Škoda snížila cenu nového Superbu, začínat bude na 599.900,- Kč
Automobilka cenu upravila údajně kvůli stabilizaci kurzu koruny vůči euru, řekl dnes ČTK mluvčí firmy Evžen Krauskopf.
"Původně stanovená cena vycházela z kalkulace před zhruba půl rokem. Nyní se koruna ustálila, proto došlo k této finalizaci ceny, která se již nezmění," vysvětlil mluvčí. Za nejnižší cenu si zájemci pořídí verzi s benzinovým motorem o objemu 1,4 litru s výkonem 92 kW. Prodávat se začne v druhé polovině června, kdy si jej budou moci koupit také zákazníci v Německu. Už základní výbava obsahuje například klimatizaci Climatic, přední mlhovky, 7 airbagů (vpředu přední a boční, hlavové a kolenní airbag pro řidiče), elektricky ovládaná okna, stabilizační systém ESP či přípravu na audio s osmi reproduktory.
Podle analytika společnosti Cyrrus Jana Procházky se nepochybně jedná o částečnou reakci na informační kampaň z minulých dnů, která vinila automobilku z nekalých cenových praktik v Evropě. Argument posilování české měny oproti euru podle něj obstojí jen částečně, protože od březnového oznámení ceny v Ženevě hodnota měny nepropadla tolik. "Navíc mne překvapuje i prvotní cenotvorba v eurech a následné dopočítávání do korun, v tom případě by se české ceny měly měnit průběžně, což nejspíše baťovská sazba 599.900,- nedovolí," dodal.
Připustil, že každý výrobce se snaží zvyšovat ceny na trhu, kde má silnou pozici, jako je pro Škodu ČR, na úkor trhů, kde svou pozici zatím jen posiluje a potřebuje navyknout spotřebitele na jeho výrobky.
Oficiální ceny dalších verzí Superbu ještě automobilka nezveřejnila. "Vydáme je až se zavedením modelu na trh," podotkl mluvčí. Podle neoficiálních informací by však měl být dvoulitrový turbodiesel s výkonem 125 kW a v nejlepší výbavě k dostání za zhruba 920.000,- korun. Zatím se ovšem neví, za kolik bude automobilka prodávat šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 191 kW, který by měl konkurovat vozům, jako jsou Ford Mondeo, VW Passat, Mercedes E nebo Audi A6.
Stará verze Superbu, jíž se prodalo od zavedení na trh zhruba 130.000 kusů, se přestala definitivně vyrábět v březnu. Všechny linky přešly na výrobu nového modelu. Automobilka prodávala zhruba 20.000 kusů staré verze ročně, prodej nové verze by měl být až dvojnásobný.