, nechtěl by ses víc rozepsat? Nějaký třeba názor? :-)
        • 00 Reagovat !

          foto bicak77

          bicak77 05.11.2010  18:32

          « Re: Re: Re: Rád bych věděl....

          Takže můj názor. Článek se mi zdá úplně v pohodě. Já jsem o tomto "výprodeji" nevěděl a rád jsem si rozšířil obzory, vždyť proto tu chodím, ne? A je mi úplně jedno, jestli je to PR nebo není PR a nebo jestli jsou auta skladem nebo už jsou v čudu. Proto mě překvapila tvá podle mě nepřiměřená reakce, vždyť takových podobných článků tady je. A jestli si tyto články importéři platí (osobně si to nemyslím), tak ať platí, když chtějí - já se dozvím, co mě zajímá a naše AUTO.cz bohatne a vzkvétá ne ;-)

          Jinak se musím přiznat, to já jsem se dnes vyspal špatně, tak jsem si do tebe jen tak nekonstruktivně rýpnul, aniž bych vyjádřil svůj názor..tak promiň, snad zapomenuto ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 05.11.2010  08:21

    filtr

    Ještě by mě zajímalo, jestli je to traktor bez filtru nebo s filtrem...

    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 05.11.2010  09:07

      « Re: filtr

      Asi s filtrem. Já mám dojem, že už je cpou do všech VW motorizací.
      • 00 Reagovat !

        foto bicak77

        bicak77 05.11.2010  09:14

        « Re: Re: filtr

        Asi máš pravdu. Škoda, další zadělávka na problém...
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 05.11.2010  09:24

          « Re: Re: Re: filtr

          No naštěstí to každej trošku šikovnější mechanik dovede vykuchat a je klid. Na druhou stranu ono to nějakou chvilku vydrží, takže u fungl novýho auta to majitel pár let řešit nemusí.
          • 00 Reagovat !

            foto mikesh

            mikesh 05.11.2010  21:05

            « Re: < Re: Re: Re: filtr

            A pred merenim emisi to ten mechanik vzdycky kucha zpatky? :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Jack1989

              Jack1989 06.11.2010  18:38

              « Re: Re: < Re: Re: Re: filtr

              to dotyčným dojde až posléze a pak buď musí stejně namontovat nový a nebo najít chytrého a uplatného technika na emisích. Navíc nejde ani tak o kuchání, ale o to jak obejít software
            • 00 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 07.11.2010  21:08

              « Re: < Re: < Re: Re: Re: filtr

              Aha a jak teda potom může udělat emise ten samej motor, ale bez DPF? Jinak softwarově udělat, aby řídící jednotce DPF nechyběl se dá taky zařídit.
    • 00 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 05.11.2010  11:15

      « Re: filtr

      1,9 TDI-PD bez filtru. Dal se myslím koupit za příplatek.
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 05.11.2010  08:21

    Vynikajici moznost

    Octavia 1,9 TDI PD 4x4 je opravdu mimoradne vyhodna nabidka. Super vuz za super cenu! Ted jeste pokud by se dala objednat ve verzi s predfaceliftovanym cumakem, ktery byl podstatne hezci a nema to chybu! BraVWo Skoda! :yes: :yes: :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 05.11.2010  08:54

      « Re: Vynikajici moznost

      Asi jsem slepý, ale v nabídce nikde nevidím nic o 4x4. Jinak za obdobnou cenu můžete mít lépe vybavený Focus 1.6 TDCI, pravda, jen s 90 koníky.
      • 00 Reagovat !

        foto Plautus

        Plautus 05.11.2010  09:25

        « Re: Re: Vynikajici moznost

        Áda chcel zrejme zdôrazniť, že je to výborná ponuka pre tých, ktorí si vedia zrátať 4x4...pre nás ostatných niečo v zmysle 1+1. On je proste od nás všetkých tak trochu ďalej... >:D
        ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy

    Mr.Murphy 05.11.2010  09:41

    Legendární motor???? :-)

    .... můžu se nesměle zeptat, co je na tom motoru (snad kromě jeho hlučnosti) legendárního? V čem se liší od všech jiných TDI, HDI, JTD....?

    Nebo jen chcete vyprovokovat diskusi? ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Xawier

      Xawier 05.11.2010  09:44

      « Re: Legendární motor???? :-)

      Nesměle odpovídám,že hlavně v nástupu výkonu a oproti HDI,JTD atd. i nižší spotřebou a vyšší spolehlivostí... ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 05.11.2010  09:51

        « Re: Re: Legendární motor???? :-)

        Legendarni kopanec? A ja jsem vzdycky premyslel, proc s tim lidi tak poskakuji. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Mr-Murphy

        Mr.Murphy 05.11.2010  09:53

        « Re: Re: Legendární motor???? :-)

        tak pravda, turbokopance starých TDi opravdu vešly do obecné známosti.... Nevím jestli bych je nazval "legendou", ale je fakt, že staré TDi vlastně pomohly vybudovat zcela nový myšlenkový směr - "jede to vocpodu protože to má krouťák jak kráva" >:D
        Takže ano, pro některé jedince asi legendou opravdu jsou (a ostatní se mají aspoň nad čím zasmát.... ;-) )
        Jinak co se týče té spolehlivosti tak asi nemá cenu se o tom handrkovat, statistiky na to nejsou..... (a jistě by se našlo dost argumentů pro i proti....). V některých parametrech by TDi určitě vyhrálo - třeba spotřeba oleje a vah vzduchu ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Jack1989

          Jack1989 06.11.2010  18:49

          « Re: Re: Re: Legendární motor????

          píšeš nesmysly s tím olejem a ten kopanec je super, když umíš řadit a auto nechávat v optimálních otáčkách skvěle ho využiješ, mě osobně se to líbí, není to tím že sám ho mám, ale pocitově proti některým podobným motorům máš pocit že to chce opravdu strhat gumy.
          Jo a v 90 letech jsme si vcelku zvykli na menší spotřebu oleje, možná až na žádnou, jenže moderní konstrukce tento neduch žravosti oleje pomalu vrací, z důvodů použitých materiálů na odlehčení motorů atd
  • 00 Reagovat !

    foto Xawier

    Xawier 05.11.2010  09:42

    Bohužel už nejsou

    Tady Auto.cz přichází bohužel trošku s křížkem po funuse. Octavie Famili jsou už víc jak týden totálně vyprodané.... ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto RayBan

    "-- skrytý --" 05.11.2010  09:59

    KOŇSKÝ RACHOT

    Žádná labutí píseň ... >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto aristokrat

    aristokrat 05.11.2010  10:33

    drahý

    :no: :-!
  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 05.11.2010  11:07

    MOTOR MOTORŮ

    V mainstremu bys těžko hledal jinou automobilku, která se o masové rozšíření nafty pod kapotou osobních aut zasloužila více jak automobilka Volkswagen. To zasloužení je navíc s odkazem na předmětnou motorizaci velmi velmi na místě.

    Výkonové parametry, a zde akcentujme především fantastický zátah motoru, a dodnes repspektuhodná žíznivost, katapultovaly předmětný motor do hvězdného nebe mainstreamového světa aut. Svou roli tento motor sehrál znamenitě a s jeho odchodem nezbývá než mu vzdát hold.

    Kultivovanost projevů naftových motorů, zejména tedy kultivovanost ve zvukovém ohledu, koneckonců i v ohledu průběhu točivého momentu je dále. Současné špičkové nafty jsou velmi tolerovatelnou variantou k motorům benzínovým. Co se týká prémiové produkce pak současné naftové motory splňuji ta nejnáročnější řidičská měřítka, ve spojení s automatem se pak dá říci, že jde vlastně i jistý druh řidičského ideálu.

    Skutečnost, že koncernovým motorem byla vybavována doslova statisíce aut nás může naplňovat pýchou. Byli jsme jedni z nemnoha, kteří motorizovali Evropu nejlepším naftovým motorem své doby.

    Snad jen, jako vždy jsou na tom nejhůře plakátovci... těm je totiž kouzlo v poznání pokroku, v poznání rozdílu systému PD a CR jaksi z principu odepřeno. Ale což, na světě už to tak chodí, jsou ti, co lížou než tapetovací lep a ovšem jsou i ti, co slíznou... (byť naftovou)smetanu.

    BRAVO ŠKODA :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto P-407

      P 407 05.11.2010  11:12

      « Re: MOTOR MOTORŮ - Legenda Legend

      Když bylo - náct a chodil do salůnu obdivovat VW Vento s legendárním 1,9 TDi ( 81kW) - to byla ,,Bomba". Taxíkářské dělo s nepřekonatelnou spotřebou. A Seaty s touhle motorizací šli na dračku. ( Oktávky ještě nebyli). Common raily taky ještě nejezdili. Prostě nikdo nic lepšího v naftě sériově nedělal. A to platilo až do příchodu HDiček. A vůbec - jakákoliv olezená plečka dotažené ze Švajcu v letech 90-93 měla nádech exotiky, tajemství a luxusu, protože po letech se stadvackami, pořadníky na favorita a sousedem estébákem se žigulíkem jsi na to vše čuměl jako tele na nová vrata. Krásná a vzrušující doba.
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 05.11.2010  14:26

        « Re: Re: MOTOR MOTORŮ - Legenda Legend

        :-) to jo.
    • 00 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 05.11.2010  11:46

      « Re: MOTOR MOTORŮ

      hehe, no aj takto sa da okomentovat slepa vyvojova vetva ktora dalej nevedie, a fakt ze VW sa chtiac-ci-nechtiac musel potichu vratit tam, kde mu uz preslapala cestu vacsina ostatnych: ku systemu vstrekovania common-rail. Z priekopnika novych technologii bol v tomto pripade "posledny mohykan", ktory konecne nasiel spravny smer...

      A ta "dodnes repspektuhodná žíznivost" bola skor nasledok vtedajsich podstatne benevolentnejsich emisnych noriem, nez osobitostou PD-systemu. Nebol by problem dosiahnut aj s CR-motorom rovnako nizku spotrebu, keby nebol spraseny kadejakymi skrtiacimi klapkami, filtrami, spalovacmi sadzi, a podobne. Za pol litra az liter na spotrebe modernych naftovych motorov v osobnych autach je zodpovedny prave tento "eko-terorizmus" (na ktory raz vsetci zakapeme)...
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 05.11.2010  14:29

        « Re: Re: MOTOR MOTORŮ

        Také zde budeš posměšně psát za dvacet let, že benzínové šetiválce byly jen slepou cestou? Zbytečně se tu ztrapňuješ, každý dospělý vý, že význam PD v historiií motorů je nezastupitelný.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 05.11.2010  15:50

          « Re: Re: Re: MOTOR MOTORŮ

          ty výš všechno nejlýp :yes: :-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 05.11.2010  14:32

        « Re: < Re: MOTOR MOTORŮ

        No, jako musíš to brát z pohledu doby, kdy ten motor vznikl (1997). Tehdejší commonraily byly na hony vzdálené těm, jaké známe dnes. Čerpadla CR 1. generace měla obrovské mechanické ztráty, takže Pežoty a Citroëny s 2.0 HDI byly obvykle o 10% žíznivější než daleko dravější a výkonnější TDI se systémem PD. Nehledě na to, že první HDi plnily jen EU2, zatímco PD už uměl EU3. V tu dobu nikdo netušil, jak rychle půjde vývoj dopředu. Ta hlavní potíž byla v tom, že VW vyvíjel PD za sebe pro sebe, zatímco na CR pracovali výrobci vstřikovacích zařízení, takže výrobce aut kupoval hotový produkt (můžeme tomu říkat "nedostatek vlastní invence" ;-) ).

        Čas běžel, PD i CR se vyvíjely. Mechanické ztráty čerpadel CR klesaly, rostly vstřikovací tlaky. Koncern VW plánoval na rok 2007 zavést PD 3. generace se vstřikovacími tlaky 270-300 MPa a částečně homogenním spalováním nafty při částečné zátěži. Bohužel se ukázalo, že by to bylo neúnosně drahé a že nejnovější vstřikovače CR s hydraulickým zesílením, o nichž v roce 1997 ještě nikdo ani nesnil, dosahují podobných parametrů, a tak od PD upustili...
        • 00 Reagovat !

          foto Jack1989

          Jack1989 06.11.2010  19:00

          « Re: Re: < Re: MOTOR MOTORŮ

          tak tak :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 07.11.2010  21:20

          « Re: Re: < Re: MOTOR MOTORŮ

          HADI je mrtvola, podobně jako PD. Na splnění Euro 6 budou stačit tlaky do 2200 bar, na to HADI není potřeba a trpí stejnými nedostatky jako systém PD. Po vstříknutí hlavní dávky paliva klesne tlak někam na 1250 bar, což nestačí pro dodatečné vstřiky paliva.
          Do náklaďáků Volvo se dodávají systémy s 2700 bary a není to systém HADI. V roce 2011 přijdou systémy CR do nákladních vozidel s 3000 bary a taky to nebude HADI.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 07.11.2010  21:27

            « Re: < Re: Re: < Re: MOTOR MOTORŮ

            Euro 6 je spíše o dokonalosti systému ošetření spalin než o vstřikovacím zařízení... Pro oxidem dusičitým katalyzované spalování sazí na katalyticky aktivním filtru a vstřikování močoviny pro odstranění oxidů dusíku nepotřebuješ ani jednu z těch výhod, keré moderní vstřikovače nabízí. EU6 motor nebyl problém postavit už před 15 lety, ale ty katalyzátory byly tehdy dóst drahé.

            Odkud máš ty informace ohledně HADI?
      • 00 Reagovat !

        foto Jack1989

        Jack1989 06.11.2010  18:57

        « Re: Re: MOTOR MOTORŮ

        S těmi emisemi souhlasím co se týče nesmyslných předpisů. ale měl by sis uvědomit dobu kdy PD a CR jely na plnou ve výrobě v různých automobilkách, splňovaly v té době stejné emisní limity a i přesto byly CR žíznivější a méně živé. Navíc třeba taková Scania - mimochodem patřící k VW stále PD používá a upravuje(vyvíjí). ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Mr-Murphy

      Mr.Murphy 05.11.2010  13:12

      « Re: MOTOR MOTORŮ

      jsem z toho úplně naměkko.... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 05.11.2010  14:30

        « Re: Re: MOTOR MOTORŮ

        :-) Jo, tak to přesně bylo...
    • 00 Reagovat !

      foto positivemind

      positivemind 06.11.2010  00:46

      « Re: MOTOR MOTORŮ

      Za ty prachy je to hodně fér nabídka! :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 08.11.2010  13:04

      « Re: MOTOR MOTORŮ

      vykopávka vykopávek? Jo to by souhlasilo. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto P-407

    P 407 05.11.2010  11:10

    Jo, jo legenda

    Když bylo - náct a chodil do salůnu obdivovat VW Vento s legendárním 1,9 TDi ( 81kW) - to byla ,,Bomba". Taxíkářské dělo s nepřekonatelnou spotřebou. A Seaty s touhle motorizací šli na dračku. ( Oktávky ještě nebyli). Common raily taky ještě nejezdili. Prostě nikdo nic lepšího v naftě sériově nedělal. A to platilo až do příchodu HDiček. A vůbec - jakákoliv olezená plečka dotažené ze Švajcu v letech 90-93 měla nádech exotiky, tajemství a luxusu, protože po letech se stadvackami, pořadníky na favorita a sousedem estébákem se žigulíkem jsi na to vše čuměl jako tele na nová vrata. Krásná a vzrušující doba.
    • 00 Reagovat !

      foto jirin

      jirin 05.11.2010  11:33

      « Re: Jo, jo legenda

      "až do přichodu HDiček", >:D >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 05.11.2010  11:52

      « Re: Jo, jo legenda

      Jo jo, někdy se mi po devadesátých létech zasteskne...optimismus, nová doba, reklamy na Mentos a výlety na Západ :-)
      Dodnes si vzpomínám na moje první setkání s 1.9TDI 81kW, když nás někdy na jaře 96 při jízdě v otcovém Passatu 2.0 na vysočanské estakádě doslova předletěl mohutně hulící Golf v naftě. Dlouho jsme pak zjišťovali, co to vlastně bylo zač. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto JGucci

    JGucci 05.11.2010  11:40

    Prodeje aut v CZ

    Tak jsem si dal tu praci a na SDA-CIA jsem vyhledal 15 nejprodavanejsich vozu (osobni + lehka uzitkova) na nasem trhu za prvnich 10 mesicu letosniho roku a pro Skodovku (hlavne Octavii) to vypada dost dobre:

    1. SKODA OCTAVIA 21 287 ks (z toho 37 LUV)
    2. SKODA FABIA 13 132 (13 LUV)
    3. SKODA SUPERB 3601 (2 LUV)
    4. SKODA YETI 3533 (2 LUV)
    5. Kia Cee`d 3531
    6. Hyudai I30 3418
    7. VW Golf 3147 (3 LUV)
    8. Ford Fusion 2930
    9. Ford Fiesta 2834 (13 LUV)
    10. Ford Focus 2701 (2 LUV)
    11. Renault Megane 2525
    12. SKODA ROOMSTER 2307 (323 LUV)
    13. VW Polo 1996
    14. VW Passat 1969
    15. Citroen Berlingo 1780 (206 LUV)
    • 00 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 05.11.2010  11:50

      « Re: Prodeje aut v CZ

      tak to je dost logicke, kazdy normalny by ocakaval na poprednych prieckach vyrobky domacej automobilky. Mna skor prekvapuje, ze hned za nou su dvojicky Cee'd/i30, ktore za sebou nechali aj koncern a Ford...

      BTW, tym udajom o LUV akosi neverim. Ak sa aj v CR takto kupuju auta pre firmy, na leasing, tak myslim ze na podnikanie sa predalo podstatne viac, ako len 2 kusy superbu...
      • 00 Reagovat !

        foto JGucci

        JGucci 05.11.2010  11:57

        « Re: Prodeje aut v CZ

        To jsou vozy s "mrizkou" , tu uz ale jako podnikatel nepotrbujes. Byly to mozna nejake doprodeje
  • 00 Reagovat !

    foto saldy

    saldy 05.11.2010  11:48

    nevidím

    ani přes absenci filtru jediný důvod proč se k 1.9 TDI PD vracet, 1,6 TDI CR je méně hlučný, úspornější, méně se platí za pojištění, zdá se že bude mít nižší náklady na servis, pocitově má méně dynamiky ale není to pravda, žádné nesmyslné kopance se nekonají, nárůst výkonu plynulý, maximum toč. momentu v širším rozsahu ot.
    Rizika spojená s CR se minimálně vyrovnají se systémem přívodu nafty k PD skrz válce.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 05.11.2010  12:07

      « Re: nevidím

      Tak nějak, ale znáš to, elektrotechnik inženýr vidí vysoké tlaky a kompresní poměr, nakopnutí vodspodu a proto to je nejlepší motor na světě. Být v padesáti naivkou je sice trochu smutné, ale náš národ je prostě v tomhle dosti omezený - český sen= Octavia 1,9 TDI
      • 00 Reagovat !

        foto -Teddy-

        _Teddy_ 05.11.2010  12:09

        « Re: < Re: nevidím

        ...v striebornej metle, kombiku, a na hlinach! :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 05.11.2010  12:14

          « Re: < Re: < Re: nevidím

          Zapomněl jsem dodat. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Ricardo

            Ricardo 05.11.2010  12:40

            « Re: Re: < Re: < Re: nevidím

            paket pro špatné cesty a 4x4 samozřejmě k tomu!
            • 00 Reagovat !

              foto -Teddy-

              _Teddy_ 05.11.2010  13:41

              « Re: < Re: Re: < Re: < Re: nevidím

              a vzadu stacia svihadla... :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Martin-

                Martin_ 05.11.2010  18:34

                « Re: Re: < Re: Re: < Re: < Re: nevidím

                Ještě tygrovaný potahy... a ten kufr, tam se vejde letadlo :-O >:D
      • 00 Reagovat !

        foto JDM

        JDM 05.11.2010  22:58

        « Re: Re: nevidím

        to jsi řekl víc než výstižně !! a myslím si že naivky nejsou jen mezi 50satníky ale znám i pár 18 letejch kteří tvrdí že by jsi jiný auto s jiným motorem už nikdy nekoupily...(takhle zahodit mládí).....
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 06.11.2010  01:32

          « Re: < Re: Re: nevidím

          Však k osumnácti ta naivita tak nějak patří, ale k padesáti už přecejen ne. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ricardo

      Ricardo 05.11.2010  12:39

      « Re: nevidím

      Hlavně to pojištění, kdy neplatíš 6000 ale jen 5000 ročně, se ve světle teď jen "o pár desítek tisíc" vyšší ceny 1,6 TDI proti 1,9 TDI rozhodně vyplatí >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Xawier

      Xawier 05.11.2010  13:36

      « Re: nevidím

      Důvod je naprosto jednoduchý... Škoda Auto v současné době absolutně nestíhá pokrýt poptávku po Octáviích 1,6 TDI CR DPF! V současné době jsou dodací lhůty s tímto motorem 4 měsíce a více. Zákazníci mající auta objednaná od konce září je neuvidí dřív,než koncem ledna. Což je u podnikatelů (hlavní cílové skupině tohoto motoru) velký problém ( z důvodu DPH )... Proto chtěla Škoda Auto,a.s. alespoň trochu ulevit výrobě 1,6 TDI a krátkodobě ještě narychlo zavedla dodávky s motorem 1,9 TDI, které byla schopná zákazníkům vyrobit a dodat ještě letos ( díky Euro 4 je možné je prodávat a přihlásit pouze do konce roku ). Označení FAMILY je jen marketingové označení tohoto opatření. Obdobná situace je u motorů 1,2 TSI 63 kW a 77 kW u Fábií,Roomsterů i Octávií (77kW). Proto ještě narychlo 1,4 16V/63 kW... ;-) Zatímco Fábie a Roomstery s 1,4 16 V jsou ještě k obědnání, po kvótě na 1,9TDI u Octávie se doslova zaprášilo během 48 hodin od zveřejnění této alternativy... Tolik na vysvětlenou :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Lance

    Lance 05.11.2010  14:29

    Je konec...

    Ve výbavě PRIMA není ESP, to je má výhrada k autorovi. Jinak je také možné vozy EU4 přihlašovat i v roce 2011, je pro to daná výjimka (do 31.12.2011), ovšem už se nesmí vyrábět a následně prodávat dealerům vozy s EU4 v příštím roce. Nicméně, na skladech zůstat zatím můžou.
    Názory na 1,6 TDI CR a 1,9 TDI se asi vždy různit budou, oba motory mají svá Pro a Proti, CR je pocitově rozhodně pohodlnější, ale také pomalejší (na pružné zrychlení, je to dáno hlavně dlouhým odstupňováním převodovky, kvůli spotřebě)...
    Osobně mám TDI s rotačákem 81kW a vážně na něj nedám dopustit, olej nežere vůbec, jezdí to za 4,5 až 5,5 litru, a na pár drobností (váha v 90tkm, je dobré častěji měnit vzduch. filtr) je to bezproblémový motor. Není náhoda, že se najde dost kousků, které mají najeto přes 400 000 km a stále v pohodě šlapou, jak to bude s HDI, JTD atd. nevim....
    Obecně se dá říci, že 1,9 TDI je velice spolehlivý a úsporný motor, bohužel koncern šel vlastní cestou a s PD to trochu přetáhl (taková slepá vývojová větev). Legenda je asi silné slovo, každopádně min. z obchodního hlediska se jim to hodně povedlo, jelikož za těch snad 20 let tenhle motor koncernu slušně vydělal. :-)
    Ale je nejvyšší čas zalehnout pod růže a dát přednost modernějšímu mládí...
  • 00 Reagovat !

    foto Parda71-BMWfans-

    Parda71 (BMWfans) 05.11.2010  16:25

    Konec 1.9

    Jak si tak pročítám diskuzi, tak zapomínáte na jeden fakt a to, že prví motory označované jako TDI nebyly PD, ale systém s rotačním čerpadlem. A ten je dle mého snad nejlepší na světě. PD, jasně, dobré motory, především 1.9 TDI 74/77kW, výbušné motory s parádní spotřebou a taky trochu traktor zvukem, ale to mi je osobně šuma fuk. ALE!! Motory s rotačkou, to jsou ty známé verze 66 a 81kW z jedničkové Octavie měl všechny vlastnosti pedeček+ neskutečnou spolehlivost a taky na ně tehda neměl nikdo, Ford byl naprosto mimo hru hodně dlouho, rencek s DTi motorama jakbysmet, první DCi zase byly nespolehlivé, snad jen PSA a jeho 2.0HDI se aspoň trochu přiblížil. Vaz těmto motorům zlomily stejně jako u PD emise... Je neskutečné, co tyto motory dokáží a co vče vydrží při aspon trochu slušném zacházení. Zástup Octavii TDI nebo i starých Golfů III nebo Toled je toho důkazem. Toto byly podle mě ty pravé TDI, jedny z nejlepších motorů, co kdy spatřily světlo světa.
    • 00 Reagovat !

      foto Jack1989

      Jack1989 06.11.2010  19:13

      « Re: Konec 1.9

      Ukápla slza ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Parda71-BMWfans-

        Parda71 (BMWfans) 06.11.2010  21:04

        « Re: Re: Konec 1.9

        >:D že jsem ti tak vychválil tvůj engine, Hanisu? Ale je to fakt, TDI rotačky byly a jsou fakt super, vem si co vše vydrží a co už najezdily a srovnej si to s těma dnešníma mrdkama, které vlatsně nemůžou za to, že jsou tak pranýřované emisníma normama a proto se serou.
  • 00 Reagovat !

    foto ozawasan

    ozawasan 05.11.2010  20:30

    Návrat ke kořenům

    ofrňujete nad tímhle autem nos? Není dost moderní a motor je "hrůza hrůz". Tak padněte zase sedinou na zem a koukejte si přesunout zaměřovač ze sedmiletých záruk a jiných zázraků sazího světa směrem ke Škodovce. Za tuhle cenu neseženete moc aut s dobrou výbavou a střihem, za který se nemusíte stydět a tvrdit, že je faaaktttt boží, i když víte, že děláte z nouze ctnost.
    Zkrátka a dobře - neofrňujme nad traktorem nos - není v něm sice ticho, jak v pětkovém bavoráku, ale tohle auto nikomu ostudu neudělá - jenom u těch, kteří žijou maloměstskou snobárnou - a ti Vás zajímat nemusí......
    • 00 Reagovat !

      foto aristokrat

      aristokrat 06.11.2010  00:02

      « Re: Návrat ke kořenům

      za tuhle (a nižší) cenu je každý nový auto z nouze ctnost a kdo tvrdí že ne tak si lže do kapsy ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Batman poprvé ukázal penis: Temný rytíř se za svého netopýra stydět rozhodně nemusí

Batman poprvé ukázal penis: Temný rytíř se za svého…

Batman alias miliardář a playboy Bruce Wayne si dával vždy pozor, aby nebyla odhalena jeho pravá identita. Svou…

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

 

iSport.cz

Liga mistrů ONLINE: Ronaldo s Juventusem hraje na United, Šachtar - City

Liga mistrů ONLINE: Ronaldo s Juventusem hraje na…

Nejslavnější fotbalová soutěž světa se vrací na plné obrátky. Už od 18:55 nabídne Liga mistrů zápasy AEK Atény -…

Třípatrový fanshop Realu = továrna na peníze. Kolik stojí dres Ramose a spol.?

Třípatrový fanshop Realu = továrna na peníze. Kolik…

PŘÍMO Z MADRIDU | Vcházím s kamerou v ruce do obrovských dveří, snažím se natočit příchod do hlavního traktu…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní SMS za volantem zpráv nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…