V minulém roce vyrobila Škoda Auto rekordní počet automobilů. Největší zásluhu na tom ale nemá nejmenší řada Fabia, nýbrž větší a dražší řada Octavia. Plán počítá s výrobou deseti tisíc Roomsterů v roce 2006.
Bravo Škoda... Hele, brácho... zkus bejt lepší než Škodovka... nedokážeš to... vsadím se s tebou... Přitom to máš jednodušší... ty můžeš prodávat třeba jen svý myšlénky... ale, upřímně... kdo ti za ně zaplatí tolik, abys nemusel před vánocema svejm blízkejm vysvětlovat, že se nejlíp nakupuje ve vietnamský tržnici?... BRAVO ŠKODA :yes:
a ja sedel v nove Fabii a to budete panove cumet :-) kdyz jsem k ni prichazel, tak jsem jenom polykal sliny nad tim, jak to auto vypada. Ve verzi kombi se nejvice podoba BMW Z1 - tim nemyslim, ze to vypada tak, jako by Z1 z oka vypadla. Ale design je v tomhle dravem stylu.
jo ver, je fakt pekna, kombi mi prijde hezci. Rozhodne neverte spravam typu, ze bude v 3dverove verzi. Jenom mi vadi jedna malickost Roomster i Fabie maji v soucasnosti stejny volant, jako ma Fabia 2005 po faceliftu. Ne ze by ten volant byl skaredy, ale mohli uz to trosku dotahnout. Ale na druhou stranu, maji docela dobre klicky u dveti v interieru ;-)
kdyby to bylo tak jednoduche, tak bych Fabii i vyfotil. Ale zvlaste po tom, co nejaky frajer vyfotil Roomster mobilem, tak se zvysily i tak uz vysoke bezpecnostni opatreni ;-)
trochu mi tu chybi vyjadreni nekoho z tech statecnejch pindalu,kteri nas na jinych tematech roky presvedcuji, ze fabie (octavie, superb, roomster) se nebudou prodavat, protoze jsou moc drahy, hnusny, cesky, nemecky... (doplnte sami...) a ze skodovka to uz brzo zabali. no taaak, hosi, ted se do nich strefujte :-)
Já jsem tady. Můj názor je, že ještě lepší by bylo, kdyby ty vydělaný prachy nemusely do koncernu, ale zůstaly v Čechách na vývoj (na něco lepšího než 1,2 HTP, 1,9 TDI ale hlavně na design a rozšíření palety modelů). Ad design - se mi třeba u Roomstera nelíbí - což je však subjektivní názor, ale třeba se to bude líbit a prodávat. Prodeje ovšem neznamenají, že je to dokonalé nebo kvalitní, viz lidová vozítka ;-)
Pindal je tady ;-) Jde o tom jestli si vezmeš něco z toho, co tady teďka píše.. Škoda roste v západní evropě (technika a výbava VW, ale za o něco rozumější ceny než VW - srovnej např. ceny 02 vs Jetta, Fabia vs Polo) a taky neustále expanduje na nové trhy (v poslední době Čína, Rusko, Indie atd.). Ale co ČR? Co střední Evropa? Na těhlech trzích se to již začíná projevovat! Koukni se na výsledky prodejů na českém trhu, na Slovensku, v Polsku atd. a teprve potom zkus být chytrej ;-) Co se týče mě, tak většinou píšu odhady v horizontu 5-10 let (na základě ruzných podkladů z netu, komentářů v odborném ekonomickém tisku či z vlastní hlavy). Zapamatuj si dobře, co si dnes napsal a za 5-10 let si na to vzpomeň.. budu rád, pokud se dnes mýlím a to myslim upřímě ;-)
Ano roste to.To je OK.Ale třeba nová Fabiie - co bude - nebude ani náhodou tak širokou výbavu jako třeba pólo.A to je chyba...protože pak je to drahé...
Podle nicku tě neznám, a proto nevim, jak na tom seš a jak moc do toho vidíš.. zkusím Ti otevřít oči.. hlavně se z toho nerozbreč ;-) Největší sílu maj fakta, blbý kecy jsou irelevantní. Abych to neměl tak lehký a nerozdrtil Tě hned, tak vezmu pouze údaje ze "západní" Evropy (tedy bez střední a východní Evropy, která by to zkeslovala ve prospěch japíků a korejců)!!! Vědel jsi, že 1) Hyundai prodala více aut než Škoda? 2) Toyota prodala více aut než Škoda a Seat dohromady? 3) Japonci prodali více aut než Peugeot a Citroen dohromady? 4) Japonci a Korejci dohromady prodali skoro stejně aut jako celý koncern VW? Opakuji, čísla pouze za západní Evropu! Hlavně nebreč, utři mléko na bradě a začni studovat.. třeba se Ti jednou rozsvítí, začneš se orientovat a pochopíš to ;-) Jedna rada - zkus se vyvarovat hálo efektu.. To víš, já sem nebezpečnej (hlavně, když mi někdo bezdůvodně nadává :no:-). Argumenty, nauč se používat argumenty a ne pouze plky. Zatím to vypadá, že jedinej pindal tady jseš ty..
Aby ses neutopil v těch číslech... jo, Porsche, Ferrari... moc toho nedělaj... neměli by to nakonec zavřít?... vždyť v Yarisu jedeš taky dopředu... skoro jako v tom Férru...
Ferrati dělá "tak akorát", Porsche možná trochu až moc (hlavně jestli rozjede ty čtyřválce).. to neřeš, neztrácej čas, čeká na Tebe dost práce v diskusy u CTR >:-[];-)
Tak nějak si říkám, a co jako? Tohle se dá najít a můžu ty čísla potvrdit. Ale nerozumím, jak to souvisí se Škodou? Její růst produkce popřít nejde, zisk také ne. Tady přeci nikdo netvrdí, že se prodává nejvíc! Škodovky jsou kvalitní a dobrá auta, stejně jako hromada dalších. Stejně jako Peugeoty, Renaulty, Toyoty atd. atd. Hold někteří jedinci toto neradi vidí. Někomu se Škodovky líbí, jinému ne. Tak ať si jí nekupuje a jde jinam. Každému co chce :-)
Reagoval sem na tuhle větu: "trochu mi tu chybi vyjadreni nekoho z tech statecnejch pindalu,kteri nas na jinych tematech roky presvedcuji, ze fabie (octavie, superb, roomster) se nebudou prodavat, protoze jsou moc drahy".. je vidět, že je autor trochu mimo mísu.. nechtěl sem jen plkat, tak sem našel pár argumentů, abyhc dokázal, že se autor mýlí. Škodovka roste, já ji to přeju. Ale než někdo začně tahle útočit, tak by si měl udělat globálnější a komplexnější přehled.. Třeba u "nás" ve střední Evropě se Škodě přestává dařit (navíc si je třeba uvěomit, kolik z jejich prodejů dělají fleetové rodeje) a nejdůležitějším důvodem jsou určitě její ceny..
Uplne z tebe jde strach jak jsi nebezpecnej. Ty tvoje cisilka!!! Mozna se zkus vratit na par let do skoly a douc se jaky rozdil je mezi relativnimi a absolutnimi cisly. Jaky smysl ma placat tady kolik kdo vyrobil? Jakou to ma vypovidaci hodnotu? Pro me absolutne zadnou. Mnohem dulezitejsi jsou mezirocni narusty, pripadne mesicni narusty. Zkus nam tedy najit jak je na tom Skoda v tomto porovnani chytraku' Jestli se nepletu prvni je Toyota, a Skoda je urcite mezi prvnimi ctyrmi. A to i za situace kdy dobiha modelova rada Fabie I. A muzes mi verit, ze Roomster i Fabie II jsou nadherny auta a hlavne je u nich patrny obrovsky pokrok v kvalite interieru, coz je cini konkurenceschopnymi nejen designem karoserie, kvalitou zpracovani, motory, ale jsou to proste komplexne vydareny vozy a ceny budou vice nez vyhodne v porovnani s konkurenci.
Do školy se vrať sám.. důležitý jsou oba druhy čísel, protože třeba Dacia vzrostla o 566,6%, jenže se minulý rok prodávala jen pár měsíců - v těchto případech jsou relativní čísla dost k ničemu.. Jinak souhlasím s tím, že relativní čísla jsou důležitější a sám je taky více preeruju. Tak že si dáme růst jednotlivých automobilek: Dacia 566,6%, Chevrolet 416%, Kia 39,9%, Skoda 14,1%, Suzuki 10,7%, BMW 10,2%, Honda 9,9%, Audi 9.4%, Land Rover 8,8%, Mitsubishi 7,5%, Toyota 4.8%, Mini 4.2%, VW 3.7%, ostatní buď zanedbatelný růst nebo pokles. Údaje se týkají západní Evropy! Situaci v ČR asi každý zná..
Meziroční změny jsou málo vypovídající, protože jsou hrozdně rozhozeny tím, jestli automobilka zrovna uvedla nové modely aut (třeba O2 u Škodovky to hrozdně vychyluje, navíc má Škodovka v současnosti prakticky 4 modelové řady oproti třem před rokem atd.). Vyšší vypovídací hodnotu má změna za více let. Našel sem čísla z roku 2001. 4 roky, to už je docela slušná vypovídací schopnost o tom, jak si automobilka ve skutečnosti vede. Držte se, jedeme - růsty: ostatní Korejci /hodnoceno dohromady) 1904%, MINI 520,0%, Kia 340,2%, Mazda 62,4%, Honda 54,1%, Toyota 38,1%, Hyundai 36,3%, Suzuki 31,8%, ostatní japíci (hodnoceno dohromady) 28,3%, BMW 22,1%, Skoda 14,8%, Chevrolet (Daewoo) 14,0%, Audi 12,6%, Citroen 4,2%.. pokles: Alfa Romeo 36,5%, Fiat 34,3%, Lancia 20,0%, Peugeot 15,0%, Opel 14,1%, Seat 12.2%, Renault 10,7%, Ford 7,2%, VW 6,8%, Mercedes 6,4%.. Na Škodovku můžem bejt hrdí! Dobře jede i BMW a Audi. Zbytek Evropy dostává více či méně na frak.. Podíl japonců a korejců se za 4 roky zvýšil z 13,7% na 17,5%! Za 4 roky 3,8% trhu! Tohle číslo si zapamatuje! Pro porovnání v USA postupujou japonci (bez korejců!!!) rychlostí za 5 let 10% trhu!!!
Milý Tome. Určitě jsem ti nijak nenadával, na toho pindala ses chytil sám :-) Teď k věci. Většina diskutérů můj příspěvek pochopila hned, pro tebe ho speciálně shrnu ještě jednou: Škoda Auto je finančně a produktově velice zdravá (ve smyslu ekonomickém) společnost - kéž bychom jich měli víc. Zkusím zareagovat i na tvůj poněkud nekonzistentní výron myšlenek, který následoval: Jsou jistě daleko větší výrobci, z nichž někteří expandují a vydělávají ještě více (například tebou zmínění Korejci či Japonci) a jiní už léta vyrábějí dluhy a potácejí se nad propastí (GM). To tady každý ví, tím nás nemusíš unavovat. Dlouhodobě samozřejmě pro škodovku není reálně udržitelný podíl na domácím trhu (pozor, vždyt´je to jen deset megalidí!) blízko 50% - proto také přesun na východ. Na tom není nic špatného, je třeba jít tam, kde je byznys. Víš, život v této branži není o opisování číslíček z internetu a z hospodářek. Tohle ti možná žerou klucí v mateřský, když máte po obědě pauzu na nočníčku. Nechci tě nijak shazovat ale podle tvé formulace "čeká na Tebe dost práce v diskusy u CTR" bych tě opravdu tipoval na tuto mentální úroveň. Nevěš hlavu, vytrvej a až si doděláš školy a bude tě autobranže živit nejméně tak dobře jako mě, budu tě považovat za sobě rovného diskutéra. A teď hybaj pilovat gramatiku: diskuze, vzor nůše, diskuzi - nůši... :-)
Celá má reakce se vztahuje k tvojí první větě: "trochu mi tu chybi vyjadreni nekoho z tech statecnejch pindalu,kteri nas na jinych tematech roky presvedcuji, ze fabie (octavie, superb, roomster) se nebudou prodavat, protoze jsou moc drahy".. cílem bylo říci asi toto: ano, již dnes jsou produkty z MB pro "normálního" Čecha (středoevropana) dosti drahé a proto Škodovce na těchto trzích klesají prodeje. Cílem mých příspěvků bylo moje tvrzení alespoň trochu dokázat, respektive podpořit můj názor argumenty (IMHO se mi to relativně povedlo). Statistiky používám proto, že je považuji za jasné nezpochybnitelné argumenty (rozhodně lepší než jen plkat nesmysly do větru - teďka to nesměřuji na Tebe). Jak se říká.. statistika nuda je, má však cenné údaje.. ty statistiky za několik let zpátky jasně ukazují, co se na evropském trhu dějě - trendy, které z toho vycházejí jsou nezpochybnitelné - japící a korejci neustále rychle sílí, evropské automobilky (až na výjimky) jsou nebo se dostávají do problémů.. tohle prostě okecat nemůžeš, tohle je holý fakt. Navíc jsem přesvědčen o tom, že spousta lidí přesněji netuší, jaké jsou poměry na evropském trhu a jak se tento trh vyvíjí.. tak že se minimálně mohou informovat.. co se týče mé reakce na směrem ke GTIčku, tak z toho nic nededukuj - GTI je speciální "případ", takovéto vzkazy jsou tu normální - běžné hecování mezi "soupeři na bojišti" aby nebyla nuda.. prostě to neřeš ;-) Nemám zas tolik volného času, abych si po sobě mohl číst všechny příspěvky (nepíšu jen na tenhle server), navíc tohle je fakt server o autech (tím nehájim některé opravdu exotické výplody vzniklé neznalostí gramatiky, nechci se chválit, ale mám pocit, že to se mnou zas tak špatný není ;-) ).. co se týče té diskuse - neslyšel sem od Tebe jediný kloudný argument, jediný na co jsi se zmohl je pár urážek na mou osobu, názor žádnej.. nazývej se jak chceš, ale já Tě zatim za diskutéra nepovažuji :no:
Mýlíš se.. 2004: 51544 ks, 2005: 18224. Výroba poklesla o 33320 ks, což je pokles o 64,6%! Ta tabulka je dělaná značně neobvykle, protože se v ní procentní změna počítá jako hodnota absolutního poklesu ku výrobě v roce 2005 tedy -33320/18224 = -1.82 = -182%. Pravdu má fila01!!! Pokles výroby o 182% je naprostá blbost.. 51544 - 182% = 51544 - 93810 = - 42266.. počet vyrobených aut nemůže poklasnout do záporných čísel, pokles výroby může být maximálně 100%! Růst výroby je něco jiného, ten může klidně růst pře 100% ;-)
Kazdy se na to diva jinak. Netvrdim, ze neni logictejsi pocitat pomer vysledku dvou let. V tabulce je vsak napsano: "rozdil [%]", ten musis pocitat z rozdilu a vztahnout ho k nejake zakladne. V tomhle pripade k roku 2005. Vubec se nevyjadruji k tomu, ze prehlednejsi by bylo uvadet pomer poklesu vyroby. Pri jimi zvolenem zpusobu vyjadreni je tabulka formalne dobre. Tahle diskuze na auto.cz ale nepatri.
Pozrite si koľko áut vyrobia iné európske značky a potom sa tu rozplývajte nad škodovkou, sú to určite dobré auta o tom nikto nepochybuje, tu ich ľudia kupujú však zo zotrvačnosti, veľa ľudí v ČR a SR si iné auto vlastniť ani nevie predstaviť. Napr. taký Fiat predal minulý rok 4x tolko ako Škoda a tak by sa dalo pokračovať....
A cos tím chtěl říct?Podívej kde je Fiat (před krachem pokud ho nezachrání Punto) a kde Škoda!!A nezáleží na tom že vyrábí klidně i desekrát tolik pokud nejsou v kladných číslech
Já v tych tabulkách vidím samý - oproti roku 2004.Já myslím,že to je předem zaplacený,vždyt prodejci skomírají,že nemají takový prodeje jak dřív.WV to nestačilo a už švidlují škodovkou jak neprodává-to by bylo vidět v ulicích,nebo ty škodovky se kupují,aby nejezdily a byly schovaný v garáži.Zkus si stoupnout k cestě a dělej si čárky u aut co projedou a pak zjistíž,že ty prodeje sou podvod.
Podivej se na dovozy starych aut z ciziny a musi te byt jasny, ze prodej novych aut je polovina z toho co je noveho v republice a skodovka ma polovinu z poloviny tj. priblizne kazdy ctvrty auto je skodovka.