Škoda Auto oficiálně potvrdila přípravu modelu Yeti

Škoda Auto oficiálně potvrdila přípravu modelu Yeti

 
 

Nenápadná věta, konstatující přípravu dalších modelů stvrzuje, že k Fabii, Roomsteru, Octavii a Superbu přibude pátá modelová řada. Kdy se tak stane zatím není jasné...

I když už dříve zaznělo v rozhovoru s předsedou představenstva Škoda Auto, a.s. Detlefem Wittigem, že Škoda bude vyrábět terénní model Yeti, až nyní je zpráva potvrzena v oficiálním tiskovém prohlášení automobilky. Nenápadná věta, konstatující přípravu dalších modelů tak stvrzuje, že k Fabii, Roomsteru, Octavii a Superbu přibude pátá modelová řada. Kdy se tak stane zatím není jasné...

Nejužší vedení domácí automobilky dnes položilo za účasti předsedy představenstva koncernu Volkswagen Dr. Bernda Pischetsriedera, základní kámen nového technologického centra Škoda Auto. Výstavba nového technologického centra souvisí s dlouhodobě plánovaným rozšířením oblasti technického vývoje Škoda Auto a je součástí globální strategie dalšího rozvoje společnosti.

Vyžádalo si ji připravované rozšíření produktové palety o další nové modely automobilů Škoda jako například úspěšný model Škoda Roomster nebo připravovaný vůz Škoda Yeti, zvyšující se technické a legislativní požadavky a rostoucí nároky zákazníků.

Předseda představenstva koncernu Volkswagen Dr. Bernd Pischetsrieder při této příležitosti prohlásil: „Společnost Škoda Auto dosáhla v posledních letech enormního pokroku ve vývoji produktů, v kvalitě a počtu prodaných vozů. S novým modelem Škoda Roomster letos úspěšně uvedla na trh svou čtvrtou modelovou řadu. V každé modelové řadě také v budoucnu přibudou ještě další nové deriváty, jako např. nejnovější Škoda Octavia Scout nebo Škoda Praktik. Abychom dále mohli vyvíjet moderní a vysoce kvalitní vozy, rozšíříme oblast technického vývoje společnosti Škoda jako součást našich osmnácti vývojových center, která jsou rozmístěna po celém světě a vybavíme ji nejmodernějšími technologiemi.“

Podle člena představenstva společnosti Škoda Auto odpovědného za oblast technického vývoje Dr. Haralda Ludaneka „investuje koncern Volkswagen do projektu rozšíření stávající oblasti technického vývoje společnosti Škoda Auto a výstavby nového technologického centra celkem 1.159 mil. Kč. V této souvislosti dojde k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje o zhruba 70 % a k vytvoření nových pracovních míst převážně pro strojní a elektrotechnické inženýry a další vysoce kvalifikované specialisty. V budoucnu dojde také k dalšímu rozvoji a prohloubení spolupráce technického vývoje Škoda Auto s vybranými technickými vysokými školami v České republice, které již v dnešní době pro náš řeší několik výzkumných úkolů například v oblasti vývoje motorů, aerodynamiky obtékání, virtuální reality nebo diagnostiky a testování elektronických systémů vozidel.“

Výstavba nového technologického centra proběhne v bývalém průmyslovém a skladovém areálu, který se nachází v těsném sousedství současného technického vývoje Škoda Auto. Došlo zde k odstranění původních pro dnešní účely již nevyhovujících budov. Prakticky hned po položení základního kamene se začne s pilotáží a stavbou základových konstrukcí budovy. Vzhledem k umístění areálu v povodňové zóně bude celý objekt umístěn na pilotech, čímž v přízemí vznikne plocha pro parkování 300 zkouškových a služebních vozů. Celý objekt bude dokončen do konce roku 2008 a po vybavení odpovídající technologií uveden do plného provozu v polovině roku 2009. V technologickém centru budou umístěny kanceláře, laboratorní a dílenské plochy, bude zde probíhat vývoj elektroniky a elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, testovací aktivity jako například akustické a hlukové zkoušky, speciální zkoušky sluneční simulace, testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.

V souvislosti s výstavbou nového technologického centra dojde také k úpravě a částečné rekonstrukci areálu a infrastruktury současného technického vývoje Škoda Auto. V současných prostorech tak bude i v budoucnu sídlit vedení technického vývoje značky a budou zde umístěna pracoviště konstrukce a vývoje karoserie, prototypové dílny, designové centrum Škoda Auto, studio virtuální reality a další odborná pracoviště. Dnešní areál technického vývoje Škoda Auto bude s novým technologickým centrem propojen mostem.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Kolik letišť Berlín potřebuje? Obyvatelé města nebudou hlasovat jen o budoucnosti Merkelové Kolik letišť Berlín potřebuje? Obyvatelé města nebudou hlasovat jen o budoucnosti Merkelové

V neděli se bude rozhodovat o budoucnosti Německa, Němci…

Badatelé odhalili poklad, na dně Černého moře se skrýval ohromný hřbitov lodí Badatelé odhalili poklad, na dně Černého moře se skrýval ohromný hřbitov lodí

V Černém moři se podařilo nalézt skutečný hřbitov lodí –…

OBRAZEM: Cesta kapky skla do podoby chladné lahve trvá 110 minut OBRAZEM: Cesta kapky skla do podoby chladné lahve trvá 110 minut

Sklárna v Dubí vyprodukuje za den 600 tisíc lahví.…

Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO) podal kárnou…

 
Zdroj: Tisková zpráva Škody Auto

Štítky SUV Škoda Yeti Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Škoda Auto oficiálně potvrdila přípravu…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Připomeňte si karosárnu Baur. Vyráběla jedny z nejpodivnějších kabrioletů...

Připomeňte si karosárnu Baur. Vyráběla jedny z nejpodivnějších kabrioletů...

Dnes 07:58

Dnes už neexistující německá firma Baur dlouhá léta stavěla kabriolety na bázi Opelů a BMW. A byla důležitá i pro vznik Porsche 959.




Blesk.cz

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění ohledně druhého dítěte!

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění…

Je to už několik dní, co je Agáta Prachařová (33) maminkou druhého potomka. A pořádně si to užívá. S malou Miou…

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila kritiku za řeč před ženami lídrů

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila…

Melania Trumpová zahájila slavnostní oběd chotí světových lídrů, kteří se sešli na Valném shromáždění OSN. Její…

 

iSport.cz

Boleslavský debutant Růžička: Vyměnil bych cokoliv za tři body

Boleslavský debutant Růžička: Vyměnil bych cokoliv…

Poprvé v sezoně posadil na střídačku týmovou jedničku Brandona Maxwella, poprvé v kariéře se boleslavský brankář…

Čtyřhra do půlnoci. Jak si na sebe Nadal a Berdych zvykali?

Čtyřhra do půlnoci. Jak si na sebe Nadal a Berdych zvykali?

Dlouhý pátek se přehoupl přes půlnoc, když Tomáš Berdych a Rafael Nadal přišli hodnotit závěrečnou čtyřhru. Nick…

 

Reflex.cz

V jednom ohni: Víte, co dělají šéfkuchaři, když mají volno? Obvykle vaří

V jednom ohni: Víte, co dělají šéfkuchaři, když mají…

Samotné jídlo už nestačí. Chce to navíc zážitek. O ten se obvykle nepostarají křišťálové lustry a stříbrné…

Jedete autem do Německa? Dávejte velký pozor, podstatně se tam zvýšily pokuty pro řidiče

Jedete autem do Německa? Dávejte velký pozor,…

Statisíce českých řidičů každý rok použijí silnice v Německu. Teď by měli být ale všichni řidiči za volantem…