Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Auto: První čtvrtletí roku 2008 uzavřela automobilka s 15% růstem odbytu

Prodej vozů Škoda za uplynulé tři měsíce oproti stejnému období loňského roku vzrostl o 15,7 % na celkem 173.474 vozů.
Zpět na článek
22. 4. 2008 07:42
neregistrovaný "Hola"
22. 4. 2008 08:47
22. 4. 2008 09:54
22. 4. 2008 10:05
22. 4. 2008 10:55
22. 4. 2008 10:56
neregistrovaný "Liptovsky baca"
22. 4. 2008 11:37
23. 4. 2008 13:50
neregistrovaný "Liptovsky baca"
22. 4. 2008 13:32
22. 4. 2008 10:54
22. 4. 2008 11:03
22. 4. 2008 10:59
22. 4. 2008 22:20
neregistrovaný "babo"
23. 4. 2008 11:28
neregistrovaný "Darth_Vader"
22. 4. 2008 18:00
neregistrovaný "Cejpatka"
23. 4. 2008 13:48
neregistrovaný "Cejpatka"
24. 4. 2008 09:33
neregistrovaný "Cejpatka"
23. 4. 2008 19:51
neregistrovaný "ouroboros15"
23. 4. 2008 11:10
neregistrovaný "Cejpatka"
22. 4. 2008 14:22
neregistrovaný "FX_"
22. 4. 2008 17:22
neregistrovaný "FX_"
22. 4. 2008 17:19
neregistrovaný "FX_"
23. 4. 2008 10:10
neregistrovaný "FX_"
23. 4. 2008 19:48
neregistrovaný "ouroboros15"
22. 4. 2008 13:39
neregistrovaný "Hola"
22. 4. 2008 07:42
Hypotéza jak o malýho děcka
"To obvykle bývá v životě modelu čas strmého růstu. Na bestselleru českého trhu se obvyklý průběh prodejní křivky zatím nekoná" Mám tomu rozumět tak, že se Fábií celkově prodává míň, než se předpokládalo? Jednak to tvrzení je samo o sobě zvláštní hypotéza a druhak se na prodeji Fabia v ČR projeví i prodej v zahraničí, ne? Jestliže odbyt stoupl o 15 % tak se mi úplně nezdá, že by Fabia byla nějakým ležákem (i když ten růst bude tažen hlavně Octavií). Pokud nebudete uvádět úplné informace, třeba že se Fabií skutečně prodává méně, než byly podnikový plány, pak si takové hypotézy vztažené na jeden trh strčte za klobouk.
Rozbalit vlákno
1
22. 4. 2008 08:33
Re: Hypotéza jak o malýho děcka
Za klobouk si můžou strčit celou Fabii.. :-)
22. 4. 2008 08:47
911 INFARKTÚ
Škoda jede, pokud ji parkuješ ve své garáži, můžeš být pyšný, máš parádní káru, stojíš rovnejma nohama na silnici a nesnažíš se maskovat, že sis koupil skoro-devětsetjedenáctku. Jo, totiž nejrozšířenějším komplexem silnic je komplex v odborných kruzích zvaný "911 infarktů." Totiž, jestliže toužím po sporťáku, měl bych si koupit sporťák. A jestliže toužím po subkompaktu, tedy automobilu z kategorie Malé vozy, neměl bych mít ambice předvádět světu, že jezdím Lamborghini. Tohle (kupodivu) nevyznávají ani mnohé automobilky. Jiné naopak ano. Například Škoda. Proto Fabia vypadá a je prostorná jak vypadá a jak prostorná je. Praktičnost, to je téma třídy Malé vozy. Je to to samé jako v Miniautech. Proč může být F500 tak přitažlivý, no, protože naplňuje představy lidí o Miniautu... Jak je vidět, tak Fabia velmi silně harmonizuje s představou kupujících (chápeš ten významový rozdíl od představ těch co nadpelesťově než plakátují?) o ideálním produktu kategorie subkompakt. No, a když ještě přidáš trochu více kufru a nesnažíš se udělat z kombíka styloclioauto, máš úspěch zajištěn.

Tak pozor, pokud toužíš po devětsetjedenáctce, nesnaž se přemluvit u tří áček prodejce, ať ti před koupí vyškrábe šroubovákem na záď tvého vysněného patnáctiletého civica nápis Carrera. Tu Carreru si prostě kup. Jestli ovšem toužíš po praktickém, kvalitním, odladěném subkompaktu, pak ti nemohu než doporučit Fabii. Vždyť celý tvůj život by se měl přece dát shrnout do tří slov - vědět, chtít a moci...
Rozbalit vlákno
9
22. 4. 2008 09:54
Re: 911 INFARKTÚ
hmm, dneska jses nějak rozjel, nejdřív článek o Apoštolovi, teď ještě Škoda, to abych na auto.cz dnes ani nechodil, tady to bude mela... :-)
22. 4. 2008 10:05
Re: 911 INFARKTÚ
Nebude, ti "devětsetjedenáctkáři" jsou na kapačkách :-)
22. 4. 2008 09:59
Re: 911 INFARKTÚ
Čo čakať od človeka, ktorý brázdi ulice na služobnej Fabke. >:-[]
22. 4. 2008 10:20
Re: 911 INFARKTÚ
Když jsem si tak pročetl srovnání F2 s Corsou, moc příznivě mi ty hodnoty pro Fabku nevyšly... Tím nemyslím, že by to bylo špatné auto. Ale prostě já to počítám poměr cena:užitné vlastnosti (spolehlivost, cena, výbava, vizáž). Je i fakt, že už se tolik nelekám, když Fabku potkám (ne že by se mi začala líbit, ale už jsem si trochu zvyknul - stejně jako na Thalii, Swifta, Matrix, krátkou Dacii, Multiplu, Civic nebo Roomstera). Prostě ta auta podle mého nejsou hezká, ale zřejmě mají jiné kvality, pro které je lidi kupují.
22. 4. 2008 10:55
Re: 911 INFARKTÚ
Nepochybně, vedle toho počítej s tím, že kvalitní design se musí vžít. Corsa je premiant třídy...
neregistrovaný "Liptovsky baca"
22. 4. 2008 10:56
Re: 911 INFARKTÚ
V 3 Ackach je narvano koncernovymi sunkami,tam japonca len tak lahko nenajdes,tak ten napis Carrera bych prosil na 19-rocneho favorita alebo Golfa.
22. 4. 2008 11:37
Re: 911 INFARKTÚ
Musím uznat, že devatenáctiletou fiatku jsem narozdíl od Golfu zatím nikde neviděl. Akorát je problém, že oba víme proč... >:D ;-) Tedy problém nikoliv VW.
neregistrovaný "Liptovsky baca"
23. 4. 2008 13:50
Re: 911 INFARKTÚ
Fiat je talian,nie japonec a Tipa stretavam stale,hlavne na SK a to skoro vsetky Tipa boli sukromne dovezene jazdenky z Talianska.
22. 4. 2008 13:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2008 10:54
Ale ale...
To jsou všechno lži, bo kucí tady z diskuze říkali, a že tomu tady fakt jako rozumí, že ty auta nikdo nechce a brzo krachnou!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - radhro
22. 4. 2008 11:03
Re: Ale ale...
>:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: ano ano kucí v diskuzích ví vždy vše nejlépe a min. 5 let dopředu >:D
Avatar - Blue Sun
22. 4. 2008 10:59
I kdyby...
... ročně prodala o sto procent více, stejně to reptalům ústa nezavře. No, ať si to užijí.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "babo"
22. 4. 2008 22:20
Re: I kdyby...
si ale uvedom, ze cisla zachranuje vychodna europa a postupne bude asi cina... Zaujem sukromnych osob o Fabiu II ale klesa, ako v CR, tak aj v SR. Urcite sa o to postaral najma dizajn, o tom niet pochyb, auto trpi tazkou disprorcionalnostou. A to som mal uz na vlastne oci moznost vidiet SKODU SUPERB, vedla ktorej postavena Fabia este posobila elegantne. Fakt si nespomeniem, ktora automobilka zacala prisposobovat masku od modely typu ROOMSTER. Ked takto pokazia po F/L aj inak krasnu Ocitaviu, bude to smutny pohlad. A tom som skode v celku fandim, ale ten novy dizajn je otrasny...

Sektor sukromnych osob vsak nie je tak podstatny, podstatenjsie su firmy a tie dostanu tak vyhodne podmienky, ze sluzobne auta skody nadalej budu... Pri sikovnej expanzii do azie bude skoda mozno este dlho stupnovat zisky...
neregistrovaný "Darth_Vader"
23. 4. 2008 11:28
Re: I kdyby...
Shodou okolnosti jsem vcera predjizdel kolonu novych striprnych SuperBu na F-kovych SPZ a moc se mi take melibily ale porad si rikam ze v jine barve to snad pujde
22. 4. 2008 11:27
Skutečné parametry, nikoliv čísla
Dobírat se výsledku pomocí čísel je totiž úplně zcestné, je jediná možnost jak ověřit skutečnost a to je reálně vyzkoušet tu kterou věc, zhodnotit její design, vlastnosti atd. Takže, i kdyby se Fabia prodávala v půlmilionéch (jen zbožné přání), nezmění to pohled na tento vůz pro odborníky, kteří se nenechávají ošálit kufry s imaginárními 300 resp. 400 litrovými parametry, do kterých se ve skutečnosti nic nevejde, s hrkajícími tříválci a designem karoserie, hodným tvarování domácích spotřebičů s důrazem na malou šířku pro dobré skladování. Ne, takovouto faleš, může přijmout jen dav, ten totiž snese vše, lži, propagandu i sliby.

Fabia není lepší, přiznejme si to, v dnešním měřítku je lehce podprůměrná.
Rozbalit vlákno
32
22. 4. 2008 11:35
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Tedy, kufry, do nichž nic nedáš... hrkající tříválce... takhle se, ádva, pustit do konkurentů Fabie, to je tedy síla. Jinak souhlasím, že po projetí konkurence nakonec člověk, jak ty píšeš - ten odborník, musí před Fabií smeknout, dokonale obestavěnej prostor. Proto se Fabia tak dobře prodává jak zde tak v Evropě.
22. 4. 2008 11:43
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Pokud zde tvrdíš, žes jel se všemi významnými konkurenty, musel si i ty poznat,že jsou lepší, jde o to, přiznat si to. (GP,207,Corsa)
Bohužel je to tak.
22. 4. 2008 11:56
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Vypsaljsem zvou zkušenost na blogu v prosinci. Tam na to mrkni, má to tuším čtyři díly. Fakticky je to tak, že co se týká jízdy, tedy pocitů za volantem, odpor volantu a pedálů, výhled atd... pak z hodnocených patří Fabia do prvních tří tam projetých - Corsa je velmi čnící jedničkou, pak je Clio s Polem a za nimi hned Fabia. 207 ztrácí řazením, GP má výborné odhlučnění, ovšem chabou přístrojovku, moc ostrý nástup brzd a trochu tvrdší odpružení (na mou představu). Co nejvíc převapí na Fabii je vyzrálost jízdních vlastností, s tím korespondující odpružení a harmonie pedálů. Například nástup brzd má jeden z nejlepších v segmentu. To je ale u VW standardem.
22. 4. 2008 16:39
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
GTI, takže projedem si srovnatelnou konkurenci a to tu, která je zhruba stejně stará jako Fabie. Třeba Yaris, ten je jen o cca 2 roky starší.
Toyota Yaris, VVTI 1,3 - 87 PS,1296 ccm,Max rychlost 170km/h,zrychlení 0-100, 11 s, palivo Natural 95,výkon 64 kw, průměrná spotřeba 6 l/100 km, jen pro zajímavost velikost kufru minimální objem kufru 270 l, max. objem kufru 1085 l. Neporovnávám vynikající variabilitu.
A teď Škoda Fabia,1.4 - 75 PS,1390 ccm,max rychlost 167 km/h, zrychlení 0-100, 13 s, Natural 95, výkon 55 kw, průměr 6 l/100 km a opět pro zajímavost velikost kufru. Minimální objem kufru 260 l, max objem kufru 1015 l.

To všechno jsou údaje výrobců. Nevím před čím bych měl u Fábie smekat, když konkurence, nota bene starší, je ve všech parametrech lepší. Jo a jen pro zajímavost, asi tak před týdnem jsem si do Fabie II sednul a chtěl jsem si ji vyzkoušet, podotýkám že moje výška je cca 185cm a vážím cca 90kg. Po nasednutí a seřízení sedadla jsem zavřel dveře a to jsem neměl dělat. Byl jsem vmáčknutý na řadící páku po mé pravé noze a levá ruka byla uvězněna mezi mne a dveře. Nikde nic moc místa. Ani jsem nenastartoval a odešel.Tomu bych měl smekat? No a potom jsem si šel sednout do Yarise, místa jako na nádraží, ale všechno po ruce. Po nastartování motor jen vrněl, v klidu stíhal zatahovat i z nižších otáček a jízdní vlastnosti, pohoda, všechno zvládal bez problémů. Tak mi poraď co si koupit, Fábii, která nemá uvnitř prostoru nazbyt, ale má, alespoň podle tebe,jak píšeš, dokonale obestavěný prostor, vyzrálé jízdní vlastnosti, harmonii pedálů (toto jsem nemohl vyzkoušet, protože tam není místo)a nebo třeba zrovna toho Yarise, který je cenově srovnatelný s Fábii (i když má v základu lepší výbavu), je oproti Fabii úplně obyčejný, ale mnohem, mnohem lepší jak v užitných hodnotách, technických parametrech, jízdních vlastnostech a v neposlední řadě neztrácí na ceně s věkem.
neregistrovaný "Cejpatka"
22. 4. 2008 18:00
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Pěkné bludy a pohádky, mimochodem porovnánáš starou Fabii. Zpět do reality a ke vnitřní šířce vpředu - Yaris 139 cm x Fabia II 137 cm. Tak nevím, kde je tedy místa jak na nádraží... Docela suchý vtip je také to, že nějaké auto neztrácí na ceně s věkem. >:D
23. 4. 2008 11:53
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Auto neztrácí na ceně, když po osmi letech se prodávají v bazarech za velice slušné ceny. Yaris byl auto roku 2000 a letos se tyto modely (1999-2000)s litrovým motorem prodávají za více než 150 tisíc korun (prodejní ceny v té době byly okolo 280 000,-) a v bazarech moc nejsou. Proč asi? Co se týká šířky auta vpředu - u této kategorie je znát každý centimetr - a vysoký ponton brání pohybu levé ruky. Měl jsem dojem, že sedím ve velice úzkém kokpitu na rozdíl od Yarisu, kde tento pocit není a nebyl jsem sám.
neregistrovaný "Cejpatka"
23. 4. 2008 13:48
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
No, těch vysněných více než 150 tis za Yaris ve věku 8-9 let si nechej jen do svých nejdivočejších snů. Po velmi rychlém ověření vidím v reálu cenu 130-140 tis. za Yarisy z r.2002. :-! Ponton nenacházím na žádném autě... >:D
23. 4. 2008 14:01
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Až budeš vědět čemu se říká ponton u auta tak budeš o neco chytřejší >:-[]. Jo a nevím odkud jsi, ale tady se ceny Yarisů pohybují v těchto cenových relacích. Asi tady žijí bohatější lidé než u vás:-) .
neregistrovaný "Cejpatka"
24. 4. 2008 09:33
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Výška pontonu v souvislosti s prostorem pro ruku, kde o 1 cm více je rozměr nádraží, co jsou fakt jen bláboly na n-tou. Nabízet předražený starý Yaris může kdokoliv a kdekoliv, otázkou je, jaký šílenec to koupí.
neregistrovaný "ouroboros15"
23. 4. 2008 19:51
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
no hele gti psal cosi o komplexu 911, u tebe si stačí přečíst, který parametry zmiňuješ na prvním místě ...maximálka, zrychlení, hochu hochu, to ses pěkně odkopal ;-) .....
Avatar - Special-line
22. 4. 2008 11:46
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
No já myslím že meření obejmu kufru se řídí mezinárodními normami stejně jako u cizích aut? Nebo si to ve Škdovce vycucali z prstu?
Opel vůbec nemontoval hrkající tříválce a co Saab který je kdysi dávno používal.
22. 4. 2008 11:56
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Samozřejmě,že ne, to nikdo netvrdí, ale ten způsob jejich získání, to jest zvýšení pontonu, rozuměj plato o 10cm výš znamená 20 litrů navíc, zatímco šířka důležitá pro celkové využití kufru zůstala stejná.
22. 4. 2008 12:04
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Neodtušuj velikost kufrů, běž do nich nahlédnout. Zvolil jsi špatný kritický osten. V praktičnosti využití kufru Fabii snad nepřekonáí nikdo. Snad jen Corsa boduje tou dvou-úrovňovou podlahou. Corsa samo boduje i tím výsuvným držákem kol vzadu.
22. 4. 2008 21:05
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Myslím, že uzatvárateľné skrinky na drobnosti na bokoch batožinového priesoru orsy sú praktickejšie ako otvorené priehradky za podbehmi vo Fabii. Plus moznost nastavenia druhej urovne kufru, co si spominal, to je vyborna vec, ktora Fabii chyba. Keby sa skodovaci ucili z vlastnych chyb a hlavne pocuvali hlasy motoristickejverejnosti, celkovo mohla byt Fabia II lepsia.
neregistrovaný "Cejpatka"
23. 4. 2008 11:10
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Vždyť tu druhou úroveň nastavení krytu v kufru má i Fabia a než něco někde uzavírat za kus plastu, prásknu s tím raději za přihrádku... :-O
23. 4. 2008 14:05
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
sorry, má máš pravdu ;-)
Avatar - Special-line
22. 4. 2008 12:07
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Tak to máš určitě pravdu ale prostě ten objem kufru je hodnota kterou jina nevykážeš a málokdo se kouká na skutečný rozměry co jsou třeba v tom testu. Ošemetné to je třeba sedani mají veliký kufr ale nic velkýho tam nenarveš.
Třeba v tom kufru mi přijde lepší Fabia než Corsa už v tom že u Corsy se asi nedají sklopit sedáky, u Fabie ano a to mi přijde lepší. A kdoví jestli jdou u Corsy vůbec vyjmout. Třeba u Octávky jdou vyjmout celá zadní sedadla. A teď má Otázka: má vůbec Corsa ve všech vrzích plnohodnotné náhradní kolo?
Avatar - radhro
22. 4. 2008 13:51
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
manželka dává do F2 kočár nastojato , takže se hodí zrovna ta výška ;-) :yes:
neregistrovaný "FX_"
22. 4. 2008 14:22
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
V čem je Fabia lehce podprůměrná?

Připadá mi, že ty dovedeš hodnotit auta jen dle designu. Ergonomie a uživatelská přívětivost jde už mimo tebe. Neboli jinak. Hodnotíš jen to cos viděl na obrázku, ale na živo nezkusil.
Také si zkus připustit, že se Fabia dělá i jiná než třívalcový holobyt. Ono každý hodnotí většinou tu variantu, která je pro něj nejdosažitelnější...že...

Například mě při živém porovnání naprosto zklamal vnitřní prostor F500. Nejsem nijak přerostlý, ale v oblasti loktů a ramen je to naprostá katastrofa, oproti tomu je Fabia v interiéru prostorná jako Hummer. Tolik fakta.
22. 4. 2008 14:57
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Tolik "tvoje" fakta, nech si laskavě své nesmyslné úvahy, pokud bych s těmi vozy neměl reálné zkušenosti, nebudu je takto hodnotit, jestli nevíš, tak moje příspěvky s textem např. "to moc nejede" u Ferrari rozhodně nenajdeš, takže tohle považuj za skutečnost.
Pokud nevíš, těchto holobit verzí se prodává nejvíce, ověř si to, a hlavně tříválce zaujímají nadpoloviční většinu nabízených motorizací pro Fabii.
neregistrovaný "FX_"
22. 4. 2008 17:22
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Bohužel hodnotíš něco, co se tě asi týká. Jinak nevidím důvod, proč se tolik rozčiluješ nad základní Fabií HTP. N

Nikdo tě nenutí kupovat HTP v holobytu (potažmo cokoli jiného než Fiat).
Pokud na to máš, hodnoť klidně 1.4 16V v Eleganci. A taková Fabia vůbec není špatná a už vůbec ne "lehce podprůměrná".
22. 4. 2008 21:11
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Možno o to práve ide - to je vec, ktorá mnohým nevonia. Škoda proste vždy sojí o chlp viac ako je zdravé. Za normálne peniaze dostaneš skutočne len ten trojvalec.
V čom je "mierne podpriemerná"? V priestore za volantom - zľava ma irituje výplň dverí, na ktorú je natlačené vodičovo sedadlo a vlant, sprava ma do kolena tlačí na túto triedu neúmerne (a zbytočne) široký stredový panel. Vzadu je to na šírku lepšie (pre dve osoby), iba z operadla som mal pocit, akoby ani nemalo čalúnenie. Pocitovo tvrdá a rovná doska, nič pohodlné. Celkovo možno nie zlé auto, ale nie je to žiadna sláva.
23. 4. 2008 08:32
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Úplně přesně, je vidět, že jsi v tom skutečně seděl, ne jen jako někteří, co si kde přečtou..
23. 4. 2008 08:34
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
1.4 16V můžu hodnotit také, nicméně v porovnání s Fiatem 1.4 16V nemá tento motor nejmenší šanci, zkus si to sám.
22. 4. 2008 16:43
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Ty jsi jak velký? Já se do Fabie nevešel, bez toho, že bych se mačkal na dveře a řadící páku.
neregistrovaný "FX_"
22. 4. 2008 17:19
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Tak si zkus pětistovku, tu si rovnou oblékneš. :-!
22. 4. 2008 21:12
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Aby si sa nedivil, v tej 500 je za volantom viac miesta ako vo fabii II.
neregistrovaný "FX_"
23. 4. 2008 10:10
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
To bych se divil. Místo v oblasti levé ruky u řidiče je v 500 naprosto tragické.
23. 4. 2008 14:07
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
Tak asi máme inú ľavú ruku - vo Fabii to bolo podstatne tesnejšie.
Avatar - marek.g
22. 4. 2008 15:02
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
jo takze cisla neznamenaji nic a odbornik jsi tady ty.hmm >:D :yes:
22. 4. 2008 15:03
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
dík.
neregistrovaný "ouroboros15"
23. 4. 2008 19:48
Re: Skutečné parametry, nikoliv čísla
skutečné parametry, nikoliv čísla...no už s tím nadpisem jsi hezky začal :-)
22. 4. 2008 13:39
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
22. 4. 2008 17:15
Re: Svetové autá
Máš pravdu, jen bych doplnil, že Škodovka vyráběla auta světové úrovně před druhou světovou válkou. Teď bych myslel, že vyrábí auta hlavně pro český trh. V zahraničí se prodávají ale myslím, že do světové úrovně nezasahují. Ano mají určité přednosti oproti konkurenci např. Oktávie sedan a liftbac má velký kufr, ale na úkor jízdních vlastností. Cca metrový přesah karoserie za zadní osu slušně mění - k horšímu - jízdní vlastnosti - fyzikální zákony platí ať chceš nebo ne. Proč myslíš, že stáhla fabrika Oktávky z ralye a pokouší se uspět s Fabií? Pravděpodobně to auto nešlo vyladit tak, aby stačilo konkurenci. Konkurovali si jen s Hyunday.