Škoda Auto v říjnu prodala rekordních 83.800 aut
Škoda Auto během letošního října dodala zákazníkům na celém světě 83.800 automobilů, což je meziroční nárůst o 7,5 procenta. Automobilce se dařilo hlavně v Evropě, z modelů bodoval Rapid.
Celkem automobilka od ledna do října prodala 768.700 vozů, což je oproti stejnému období minulého roku o 3,3 procenta méně. Meziroční ztráta se pomalu snižuje, a to díky náběhu nových a modernizovaných modelů.
„Nové a přepracované modely se dočkaly velice pozitivního přijetí. Nová Octavia je u zákazníků velice oblíbená a překonává naše očekávání,“ tvrdí Werner Eichhorn, člen představenstva automobilky Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.
Na začátku roku začala Škoda nabízet třetí generaci modelu Octavia (později následovalo i kombi a vrcholná verze RS), před několika týdny se začala prodávat druhá karosářská verze Rapidu – Spaceback. Navíc se v květnu začal vyrábět modernizovaný Superb.
Nejvíce si proti minulému roku polepšil Rapid, 12.000 prodaných kusů za říjen znamená meziroční nárůst o 426 %. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, jejíž 34.200 prodaných kusů zůstává na stejné úrovni jako loni.
Naopak Fabia si proti říjnu minulého roku pohoršila o 17,5 %, pokles je zřejmě způsoben čekáním na třetí generaci, která se ukáže v příštím roce. Říjnové prodeje Citigo pak meziročně klesly o 13 procent.
Škoda zažila úspěšný říjen na problémovém západoevropském trhu, kde její prodeje vyrostly o 17,3 % na 32.400 vozů. V Německu, které je pro Škodu druhý největší trh na světě, Škoda posiluje svoji pozici nejsilnější importované značky, její říjnové prodeje meziročně vzrostly o 23,5 procenta na více než 12.100 vozů. Statistika serveru BestSellingCarsBlog zabývajícím se světovými prodeji aut hovoří dokonce o 15.199 registrovaných vozech.
Škoda zákazníkům v České republice dodala 5.700 vozů, což představuje nárůst o 8,2 %. Ze statistik Svazu dovozců aut vyplývá, že v říjnu u nás bylo registrováno 4.900 vozů značky Škoda (-9,4 %).
V Indii vzrostl počet dodávek o 16,1 procent na více než 2.300 vozů, prodejům pomohla v létě uvedená třetí generace Octavie. V Číně automobilka prodala 21.500 aut, což je o šest procent méně než před rokem, stále je to ale čtvrtý nejvyšší měsíční výsledek Škody na tomto trhu.