Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto oficiálně potvrdila přípravu modelu Yeti

Ondřej Láník
Diskuze (89)
Nenápadná věta, konstatující přípravu dalších modelů stvrzuje, že k Fabii, Roomsteru, Octavii a Superbu přibude pátá modelová řada. Kdy se tak stane zatím není jasné...

I když už dříve zaznělo v rozhovoru s předsedou představenstva Škoda Auto, a.s. Detlefem Wittigem, že Škoda bude vyrábět terénní model Yeti, až nyní je zpráva potvrzena v oficiálním tiskovém prohlášení automobilky. Nenápadná věta, konstatující přípravu dalších modelů tak stvrzuje, že k Fabii, Roomsteru, Octavii a Superbu přibude pátá modelová řada. Kdy se tak stane zatím není jasné...

Nejužší vedení domácí automobilky dnes položilo za účasti předsedy představenstva koncernu Volkswagen Dr. Bernda Pischetsriedera, základní kámen nového technologického centra Škoda Auto. Výstavba nového technologického centra souvisí s dlouhodobě plánovaným rozšířením oblasti technického vývoje Škoda Auto a je součástí globální strategie dalšího rozvoje společnosti.

Vyžádalo si ji připravované rozšíření produktové palety o další nové modely automobilů Škoda jako například úspěšný model Škoda Roomster nebo připravovaný vůz Škoda Yeti, zvyšující se technické a legislativní požadavky a rostoucí nároky zákazníků.

Předseda představenstva koncernu Volkswagen Dr. Bernd Pischetsrieder při této příležitosti prohlásil: „Společnost Škoda Auto dosáhla v posledních letech enormního pokroku ve vývoji produktů, v kvalitě a počtu prodaných vozů. S novým modelem Škoda Roomster letos úspěšně uvedla na trh svou čtvrtou modelovou řadu. V každé modelové řadě také v budoucnu přibudou ještě další nové deriváty, jako např. nejnovější Škoda Octavia Scout nebo Škoda Praktik. Abychom dále mohli vyvíjet moderní a vysoce kvalitní vozy, rozšíříme oblast technického vývoje společnosti Škoda jako součást našich osmnácti vývojových center, která jsou rozmístěna po celém světě a vybavíme ji nejmodernějšími technologiemi.“

Podle člena představenstva společnosti Škoda Auto odpovědného za oblast technického vývoje Dr. Haralda Ludaneka „investuje koncern Volkswagen do projektu rozšíření stávající oblasti technického vývoje společnosti Škoda Auto a výstavby nového technologického centra celkem 1.159 mil. Kč. V této souvislosti dojde k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje o zhruba 70 % a k vytvoření nových pracovních míst převážně pro strojní a elektrotechnické inženýry a další vysoce kvalifikované specialisty. V budoucnu dojde také k dalšímu rozvoji a prohloubení spolupráce technického vývoje Škoda Auto s vybranými technickými vysokými školami v České republice, které již v dnešní době pro náš řeší několik výzkumných úkolů například v oblasti vývoje motorů, aerodynamiky obtékání, virtuální reality nebo diagnostiky a testování elektronických systémů vozidel.“

Výstavba nového technologického centra proběhne v bývalém průmyslovém a skladovém areálu, který se nachází v těsném sousedství současného technického vývoje Škoda Auto. Došlo zde k odstranění původních pro dnešní účely již nevyhovujících budov. Prakticky hned po položení základního kamene se začne s pilotáží a stavbou základových konstrukcí budovy. Vzhledem k umístění areálu v povodňové zóně bude celý objekt umístěn na pilotech, čímž v přízemí vznikne plocha pro parkování 300 zkouškových a služebních vozů. Celý objekt bude dokončen do konce roku 2008 a po vybavení odpovídající technologií uveden do plného provozu v polovině roku 2009. V technologickém centru budou umístěny kanceláře, laboratorní a dílenské plochy, bude zde probíhat vývoj elektroniky a elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, testovací aktivity jako například akustické a hlukové zkoušky, speciální zkoušky sluneční simulace, testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.

V souvislosti s výstavbou nového technologického centra dojde také k úpravě a částečné rekonstrukci areálu a infrastruktury současného technického vývoje Škoda Auto. V současných prostorech tak bude i v budoucnu sídlit vedení technického vývoje značky a budou zde umístěna pracoviště konstrukce a vývoje karoserie, prototypové dílny, designové centrum Škoda Auto, studio virtuální reality a další odborná pracoviště. Dnešní areál technického vývoje Škoda Auto bude s novým technologickým centrem propojen mostem.

Ondřej Láník
Diskuze (89)
15. 11. 2006 10:55
Re: Dalšia brzda na cestách
Q7 sa tam vyraba od zaciatku. ;-)
15. 11. 2006 09:39
Re: ?
Povedal by som, že Yeti bude ladený trošku inak ako vozítko do mesta....
15. 11. 2006 09:38
Re: Dalšia brzda na cestách
Najprv rozmyslaj, kym nieco take napises. 1203 nie je slovensky, je ciste cesky produkt, odsunuty do slovenskeho zavodu ked zastaral. Smutna je neschopnost vtedajsich sudruhov pustit do vyroby nastupcu. Na Slovensku ich bolo vyvinutych niekolko, vsetky skoncili v supliku, par vyrobenych vzoriek zosrotovali alebo su v muzeach...
15. 11. 2006 09:29
Re: Dalšia brzda na cestách
Touareg Q7 Polo 1/2 Cayenne P207 a Cee´d. ;-) PS: suhlasim s pilsnerom aby sa Jeremi isiel s takym prispevkom zahrabat. :-!
14. 11. 2006 22:14
Re: SUV
njn co naděláš, už dle obrázku je jasné, že Yeti bude zase další sporťák >:D