Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto prodala v pololetí 378.750 aut, nárůst o 15 procent

redakce AUTO.CZ
Diskuze (42)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v prvním pololetí 378.747 aut. Proti loňsku to bylo více o 15 procent. Největší zásluhu na tom má především Čína, kde firma prodala 84.135 vozidel, což představuje meziroční nárůst 83 procent.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v prvním pololetí 378.747 aut. Proti loňsku to bylo více o 15 procent. Největší zásluhu na tom má především Čína, kde firma prodala 84.135 vozidel, což představuje meziroční nárůst 83 procent. V Česku prodej meziročně stoupl o 16,6 procenta na 30.431 aut. Firma to dnes sdělila ČTK.

„Značka profituje zejména z velmi dobré poptávky v Číně, ale i na mnoha trzích v západní a východní Evropě. V některých zemích je automobilový trh po obtížném roce 2009 ještě velmi nestabilní. Proto druhá polovina roku 2010 v sobě skrývá velké výzvy,“ uvedl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Reinhard Fleger.

Druhým největším odbytištěm české značky po Číně je i nadále Německo. V prvním pololetí se tam prodalo 58.000 vozů. „Kvůli loňskému šrotovnému je ale tento údaj meziročně neporovnatelný“, řekl ČTK mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Přes negativní vývoj na tamním trhu se v Německu z dovážených aut nejvíce prodávají právě škodovky.

Značka s okřídleným šípem zaznamenala v prvním pololetí meziroční nárůst prodeje i v západní Evropě (bez Německa), a to o 34,5 procenta na 117.283 vozidel. Největší podíl na tom měla Velká Británie s nárůstem 61,2 procenta a Španělsko s 50 procenty.

Podle vedoucího prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jana Hurta zůstává Škoda Auto nejrychleji rostoucí značkou v ČR. Její tržní podíl zde meziročně stoupl o 4,5 procenta na 34,8 procenta.

Nárůst prodeje hlásí také zámořské regiony, a to o téměř 50 procent na 25.000 vozů. Zotavení vykazují i trhy ve východní Evropě. Například v Rusku v pololetí stoupl prodej o 7,5 procenta na 20.800 vozů.

Příznivě se prodej vyvíjel zejména v červnu, kdy se pro vůz značky Škoda rozhodlo 71.320 zákazníků. Byl to meziroční nárůst o 8,3 procenta. Na východních trzích se prodej Škody auto tento měsíc zvýšil o 48,2 procenta. Například v Rusku bylo v porovnání s loňským červnem prodáno dvojnásobné množství škodovek.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (42)
Avatar - Krispos
19. 7. 2010 20:45
Re: Marketingové oddelenie Škody funguje u nás dobre ...
Na moje city utoci spise BMW 3 kupe nebo Audi A5 nez nase Skodovky.... Skoda vyrabi vozy spise prakticke a spolehlive a nove i auta pro podnikatele (superb a yeti). A hodnoceni napr. na autocaru a pripadne pruzkumy spokojenosti majitelu v zahranici (kde skoda tezko hraje na city a tradici) napovidaji, ze to zase tak spatna auta nebudou (ackoli treba posledni facelift Fabie se dost nepovedl)...

Me sokuje snaha nekterych lidi si za kazdou cenu zduvodnit, proc si Skodu nekoupit. Kdybych se bal kradeze, tak chodim zasadne pesky a bos, protoze se kradou i kola a boty :-)
19. 7. 2010 20:24
Re: Hej, Igithegreate...
Takže celé je to o tom že se ti zdá škoda nehezká a drahá. Nebuď slepej a koukni se kolik toho nabízí škoda v porovnání s konkurencí. Někde méně, někde více.
PS: Stále by mě zajímalo co je to za ty nové technologie ve třídě třebas fábie?
Avatar - Igithegreat
19. 7. 2010 10:39
Re: Hej, Igithegreate...
Tak zaprvy sem psal, ze nechapu, ze tolik lidi kupuje Škodu, kdyz nenabizi ani nove technologie, ani krasny design, ani extra výbavu vzhledem ke své ceně. A kopirovat linky o technologiich sem do diskuze mi prijde zbytecny, staci si procist clanky na tomto webu, a vsechny velke automobilky a i OPEL uvadi na trh s novou generaci vzdy nejakou novinku ci zdokonaleni. A co se tyce antiškodovkarstvi tak to tu ani nikdy nebylo.. kdyz se podivas na prodeje tak zacatek 90.let mela skoda pres pulku trhu, ted uz je to nastesti jen 30,9% za tenhle pul rok viz. statistiky na tomto webu.
Avatar - Igithegreat
19. 7. 2010 10:31
Re: Bože..
očesanej Focus? Promiň, ale nic takoveho Ford narozdil prave od Škody nevyrabi. Kdyz se podivas na akcni vybavu Trend Plus, tak je tam vse co potrebujes za cenu fabie.
18. 7. 2010 18:53
Marketingové oddelenie Škody funguje u nás dobre ...
Kto si to trochu zráta, tak nemôže kúpiť Škodu za tie tabuľkové ceny ...

Ale Škoda neútočí na rozum, ale na city ... domáca, tradičná atď.

Aspoň už základné motory už dobehli svet, do nástupu 1,2 TSI to bola hlavne v benzínoch hotová tragédia.

A Škodu by som nebral už len z pohľadu krádeží. Nech má už človek akúkoľvek úžasnú poistku, určite na tom nezarobí a i neúspešný pokus je veľký nápor na čas a nervy ...

Stále ma šokuje naivita niektorých majiteľov koncernových vozov, že zrovna ich auto nie je zaujímavé pre zlodejov ...