Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto loni prodala rekordních 684.226 vozů

Ondřej Láník
Diskuze (77)
Celkové prodeje společnosti Škoda Auto za rok 2009 vzrostly o 1,4 % na 684.226 vozů a dosáhly tak nejvyšší úrovně v historii automobilky. Prodej rostl především díky Číně a trhům západní Evropy, kde byl odbyt podpořen zavedením šrotovací prémie.

V Číně letos Škoda Auto překročila magickou hranici 100.000 prodaných vozů. Celkově tak na zdejším trhu za rok 2009 dodala zákazníkům 122.556 vozů, tj. o 107 % více, než v roce 2008.

Nejsilnějším trhem západní Evropy bylo opět Německo, kde bylo zaregistrováno 190.717 nových vozů (meziročně +57,3 %). Automobilka zde zvýšila svůj tržní podíl z cca 3,9 % v roce 2008 na cca 5 % v roce 2009. Německý automobilový trh vzrostl v roce 2009 o 23,2 %.

Mezi úspěšné trhy patřilo v roce 2009 například také Finsko. Podíl značky Škoda na zdejším trhu vyrostl na 6,8 %, což činí nejvyšší tržní podíl českého výrobce v rámci celé západní Evropy. Vozy Škoda tak ve Finsku obsadily celkově čtvrtou pozici mezi nejprodávanějšími automobily.

Prodeje proti loňskému roku pak vzrostly na trzích Francie (+4,3 %), Rakouska (+4,8 %), Švýcarska

(+3,0 %) nebo Polska (+12,7 %). S poklesem celkového trhu zaznamenala automobilka výrazný pokles prodeje na trzích regionu východní Evropy.

Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla v roce 2009 Octavia (273.590 vozů; tj. meziročně +2,4 %). Druhým nejúspěšnějším modelem byla Škoda Fabia (264.173 vozů; tj. meziročně +7,1 %). Nejrychleji rostly prodeje u vlajkové lodi, modelu Škoda Superb (44.548 vozů; tj. meziročně +73,7 %). Zájem projevili zákazníci i o novinky - Škoda Yeti (11.018 vozů), který je zákazníkům k dispozici od druhé poloviny července, a Škoda Superb Combi (735 vozů), který je na vybraných trzích v prodeji teprve od prosince. Automobilka dále prodala 47.152 vozů modelové řady Roomster a 43.745 vozů Octavia Tour.

Ondřej Láník
Diskuze (77)
Avatar - twistedTSD
17. 1. 2010 16:01
Re: BRAVOOOO!
no ja ziram >:D
16. 1. 2010 16:31
Re: K servisu koncernu jako takovemu...
Jj hell už ten název říka vše kluk tam byl na praxi když se učil autoelektrikářem a to co vyprvěl za zkazky tak tam bych si káru nekoupil a servisoval bych ji v garáži. :no:
16. 1. 2010 06:54
Re: K servisu koncernu jako takovemu...
Krasne, ale auto a nefunkcnost ostrikovacu kontroloval pred uplynutim zaruky ten samy clovek jako vcera. Takze ano mohl jsem nahlasit cokoliv a hloupe se zeptam, co to meni na faktu, ze 3 dny po zaruce? O ostatnich zavadach jsem se nezminil, ale samozrejme, ze jsou. Secvakl jsem paty a zaplatil, ale pokud chci postupovat principielne spravne, pak chci toto zdarma.
16. 1. 2010 06:49
Re: K servisu koncernu jako takovemu...
Prejimaci technik se na to osobne koukal 8.1. A to za pritomnosti dalsi osoby, zakazku nesepsal, coz je mi jedno. Nejde mi o hadani, osocovani atp. Jde mi o pristup.
Vsechno ostatni jsou hlouposti.
16. 1. 2010 06:46
Re: K servisu koncernu jako takovemu...
Je to Hell, RT jsou taky kousci ;-)