Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto: Nástupce Octavie Tour se již připravuje

redakce AUTO.CZ
Diskuze (59)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chystá nové auto, které bude větší než Fabia a levnější než Octavia.

Informaci přinesla dnešní Mladá fronta Dnes (MfD) s odvoláním na předsedu představenstva Škody Auto Reinharda Junga. Nové auto by mělo nahradit starší model Octavia Tour, který se nyní prodává souběžně s novým.

"Pracujeme na jeho následníkovi," potvrdil deníku Jung. Starší Octavia je nejúspěšnějším vozem v historii firmy, vyrábí se už 14 let. Nové auto bude trochu menší než současná Octavia. Bude mít slabší motory a jinou výbavu, upřesnil Jung.

"Chceme mu dát atraktivní cenu, stejně jako má Octavia Tour. Design bude úplně nový," uvedl Jung. Jak se nové auto bude jmenovat, neprozradil. Pokud by Škoda chtěla zalovit ve své historii, stejně jako to udělala u superbu, favoritu nebo octavie, nabízí se jméno Škoda Popular, píše deník.

Automobilka tají i to, kdy s novým vozem vyjede. Až bude následník hotový, skončíme s tourem, potvrdil Jung. Podle všeho by to mělo být už příští rok. Vzhledem k situaci na trhu bude muset ke konci roku 2010 výroba skončit, řekl v týdeníku škodovácký odborář, člen představenstva zodpovědný za prodej Reinhard Fleger.

Následníka modelu Tour bude automobilka vyrábět v závodě ve Vrchlabí. Jung uvedl, že tamější závod Škoda rozhodně udrží. Tour končí i proto, že v posledních měsících prodeje hluboko klesly. Vůz se prodával hlavně na Východě, kde ale poptávka po autech klesla v Evropě nejvíce, napsala dnešní MfD.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (59)
14. 9. 2009 23:17
Re: Palec nahoru a ješte výš!
Favo je náhodů auto, které nás nikdy nesklamalo.
14. 9. 2009 19:41
hm,hm,hm...
Tak kratičký článeček a tolik názorů...hm,zajímavé. :-!
14. 9. 2009 13:55
Re: Vizionářství
No s tím podvozkem je to taky docela rozumná úvaha. Podobný postup zvolil pravděpodobně GM u nove Astry a Chevy Cruze. Pokud jde o užitkové varianty, tak mi např. není jasné, proč se v ČR neprodávají Praktik verze Octavie a Octavie Tour, když v Rakousku jsou běžně dostupné. Myslím, že zvláště Octavia Tour by mohla být u malých podnikatelů docela úspěšná, a zároveň by nekazila image Octavii II. Ale asi k tomu přistupuji příliš polopaticky, marketéři budou asi chytřejší ;-)
14. 9. 2009 12:41
Re: Vizionářství
Taky si myslím. Ony ty nové motory nejsou vyvíjeny jen, aby bely lepší a modernější, ale taky výrobně lacinější.
14. 9. 2009 12:06
Re: Vizionářství
Ok, moje chyba, omlouvám se. Je pravda, že můj pohled, co se týče cenového srovnání konkurence je poněkud zkreslený stavem v ČR, zahraničí jsem nikdy nezkoumal. Každopádně se mi ale potvrzuje to, co si myslím už dlouho, a to, že při nákupu auta zákazníka rozdělení trhu na nějaký lowend, mainstream, subprémii, premií a co já vím jaké ještě škatulky prakticky nezajímá. Hlavním kritériem je obsah jeho peněženky, jeho preference a potřeby.