Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto loni dodala 1,04 milionu automobilů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (53)
Škoda Auto v loňském roce zákazníkům dodala více než milion automobilů. Jedná se o důležitý milník v celé historii značky.

Největší tuzemská automobilka Škoda Auto loni zvýšila prodej o téměř 13 procent na 1,037 milionu aut. Prodala asi o 116.000 aut více než předloni. Firma překonala milionovou prodejní hranici poprvé ve 119 historii. Celosvětový tržní podíl Škody loni stoupl o 0,1 bodu na 1,4 procenta. Nejsilnějším trhem značky byla Čína, kde Škoda Auto loni prodala 281.400 vozů, což je o 24 procent více než předloni.

V západní Evropě automobilka zvýšila prodej o 43.600 vozů na 413.200, z toho na největším trhu v Německu o desetinu na 149.500 prodaných vozů. Ve střední Evropě zvýšila prodej o 23.400 aut na 149.900 vozů, naopak ve východní Evropě zaznamenala pokles o 6200 na 119.200 aut.

V prosinci vzrostl odbyt Škody o 11.900 na 81.900 automobilů, což byl v tomto měsíci rovněž rekord. Další růst podpořený novými modely automobilka plánuje i na letošní rok.

"Největší modelová ofenzíva v historii naší společnosti plynule nabývá na síle. Od roku 2010 jsme obnovili téměř celou modelovou paletu a rozšířili jí do nových segmentů. S našimi novými modely získáváme stále nové skupiny zákazníků," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Nejprodávanějším modelem byla loni Octavia, lidé si jich koupili o osm procent více než předloni, tedy 389.300 vozů. Největší nárůst ale zaznamenal Rapid se zvýšením prodeje o 113 procent na 221.400 aut. Třetí Fabia zaznamenala kvůli generační obměně pokles o pětinu na 160.500 vozů, následuje Yeti se čtvrtinovým zvýšením na 102.900 aut a dále Superb (91.100), Roomster (29.600) a Citigo (42.500).

Škoda loni uvedla modely Octavia G-TEC, Octavia Scout a tři varianty Monte Carlo pro modelové řady Citigo, Yeti a Rapid Spaceback. Tečku za loňským rokem udělala v listopadu nová Fabia. Letos bude ještě v lednu následovat Fabia Combi a v březnu se na autosalonu v Ženevě představí nová generace superbu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (53)
Avatar - wakantanka
11. 1. 2015 21:20
Re: hehe
ono to vacsinou tak byva, ze nakoniec zavazia najviac osobne preferencie, trebars aj ten autorizovany servis. Superba ti okolie minimalne nebude tak zavidiet ako Passata >:D :yes:
11. 1. 2015 20:38
Re: hehe
to je na dlouhou debatu.... superba mám prakticky v tom samém, ale spoléhám hlavně na kamarádský vztah s majitelem autorizovaného servisu
11. 1. 2015 20:11
Re: hehe
no tak to je husty. to uz je celekem asi i pech. zivotnost turba (a tech serepeticek okolo) se do urcite miry da ovlivnit (tim nechci rict, ze sis ho odhucel), ale lozisko na kardanu a vaha vzduchu tezko. ja mam tedy zatim jenom 32000 km (jezdim soubezne dve auta). jen se obavam, ze vsechno, cos vyjmenoval, mas na superbu v blede modrem. preju ti, abys mel vetsi kliku nez s temi tiguany. kamarad v servisu je vzdycky fajn, ale at je to jakkoliv, mit auto v servisu sere vzdycky. s 1,4 tsi mame v rodine take zkusenost, uvolneny rozvodovy retez po 10000 km... tyhle veci uz nejsou na reklamaci, ty jsou pomalu na zalobu. nejvetsi for je, jak koncern vsechno svalil na dodavatele a nejaky jeho opotrebovany nastroj. pravda byla ale uplne jina - nevhodna konstrukce napinaku, poddimenzovany retez, chybejici kryty, chybejici ochrana proti preskoceni. jsem zvedav na nove rady motoru. misto retezu maji rozvodovy remen, zato ho nove mazou olejem, tak jsem zvedav, jak dluoho to ty remeny vydrzi.
11. 1. 2015 19:19
Re: hehe
odešlo: měnič napětí, uložení axiálního ložiska, nějaký podtlakový ventil na turbu, váha vzduchu, ložisko na kardanu (musí se měnit celý kardan) a možná jsem ještě na něco zapomněl... to vše do 80.000km a 3,5 let auta postupně. Nejvíc mě naštval ten kardan, je to vyhozených 30.000,- kvůli tupému konstrukčnímu řešení uložení ložiska. U TSI jsem měnil všechny výrobní průsery VW na své náklady - nastavovač vaček, rozvody, prasknuté písty. Auto mělo 46.000km
11. 1. 2015 18:55
Re: hehe
no tak ta 1,4ka me nezajima, kord jestli se ti tam rozsypal motor, ale mohl bys byt konkretnejsi u toho dvoulitru? dik...