nejspíš O3 místo i30. Na jednu stranu je pěkné, že se nakupuje co možná nejlevněji, na druhou stranu vidět PČR v Hyudai, tak to je pěkná blamáž...
Docela by mě zajímalo, jak vypisují výběrová řízení v zahraničí, že v Německu jim z toho vyjde vždycky německé auto (často i prémiového segmentu), ve Francii francouzské atd... Neříkám, že bychom to tak nutně měli dělat, ale fakt by mě zajímalo, jak to ta výběrová řízení vypadají. Pokud vím, tak preferovat domácí výrobce je možné jen u armádních zakázek (což je mimochodem jeden z důvodů, proč jsou evropské armády tak "efektivní" a proč si o jednotné evropské armádě můžeme nechat zdát)
Policie v zemich co jmenujes nejezdi jen v domacich autech, u Frantiku se daji celkem dost potkat policejni Volva nebo Opely, v Nemecku se zase obcas daji potkat policejni Toyoty, a neni to as tak davno co tamni policie celkem ve velkem objemu jezdivala Peugeoty 406 :-)
to je přesný postřeh
škoda je v pozici zloděje který křičí "chyťte zloděje!!!"
ono to zabolí když jim někdo vyfouknul něco co oni považovali za předem jisté - málo o to bojovali a teď se vztekají jak malé děti
Škoda je tak česká, jako je česká Česká Republika, republika banana, banda podvodníků , šejdířů a já nevím čeho všeho ještě, ještě se nám vysmívá Slovák, je mi z ČR zle a zvedá se mi zní žaludek fůůůůůůůůůůůůj
Navíc není montovna jako montovna a není cizí jako cizí. Když odejde zisk někam do EU (např. do Německa), tak je to pořád jaksi více doma (např. tím, že do dané země v rámci EU masivně vyvážíme), než když zisk odejde do nějaké ultrašovinistické země na druhém konci světa...
Proc by mela statni sprava za penize danovych poplatniku kupovat predrazene Skodovky? Jen proto, aby se nase dane prelily do Nemecka, do zeme s nejdrazsimi zamestnanci v EU?
Asi jsi nezaznamenal, že Škodovky (pravda za použití koncernového základu) se vyvíjejí v Česaně v Ml. Boleslavi, zatímco hlavní modely Hyundaie pro Evropu v Německu. ;-)
pokud byla zadávací dokumentace jako většinou vždycky, tak zase já nechápu jak bude třeba u I30 řešit 130kw a třeba 4x4..... (vycházím ze současné nabídky)
U nás si Policisté hyundaie vychvalují více než škodovky. A nechápu proč se Škoda auto soudí. Dobře jim tak. Prodávají drahé eko třívalcové auta. Kdo za ty peníze bude v tomhle jezdit dobrovolně. Hyundai je levnější, hezčí a oproti škodovce i v některých ohledech lepší.
skodovke vadi ze hyundai ponukol prilis nizku cenu? nieje to dobre pre rozpocet CR? usetrene peniaze, pokial hyundai splnil vsetko co sa pozadovalo, tak skoda nema narok. skor sa zda ze niekto si myslel ze naisto vyhra, a tak cenu moc nestlacil ale sa preratal...no niekto asi dostal po tom vypelichynom zobaku...
Vzhledem k ceně, kterou Hyundai nabídnul, tedy 381 až 494 tisíc včetně policejní výbavy v ceně až 200 tisíc Kč, se nedá Hyundai nevybrat. Nevím, kde řada z vás bere info o nějaké i30. Hyundai nabízí nový Hyundai Tucson s benzínovým motorem 1,6 T-GDI o výkonu 130 kW... Policie dokonce díky velmi nízké ceně, která v některých případech dosahuje až 70 procent objednává více vozů (cca 800 ks), než na kolik bylo výběrové řízení (616 ks). Podmínky to dovolují.
Z meho pohledu platce dani odvedlo MV dobrou praci. Tucsony jsou urcite dustojna auta pro policii. Pokud by koupili Skodovku - Yetiho ?, Kodiho asi nenabizeli - stejne by penize odplynuly do Nemecka na vyfutrovani platu predrazenych der Konzern zamestnancu a na zaplacnuti dieselgate. No jiste - dieselgate musi nekdo zaplatit a je dobre, ze to nebude cesky stat. Skododvka i der Konzern uz nevi, kam by splhaly s cenami, vzdyt rozmny clovek uz Octu nekoupi.
Z článku na idnes jsem pochopil, že policie NEpoptávala SUV, ale konvenční auta. Tucson vybrali prostě proto, že ho Korejci nabídli skoro zadarmo. Na to Škoda také poukazuje, nicméně policie tvrdí, že v zadané karoserie nebyly podmínkou.
Proč má ale policie jako patrně zásahová auta používat rozežraná SUV, tomu taky nerozumím.
Je že to je ten problém.. ta nízká cena je to, co se škodovce nelíbí... 181t za Tuscon ( bez policejní výbavy) smrdí tím, že to prodávají pod náklady.. což nevím, jestli je z hlediska hospodářské soutěže úplně OK.
A pak je horší varianta, že to auto má reálnou cenu ještě nižší. A pak bych to nechtěl ani zadarmo...
no, videt benga v Hjundáj to bude jak Ken v Barbie autě >:D ale jak rikam znamymu co ma taky tuksóna, pockej za 5 let, uvidime jak se moc co sesere v te nalestene bide. Pripadny servis bude totiz takova palka, je šikmé H pujde z domu a uz nikdy vic... to procitnuti ale prijde az poté.
Jojo oni ty škodovky jsou úplně stejný krámy, oni ti rozumní se jich rychle jako kamarád mají doma 5 skodovek a každý 3 roky to mění a sám říká dokud je to v záruce pak je potřeba se toho zbavit a to jsou ortodoxní skodovaci a nikdy nic jinyho doma neměli.
To, co napadá Škoda je, že původně byla zakázka vypsaná na hatchback, sedan nebo kombi. S výkony od minimálně 100 a 130 KW. U části zakázky byla navíc podmínka kufr minimálně 500 litrů a to Tucson splňuje jen bez rezervy. Ministerstvo takovou námitku odmítlo s tím, že rezerva není v povinné výbavě.
Takže pokud to vezmu z mého pohledu, viděl by jsem tam nějaké zákulisní obálky. Na druhou stranu ta cena je naprosto nedostižná.
Druhá stránka věci je, jaké služby v ceně ještě jsou. Servis, záruka... Provozní náklady na Tucson budou vyšší než na Octavii a myslím že to nebude zanedbatelné číslo. Uvidíme za pár let, až se ukáže, jaké to bylo "dobré" rozhodnutí.