že individuální mobilita podraží. Budiž připomenuto, že Octavia je synonymem pro služební vůz. Podobně je na tom Fabia. Flotily škodovek se korporátním zákazníkům také prodraží? Třeba jo. Nicméně se dá předpokládat, že trh s ojetými vozidly poroste, pohříchu nejspíše na úkor elektromobilů, po kterých zatím touží jenom nadšenci. Movití. My nemovití se budeme držet levných, ojetých Japonců... ;-)
Atmosférický hybridní Japonec, aby to byl ekvivalent té Oktávie, který jede na úrovni ,začíná na ceně dvoulitrové Oktávie TDI. Takže to taky pořád není nic pro běžného kupce.
Souhlasím, jde o menší nadsázku. Máme v rodině japonskou "svatou trojici" Honda, Mazda, Toyota. Žádné služebáky. A plánujeme je vytěžit do roztrhání jejich těl... :-)
Jak to ? Jsou jako přerostlé děti. "My jsme to ***i, pozavírali nám půlku vedení, neumíme vyrobit ani hybrid, naše elektromobily jsou dražší a mnohem než konkurence a nikdo je nechce .... " ale ŘIDIČE čeká těžká doba.
Tak šup, honem za Babišem prosit o prachy. Protože reinvestice do inovací je pro ně sprosté slovo. Humorné je, že v ČR bude podpora elektromobilů spočívat zejména v honu na starší modely této a jí podobných automobilek, které předčasně zabíjí lidi. Ale do toho je ještě daleko, zatím neumíme vyřešit ani geronty s vykuchaným filtrem.
Řidiče čekají skvělé časy. To že vás čekají krušné je jen a jen vaše chyba. Ona cena elektromobilů klesá strmě. Když se započte i úspora na servisu a palivech (mnohem vyšší účinnost), už dnes to pro ty co jezdí hodně vypadá zajímavě. Žádné dochlazování turba, výměny olejů ... holt doba pokročila.
Nejsem sám s názorem, že pokud bude většina běžné dopravy jezdit tak, jak jste napsal, pak je opět možné montovat do určité skupiny aut klidně dvanáctiválce. Paradoxně jim to pomůže. Nejhůře jsou na tom milovníci pořádných aut teď.
A to nemusí nutně jít o vysoké kubatury. Takové cenově dostupné WRX STI se z Evropy už stáhlo .... a to rozhodně není auto pro masy a masově ho nikdo nekupoval ani ve chvílích, kdy bylo volně dostupné. Těch pár aut nemusí už žádný úředník řešit, protože benzínová 4.7 HEMI opravdu moc mikročástic nevypustí sama o sobě, natož když je jedna jediná široko daleko.
Jasně, pokud bude Škoda omezovat modely a zdražovat, řidiči vždycky můžou jít jinam. Je otázka, jestli bude kam. Jako řidič to vidím černě - méně variant na výběr, ruší se silné motory i manuální převodovky, ceny rostou, tablety vládnou interiérům... moc důvodů k radosti pro nadšené řidiče nevidím.
Nějakého dramatického poklesu cen EV jsem si zrovna nevšiml. Leaf, který dlouhodbě platil za takové to racionální minimum normálního auta, stojí v základu 950t. Aspoň v něčem můžu mít z naší vlády radost. Elektromobily podporuje celkem přiměřeně... (a Škodovku samozřejmě nedotuje)
Tady by nejspíš dopad jak režisérova dcera v posledním díle >:-[]
Škodovka je dlouhodobě největší plátce daní a slušně platí i zaměstnance takže = fakt zásadní zdroj pro stát. I když má Babiš úplně obrácený soukromý cíle = a na to co je správně pro stát totálně s.re = tady snad neuspěje ;-)
I když monopol na biosložky si taky uměl pořídit [odkaz] >:D >:-[]
Nikdo neví kolik ty baterky budou stát.
Je také možné, že ty baterky podraží, protože podraží lithium.
Co potom s tou elektromobilitou? :-):-):-)
A čtenáří auto.cz ví úplný ... , protože ani neví proč je záruka na baterky 8 let.
Prvních 7 let jsou baterky OK, ale pak začínají být rychle (exponenciální pád) kaput.
A ceny stavebních prací, protože dobíjecí infastruktura taky nebude zadarmo. Stejně tak se dá čekat, že i elektrickou energii pro auta, pokud ve větší míře nahradí klasická paliva, bude muset zatížit spotřební daň, protože výpadek nějakých 80 miliard v rozpočtu by stát nevydýchal.
elektromobily by mohly v budoucnu platit tzv. nájezdovou daň. Jednorázově třeba každý měsíc až každé dva roky při stk + revizi(nahradí emise) podle natočených km. Různé tarify bude možné dohodnout jako u mobilních operátorů. Stáčení nepomůže bude se odečítat z černé skříňky vybavené gps. >:-[]
Protože to plácl nějaký skopčák v rámci mediální hysterie. Bez propočtů, bez čísel, bez podkladů prostě jen tak plácl kolik propustí lidí, jaký čekají pokles a podobně...
az na to, ze tesla neni dotovana $7500 jak je v clanku, ale od letosni ledna "jen" polovinou.
takze pak ten clanek vyzniva jako demagogie
hlavne ten katastroficky zaver
Nejde jen o dotace (peníze nás všech), ale i o investice do vývoje každé automobilky s ne zrovna srovnatelnými výsledky ve srovnání se současnými spalmobily.
tak sam netusim a neviem co kupim zase v buducnosti ... ale istotne je ze bez auta ostat nechcem ... zalezi aj od momentalneho portfolia a motorizacii a ceny automobilov ake budu v danej dobe... viem si sice predstavit ostat aj pri vw ale predpokladam ze v buducnost klasicke polo stejne uz skonci a nahradi ho nejake superdrahe elektro ... a zase golfik bude oapt drahy velky....takze z pohladu vw fakt neviem co do buducna... to iste mitsu.. momentalne v jeho cenach ( ak si odmyslim spacestar ) by som si fakt nevybral... kedze mne zase auto za 15-20 litrov fakt netreba ... uvidime co toyota a novy hybridny yaris... co bude o 6-7 rokov zatial tazko odhadnut ale samozrejme eclipse by som rad alebo aj outlander aj ked v reale mi ich stejne netreba.. ale snivat o nich predsa mozem >:D ....
Hybridní Yaris je dobré auto i teď, ale řekl bych, že trochu cenově jinde, než tvé Polo a na základě zkušenosti s novou Corollou se jim ten hybridní pohon celkem zlepšuje. Nicméně Eclipse si můžeš koupit i jako starší, takže díky trhu s ojetinami si můžeš dopřát i tvůj rodinný sen, jen... jak ti to říct, běž si ještě vyzkoušet i jiná auta, než tu o nich budeš psát >:D
Takze, budeme vyrabet elektroauta, prestoze je vlastne nikdo nechce a jejich vyvij zaplatite vy zakaznici, kteri chcete ci potrebujete auto s konvencnim motorem.
Chapu, takze se priste podivam po 15 letech a trech Skodovek jinam a kdyz to nikde nepujde, tak budu jezdit s tim co mam ted a budu auti udrzovat pri zivote jak to jen pujde. Nehodlam dat za male auto milion jen proto, ze jezdi na baterky ci nejakou podobnou kombinaci.
Nehodlam s vama hrat tuto falesnou hru na ekologii.
Svatá slova. Odpověď je stručná: bruselští ekoteroristé, strčte si své elektomobily do p.r.d.e.l.e, o nic takového běžní lidé nemají zájem a globální oteplování jejich masové zavedení stejně nijak citelně neovlivní! 8-s
co sou 2miliardy proti miliardam za dieselgate???
kdyby penize nevyhazovali na vyvoj smradlavych dyzlu, uz davno mohli mit elektromobil za cenu srovnatelnyho benzinovyho spalovaku
auta zdrazujou kvuli prusvihu s dyzlama
$20mld nebo kolik to bylo se nekde projevit musi ...
No ale kdo o ten elektro šuplík stojí? Pár zelených hlav v europarlamentu? Kdo by chtěl auto, co dojede sotva za humna, kde ho nelze dobít, protože tam nikde není nabíječka.
Navíc sebou taháš 3 metráky baterek a pomalu si nepustíš klimu nebo topení, o přívěsu za auto nemluvě...
Průšvih s diesely - bylo to manažerské rozhodutí vedení VW nasazovat falšovací SW a tím uštřit na nákladech, poctivě vyvinuté diesely normy splňují s rezervou a těch 20 mld EUR jde jendoznačně za konkrétními lidmi a jejich špatným rozhodnutím.
Vývoj elektroaut - trvá přes 150 let a pořád nic moc. Využívá produktů vzniklých pro jiné použití. Ale stále to nestačí - kapacita (váha cena) a doba nabíjení + cena - nevyřešeno a není reálná naděje, že v dohledné době bude.
Tak to tedy ne, takovouto demagogii neberu ani náhodou.
Začala se vyvíjet auta a hledal se jejich pohon. Elektromotr s akumulátorem se nabízel jako relativně jednoduché řešení, ale ukázlo se to málo praktické. Takže se hledalo jiné řešení - nákladnější, složitější - ale použitelné, motory na benzín to jasně vyhrály.
Vývoj elektromotoru a zejména akumulátoru se neodložil na 100 let k ledu, ale za velmi vysokých investic se ve vývoji dále pokračovalo. Ale výsledky stále nestačí.
Já chápu, že jako odpůrci potřebujete co nejvíce "zbraní" v boji proti elektromobilitě, ale lhaním to nevyhrajete. Nicméně... tak nějak to k typickému odporu vůči novinkám patří.
Stejně nakonec ustoupíte.
Vývoj akumulátorů pro auta probíhá posledních 15-20 let, spíš k té spodní hranici. A to prvních pár let ještě jen tím, že se hledalo, jak stávající články pospojovat dohromady, aby to stačilo, a ke zjištění, jaké z toho dovedou dostat napětí.
Máš někde příklady těch vysokých investic třeba z padesátých, šedesátých let? * *, co?
li-ion je v prodeji ani ne 30 roku, a jestli se nepletu, zezcatku slo o baterii s jmenovitym napetim 3.0V na clanek, tedy nedobijeci.
15-20 lety vyvoj aku pro auta me prijde hodne, ja bych to videl spis kolem 10 roku, ale rozhodne to neni 150 roku jak tady nekdo placa.
navic elektronika udelala obrovsky skok za poslednich 20 roku a to co pred 20 lety bylo az nemozny udelat, pred 10 lety velmi drahe, tak ted to je vpodstate tuctovka, kterou clovek co to umi, tak je schopny vyrabet doma na kolene a nepotrebuje k tomu zadny extra drahy vybaveni
Je mi uplně jedno jestli budu jezdit na baterky nebo na benzín
jen nechci být "zoufalec " co čeká 3hodky u nabíječky aby mohl popjet k další.
Nikdo nehaní elektromobily ale systém , jsem zvědavý až se na středně velkém sídlišti nebo malém městě vrátí lidi domu z práce a naráz pustí šťávu do svých elektrických přibližovadel.No a pak budem po blacoutu všichni jezdit na kolech:D
poctive vyvinute dyzly do euro6b vcetne az na vyjimky emise nesplnovaly ani nahodou.
a koncern VW na tom byl jeste celkem dobre. nejhorsi byl Renault, nisan, volvo atd. ani japonci na tom nijak zvlast dobre nebyli. vpodstate vsichni co meli LNT laboratorni emise prekracovali az radove, jediny co fungovalo bylo SCR a I to automobilky vetsinou ojebavaly.
dnesni situace s euro6c a eurp6d-temp je propastne lepsi, a az na vyjimky maji emise hlubiko pod laboratornim limite i v realu
tak tady nepindej tyhle nesmysly o poctivych dyzlech a manazarskym selhani VW, kdyz se to tykalo vpodstate vsech.
fakt je cina pro skodovku nejvetsim trhem?
at pocitam jak pocitam, v cine neco malo pres ctvrtina prodeju, v EU necela polovina
a za kolik ze prodavaj v cine srovnatelny auta??
jako v EU, nebo draz, nebo levneji???
aby z toho nebyla nulunula nic nebo minus a celou tu komunistickou cinu nedrzely zisky z EU
Pokud by EU měla pravý zájem o snižování emisí, bude se snažit minimalizovat přesuny zboží a jejich stopu. Tedy podporovat lokální chovatele, pěstitele, výrobce, prodejce.
Děje se pravý opak. Jestli má někdo pocit, že EU a emisní diktatura chrání jeho zdraví tím, že přinutí lidi aby svým e-Golfem dojeli pro rajčata, které sem dojely přes půl Evropy, pak se není čemu divit.
Naše děti na středních školách svolávají ekoprotesty, aniž by jim kdokoliv ukázal souvislosti... A takto vychovaní lidé pak mají o něčem rozhodovat... Fridays For Future...
EU ale MA snahu podporovat jen lokalni male pestitele a chovatele
to jen u nas StBak babis s tomanem chtej schlamstnout vsechnu podporu pro sebe a velky firmy. jim se nelibi to co EU navrhuje, tedy podporu zemedelcu jen do vyse 100tis eur rocne.
a jestlize podpora na plochu je dejme tomu 10tis kc/hektar, tak zemedelec dostane podporu jen na 250ha a pak nic, coz je navrh na podporu lokalnich farem a ne tech velkejch, ty dostanou podporu jen na prvnich 250ha a na dalsi nic, coz se StBakoj samozrejme nelibi
Naprosto šílené zelené mozky ve vedení EU se rozhodli k bezprecedentnímu ekonomickému zločinu - zničení dosud skvěle prosperujícího evropského automobilového průmyslu. Přes nesmyslně přísné limity na CO2 ženou automobilky do nesmyslně drahého vývoje a výroby neméně nesmyslně drahých elektromobilů, které (kromě pár nadšenců) nikdo nechce. Výsledek bude jediný - aby tyto nesmyslné miliardové investice do vývoje nechtěných výrobků aspoň částečně zaplatily, automobilky budou muset zdražit i normální auta se spalovacím motorem. Výsledek bude jen jediný - brutální pokles jejich prodeje a z toho vyplývající výrazné prodlužování provozu dosud vyrobených vozů. Během pár let se tento zničující dominový efekt přenese i na trh ojetých vozů, které také začnou ohromně zdražovat (protože po nich prudce poroste poptávka zoufalých motoristů, kteří si nebudou moci koupit pořádné cenově dostupné nové auto se spalovacím motorem). Následovat samozřejmě bude ohromný pokles výroby v automobilkách a z toho vyplývající nevyhnutelné propouštění desetitisíců zaměstnáců, pokles výběre daní atd. atd. A pokud takto EU přes absurdně stanovené limity CO zlikviduje i výrobu nových nákladních vozů, v Evropě prudce zdraží téměř veškeré zboží, protože náklady na jeho přepravu zásadně vzrostou.
No, máme se na co těšit! 8-s