To dunění je hrozné, nedávno jsme jeli celou D1 ve OII Scoutu 2.0TDI PD a ten zvuk, co vydává mezi 2200 a 2900 rpm je totální bolehlav.
Jinak výborná nabídka.
No já bych to zase tak nedramatizoval. Jel jsem s touhle motorizaci minulý týden do Kolína nad Rýnem a zpátky. Celkem 1700 km a že by mě to nějak akusticky omezovalo to bych teda vůbec neřekl. A to jsem letěl některý úseky kde bylo volno třeba 20 minut 190-200. Jestli vy nejste pánové nějaký citlivky. Připadá mi že jeden blbec někde někdy napsal, že tenhle motor je strašně hlučnej a ostatní to teď budou neustále papouškovat.
On ten motor je objektivně opravdu hlučnější než hádéíčka atd. Hlavně ve městě je to nepříjemný - rozjezdy 1 - 2. Dá se s tím samozřejmě žít a ve verzi bez filtru je to prakticky jeho jediný větší nedostatek, nicméně kazí dojem z celého auta.
No je pravda, že původní TDI s rotačním čerpadlem byl tišší, ale na druhou stranu O2 má velice dobře utlumený interiér, takže já to jako vážný nedostatek nevidím. Možná by to šlo "opravit" puštěním rádia. Pak není motor slyšet vůbec >:D
Ono jde taky tak trochu o zvyk. Když přesedneš z benzínu, tak tě to trochu vyvede z míry :-) Ale s OII 1.9tdi jsem absolvoval několik jízd OV-Ruzyň a na dálnici jsem o motoru nevěděl. A ve městě jsem ten motor sice i přes Rammstein slyšel, ale už mi to časem nepřišlo tak nepatřičný. Prostě v globálu dobrej motor.
No o tom benzínu se dá taky polemizovat. Když jedu v benzínovém Focusu 1,6 tak to hučí, že je to po chvíli pěkně nepříjemný. V ustálené rychlosti v pohodě. Když ale přidáváš plyn, tak jsem v moc hlučnějším autě nejel.
Když auto točíš, tak je samozřejmě slyšet i benzín, jasná věc. Ale mě šlo o akustickou pohodu, když sedneš ráno do auta, nastartuješ a...slyšíš ševelení květin a ne tank. Pak normální rozjezd do 3000tis otáček, taky klídek..Samozřejmě nejde to brát obecně, takový BMW 530D je určitě i na volnoběh tišší než Logan 1.4.
Psal jsem že při ustálené rychlosti je to v pohodě. Ale i když jedu v nižších otáčkách, tak je to hrozný při přidání plynu. Ale asi to holt bude tím autem (modelem) protože to dělají všechny FF, co tu máme a že jich je požehnaně. Spíš mi šlo jen o to, že ne každý diesel je hlučný uvnitř auta a ne každý benzín je tichý. Akorát každý má jiný zvuk.
Tak jsem asi citlivejsi na urcity frekvence. Celou cestu jsem sedel vzadu, mozna to bude tim.
Traktor je to ukrutnej, ale hlavne zvenku, vevnitr je to pohoda.
No jo zvenku rachotí každej Diesel motor. Tam mě to nezajímá. Na kapotě běžně nesedím. Podstatný je jak je motor slyšet vevnitř a vzhledem k tomu, že si tahle motorizace našla už hafo spokojených majitelů, tak myslím, že je to v rámci přijatelných mezí.
jenže ti zákazníci si jí nekupovali kvůli tomu, že by akceptovali ten randál uvnitř ;-)
mně osobně to vadilo hodně. Takové to monotónní dunění, na určitých frekvencích jako by se ti až třásl žaludek. Po městě jsem to tak moc neregistroval, přece jen když je provoz tak máš smysly zaměstnané sledování situace okolo, ale na dálnici mi to bylo fakt nepříjemné. A to i přes relativně slušné utlumení v O2.
No uprimne se divim, zes neco slysel v techto otackach, ja jezdim denne a mam najeto desitky tisic s 1.9 TDI a kde motor neslysim je dalnice do 3000 (140-150 cca).. Musis si pustit radio nebo si povidat a ne zaryte mlcet a odposlouchavat :DD
kazdopadne z mych vlastnich zkusenosti je hlavnim problemem zvuku kvalita nafty - tankujte kvalitni naftu a dunivy zvuk vyrazne ustoupi. Natankujte u zlodeju -levna nafta = duneni a strasny hluk).
Jedine kde komu muze zvuk motoru vadit jsou silnice druhe, treti tridy v kopcovitem terenu - zvuk tam opravdu neni prijemny.. kazdopadne ja bych ted volil TSI, konkretne 1.4 z duvodu vodou chlazeneho turba...
jo a mala vsuvka (trosku offtopic) -jezdim denne 110km za praci a spotreba s 1.9TDI je max. 4,2 rano a 5,0 vecer dle PP (nerikam realna) :)) s Fabii 1.4 MPI (44kW) jsem tu samou trasu jel za 4,5 (puze ranni cesta), takze proc vlastne brat dnes naftu? :)))
tak jestli TDI neslyšíš, tak buď máš hóóódně nahlas puštěný rádio, nebo začínající problém se sluchem ;-)
a ač nejsem žádný zastánce nafty, tvoje porovnání spotřeby na konci trošku pokulhává. Srovnej podobně objemný (nebo výkonný) nafťák a benzin ve stejném autě (nebo alespoň stejná třída/hmotnost).
špatně pochopeno, já neporovnával, je jasné, že je to neporovnatelné, snažil jsem se jen upozornit na to, že dnes kupovat naftový motor je už jakýsi přepych, když se se starým benzínovým motorem dokáže člověk dostat na nízké hodnoty..
a k tomu hluku - jsem občas nachluchlej (možná mi ničí sluch TDI >:D ), ale mně to prostě přijde stejné ve Focusu TDCI (1.8), Mondeu TDCI(2.0), naopak větší traktor než ten můj (a to je co říci) mi přijde motor ve Focusu 1.6 80kW (od PSA) se kterým jsem absolvoval 5 000km :-) já se nehádám, jen prostě říkám můj pocit, nemám jen rád klasické diskuze kde se všichni hádají o své pravdě :))) pravdu mám totiz samozrejme ja!! ;))
Když ty na to koukáš moc sofistikovaně. Většina lidí kupuje auto stylem: mám tolik a tolik peněz co si za to pořídím. Hmmm mám si koupit fungl novou oktávku v holině hmm aha ono by za stejný prachy šlo pořídit téměř nový RS.
jasně, já budu taky kupovat auto podle určitého finančního obnosu, ale dopředu jsem si specifikoval, co potřebuji (typ pohonu/prostor/třídu apod.) A pak prostě už máš nějaké mantinely v kterých se pohybuješ. Takže zákazníků, kteří budou uvažovat mezi usedlou O2 Family s naftou a nadupaným RS asi moc nebude že? Netvrdím, že nikdo, ale prostě minimum.
Samozřejmě můžeš narazit na nabídku, které se nedá odolat >:-[]
ale když takovej člověk přijde k dealerovi a tam uvidí že by bud za stejný prachy mohl mít víc (předpokládám že ta RS má i jiný věci navíc než jen výkon) a nebo by mohl mít totéž ale o mnoho levněji co myslíš že zvolí?
to že ty patříš mezi úzké procento samohoničů kteří jsou ochotní platit za to že mají auto přímo z výroby neznamená že to tak dělají všichni
normální člověk se chce povozit za určitou cenu a má jasně daný mantinely rozpočtem
volba tedy není mezi novým a ojetým autem ale mezi tím za co zaplatíš
bud za jakousi imaginární subjektivní hodnotu (auto přímo z výroby) nebo za objektivně lepší výbavu/lepší auto vyšší třídy apod
a k tomu případu bude uvažovat mezi usedlou O2 family v holý výbavě v benzínu a usedlou O2 family v naftě s nějakou výbavou (ale bude to skladovka)
...proč redakce tráví tolik času výrobou informace o nabídce prodeje "posledních pár kousků". To nemají jiná témata? Nebo potřebuje Fkodofka helfnout aby se posledních "pár kusů" zbavila a vyprodala je?
Proč vlastně u toho článku není PR když to je PR jasně je?
pokud máte tipy na "nějáká jiná témata" velmi je uvítám v emailu.
Snažíme se pokrýt vše zajímavé ze světa aut, ale je možné, že nám něco uniklo/uniká.
Tomuto akčnímu modelu se věnujeme proto, že jde zřejmě o historicky nejnižší cenu podobné konfigurace a protože jde o nejprodávanější model českého trhu.
Vozy jsou již u dealerů a další nebudou, takže z našeho pohledu jde o upozornění pro naše čtenáře, kteří by mohli mít o podobnou - velmi omezenou - nabídku zájem.
Co tak udělat článek jak je to s funkčností TMC u nás na silnicích, v zahraničí to funguje parádně....jen tady se mě to ani nepodařilo rozdýchat a co jsem se snažil vyhledat info na internetu, tak nic moc..spíš nic. Tak šup šup máte téma ;)
Dobrý den, pane kolego, děkuji za reakci. Vzhledem k tomu, že tyto vozy jsou již vyprodány, namáhal jste se opravdu zbytečně.
Mimochodem, párkrát jsem k Vám nějaký námět poslal, a byl jsem vždy okázale ignorován. Ne že bych čekal, že se mým příspěvkem budete zabývat, to určitě ne, nicméně tedˇ tím prosím tedy neargumentujte.
Zveřejňujete pouze to co se Vám hodí a cokoli jiného předem odmítáte protože jste si to jako námět nevyhledali, nenašli Vy sami.
Dělám v oboru, mám přístup k velice dobrým technickým informacím a párkrát jsem je na auto.cz nabídl, nebyl zájem.
Asi je to proto, že potřebujete více informace s bulvárním nádechem a s nádechem PR a technika Vás vlastně nějak zvlášť nezajímá...
Viz Váš dnešní příspěvek o 1,9 TDI. Přesně řečeno Vašeho kolegy.
Na druhou stranu, informace s bulvarnim nadechem se dneska prodavaji jako housky na krame. O techniku nikdo nestoji... Takze tezko se na redaktory auto.cz muzeme zlobit, ze nehazi perly svinim, ale ze jim dodaji obligatni stravitelnou potravu >:D
Hloupost!
Dosud tady byl víceméně kvalitní informační přísun, a čtenáři tu byli přesto. Zřejmě jim obsah vyhovoval, takže je neoznačuj laskavě za "***". Sám si rád něco technického přečtu a rozšířím si obzory.
Ty bulvární žvásty jsou zde proto, aby se *** buď přilákaly a nebo aby se "chovatel" nažral "jak sviňa:)"
Takže můj názor. Článek se mi zdá úplně v pohodě. Já jsem o tomto "výprodeji" nevěděl a rád jsem si rozšířil obzory, vždyť proto tu chodím, ne? A je mi úplně jedno, jestli je to PR nebo není PR a nebo jestli jsou auta skladem nebo už jsou v čudu. Proto mě překvapila tvá podle mě nepřiměřená reakce, vždyť takových podobných článků tady je. A jestli si tyto články importéři platí (osobně si to nemyslím), tak ať platí, když chtějí - já se dozvím, co mě zajímá a naše AUTO.cz bohatne a vzkvétá ne ;-)
Jinak se musím přiznat, to já jsem se dnes vyspal špatně, tak jsem si do tebe jen tak nekonstruktivně rýpnul, aniž bych vyjádřil svůj názor..tak promiň, snad zapomenuto ;-)
No naštěstí to každej trošku šikovnější mechanik dovede vykuchat a je klid. Na druhou stranu ono to nějakou chvilku vydrží, takže u fungl novýho auta to majitel pár let řešit nemusí.
to dotyčným dojde až posléze a pak buď musí stejně namontovat nový a nebo najít chytrého a uplatného technika na emisích. Navíc nejde ani tak o kuchání, ale o to jak obejít software
Octavia 1,9 TDI PD 4x4 je opravdu mimoradne vyhodna nabidka. Super vuz za super cenu! Ted jeste pokud by se dala objednat ve verzi s predfaceliftovanym cumakem, ktery byl podstatne hezci a nema to chybu! BraVWo Skoda! :yes::yes::yes:
Áda chcel zrejme zdôrazniť, že je to výborná ponuka pre tých, ktorí si vedia zrátať 4x4...pre nás ostatných niečo v zmysle 1+1. On je proste od nás všetkých tak trochu ďalej... >:D ;-)
tak pravda, turbokopance starých TDi opravdu vešly do obecné známosti.... Nevím jestli bych je nazval "legendou", ale je fakt, že staré TDi vlastně pomohly vybudovat zcela nový myšlenkový směr - "jede to vocpodu protože to má krouťák jak kráva" >:D
Takže ano, pro některé jedince asi legendou opravdu jsou (a ostatní se mají aspoň nad čím zasmát.... ;-) )
Jinak co se týče té spolehlivosti tak asi nemá cenu se o tom handrkovat, statistiky na to nejsou..... (a jistě by se našlo dost argumentů pro i proti....). V některých parametrech by TDi určitě vyhrálo - třeba spotřeba oleje a vah vzduchu ;-)
píšeš nesmysly s tím olejem a ten kopanec je super, když umíš řadit a auto nechávat v optimálních otáčkách skvěle ho využiješ, mě osobně se to líbí, není to tím že sám ho mám, ale pocitově proti některým podobným motorům máš pocit že to chce opravdu strhat gumy.
Jo a v 90 letech jsme si vcelku zvykli na menší spotřebu oleje, možná až na žádnou, jenže moderní konstrukce tento neduch žravosti oleje pomalu vrací, z důvodů použitých materiálů na odlehčení motorů atd
V mainstremu bys těžko hledal jinou automobilku, která se o masové rozšíření nafty pod kapotou osobních aut zasloužila více jak automobilka Volkswagen. To zasloužení je navíc s odkazem na předmětnou motorizaci velmi velmi na místě.
Výkonové parametry, a zde akcentujme především fantastický zátah motoru, a dodnes repspektuhodná žíznivost, katapultovaly předmětný motor do hvězdného nebe mainstreamového světa aut. Svou roli tento motor sehrál znamenitě a s jeho odchodem nezbývá než mu vzdát hold.
Kultivovanost projevů naftových motorů, zejména tedy kultivovanost ve zvukovém ohledu, koneckonců i v ohledu průběhu točivého momentu je dále. Současné špičkové nafty jsou velmi tolerovatelnou variantou k motorům benzínovým. Co se týká prémiové produkce pak současné naftové motory splňuji ta nejnáročnější řidičská měřítka, ve spojení s automatem se pak dá říci, že jde vlastně i jistý druh řidičského ideálu.
Skutečnost, že koncernovým motorem byla vybavována doslova statisíce aut nás může naplňovat pýchou. Byli jsme jedni z nemnoha, kteří motorizovali Evropu nejlepším naftovým motorem své doby.
Snad jen, jako vždy jsou na tom nejhůře plakátovci... těm je totiž kouzlo v poznání pokroku, v poznání rozdílu systému PD a CR jaksi z principu odepřeno. Ale což, na světě už to tak chodí, jsou ti, co lížou než tapetovací lep a ovšem jsou i ti, co slíznou... (byť naftovou)smetanu.
Když bylo - náct a chodil do salůnu obdivovat VW Vento s legendárním 1,9 TDi ( 81kW) - to byla ,,Bomba". Taxíkářské dělo s nepřekonatelnou spotřebou. A Seaty s touhle motorizací šli na dračku. ( Oktávky ještě nebyli). Common raily taky ještě nejezdili. Prostě nikdo nic lepšího v naftě sériově nedělal. A to platilo až do příchodu HDiček. A vůbec - jakákoliv olezená plečka dotažené ze Švajcu v letech 90-93 měla nádech exotiky, tajemství a luxusu, protože po letech se stadvackami, pořadníky na favorita a sousedem estébákem se žigulíkem jsi na to vše čuměl jako tele na nová vrata. Krásná a vzrušující doba.
hehe, no aj takto sa da okomentovat slepa vyvojova vetva ktora dalej nevedie, a fakt ze VW sa chtiac-ci-nechtiac musel potichu vratit tam, kde mu uz preslapala cestu vacsina ostatnych: ku systemu vstrekovania common-rail. Z priekopnika novych technologii bol v tomto pripade "posledny mohykan", ktory konecne nasiel spravny smer...
A ta "dodnes repspektuhodná žíznivost" bola skor nasledok vtedajsich podstatne benevolentnejsich emisnych noriem, nez osobitostou PD-systemu. Nebol by problem dosiahnut aj s CR-motorom rovnako nizku spotrebu, keby nebol spraseny kadejakymi skrtiacimi klapkami, filtrami, spalovacmi sadzi, a podobne. Za pol litra az liter na spotrebe modernych naftovych motorov v osobnych autach je zodpovedny prave tento "eko-terorizmus" (na ktory raz vsetci zakapeme)...
Také zde budeš posměšně psát za dvacet let, že benzínové šetiválce byly jen slepou cestou? Zbytečně se tu ztrapňuješ, každý dospělý vý, že význam PD v historiií motorů je nezastupitelný.
No, jako musíš to brát z pohledu doby, kdy ten motor vznikl (1997). Tehdejší commonraily byly na hony vzdálené těm, jaké známe dnes. Čerpadla CR 1. generace měla obrovské mechanické ztráty, takže Pežoty a Citroëny s 2.0 HDI byly obvykle o 10% žíznivější než daleko dravější a výkonnější TDI se systémem PD. Nehledě na to, že první HDi plnily jen EU2, zatímco PD už uměl EU3. V tu dobu nikdo netušil, jak rychle půjde vývoj dopředu. Ta hlavní potíž byla v tom, že VW vyvíjel PD za sebe pro sebe, zatímco na CR pracovali výrobci vstřikovacích zařízení, takže výrobce aut kupoval hotový produkt (můžeme tomu říkat "nedostatek vlastní invence" ;-) ).
Čas běžel, PD i CR se vyvíjely. Mechanické ztráty čerpadel CR klesaly, rostly vstřikovací tlaky. Koncern VW plánoval na rok 2007 zavést PD 3. generace se vstřikovacími tlaky 270-300 MPa a částečně homogenním spalováním nafty při částečné zátěži. Bohužel se ukázalo, že by to bylo neúnosně drahé a že nejnovější vstřikovače CR s hydraulickým zesílením, o nichž v roce 1997 ještě nikdo ani nesnil, dosahují podobných parametrů, a tak od PD upustili...
HADI je mrtvola, podobně jako PD. Na splnění Euro 6 budou stačit tlaky do 2200 bar, na to HADI není potřeba a trpí stejnými nedostatky jako systém PD. Po vstříknutí hlavní dávky paliva klesne tlak někam na 1250 bar, což nestačí pro dodatečné vstřiky paliva.
Do náklaďáků Volvo se dodávají systémy s 2700 bary a není to systém HADI. V roce 2011 přijdou systémy CR do nákladních vozidel s 3000 bary a taky to nebude HADI.
Euro 6 je spíše o dokonalosti systému ošetření spalin než o vstřikovacím zařízení... Pro oxidem dusičitým katalyzované spalování sazí na katalyticky aktivním filtru a vstřikování močoviny pro odstranění oxidů dusíku nepotřebuješ ani jednu z těch výhod, keré moderní vstřikovače nabízí. EU6 motor nebyl problém postavit už před 15 lety, ale ty katalyzátory byly tehdy dóst drahé.
S těmi emisemi souhlasím co se týče nesmyslných předpisů. ale měl by sis uvědomit dobu kdy PD a CR jely na plnou ve výrobě v různých automobilkách, splňovaly v té době stejné emisní limity a i přesto byly CR žíznivější a méně živé. Navíc třeba taková Scania - mimochodem patřící k VW stále PD používá a upravuje(vyvíjí). ;-)
Když bylo - náct a chodil do salůnu obdivovat VW Vento s legendárním 1,9 TDi ( 81kW) - to byla ,,Bomba". Taxíkářské dělo s nepřekonatelnou spotřebou. A Seaty s touhle motorizací šli na dračku. ( Oktávky ještě nebyli). Common raily taky ještě nejezdili. Prostě nikdo nic lepšího v naftě sériově nedělal. A to platilo až do příchodu HDiček. A vůbec - jakákoliv olezená plečka dotažené ze Švajcu v letech 90-93 měla nádech exotiky, tajemství a luxusu, protože po letech se stadvackami, pořadníky na favorita a sousedem estébákem se žigulíkem jsi na to vše čuměl jako tele na nová vrata. Krásná a vzrušující doba.
Jo jo, někdy se mi po devadesátých létech zasteskne...optimismus, nová doba, reklamy na Mentos a výlety na Západ :-)
Dodnes si vzpomínám na moje první setkání s 1.9TDI 81kW, když nás někdy na jaře 96 při jízdě v otcovém Passatu 2.0 na vysočanské estakádě doslova předletěl mohutně hulící Golf v naftě. Dlouho jsme pak zjišťovali, co to vlastně bylo zač. :-)
Tak jsem si dal tu praci a na SDA-CIA jsem vyhledal 15 nejprodavanejsich vozu (osobni + lehka uzitkova) na nasem trhu za prvnich 10 mesicu letosniho roku a pro Skodovku (hlavne Octavii) to vypada dost dobre:
tak to je dost logicke, kazdy normalny by ocakaval na poprednych prieckach vyrobky domacej automobilky. Mna skor prekvapuje, ze hned za nou su dvojicky Cee'd/i30, ktore za sebou nechali aj koncern a Ford...
BTW, tym udajom o LUV akosi neverim. Ak sa aj v CR takto kupuju auta pre firmy, na leasing, tak myslim ze na podnikanie sa predalo podstatne viac, ako len 2 kusy superbu...
ani přes absenci filtru jediný důvod proč se k 1.9 TDI PD vracet, 1,6 TDI CR je méně hlučný, úspornější, méně se platí za pojištění, zdá se že bude mít nižší náklady na servis, pocitově má méně dynamiky ale není to pravda, žádné nesmyslné kopance se nekonají, nárůst výkonu plynulý, maximum toč. momentu v širším rozsahu ot.
Rizika spojená s CR se minimálně vyrovnají se systémem přívodu nafty k PD skrz válce.
Tak nějak, ale znáš to, elektrotechnik inženýr vidí vysoké tlaky a kompresní poměr, nakopnutí vodspodu a proto to je nejlepší motor na světě. Být v padesáti naivkou je sice trochu smutné, ale náš národ je prostě v tomhle dosti omezený - český sen= Octavia 1,9 TDI
to jsi řekl víc než výstižně !! a myslím si že naivky nejsou jen mezi 50satníky ale znám i pár 18 letejch kteří tvrdí že by jsi jiný auto s jiným motorem už nikdy nekoupily...(takhle zahodit mládí).....
Hlavně to pojištění, kdy neplatíš 6000 ale jen 5000 ročně, se ve světle teď jen "o pár desítek tisíc" vyšší ceny 1,6 TDI proti 1,9 TDI rozhodně vyplatí >:D
Důvod je naprosto jednoduchý... Škoda Auto v současné době absolutně nestíhá pokrýt poptávku po Octáviích 1,6 TDI CR DPF! V současné době jsou dodací lhůty s tímto motorem 4 měsíce a více. Zákazníci mající auta objednaná od konce září je neuvidí dřív,než koncem ledna. Což je u podnikatelů (hlavní cílové skupině tohoto motoru) velký problém ( z důvodu DPH )... Proto chtěla Škoda Auto,a.s. alespoň trochu ulevit výrobě 1,6 TDI a krátkodobě ještě narychlo zavedla dodávky s motorem 1,9 TDI, které byla schopná zákazníkům vyrobit a dodat ještě letos ( díky Euro 4 je možné je prodávat a přihlásit pouze do konce roku ). Označení FAMILY je jen marketingové označení tohoto opatření. Obdobná situace je u motorů 1,2 TSI 63 kW a 77 kW u Fábií,Roomsterů i Octávií (77kW). Proto ještě narychlo 1,4 16V/63 kW... ;-) Zatímco Fábie a Roomstery s 1,4 16 V jsou ještě k obědnání, po kvótě na 1,9TDI u Octávie se doslova zaprášilo během 48 hodin od zveřejnění této alternativy... Tolik na vysvětlenou :-)
Ve výbavě PRIMA není ESP, to je má výhrada k autorovi. Jinak je také možné vozy EU4 přihlašovat i v roce 2011, je pro to daná výjimka (do 31.12.2011), ovšem už se nesmí vyrábět a následně prodávat dealerům vozy s EU4 v příštím roce. Nicméně, na skladech zůstat zatím můžou.
Názory na 1,6 TDI CR a 1,9 TDI se asi vždy různit budou, oba motory mají svá Pro a Proti, CR je pocitově rozhodně pohodlnější, ale také pomalejší (na pružné zrychlení, je to dáno hlavně dlouhým odstupňováním převodovky, kvůli spotřebě)...
Osobně mám TDI s rotačákem 81kW a vážně na něj nedám dopustit, olej nežere vůbec, jezdí to za 4,5 až 5,5 litru, a na pár drobností (váha v 90tkm, je dobré častěji měnit vzduch. filtr) je to bezproblémový motor. Není náhoda, že se najde dost kousků, které mají najeto přes 400 000 km a stále v pohodě šlapou, jak to bude s HDI, JTD atd. nevim....
Obecně se dá říci, že 1,9 TDI je velice spolehlivý a úsporný motor, bohužel koncern šel vlastní cestou a s PD to trochu přetáhl (taková slepá vývojová větev). Legenda je asi silné slovo, každopádně min. z obchodního hlediska se jim to hodně povedlo, jelikož za těch snad 20 let tenhle motor koncernu slušně vydělal. :-)
Ale je nejvyšší čas zalehnout pod růže a dát přednost modernějšímu mládí...
Jak si tak pročítám diskuzi, tak zapomínáte na jeden fakt a to, že prví motory označované jako TDI nebyly PD, ale systém s rotačním čerpadlem. A ten je dle mého snad nejlepší na světě. PD, jasně, dobré motory, především 1.9 TDI 74/77kW, výbušné motory s parádní spotřebou a taky trochu traktor zvukem, ale to mi je osobně šuma fuk. ALE!! Motory s rotačkou, to jsou ty známé verze 66 a 81kW z jedničkové Octavie měl všechny vlastnosti pedeček+ neskutečnou spolehlivost a taky na ně tehda neměl nikdo, Ford byl naprosto mimo hru hodně dlouho, rencek s DTi motorama jakbysmet, první DCi zase byly nespolehlivé, snad jen PSA a jeho 2.0HDI se aspoň trochu přiblížil. Vaz těmto motorům zlomily stejně jako u PD emise... Je neskutečné, co tyto motory dokáží a co vče vydrží při aspon trochu slušném zacházení. Zástup Octavii TDI nebo i starých Golfů III nebo Toled je toho důkazem. Toto byly podle mě ty pravé TDI, jedny z nejlepších motorů, co kdy spatřily světlo světa.
>:D že jsem ti tak vychválil tvůj engine, Hanisu? Ale je to fakt, TDI rotačky byly a jsou fakt super, vem si co vše vydrží a co už najezdily a srovnej si to s těma dnešníma mrdkama, které vlatsně nemůžou za to, že jsou tak pranýřované emisníma normama a proto se serou.
ofrňujete nad tímhle autem nos? Není dost moderní a motor je "hrůza hrůz". Tak padněte zase sedinou na zem a koukejte si přesunout zaměřovač ze sedmiletých záruk a jiných zázraků sazího světa směrem ke Škodovce. Za tuhle cenu neseženete moc aut s dobrou výbavou a střihem, za který se nemusíte stydět a tvrdit, že je faaaktttt boží, i když víte, že děláte z nouze ctnost.
Zkrátka a dobře - neofrňujme nad traktorem nos - není v něm sice ticho, jak v pětkovém bavoráku, ale tohle auto nikomu ostudu neudělá - jenom u těch, kteří žijou maloměstskou snobárnou - a ti Vás zajímat nemusí......