Škoda Auto loni prodala rekordních 684.226 vozů
V Číně letos Škoda Auto překročila magickou hranici 100.000 prodaných vozů. Celkově tak na zdejším trhu za rok 2009 dodala zákazníkům 122.556 vozů, tj. o 107 % více, než v roce 2008.
Nejsilnějším trhem západní Evropy bylo opět Německo, kde bylo zaregistrováno 190.717 nových vozů (meziročně +57,3 %). Automobilka zde zvýšila svůj tržní podíl z cca 3,9 % v roce 2008 na cca 5 % v roce 2009. Německý automobilový trh vzrostl v roce 2009 o 23,2 %.
Mezi úspěšné trhy patřilo v roce 2009 například také Finsko. Podíl značky Škoda na zdejším trhu vyrostl na 6,8 %, což činí nejvyšší tržní podíl českého výrobce v rámci celé západní Evropy. Vozy Škoda tak ve Finsku obsadily celkově čtvrtou pozici mezi nejprodávanějšími automobily.
Prodeje proti loňskému roku pak vzrostly na trzích Francie (+4,3 %), Rakouska (+4,8 %), Švýcarska
(+3,0 %) nebo Polska (+12,7 %). S poklesem celkového trhu zaznamenala automobilka výrazný pokles prodeje na trzích regionu východní Evropy.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla v roce 2009 Octavia (273.590 vozů; tj. meziročně +2,4 %). Druhým nejúspěšnějším modelem byla Škoda Fabia (264.173 vozů; tj. meziročně +7,1 %). Nejrychleji rostly prodeje u vlajkové lodi, modelu Škoda Superb (44.548 vozů; tj. meziročně +73,7 %). Zájem projevili zákazníci i o novinky - Škoda Yeti (11.018 vozů), který je zákazníkům k dispozici od druhé poloviny července, a Škoda Superb Combi (735 vozů), který je na vybraných trzích v prodeji teprve od prosince. Automobilka dále prodala 47.152 vozů modelové řady Roomster a 43.745 vozů Octavia Tour.