Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto hlásí: Prodej Fabie RS zahájen!

Ondřej Láník
V Ženevě představená sportovní novinka Škodovky se začala oficiálně prodávat 1. července, takže jízdní výkony Fabie RS jsou nyní k dispozici všem, kteří jsou schopni složit 495.000,- Kč.

V Ženevě představená sportovní novinka Škodovky se začala oficiálně prodávat 1. července, takže jízdní výkony malé Fabie se silným vznětovým agregátem jsou nyní k dispozici nejen novinářům a VIP osobám, ale všem, kteří jsou schopni složit 495.000,- Kč. Na internetové stránce Škody Auto byl už jistou dobu před oficiálním zahájením prodeje odkaz na samostatnou internetovou stranu s novou doménou www.adrenalindiesel.cz. Již v polovině června byla Fabia RS neoficiálně v prodeji u některých prodejců a pokud budete chtít objednat „ereso“ nyní, budete na svůj sporťák čekat až 8 týdnů.

Jednoduchá stránka www.adrenalindiesel.cz obsahuje základní informace o technice, pohonné jednotce, zvláštních detailech karosérie a interiéru, standardní a doplňkové výbavě. My jsme Fabii RS potkali staticky v Ženevě a naživo při oficiální prezentaci českým novinářům na konci dubna. U obou příspěvků se rozhořela diskuze příznivců i odpůrců dieselů pod kapotou sportovní Fabie. Pod kapotou je totiž známý koncernový čtyřválec 1.9 TDI PD se systémem čerpadlo-tryska, disponující výkonem 96 kW při 4000 otáčkách a maximálním kroutícím momentem 310 Nm při 1900 otáčkách. Celek je sladěn se šestistupňovou převodovkou, která se v řadě Fabia objevuje poprvé.

Silnému motoru a snaze o sportovnější vzhled byl přizpůsoben i podvozek Fabie. Karosérie byla posazena o 15 mm níže a o další zvýšení jistoty vedení podvozku se starají kola o rozměru 6,5J x 16“ s nízkoprofilovými pneumatikami 205/45 R16. O bezpečné zastavení 1245 kg těžkého automobilu se starají kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s dutými kotouči a vybavené ABS. Protiprokluzový systém ASR se uplatní naopak při razantním rozjezdu, například při akceleraci z klidu na 100 km/h, což Fabia RS zvládá za 9,6 s. Ač sportovní geny Fabie RS řadí tento automobil spíše do kategorie aut pro radost, kde cena nebo provozní náklady jsou teprve druhořadá kriteria, lze se na mladoboleslavský sporťák dívat i kritickým okem ekonoma. Porovnáte-li ceny a výbavy běžných Fabií s nejsilnějšími motory, vypadá „ereso“ za necelý půlmilion jako velmi zajímavá nabídka okořeněná puncem výjimečnosti. K tomu přidejte mimoměstskou spotřebu 4,5 l/100 km, resp. kombinovanou spotřebu 5,6 l/100 km. Co ušetříte na palivu můžete s klidem investovat do další sady pneumatik, protože s Fabií RS budete dost často vychutnávat zátah turba a jísté jízdní vlastnosti na rovinkách i v zatáčkách.

Automobil lze objednat ve čtyřech barvách - stříbrné diamantové metalíze, žluté Lemon, červené Corrida a černé Magic s perleťovým efektem. Atraktivita a image „eresa“ jistě dále vzroste po blížícím se nasazení soutěžní Fabie WRC do Mistrovství světa rallye.

Ondřej Láník