reklama


Škoda Auto v pololetí: úspory+odbyt=zisk

Škoda Auto v pololetí: úspory+odbyt=zisk

 

V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%. Meziročně lepší jsou také ekonomické výsledky.

V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%. Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která oslovila 121 315 zákazníků, za ní následuje modelová řada Octavia s celosvětově 112 812 prodanými vozy. V samotném měsíci červnu však prodej modelové řady Octavia modelovou řadu Fabia překonal. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 442 zákazníků. Nová Škoda Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 uvedené na trh v lednu 2005 získaly za prvních šest měsíců svého prodeje 30 483 zákazníků.

Odbyt jednotlivých modelový řad Škody Auto [ks]
  leden - červen
 200520042005/2004
Škoda Fabia121 315132 365-8,3%
Škoda Octavia Tour35 05081 226-56,8%
Škoda Octavia77 7623 896>500%
Škoda Superb10 44210 424+0,2%
Celkem244 569227 911+7,3%

V porovnání se srovnatelným loňským obdobím byl stav kmenového personálu v tuzemských výrobních závodech k 30.6.2005 navýšen celkem o 1 050 zaměstnanců. Hlavním důvodem navýšení je operativní přizpůsobování přímého personálu výrobnímu programu a poptávce na trhu. Při probíhající optimalizaci činností se i nadále dařilo snižovat nepřímý personál.

Tržby společnosti Škoda Auto vykázaly dodatečný kvalitativní nárůst vlivem uvedení nové modelové řady Škoda Octavia a s hodnotou 97,3 miliard Kč se oproti předchozímu roku zvýšily o 16,8 %. Tím podstatně přispěly k nárůstu hrubého zisku z 10,8 miliard Kč na současných 12,3 miliard Kč (+14,4%).

Díky uvedeným skutečnostem, ale také díky pokračujícím optimalizačním opatřením v rámci celokoncernového programu „ForMotion“ bylo možné kvalitativně zlepšit operativní výsledek – hodnota 5 522 milionů Kč a rovněž tak i výsledek před zdaněním – hodnota 5 096 milionů CZK (předchozí rok 2 919 milionů Kč).

Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj: „S ohledem na pololetní výsledky očekáváme, že kladný vliv naší optimalizace nákladů bude dále vyrovnávat trvalé oslabení trhu, a že takto lze zajistit výsledek před zdaněním za rok 2005 minimálně na úrovni roku předchozího.“

Odbyt na významných trzích

V prvním pololetí roku 2005 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 140 573 vozů a dosáhla zde tak výrazného meziročního nárůstu o 17,4 %. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje na trzích v Německu, Velké Británii a Španělsku. Nárůst prodeje v Německu o 15 % (42 458 vozů) upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda vůbec. I přes oslabení celkového trhu ve Velké Británii se meziročně zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 12,4 % (19 769). Ve Španělsku si vůz Škoda zakoupilo 11 430 (+50,1 %) zákazníků.

Region leden - červen
 200520042005/2004
Západní Evropa140 573 vozů119 723+17,4%
Střední a východní Evropa (mimo ČR)57 46061 827-7,1%
Česká republika32 47532 810-1,0%
Zámoří/Asie/Afrika14 06113 551+3,8%
Celkem244 569227 911+7,3

Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po osobních vozech o 1 %. Další oslabující faktor zde představuje nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 28,3 %. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl. Nová Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 zaznamenávají od zahájení prodeje mimořádný nárůst: od ledna 2005 se pro Octavii Combi, resp. Octavii Combi 4x4 rozhodlo 3 792 zákazníků.

Celkové trhy střední a východní Evropy se od roku 2004 vyvíjí nadále negativně, zejména v Polsku. Důležitým důvodem tohoto vývoje je dovoz ojetých automobilů, který v souvislosti s rozšířením EU a s tím spojeným zjednodušením administrativy v nově přistupujících středoevropských a východoevropských zemích podstatně vzrostl. Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 57 460 vozů, což navzdory dalšímu zvyšování tržního podílu oproti minulému roku představuje pokles o -7,1 %. Pozitivní vývoj byl zaznamenán v Rumunsku, Bulharsku a pobaltských zemích.

V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2005 celkem 14 061 vozů (+3,8%). Největší podíl na tom má Indie (4 317 vozů), Turecko (2 679 vozů) a Egypt (1 530 vozů).

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
Zdroj: ŠKODA AUTO
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy

Speciál na bázi minulé generace Škody Octavia postavila…

Tlumiče pérování na Škodu Octavia II: Jsou opravdu na to samé auto? Tlumiče pérování na Škodu Octavia II: Jsou opravdu na to samé auto?

Tlumič pérování je jedním z dílů, které na autě…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

CHAT: Ptejte se florbalového brankáře českého týmu Tomáše Kafky

CHAT: Ptejte se florbalového brankáře českého týmu…

Výborný vstup! Dvakrát vyhráli, soupeřům nasázeli 17 gólů. Čeští florbalisté zvládli úvod šampionátu na…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama