Škoda Auto otevřela nové CKD centrum

Škoda Auto otevřela nové CKD centrum

 

Společnost Škoda Auto otevřela v Mladé Boleslavi nové CKD centrum, jehož hlavním úkolem je příprava a expedice rozložených vozů pro zahraniční montážní závody vozů značky Škoda.

Společnost Škoda Auto otevřela v Mladé Boleslavi nové CKD centrum, jehož hlavním úkolem je příprava a expedice rozložených vozů pro zahraniční montážní závody vozů značky Škoda. Otevření nového Škoda Auto CKD centra je součástí strategického plánu zahraničních aktivit společnosti Škoda Auto. V současnosti je určeno pro zásobování zahraničních montážních závodů vozů značky Škoda na Ukrajině, v Indii, Bosně a Hercegovině a v Kazachstánu. V budoucnu se počítá s jeho využitím i pro další připravované zahraniční projekty, například plánované zahájení montáže vozů Škoda v Rusku.

Nově vybudované logistické CKD centrum je projektováno pro kompletní přípravu, balení a expedici vozů Škoda v různých stupních rozloženosti – v tzv. montážních setech SKD, MKD nebo CKD. Jednotlivé komponenty a montážní moduly se v různém stupni rozloženosti vyrábějí v závodech společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi (pro vůz Fabia a Octavia), Vrchlabí (pro model Octavia a Octavia Tour) a v Kvasinách (pro model Superb), nebo jsou dodávány přímo koncernovými a externími dodavateli (např. některé typy agregátů, podvozkových a karosářských dílů atd.). Kompletní rozložené vozy jsou pak do zahraničního montážního závodu expedovány z CKD centra v Mladé Boleslavi v přepravních kontejnerech nebo ve vlakových soupravách.

Montážní sety SKD (zkratka z anglického „Semi-Knocked-Down) tvoří kompletně vybavená karosérie, agregátu (motor, převodovka a přední náprava), zadní náprava a dalších podvozkové díly (např. kola, palivová nádrž, výfuková soustava apod.). V montážním závodě proběhne kompletace vozu a jeho důkladné prověření a testování, prováděno stejnou metodikou a za stejných podmínek, jako ve všech „mateřských“ výrobních závodech Škoda Auto v České republice. Systémem SKD jsou v současné době montovány vozy na Ukrajině, v Bosně a Hercegovině a v Kazachstánu.

Větším stupněm rozloženosti je charakterizován systém MKD („Medium-Knocked-Down), který obsahuje nalakovanou nevybavenou karoserii a dalších cca 1300 až 1700 dílů v různém stupni rozloženosti. Kompletace vozu probíhá na standardní montážní lince technologickým procesem srovnatelným s klasickým „mateřským“ montážním závodem. Systém MKD byl nedávno zaveden v továrně Eurocar na Ukrajině při montáži vozů Škoda Octavia Tour.

Nejvyšší stupeň rozloženosti představují tzv. CKD montážní sety („Completely-Knocked-Down“). Při tomto systému jsou z výrobního závodu dodávány karosářské díly a další jednotlivé komponenty již ve velkém stupni rozloženosti. Montážní závod pak zajišťuje svaření a lakování karoserie, montáž agregátu a dalších komponentů a celkovou finalizaci vozu na standardní montážní lince. Systémem CKD-3 (jde o modifikaci využívající prvky ze systémů MKD a CKD) jsou v současnosti montovány vozy Škoda Octavia (Octavia Tour), Laura (označení vozu Octavia pro indický trh) a Superb v závodě Škoda Auto India v Aurangabadu.

Ve své více než stoleté historii má společnost Škoda Auto s dodávkou rozložených vozů bohaté zkušenosti. Ve dvacátých a třicátých letech minulého století se v této formě exportovaly automobily z Mladé Boleslavi například do Japonska, Anglie, Austrálie nebo Ruska, v šedesátých a sedmdesátých letech byly vozy značky Škoda montovány na Novém Zélandu, v Pákistánu nebo v Turecku. V novodobé historii začala Škoda Auto s dodávkou rozložených vozů v roce 1994, kdy bylo dodáno prvních 1000 karoserií a podvozků modelu Škoda Favorit do závodu v polské Poznani. V letech 1995 až 2002 bylo do Polska vyexpedováno zhruba 220 000 rozložených vozů Škoda Felicia, Fabia a Octavia. V roce 2002 byla kompletace vozů Škoda v polském závodu Volkswagen Poznaň ukončena, mezitím se však vozy začaly montovat také v Bosně a Hercegovině (od roku 1998), v Indii (od 2001), na Ukrajině (od roku 2002) a od loňského roku i v Kazachstánu. Do konce roku 2005 bylo ze závodů společnosti Škoda Auto v České republice vyexpedováno celkem 283 200 rozložených vozů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Zdroj: Tisková zpráva Škody
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…