Škoda Auto oficiálně potvrdila přípravu modelu Yeti

Škoda Auto oficiálně potvrdila přípravu modelu Yeti

 
 

Nenápadná věta, konstatující přípravu dalších modelů stvrzuje, že k Fabii, Roomsteru, Octavii a Superbu přibude pátá modelová řada. Kdy se tak stane zatím není jasné...

I když už dříve zaznělo v rozhovoru s předsedou představenstva Škoda Auto, a.s. Detlefem Wittigem, že Škoda bude vyrábět terénní model Yeti, až nyní je zpráva potvrzena v oficiálním tiskovém prohlášení automobilky. Nenápadná věta, konstatující přípravu dalších modelů tak stvrzuje, že k Fabii, Roomsteru, Octavii a Superbu přibude pátá modelová řada. Kdy se tak stane zatím není jasné...

Nejužší vedení domácí automobilky dnes položilo za účasti předsedy představenstva koncernu Volkswagen Dr. Bernda Pischetsriedera, základní kámen nového technologického centra Škoda Auto. Výstavba nového technologického centra souvisí s dlouhodobě plánovaným rozšířením oblasti technického vývoje Škoda Auto a je součástí globální strategie dalšího rozvoje společnosti.

Vyžádalo si ji připravované rozšíření produktové palety o další nové modely automobilů Škoda jako například úspěšný model Škoda Roomster nebo připravovaný vůz Škoda Yeti, zvyšující se technické a legislativní požadavky a rostoucí nároky zákazníků.

Předseda představenstva koncernu Volkswagen Dr. Bernd Pischetsrieder při této příležitosti prohlásil: „Společnost Škoda Auto dosáhla v posledních letech enormního pokroku ve vývoji produktů, v kvalitě a počtu prodaných vozů. S novým modelem Škoda Roomster letos úspěšně uvedla na trh svou čtvrtou modelovou řadu. V každé modelové řadě také v budoucnu přibudou ještě další nové deriváty, jako např. nejnovější Škoda Octavia Scout nebo Škoda Praktik. Abychom dále mohli vyvíjet moderní a vysoce kvalitní vozy, rozšíříme oblast technického vývoje společnosti Škoda jako součást našich osmnácti vývojových center, která jsou rozmístěna po celém světě a vybavíme ji nejmodernějšími technologiemi.“

Podle člena představenstva společnosti Škoda Auto odpovědného za oblast technického vývoje Dr. Haralda Ludaneka „investuje koncern Volkswagen do projektu rozšíření stávající oblasti technického vývoje společnosti Škoda Auto a výstavby nového technologického centra celkem 1.159 mil. Kč. V této souvislosti dojde k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje o zhruba 70 % a k vytvoření nových pracovních míst převážně pro strojní a elektrotechnické inženýry a další vysoce kvalifikované specialisty. V budoucnu dojde také k dalšímu rozvoji a prohloubení spolupráce technického vývoje Škoda Auto s vybranými technickými vysokými školami v České republice, které již v dnešní době pro náš řeší několik výzkumných úkolů například v oblasti vývoje motorů, aerodynamiky obtékání, virtuální reality nebo diagnostiky a testování elektronických systémů vozidel.“

Výstavba nového technologického centra proběhne v bývalém průmyslovém a skladovém areálu, který se nachází v těsném sousedství současného technického vývoje Škoda Auto. Došlo zde k odstranění původních pro dnešní účely již nevyhovujících budov. Prakticky hned po položení základního kamene se začne s pilotáží a stavbou základových konstrukcí budovy. Vzhledem k umístění areálu v povodňové zóně bude celý objekt umístěn na pilotech, čímž v přízemí vznikne plocha pro parkování 300 zkouškových a služebních vozů. Celý objekt bude dokončen do konce roku 2008 a po vybavení odpovídající technologií uveden do plného provozu v polovině roku 2009. V technologickém centru budou umístěny kanceláře, laboratorní a dílenské plochy, bude zde probíhat vývoj elektroniky a elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, testovací aktivity jako například akustické a hlukové zkoušky, speciální zkoušky sluneční simulace, testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.

V souvislosti s výstavbou nového technologického centra dojde také k úpravě a částečné rekonstrukci areálu a infrastruktury současného technického vývoje Škoda Auto. V současných prostorech tak bude i v budoucnu sídlit vedení technického vývoje značky a budou zde umístěna pracoviště konstrukce a vývoje karoserie, prototypové dílny, designové centrum Škoda Auto, studio virtuální reality a další odborná pracoviště. Dnešní areál technického vývoje Škoda Auto bude s novým technologickým centrem propojen mostem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Tisková zpráva Škody Auto
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Auto oficiálně potvrdila přípravu…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Škoda bude mít 4 SUV modely. Jedním z nich by mohl být Karoq Škoda bude mít 4 SUV modely. Jedním z nich by mohl být Karoq

Koncem dekády bude mít Škoda už čtyři SUV modely, za…

Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…