Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 935 Dynamic (1935): Proudnicový model měla i Škodovka. Tento je jediný na světě!

Po pečlivé mnohaleté renovaci se nedávno probudila k životu Škoda 935 Dynamic z roku 1935.
Zpět na článek
25. 6. 2017 11:18
26. 6. 2017 12:56
25. 6. 2017 12:47
26. 6. 2017 09:38
25. 6. 2017 11:12
Skvělý článek!
samozřejmě, že ne od místních pisálků.
Jaký to balzám po včerejších ubohých slintech Kolmana a Fokta.
Opravdu krásný vhled do historie, spousta nových informací, to je paráda. Takhle si člověk představuje, že to má být, když při neděli otevře web o autech.

:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 6. 2017 11:18
A bomba kára
Přiznám se, že jsem neměl o její existenci tušení.
Rozbalit vlákno
12
25. 6. 2017 21:59
Re: A bomba kára
Jak to? Myslel som, že každý česky autofanda má históriu domácej značky zmáknutú. ;-)
Avatar - Dinar
26. 6. 2017 07:40
Re: A bomba kára
A ty znáš všecky značky parenice? ;-)
26. 6. 2017 07:46
Re: A bomba kára
Nie som fanda do pareníc... ;-) Ale nenapadlo by ma, že tento unikát niekto z tunajších nepozná. Však ide o jeden z najcennejších exponátov Škody.
Avatar - Dinar
26. 6. 2017 08:38
Re: A bomba kára
Nejsi fanda parenic? Tak proč předpokládáš, že každý Čech je fanda Škody?
Avatar - AntonioKekelli
26. 6. 2017 11:35
Re: A bomba kára
No ale snad nejde o fandovství ne, spíš o znalost domácí automobilové historie. ;-)
Avatar - Stejsn
26. 6. 2017 14:56
Re: A bomba kára
Ty znáš všechny prototypy z BAZky?
Avatar - AntonioKekelli
26. 6. 2017 15:33
Re: A bomba kára
A když napíšu že jo, budeš mi věřit? >:D Ne, ale vážně, nějaké znám, nevím jestli jsou všechny ale nějaké ano, plus nejsem Slovák ale Čech. Zatímco on je podle všeho Čech a nezná jedno z nejzajímavějších aut DOMÁCÍ automobilky. A to ještě té největší. To je přeci rozdíl ne?

Samosebou já bych to neřešil, ani to nemyslím nijak zle, jen jsem odpovídal na to co psal předtím Traveldrivovi že nemá předpokládat že každý Čech je fanda Škodovek.
26. 6. 2017 12:56
Re: A bomba kára
chapem ze asi nie je lahke rozumiet slovencine ale on nenapisal nic o tom ze kazdy Cech je fanda skodovky ;)..
Avatar - Dinar
26. 6. 2017 07:38
Re: A bomba kára
Jsem na tom stejně a musím říct, že mi z toho auta úplně spadla brada... :-) :yes:
26. 6. 2017 07:46
Re: A bomba kára
Vidíš, nebyť Tatry 77, asi by nikdy nevznikla.
Avatar - Dinar
26. 6. 2017 08:48
Re: A bomba kára
Těžko říct, jestli se tatrou 77 inspirovali, ale vzhledem k tomu, že časově jde prakticky o souběh, rozdíl roku, a koncepčně se tou proudnicí ve škodovce bavili od r. 32, pak si nemyslím, že by T77 měla na vznik téhle škodovky nějaký zásadní vliv.
26. 6. 2017 12:23
Re: A bomba kára
Předně je to vliv Jaraye, ale jakási inspirace v Tatře je velmi pravděpodobná - viz příspěvek "Aerodynamika". Motor vzadu byl tehdy mezi válkami zřejmě český fenomén - samozřejmě Tatra byla první - a měla geniální důvod (viz "Aerodynamika"). Tohle uspořádání s boxerem před zadní náravou je ovšem velmi progresivní - nakonec Porsche 911 za tím pokulhává pořád - a to je sporťák, kde o nějaká místa vzadu a nad hlavou vůbec nejde (a pozdější Boxter je jaksi pořád jakoby nesměle mimo).
Avatar - Well-being
25. 6. 2017 12:47
Móda
zbytečně velkých grilů bohužel pokračuje i u BMW ... :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
26. 6. 2017 09:38
Re: Móda
Mno na takej Pamele Anderson v červených plavkách si asi nevšimneš jej kladné povahové vlastnosti nie? :-)
26. 6. 2017 10:20
Aerodynamika
Opět je tu vedle Tater 77,87,97 další projev českého předválečného fenoménu, který dovedl Jarayeovy aerodynamické představy dvou kapek (pontonu a kabiny) do esteticky pohledné podoby a s obrovským využitím obestavěného prostoru. A opět tu máme tehdy tak neobvyklou nízkou stavbu karoserie s platbormou (páteřovou) a napůl samonosnou, bez blatníků a schodu.

Narozdíl od Tater tady ovšem chybí dotváření úplavu za zádí vozu. Na pohled krásně uzavřená kapka kabiny je totiž kratší, než by bylo potřeba, a proudnice se od povrchu zádě mají snahu odtrhávat a kudrnatět. To vyřešili u Tatry p. Ledwinka a Uberlacker (s přehlas.U) vzduchem chlazeným motorem, a to tak, že v místě, kde by k odtrhutí docházelo, vtáhli vzduch za přispění ventilátoru chlazení motoru do motoru, aby ho o kousek dál "násilně" vypustily do zádě; zrušili tam podtlak a dotvořili umělým úplavem protáhlou kapku. Dynamické Cx tak bylo proti statickému (asi 0,32) menší (zřejmě znatelně pod 0,3).

Zde u Škody 935 je ovšem potřeba z pohledu rozložení váhy ocenit motor (boxer) před zadní nápravou s krásným a poměrně přístupným uložením.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
26. 6. 2017 14:55
Úžasná mašina
zepředu se i díky sklápěcí tlamiččce tváří jako koala. A taky úžasná práce renovátorů a parádní článek! :yes:
Rozbalit vlákno
0
28. 9. 2020 21:15
Faktická chyba
Chápu, že jste článek nevymysleli ale o to víc mě štve, že zkopírujete chybu u zdroje (skoda-storyboard.cz) Auto co má lepší aerodynamiku než dnešní auta má podle Vás cx=0,37?
Rozbalit vlákno
0