Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Auto v roce 2018: Prozradila, kde prodává nejvíce a naznačila, že řidiče nečeká lehká doba

Prodeje mladoboleslavské automobilky loni sice čile rostly, provozní zisk ale klesl. Firma přiznala proč.
Zpět na článek
20. 3. 2019 15:31
20. 3. 2019 17:50
20. 3. 2019 21:35
20. 3. 2019 22:04
20. 3. 2019 17:10
20. 3. 2019 17:46
20. 3. 2019 20:27
Avatar - Missouri
20. 3. 2019 12:55
Škoda naznačuje
že individuální mobilita podraží. Budiž připomenuto, že Octavia je synonymem pro služební vůz. Podobně je na tom Fabia. Flotily škodovek se korporátním zákazníkům také prodraží? Třeba jo. Nicméně se dá předpokládat, že trh s ojetými vozidly poroste, pohříchu nejspíše na úkor elektromobilů, po kterých zatím touží jenom nadšenci. Movití. My nemovití se budeme držet levných, ojetých Japonců... ;-)
Rozbalit vlákno
4
20. 3. 2019 12:59
Re: Škoda naznačuje
V téhle zemi dostatek ojetých Japonců není. Tímto směrem bude přemýšlet čím dál tím více kupců aut z druhé či třetí ruky.

Koupit dneska atmosférického hybridního Japonce znamená skvělou prodejnost za 3-5 i více let. Jede to reálně za málo a nesere se to.
Avatar - Ozzman
20. 3. 2019 13:12
Re: Škoda naznačuje
Atmosférický hybridní Japonec, aby to byl ekvivalent té Oktávie, který jede na úrovni ,začíná na ceně dvoulitrové Oktávie TDI. Takže to taky pořád není nic pro běžného kupce.
Avatar - Missouri
20. 3. 2019 13:26
Re: Škoda naznačuje
Souhlasím, jde o menší nadsázku. Máme v rodině japonskou "svatou trojici" Honda, Mazda, Toyota. Žádné služebáky. A plánujeme je vytěžit do roztrhání jejich těl... :-)
Avatar - JirkaV8
20. 3. 2019 17:27
Re: Škoda naznačuje
To jo taky mame nejakeho Japoncika :-) Ale z pozice zamestnance je Skoda Auto super, loni 100tis , ted zas tohle [odkaz] :-)
20. 3. 2019 12:56
řidiče nečeká lehká doba ?
Jak to ? Jsou jako přerostlé děti. "My jsme to ***i, pozavírali nám půlku vedení, neumíme vyrobit ani hybrid, naše elektromobily jsou dražší a mnohem než konkurence a nikdo je nechce .... " ale ŘIDIČE čeká těžká doba.

Tak šup, honem za Babišem prosit o prachy. Protože reinvestice do inovací je pro ně sprosté slovo. Humorné je, že v ČR bude podpora elektromobilů spočívat zejména v honu na starší modely této a jí podobných automobilek, které předčasně zabíjí lidi. Ale do toho je ještě daleko, zatím neumíme vyřešit ani geronty s vykuchaným filtrem.

Řidiče čekají skvělé časy. To že vás čekají krušné je jen a jen vaše chyba. Ona cena elektromobilů klesá strmě. Když se započte i úspora na servisu a palivech (mnohem vyšší účinnost), už dnes to pro ty co jezdí hodně vypadá zajímavě. Žádné dochlazování turba, výměny olejů ... holt doba pokročila.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - CICERO
20. 3. 2019 13:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2019 14:26
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
Nejsem sám s názorem, že pokud bude většina běžné dopravy jezdit tak, jak jste napsal, pak je opět možné montovat do určité skupiny aut klidně dvanáctiválce. Paradoxně jim to pomůže. Nejhůře jsou na tom milovníci pořádných aut teď.

A to nemusí nutně jít o vysoké kubatury. Takové cenově dostupné WRX STI se z Evropy už stáhlo .... a to rozhodně není auto pro masy a masově ho nikdo nekupoval ani ve chvílích, kdy bylo volně dostupné. Těch pár aut nemusí už žádný úředník řešit, protože benzínová 4.7 HEMI opravdu moc mikročástic nevypustí sama o sobě, natož když je jedna jediná široko daleko.
Avatar - Emel
20. 3. 2019 13:25
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
Jasně, pokud bude Škoda omezovat modely a zdražovat, řidiči vždycky můžou jít jinam. Je otázka, jestli bude kam. Jako řidič to vidím černě - méně variant na výběr, ruší se silné motory i manuální převodovky, ceny rostou, tablety vládnou interiérům... moc důvodů k radosti pro nadšené řidiče nevidím.

Nějakého dramatického poklesu cen EV jsem si zrovna nevšiml. Leaf, který dlouhodbě platil za takové to racionální minimum normálního auta, stojí v základu 950t. Aspoň v něčem můžu mít z naší vlády radost. Elektromobily podporuje celkem přiměřeně... (a Škodovku samozřejmě nedotuje)
Avatar - Ozzman
20. 3. 2019 13:41
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
Kdyby si byl spravnej vlastenec, jezdíš na naftu, nejen, že je zvýhodněná jinou daní, ale ještě je dotovaná její biosložka ! >:D
Avatar - Missouri
20. 3. 2019 13:44
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
No, co jsem si všiml, tak už je nafta dražší než benzín.
Avatar - Ozzman
20. 3. 2019 13:50
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
To je bohužel pravda, ale pokud mi něco neuniklo, tak se zdanění neměnilo, ne ?
Avatar - Missouri
20. 3. 2019 14:03
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
určitě ne
20. 3. 2019 14:29
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
Bude sranda sledovat, jak se pere Škoda a Babiš. Babiš chce biosložku, Škoda chce elektro ....

Souboj titánů .... >:D >:D >:D :-!
Avatar - Ozzman
20. 3. 2019 14:33
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
No, jen aby Babiš na Škodovku "Nezakleknul" >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2019 14:45
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
Tady by nejspíš dopad jak režisérova dcera v posledním díle >:-[]

Škodovka je dlouhodobě největší plátce daní a slušně platí i zaměstnance takže = fakt zásadní zdroj pro stát. I když má Babiš úplně obrácený soukromý cíle = a na to co je správně pro stát totálně s.re = tady snad neuspěje ;-)

I když monopol na biosložky si taky uměl pořídit [odkaz] >:D >:-[]
Avatar - Ozzman
20. 3. 2019 14:51
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
Já vím, taky to je vtip a o těch biosložkách píšu výše ;)
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2019 15:26
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
No já o něm naopak moc nevtipkuju [odkaz] + [odkaz] ;-)
Avatar - CICERO
20. 3. 2019 15:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
21. 3. 2019 08:35
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
No... Škoda chce elektro není úplně přesné... spíš musí chtít elektro.
20. 3. 2019 14:26
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
Jak jsem psal výše, tento přechod může pořádným autům paradoxně pomoci.
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2019 17:36
Re: řidiče nečeká lehká doba ?
...a to až začnou elektromobily s vykuchanýma baterkama.... >:D >:-[]
Avatar - CICERO
20. 3. 2019 19:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2019 13:59
Nikdo nic neví
Nikdo neví kolik ty baterky budou stát.
Je také možné, že ty baterky podraží, protože podraží lithium.
Co potom s tou elektromobilitou? :-) :-) :-)

A čtenáří auto.cz ví úplný ... , protože ani neví proč je záruka na baterky 8 let.
Prvních 7 let jsou baterky OK, ale pak začínají být rychle (exponenciální pád) kaput.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Missouri
20. 3. 2019 14:05
Re: Nikdo nic neví
Však píšou, že individuální mobilita podraží. A elektromobilita dvakrát! >:-[]
20. 3. 2019 14:18
Re: Nikdo nic neví
Náznakem budoucnosti by byla informace, jak se za poslední rok vyvíjí ceny baterek a cena lithia.
20. 3. 2019 15:35
Re: Nikdo nic neví
A ceny stavebních prací, protože dobíjecí infastruktura taky nebude zadarmo. Stejně tak se dá čekat, že i elektrickou energii pro auta, pokud ve větší míře nahradí klasická paliva, bude muset zatížit spotřební daň, protože výpadek nějakých 80 miliard v rozpočtu by stát nevydýchal.
Avatar - beibej
20. 3. 2019 22:48
Re: Nikdo nic neví
elektromobily by mohly v budoucnu platit tzv. nájezdovou daň. Jednorázově třeba každý měsíc až každé dva roky při stk + revizi(nahradí emise) podle natočených km. Různé tarify bude možné dohodnout jako u mobilních operátorů. Stáčení nepomůže bude se odečítat z černé skříňky vybavené gps. >:-[]
Avatar - Missouri
20. 3. 2019 14:37
Dobrý komentář
je tady na Euru:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
20. 3. 2019 17:02
Re: Dobrý komentář
Obecně to může položit celou evropskou ekonomiku.

Není v tom žádná logika ve smyslu: "Když řeknu A, musím řešit z toho vyplývající B.C,D,..!" .
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2019 17:22
Re: Dobrý komentář
Kravina = na to si přišel jak?
Avatar - Blue Sun
20. 3. 2019 18:10
Re: Dobrý komentář
Protože to plácl nějaký skopčák v rámci mediální hysterie. Bez propočtů, bez čísel, bez podkladů prostě jen tak plácl kolik propustí lidí, jaký čekají pokles a podobně...
20. 3. 2019 17:04
Re: Dobrý komentář
az na to, ze tesla neni dotovana $7500 jak je v clanku, ale od letosni ledna "jen" polovinou.
takze pak ten clanek vyzniva jako demagogie
hlavne ten katastroficky zaver
20. 3. 2019 17:23
Re: Dobrý komentář
Nejde jen o dotace (peníze nás všech), ale i o investice do vývoje každé automobilky s ne zrovna srovnatelnými výsledky ve srovnání se současnými spalmobily.
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2019 14:42
caka nas zaujimava dekada
hodne zaujimava dekada.... auto raz este bude luxusom hosi uvidite .. tak vazme si jeho dnesnej nadalej velmi slusnej dostupnosti ;-) :yes:

PS: ale ja uz stejne po dvoch rokoch od kupy sporim na dalsie a myslim daleko dopredu ... istota je istota >:D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
20. 3. 2019 15:01
Re: caka nas zaujimava dekada
Však jo, spoříš na Mitsu a pak si koupíš koncern... to známe >:-[]
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2019 15:40
Re: caka nas zaujimava dekada
tak sam netusim a neviem co kupim zase v buducnosti ... ale istotne je ze bez auta ostat nechcem ... zalezi aj od momentalneho portfolia a motorizacii a ceny automobilov ake budu v danej dobe... viem si sice predstavit ostat aj pri vw ale predpokladam ze v buducnost klasicke polo stejne uz skonci a nahradi ho nejake superdrahe elektro ... a zase golfik bude oapt drahy velky....takze z pohladu vw fakt neviem co do buducna... to iste mitsu.. momentalne v jeho cenach ( ak si odmyslim spacestar ) by som si fakt nevybral... kedze mne zase auto za 15-20 litrov fakt netreba ... uvidime co toyota a novy hybridny yaris... co bude o 6-7 rokov zatial tazko odhadnut ale samozrejme eclipse by som rad alebo aj outlander aj ked v reale mi ich stejne netreba.. ale snivat o nich predsa mozem >:D ....
Avatar - Ozzman
20. 3. 2019 15:45
Re: caka nas zaujimava dekada
Hybridní Yaris je dobré auto i teď, ale řekl bych, že trochu cenově jinde, než tvé Polo a na základě zkušenosti s novou Corollou se jim ten hybridní pohon celkem zlepšuje. Nicméně Eclipse si můžeš koupit i jako starší, takže díky trhu s ojetinami si můžeš dopřát i tvůj rodinný sen, jen... jak ti to říct, běž si ještě vyzkoušet i jiná auta, než tu o nich budeš psát >:D
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2019 16:04
Re: caka nas zaujimava dekada
hlavne nech nejake to dostupne auto bude aj v buducnosti... a potom sa uz nejake vyberie ked bude treba :yes:
Avatar - Emel
20. 3. 2019 15:09
Re: caka nas zaujimava dekada
Tentokrát to nebude Kia, ale Mitsubishi ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2019 15:30
Re: caka nas zaujimava dekada
mozno yaris >:D .. ja som v tomto nevypocitatelny
20. 3. 2019 15:31
Takze.
Takze, budeme vyrabet elektroauta, prestoze je vlastne nikdo nechce a jejich vyvij zaplatite vy zakaznici, kteri chcete ci potrebujete auto s konvencnim motorem.

Chapu, takze se priste podivam po 15 letech a trech Skodovek jinam a kdyz to nikde nepujde, tak budu jezdit s tim co mam ted a budu auti udrzovat pri zivote jak to jen pujde. Nehodlam dat za male auto milion jen proto, ze jezdi na baterky ci nejakou podobnou kombinaci.

Nehodlam s vama hrat tuto falesnou hru na ekologii.
Rozbalit vlákno
3
20. 3. 2019 17:50
Re: Takze.
Bruselští byrokraté a ekoprůmyslníci se neptají, ti nařizují a trestají.
Avatar - CICERO
20. 3. 2019 21:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2019 22:04
Re: Takze.
Svatá slova. Odpověď je stručná: bruselští ekoteroristé, strčte si své elektomobily do p.r.d.e.l.e, o nic takového běžní lidé nemají zájem a globální oteplování jejich masové zavedení stejně nijak citelně neovlivní! 8-s
20. 3. 2019 16:58
Překotný vývoj elmobilů
Ohromné peníze do vývoje elmobilů mohou položit celou evropskou ekonomiku, I v tom je elmobilita utopická. Bruselští páni to budou mít na svědomí.
Rozbalit vlákno
14
20. 3. 2019 17:19
Re: Překotný vývoj elmobilů
co sou 2miliardy proti miliardam za dieselgate???
kdyby penize nevyhazovali na vyvoj smradlavych dyzlu, uz davno mohli mit elektromobil za cenu srovnatelnyho benzinovyho spalovaku

auta zdrazujou kvuli prusvihu s dyzlama
$20mld nebo kolik to bylo se nekde projevit musi ...
20. 3. 2019 17:32
Re: Překotný vývoj elmobilů
No ale kdo o ten elektro šuplík stojí? Pár zelených hlav v europarlamentu? Kdo by chtěl auto, co dojede sotva za humna, kde ho nelze dobít, protože tam nikde není nabíječka.
Navíc sebou taháš 3 metráky baterek a pomalu si nepustíš klimu nebo topení, o přívěsu za auto nemluvě...

Dieselgate byla komedie na ntou ;-)
20. 3. 2019 17:46
Re: Překotný vývoj elmobilů
Takže si to upřesněme.

Průšvih s diesely - bylo to manažerské rozhodutí vedení VW nasazovat falšovací SW a tím uštřit na nákladech, poctivě vyvinuté diesely normy splňují s rezervou a těch 20 mld EUR jde jendoznačně za konkrétními lidmi a jejich špatným rozhodnutím.

Vývoj elektroaut - trvá přes 150 let a pořád nic moc. Využívá produktů vzniklých pro jiné použití. Ale stále to nestačí - kapacita (váha cena) a doba nabíjení + cena - nevyřešeno a není reálná naděje, že v dohledné době bude.
Avatar - Blue Sun
20. 3. 2019 18:11
Re: Překotný vývoj elmobilů
Vývoj elektroaut NETRVÁ 150 let. Už tu lež konečně přestaňte opakovat. Něco, co se na sto let uloží k ledu se nevyvíjí.
20. 3. 2019 19:08
Re: Překotný vývoj elmobilů
Tak to tedy ne, takovouto demagogii neberu ani náhodou.

Začala se vyvíjet auta a hledal se jejich pohon. Elektromotr s akumulátorem se nabízel jako relativně jednoduché řešení, ale ukázlo se to málo praktické. Takže se hledalo jiné řešení - nákladnější, složitější - ale použitelné, motory na benzín to jasně vyhrály.

Vývoj elektromotoru a zejména akumulátoru se neodložil na 100 let k ledu, ale za velmi vysokých investic se ve vývoji dále pokračovalo. Ale výsledky stále nestačí.

To je fakt.
Avatar - Blue Sun
20. 3. 2019 20:22
Re: Překotný vývoj elmobilů
Já chápu, že jako odpůrci potřebujete co nejvíce "zbraní" v boji proti elektromobilitě, ale lhaním to nevyhrajete. Nicméně... tak nějak to k typickému odporu vůči novinkám patří.
Stejně nakonec ustoupíte.
Vývoj akumulátorů pro auta probíhá posledních 15-20 let, spíš k té spodní hranici. A to prvních pár let ještě jen tím, že se hledalo, jak stávající články pospojovat dohromady, aby to stačilo, a ke zjištění, jaké z toho dovedou dostat napětí.
Máš někde příklady těch vysokých investic třeba z padesátých, šedesátých let? * *, co?
20. 3. 2019 20:40
Re: Překotný vývoj elmobilů
li-ion je v prodeji ani ne 30 roku, a jestli se nepletu, zezcatku slo o baterii s jmenovitym napetim 3.0V na clanek, tedy nedobijeci.
15-20 lety vyvoj aku pro auta me prijde hodne, ja bych to videl spis kolem 10 roku, ale rozhodne to neni 150 roku jak tady nekdo placa.
navic elektronika udelala obrovsky skok za poslednich 20 roku a to co pred 20 lety bylo az nemozny udelat, pred 10 lety velmi drahe, tak ted to je vpodstate tuctovka, kterou clovek co to umi, tak je schopny vyrabet doma na kolene a nepotrebuje k tomu zadny extra drahy vybaveni
Avatar - Blue Sun
20. 3. 2019 22:11
Re: Překotný vývoj elmobilů
Tak nějak. Jenže nic z toho nebylo děláno primárně pro auta, jak se tu ti zoufalci snaží tvrdit...
20. 3. 2019 22:28
Re: Překotný vývoj elmobilů
Je mi uplně jedno jestli budu jezdit na baterky nebo na benzín
jen nechci být "zoufalec " co čeká 3hodky u nabíječky aby mohl popjet k další.

Nikdo nehaní elektromobily ale systém , jsem zvědavý až se na středně velkém sídlišti nebo malém městě vrátí lidi domu z práce a naráz pustí šťávu do svých elektrických přibližovadel.No a pak budem po blacoutu všichni jezdit na kolech:D
Avatar - CICERO
20. 3. 2019 19:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
20. 3. 2019 20:23
Re: Překotný vývoj elmobilů
Tyvole, zastřel se, zachráníš svět.
Avatar - CICERO
20. 3. 2019 21:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2019 20:33
Re: Překotný vývoj elmobilů
poctive vyvinute dyzly do euro6b vcetne az na vyjimky emise nesplnovaly ani nahodou.
a koncern VW na tom byl jeste celkem dobre. nejhorsi byl Renault, nisan, volvo atd. ani japonci na tom nijak zvlast dobre nebyli. vpodstate vsichni co meli LNT laboratorni emise prekracovali az radove, jediny co fungovalo bylo SCR a I to automobilky vetsinou ojebavaly.
dnesni situace s euro6c a eurp6d-temp je propastne lepsi, a az na vyjimky maji emise hlubiko pod laboratornim limite i v realu
tak tady nepindej tyhle nesmysly o poctivych dyzlech a manazarskym selhani VW, kdyz se to tykalo vpodstate vsech.
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2019 20:54
Re: Překotný vývoj elmobilů
:yes: :-!
20. 3. 2019 17:10
trh
fakt je cina pro skodovku nejvetsim trhem?
at pocitam jak pocitam, v cine neco malo pres ctvrtina prodeju, v EU necela polovina
a za kolik ze prodavaj v cine srovnatelny auta??
jako v EU, nebo draz, nebo levneji???
aby z toho nebyla nulunula nic nebo minus a celou tu komunistickou cinu nedrzely zisky z EU
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2019 17:46
Eko?
Pokud by EU měla pravý zájem o snižování emisí, bude se snažit minimalizovat přesuny zboží a jejich stopu. Tedy podporovat lokální chovatele, pěstitele, výrobce, prodejce.

Děje se pravý opak. Jestli má někdo pocit, že EU a emisní diktatura chrání jeho zdraví tím, že přinutí lidi aby svým e-Golfem dojeli pro rajčata, které sem dojely přes půl Evropy, pak se není čemu divit.

Naše děti na středních školách svolávají ekoprotesty, aniž by jim kdokoliv ukázal souvislosti... A takto vychovaní lidé pak mají o něčem rozhodovat... Fridays For Future...
Rozbalit vlákno
1
20. 3. 2019 20:27
Re: Eko?
EU ale MA snahu podporovat jen lokalni male pestitele a chovatele
to jen u nas StBak babis s tomanem chtej schlamstnout vsechnu podporu pro sebe a velky firmy. jim se nelibi to co EU navrhuje, tedy podporu zemedelcu jen do vyse 100tis eur rocne.
a jestlize podpora na plochu je dejme tomu 10tis kc/hektar, tak zemedelec dostane podporu jen na 250ha a pak nic, coz je navrh na podporu lokalnich farem a ne tech velkejch, ty dostanou podporu jen na prvnich 250ha a na dalsi nic, coz se StBakoj samozrejme nelibi
20. 3. 2019 22:15
Cesta do automobilové elektropropasti už začala
Naprosto šílené zelené mozky ve vedení EU se rozhodli k bezprecedentnímu ekonomickému zločinu - zničení dosud skvěle prosperujícího evropského automobilového průmyslu. Přes nesmyslně přísné limity na CO2 ženou automobilky do nesmyslně drahého vývoje a výroby neméně nesmyslně drahých elektromobilů, které (kromě pár nadšenců) nikdo nechce. Výsledek bude jediný - aby tyto nesmyslné miliardové investice do vývoje nechtěných výrobků aspoň částečně zaplatily, automobilky budou muset zdražit i normální auta se spalovacím motorem. Výsledek bude jen jediný - brutální pokles jejich prodeje a z toho vyplývající výrazné prodlužování provozu dosud vyrobených vozů. Během pár let se tento zničující dominový efekt přenese i na trh ojetých vozů, které také začnou ohromně zdražovat (protože po nich prudce poroste poptávka zoufalých motoristů, kteří si nebudou moci koupit pořádné cenově dostupné nové auto se spalovacím motorem). Následovat samozřejmě bude ohromný pokles výroby v automobilkách a z toho vyplývající nevyhnutelné propouštění desetitisíců zaměstnáců, pokles výběre daní atd. atd. A pokud takto EU přes absurdně stanovené limity CO zlikviduje i výrobu nových nákladních vozů, v Evropě prudce zdraží téměř veškeré zboží, protože náklady na jeho přepravu zásadně vzrostou.
No, máme se na co těšit! 8-s
Rozbalit vlákno
2
21. 3. 2019 08:05
Re: Cesta do automobilové elektropropasti už začala
naprosto, sileny, bezprecedentni, zlocin, zniceni, nesmyslne, nechteny nikdo, brutalni, dominovy, absurdne ….
zajimavej slovnik :-)
21. 3. 2019 21:29
Re: Cesta do automobilové elektropropasti už začala
Ten slovník naprosto odpovídá vážnosti situace. Bohužel. :-(