Nejlepší prosincový výsledek v historii automobilky a rostoucí podíl na trhu v Evropě, to jsou hlavní úspěchy domácí značky v loňském roce. Celkový odbyt však mírně klesl.
Všímáte si jak se neustále redakce snaží protlačovat toho přiblblého Rapida? Já s ním musel jet a v zatáčce, kde normálně jedu třeba 65-70km/h jsem tam vjel podobně a málem jsem toho zmetka namotal na lampu. Šmejd předražený.
ale prdlajs, NÁHON NA PŘEDEK je slabota chudákovina 90sátých let. Prodeje mohly být i lepší kdyby tomu RAPÁKOJ přimontovali baterky [odkaz]
2 mouchy jednou ranou soudruzi !! >:D [odkaz]
PS: zaprodanost není cnost 8-s
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
samí číčoviny korkote, čti radši už něco pořádnýho ;-)
"Pokud se Evropa vlivem krize propadne do ještě horšího ekonomického stavu a v čele některých jejích států budou korumpovatelní politici, na relativně bohatou Čínu stačit nebude. „Obávám se, že naše civilizace ztrácí dech. Ale na druhou stranu máme šikovné lidi, úrodnou půdu a pořád tu bude snesitelné, i když kolísavé klima. Pozice České republiky není špatná, ale s Čínou se srovnat nedá,“ krčí rameny Václav Cílek."
[odkaz]
jasny v TATRÁCH ještě máte sníh, jsou výš Slováku, co takhle mazat zpátky do svý země. Tady už ste 2x zradili a další důvěru nedostanete. Pro čecha ste až TY DRUHÝ NA VÝCHOD, ;-) nazdar
Som priaznivec koncernu ;-) Ty sa pytas v com je lacny. Ja sa ta pytam videl si ho a sedel v nom ? Ak nie tach chod a pokial ano tak tiez chod este raz, mozno to uz teraz zistis.
Rapid ma iba nacackany interier, inak sa radsej nicoho nechytat a nepozerat kvalitativnost auta . Ano aj blba vybehova fabia je kvalitnejsia ako rapid. ;-)
Este taka drobnost napr. Seat Leon a Skoda Rapid Spaceback su v jednom segmente C a maju podobnu cenu. Myslis, ze auta su rovnako kvalitne spracovanie, materialy a pod. ?
Ospravedlnujem sa za omyl dokonca s cenou je to takto:
Skoda Rapid Active 1,2 TSI 63kW 12 430 eur (bez klimatizacie, PC a 1 DIN radio)
Zatial co seat ma klimatizaciu, PC, a dotykove ovladanie radia v zaklade pri cene:
Seat Leon 5D CoooL 1,2 TSI 63kW 12 290 eur
Seat Leon 5D CoooL 1,2 TSI 77 kW Ecomotive 6-kvalt 12 590 eur
No vazne ten RAPID nie je predrazeny a fakt najvyhodnejsia kupa aka je. O kvalite radsej pomlcim.
Rapid je proste zlata sliepka pre SKODU a ak niekto tvrdi, ze nie a zisk maju na tom 500 eur, tak SEAT musi na tom minimalne 500 prerobit.
Re: Teda popravdě - co chápe nejobtížněji,je těch 45 tisích
A ono to šetrenie nestačí? Nie je to len o šetrení na viditeľných miestach ale aj o niektorých kopancoch.
Plech na dverách dnes nepoteší ani v užitkáči - akurát o lacnote vypovedá len použitý plast výplne dverí, priznaný plech v interiéri auta je vraj štýl... :no:
Otváranie el. okien - o tom sa už popísalo veľa. Nie je to už prerobené? :no:
Operadlá s pevnou operkou. :no:
Plató na kufri - treba ho zdvihnúť rukou, ako ho zabudneš sklopiť, prídeš o výhľad cez vnútorný späťák. :no:
A dizajn - škoda reči. Up! osekaný o všetko ako-tak nápadité a zaujímavé. Nemastná-neslaná hrčka. :no:
Re: Teda popravdě - co chápe nejobtížněji,je těch 45 tisích
Otevírání oken mimo řidiče je problém, plato taktéž, přidal bych ještě třeba nemožnost nastavení intervalu stírání...S opěrkou a sedadly celkově jsem při 180 cm potíže nezaznamenal a plech mě osobně nijak netrápil...Na druhou stranu je zde velmi úsporný motor, solidní jízdní vlastnosti, na mini slušný prostor a cena i v ČR poměrně solidní. Rozhodně to není taková tragédie.
Re: Teda popravdě - co chápe nejobtížněji,je těch 45 tisích
No, pokiaľ musíš brať v jednom aute v úvahu naraz niekoľko kompromisov, ako inak to nazvať? A pritom, až na tie plechové dvere, sú to pomerne ľahko riešiteľné veci...
Dobrý motor a podvozok sú fajn, aj priestor je na úrovni...ale to nestačí, s podobným priestorom by si na podvozku Citiga mohol mať aj kartónovú škatuľu...
Nie je to iba kritika Škodovky, malý VW, ak sa nemýlim, trpí podobnými neduhmi, k dobru pridáva podstatne zaujímavejší a štýlovejší dizajn.
Re: Teda popravdě - co chápe nejobtížněji,je těch 45 tisích
i10 je pár měsíců (spíše týdnů) nová.
Co tím chceš řict? Že není zvykem uvádět na trh nové modely, které jsou lepší než ty staré? Nebo jak jsi to myslel?
Re: Teda popravdě - co chápe nejobtížněji,je těch 45 tisích
Ak to nie je chyba, potom to je účel. Ani jedno nepochválim. Vzhľadom na to, aké sú vraj škodovky nadčasové, by porovnanie s i10 nemal byť problém. Predsa medzi ním a Citigo nie je 10-ročný rozdiel...?
Hlavně ten, kdo si počkal, tak teď Rapid dostane s nesrovnatelně lepším komfortem jízdy i lepším řízením. To původní nastavení podvozku byla naprostá katastrofa. Opravdu bych nechtěl být tím, kdo si Rapida v původní verzi koupil - žebřiňák s ošklivou palubkou i volantem a totálně necitlivým řízením, fuj! A až ho jednou budou prodávat, tak na něm prodělají kalhoty, protože za normální ceny bude Rapid před upgradem naprosto neprodejný... :'-(:no::no:
A to je tady "jedna" automobilka, ta, kterou zde tak často obhajuješ, kde si její zákazníci na fóru konstrukčně upravují podvozky, protože automobilka na ně kašle úplně. To je aspoň přístup, co?
Máš snad dojem, že se Rapid neprodává?
Chyby dělá každej, jen někdo se k nim přihlásí, uzná a zapracuje na zlepšení, jinej hraje mrtvého brouka.
Mi tady přijde jako největší problém to, že se škodovka k něčemu přiznala. Tak se tu hned slétnou supi a hned mají jasno v tom, jak je škodovka na guvno. 8-s
Ty si šašo, ja tvrdím, že to píšeš? Dovolil som si túto poznámku v kontexte k tvojej otázke, či mám dojem, že sa Rapid nepredáva. Ale nepredáva sa preto, že je tak dobrý. Kapišto?
Hlavne Rapid nie je auto v hodnote svojej ceny. A nie je to auto, ktoré by Škode nejak zvlášť prospievalo, že sa predáva, len znižuje úroveň značky, pretože zároveň predaj hodnotnejšej Octavie klesá. Viac Rapidov znamená viac jednoduchých, chudobne vyzerajúcich áut a stúpa povedomie, aké autá vlastne Škoda vyrába a predáva.
Pred časom boli reči o obavách VW, že im Škoda stúpajúcou úrovňou lezie do kapusty, a asi na tom bolo niečo pravdy keď tak dôsledne tlačí škodovky nadol...
Takže objektívne zhodnotenie situácie je, že Škoda investovala do zbytočného lowendového auta, ktorý ju oberá o pôvodné pozície a kanibalizuje na kvalitnejších modeloch značky. Rapid je v mojich očiach šrot. To nie je kritika Škody. To je ľútosť vyjadrená k tradičnej českej značke.
To je především blbost jak vrata.
1. Octavie v Evropě měla pokles na začátku roku kvůli střídání generací, od druhého pololetí stoupá tempem ze kterého se točí konkurenci hlava. Když vezmu dva největší trhy, tak v Německu je to jediné zahraniční auto v první desítce a díky Octavii stihla Škodovka do konce roku zvednout německé prodeje o 9% (přitom všichni okolo padají jak zralé hrušky), v UK dokonce Octavie pomohla k 23% navýšení a přeskočení některých tradičních konkurentů. Takže o žádném užírání prodejů nemůže být vůbec řeč. A to nemluvím o tom, že se Octavia vyšvihla na první místo absolutně v řadě mrňavých zemí (Polsko, Maďarsko, Bosna) nebo je na druhém místě a atakuje Golf (Finsko, Švýcarsko)
2. Úloha Rapidu je plnit roli auta pro chudé v chudých středo a východoevropských zemích, kde Octavia je už moc drahá a tam plně zabírá Rapid. A zabírá evidentně správně, protože původní kapacitu plánovanou pro Rapid musí nyní rozšiřovat. Rapid plni roli auta pro chudé, kteří by si Octavii nemohli dovolit a Fabie je pro ně malá.
3. Škoda investovala do vývoje Rapidu velmi malé peníze, protože jej poskládala z existujících starých komponent, takže náklady na vývoj minimální, prodeje velmi slušné a tedy zisk maximální.
4. Image značky nikdy nezávisí na modelech z nízkých pater nabídky, ale na těch modelech, které jsou naopak nejvýše. Takže image Škodovky se odvíjí od modelů jako je Superb 3.6 nebo Octavia RS. I kdyby Škodovka vyráběla plastové tříkolky, tak s jejím image to nehne ani o milimetr. Nebo máš snad pocit, že když se pod znakem třícípé hvězdy vyrábí popelářské vozy nebo auta nižší střední třídy, že to škodí Mercedesu jako luxusní značce? Ani omylem. Mercedes může klidně vyrábět fekální vozy, protože jeho image tvoří SL AMG, SLS AMG, prostě vrcholy.
Děje se to že prodeje prostě klesaly v celé evropě a nejen tady vyjma Dacie takřka všem značkám. přesto zvýšili ve zmiňovaném německu tržní podíl. A to nejde označit za neúspěch. Navíc Octavii i Fabii něco odebral Rapid ale to všichni očekávali. U supa a yeti se čekalo na facelift, roomster už je na trhu dlouho beze změny.
Stěžejní model pro škodovku je Octavia. Ta letos prodělala generační obměnu a čekalo se jak na lifta, tak na kombi. Přišel FL Superbu a Yetiho. Fabie přesluhuje. A to vše na trhu, který je celý ve sračkách a mnohé další značky zažívají strmý pád.
Že NEudělali dvaadvacátý rok po sobě opět prodejní rekord, a zaostali za minulým výsledkem o celých 18 400 ks ... To je zajisté na ...roszudek smrti? 8-s:no:
A nebude to tým, že Citigo má voči VW Up! na tak malé auto predsa len zodpovedajúcejšiu cenu?
A v prípade Rapida je to jasné, jeho čísla sa dajú vysvetliť rôzne. Reklama kričí - Rapid výrazne pomohol predajom Škody. Realita je taká, že Rapid Škode škodí, kanibalizuje na Octavii aj Fabii a zráža úroveň Škody ako značky dolu.
Od Octavie... Medzi Fabiou a Octaviou nie je priestor pre ďalší model, a už vôbec nie pre dve karosárske varianty. Postačila o pol triedy väčšia Fabia a bolo by to dokonalé.
Všimni si markantný rozdiel medzi Fabiou a Citigo. Tiež tam prdnú ešte jeden model?
Nebyť Rapida, Škoda by predala podľa mňa rovnako, akurát by si čísla Rapida podelila Fabia s Octaviou. Bez investícií.
Je tam rozdiel cca triedy a kúsok. Málo na ďalší model v dlhom aj krátkom vyhotovení. Kanibalizácia je nevyhnutná a s tým proste nikto nehne, tak to je aj bude, kým bude cenová politika Škody taká aká je.
Ale ano, souhlas, určitě se někteří bývalí zájemci o Fabku přiklonili k Rapidu, ale taky tvrdím, že Rapid přitáhl nové kupující, protože vyplnil mezeru.