Škoda Auto o crash-testu Fabie: Výsledky testu zklamáním nejsou

Škoda Auto o crash-testu Fabie: Výsledky testu zklamáním nejsou

 
 

Minulý týden zveřejnila organizace Euro NCAP výsledky crash-testu nové Škody Fabia. Jak se na čtyřhvězdičkový výsledek dívá výrobce?

Minulý týden zveřejnila organizace Euro NCAP výsledky crash-testu nové Škody Fabia. Jak se na čtyřhvězdičkový výsledek dívá výrobce?

Na dotazy Světa motorů odpovídal Evžen Krauskopf z podnikové komunikace automobilky Škoda Auto.

SM: Očekávala Škoda Auto díky interním nárazovým zkouškám nové Fabie „pouze" čtyřhvězdičkový výsledek za čelní a boční náraz, nebo je těsný únik páté hvězdy o jediný bod zklamáním?

Škoda: Výsledky testu jako takové zklamáním nejsou. Z našeho pohledu a zejména z pohledu uživatele je nejdůležitější, že karoserie vozu prokázala dostatečnou tuhost a odolnost. Hodnoty naměřeného biomechanického zatížení figurín jsou ve všech směrech hluboko pod kritickými hodnotami a například u bočního crash testu jsme v tomto ohledu získali maximálně možný počet bodů. Na druhé straně nutno podotknout, že jsme očekávali zisk pěti hvězdiček, který nám bohužel unikl pouze o jediný bod.

SM: O opakovaném testu Fabie tedy neuvažujete?

Škoda: Ne. V současnosti není kvůli prokázané dobré ochraně posádky k opakování testu žádný důvod.

SM: Nová Fabia získala za čelní náraz o jeden bod méně než Roomster. Ten byl v crash testu o 120 kg těžší než Fabia, a tudíž jeho příď musela absorbovat mnohem větší množství kinetické energie. Měřítka pro udělení bodů nejsou pro malá MPV mírnější než pro malá auta. Má tedy Fabia proti Roomsteru přes stejný vzhled přídě slabší deformační zóny?

Škoda: Přední části karoserie vozů Roomster a Fabia jsou konstrukčně totožné, v deformačních zónách nejsou žádné odlišnosti. Příčina jednobodového rozdílu v bodovém hodnocení za čelní crash test je v toleranci (rozptylu) výsledků jednotlivých zkoušek a následném zaokrouhlení dosaženého počtu bodů. Rovněž naměřené hodnoty biomechanického zatížení posádky jsou u čelního testu u obou modelů plně srovnatelné.

SM: Úhlavní konkurenti Fabie reprezentovaní Fiatem Punto, Opelem Corsa, Peugeotem 207, Renaultem Clio či Toyotou Yaris se chlubí pěti hvězdičkami. Neohrozí chybějící hvězdička Fabie její prodeje, zejména v zemích západní Evropy?

Škoda: Počet hvězdiček je zejména u některých konkurenčních značek důležitým marketingovým nástrojem. Avšak při porovnávání výsledků testu například v oblasti zatížení figurín je zřejmé, že Fabia je prakticky na stejné úrovni jako uvedená konkurence. Z tohoto pohledu proto výsledek na horní hranici čtyř hvězdiček nelze hodnotit jako špatný a Fabii lze označit jako zcela bezpečný vůz, plně srovnatelný s konkurencí ve své třídě.

SM: Děkujeme za rozhovor.

Více k tématu crash-test Euro NCAP Škoda Fabia naleznete na deseti stranách aktuálního Světa motorů (č. 31/2007), který je právě na stáncích.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: Svět motorů
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Auto o crash-testu Fabie: Výsledky…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…