Tak Češi nikdy nebyli moc hrdí na svoje značky a výrobky. Jasně v případě Škodovky nějakou dobu ani neměli být na co hrdí (myslím tím produkci třeba v 70. a 80. letech), ale ono jsou češi celkově takoví a asi i vždycky byli že domácí výroba u nich nebyla nejpreferovanější, a v případě názorů na ni je to ještě horší.
A to já naopak Škodovku z počátku 70. let mám rád. Mimo jiné i předešlé Škodovky a i pár pozdějších. Nicméně dnešní (od počátku 90. let) Škodovku už nijak vlastenecky brát ani nemůžu, takže jen další evropská značka, která mne ovšem ničím neoslovuje. To už je víc český Kaipan, přestože stojí na základech té dnešní Škodovky a dyzajn posledních dvou verzí nepřekousávám, tak je to český projekt, od českého majitele.. Nemůžu si pomoct, ale Škodovku zkrátka vidím jen jako předsunutou německou základnu ;-\
Taky dobrý pohled. Já má rád Škdovky všechny ale v tom období co jsem napsal tak těžce zaostávaly. S tím vlastenectvím je to fakt, ale dnes už to jinak není u žádné velké automobilky, většina z noch patří pod některý z velkých koncernů.
Ano Kaipan je počin více český. Pokud se teda bavíme o řadě 14, 15, 16. 47 a 57 je vlastně Lotus. Design je největší slabinou. Mě se nelíbí ani původní 14 a 15 a moc ani 16tka. Ten design to podle mě trochu zabíjí, protože jinak je to super myšlenka vzít straého Favorita, Felici, Fabii a dát tomu sportovní kabát. Je to velmi dostupné, legální, můžu si to postavit sám, takže myšlenka suprová. Jen ten design no...
Máš bohužel pravdu, otázka je, do jaké míry je to zakomplexovanost těch, kteří takhle mluví a vystupují a z ní vyplývající snaha maskovat tuhle zakomplexovanost světovostí, projevující se pohrdavostí a pomlouváním všeho domácího. V maldších generacích je tohle přítomno mnohem méně, než u dnešních padesátníků a starších, ale přece jenom.....možná zrovna ti, co tak ochotně a okázale pomlovají domácí produkci (i třeba cokoliv jiného), vědí o řem mluví a jejich komplex má původ v jejich lajdáctví, neschopnosti, snaze všechno nějak ošvindlovat......
Na druhou stranu, setkal jsme se s tímhle přístupem i u příslušníků jiných národů (mluvím o těch, co jsem s nimi pracoval) - specileně u Italů, samozřejmně Slováků a kupodivu u Rusů. Ti se ale vyznačovali tím, že hystericky pomlouvali všechno domáící, ale museli to pomlouvat sami - běda, jak by s tím začal cizinec. A když jim člověk řekl, aby to tak tragicky neviděli, tak ještě přidali.
Já na to sice věk mám, ale přijde mi to jako jedna z největších chyb v historii internetu. Takže také nemám účet. Dávám přednost starým, hloupým diskuzím. Alespoň si může člověk držet jednotlivé zájmy pěkně odděleně.
Já bych to tak černě neviděl. FB je pro spoustu lidí užitečná věc, bez diskuzí. Jde jen o to, jak se využije.
Ale upřímně, to nepletí jen pro lidi...auta také neodsuzujeme jen proto, že spousta lidí jezdí jako čuníci. :-)
Myšlenka je zajímavá, ale potenciál zneužití ohromný. Ono by šlo docílit stejného pohodlí při nesrovnatelně větším bezpečí. Jenže to by se to muselo dělat pořádně. Nemluvě o vlivu těchto technologií na vývoj společnosti.
Já bych pana zakladatele veřejně pranýřoval. Zcela vážně. Aby už nikoho nenapadla taková volovina. Že se to někomu líbí přičítám počítačové negramotnosti. Nebo jsou to možná všechno exhibicionisté, kterým se líbí přicházet o soukromí. Google je na podobné cestě. Také bych pány zakladatele nejradši nakopal do zádele. Hlavně za ty jejich prohlášení o ochraně soukromí. Každý si přece bude měnit jméno, to bude naprosto normální, aby skryl, co o něm navždy uchováváme, před zaměstnavatelem, přítelkyní, státem atd. Nějaká autorská práva přeci pro nás neplatí, my vám poskytujeme pohodlí vyhledávače, tak nám snad můžete dát veškerou svou tvorbu zadarmo, ne?
A pětadvacet holí každému administrátorovi, který integruje "I like," "Plus one" a podobnou havěť na svou stránku.
V USA byl případ takového "neškodného" software, který slouží jen k diagnostice sítě. Jen pomáhá operátorům optimalizovat. V každém od operátora dodaném telefonu byl software, který zaznamenával každé stisknutí tlačítka, u dotykových telefonů jakoukoli interakci s displayem a softwarem, prostě všechno. A aby na to lidi nepřišli, tak se schovával před výpisy souborů a procesů. Na každé platformě.
Rozmáhají se automobilové navigace, které si pamatují kudy tvé auto jezdilo. Veškeré pohyby tvého auta zaznamenány a mimo tvůj dosah. To je budoucnost.
Tvoje banka sofistikovanou analýzou tvých útrat (a příjmů) o tobě ví víc než tvá partnerka (pokud jsi alespoň trochu jako průměrný člověk, tedy máš účet, platební kartu, používáš ji atd.).
Bance věřím, operátorovi už mnohem méně a nějakému Zuckerbergovi už vůbec ne. Já se držím "šifrovat, šifrovat, šifrovat." I američtí celníci mají u mě smůlu. Počítače se mi vymažou, když je bude zajímat, jestli na nich nemám nějaké MP3, videa, nebo něco jiného kontrolovaného.
Nemusíš nic žvanit. Vždyť se už i přiznali k tomu, že sledují, které stránky lidé navštěvují, i když jsou odhlášeni. A můžou to dělat i lidem, kteří tam ani nemají účet. Google dělá něco podobného. To se všechno dělá kvůli cílené reklamě. Tyhle údaje mají doslova miliardovou hodnotu.
Mně ten indický rapidek docela zaujal - tak jsme si trochu projel indické servery a musím konstatovat, že škodovka je tam docela uznávaná a ceněná a to i přes to, že na trhu má tak půldruhého procenta.
A těší mně to. Indové ji běrou jako ČESKOU automobilku, byť pod křídly VW. Je vůbec zajímavé číst tady ty slinty o vládě Němců a mntovněq volkswagenu a pak si otevřít oficiální stránky škodovky kdekoliv, kde s prodává a dočíst sehned na úvodní stránce, že se jedná o tradiční českou automobilku sídlící v Mladé Boleslavi, která vzníkla z firmy Laurin a Klement a patří k nejstarším v Evropě.....ti některými tak nenávidění Němci jí z hlediska prestiže a tradice dávají ve sktečnosti mnohem víc, než si je řada "čecháčků" (a atyk jejich slovesnké odnože tady) schopna přiznat a připustit.
Aby mohly automobilky vyrabet donekonecna vic a vic aut, je na to jednoduchy recept, musi vyrabet stale min kvalitni auta, aby ta sla, slusne receno, drive do duchodu a mohla je nahradit novejsi, "lepsi" atd.....
V tejto kategorii je takmer nulova sanca, aby bol sedan krajsi ako hatchback. Ale myslim, ze tato Fabia sedan je krajsia ako klasicka Fabka hatchback. :yes:
To máš na jednu stranu pravdu, jenže tenhle rapid nevychází z originál Fabie, ale je to jenom přebrandovaný a dalo by se říct faceliftovaný VW Polo sedan a ten je povedený sám o sobě, i když byl primárně vyvinut pro ruské trhy.
Projelt jsme si kategorii škodovky Rapid v Indii a její konkrenci představuje kromě seterského mdelu Venta (VW Polo sedan), Honda City (hodně povedený sedýnek, u nás se loni přesatl prodávat, protože stál cca tolik co levnější Civic...), FIAT Linea, Ford Fiesta Sedan a Hyundai Verna, méně už třeba Nissan Sunny a dlaší. První tři jemnované jsou velmi povedené malé sedany, paradoxně asi díky tomu, že kufr je na ně "napasován" tak, že auto opticky vzadu nerozšiřuje a není tak vizuální disproporce mězi poměrně subtilním předkem auta a mohutným zadkem. V tomto směru nejhorší je Ford Fiesta sedan, kde nahoru vybíhající linie zadních oken vede k tomu, že zadek je jako hrom a kola při pohledu z boku vypadají ještě menší než jsou. Částečně totéž platí i pro Vernu a Lineu, tam to ale není tak tragické....
Kdyby se někdo pokusil udělat sedan z nynější Fabie, byla by to stejná trága jako v předchozí generaci s tím rozdílem, že design Fabie I hatch i combi byl hodně, ale opravdu hodně povedený, na rozdíl od aktuálního modelu.
paci ovela viac ako klasicka kratka alebo kombi, jednoducho ta sirka auta tam nie je taka problematicka ako v hatch kde to vyzera ako uzka krabica a kombik ako truhla.
Skoda ze sedan sa neponuka v eu, myslim ze predaje by neboli zle ked thalia sa predava vcelku uspesne a skoda ma v pohode uz zazemie vybudovane, skoda.