Škoda Auto v pololetí: úspory+odbyt=zisk

Škoda Auto v pololetí: úspory+odbyt=zisk

 

V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%. Meziročně lepší jsou také ekonomické výsledky.

V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%. Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která oslovila 121 315 zákazníků, za ní následuje modelová řada Octavia s celosvětově 112 812 prodanými vozy. V samotném měsíci červnu však prodej modelové řady Octavia modelovou řadu Fabia překonal. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 442 zákazníků. Nová Škoda Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 uvedené na trh v lednu 2005 získaly za prvních šest měsíců svého prodeje 30 483 zákazníků.

Odbyt jednotlivých modelový řad Škody Auto [ks]
  leden - červen
 200520042005/2004
Škoda Fabia121 315132 365-8,3%
Škoda Octavia Tour35 05081 226-56,8%
Škoda Octavia77 7623 896>500%
Škoda Superb10 44210 424+0,2%
Celkem244 569227 911+7,3%

V porovnání se srovnatelným loňským obdobím byl stav kmenového personálu v tuzemských výrobních závodech k 30.6.2005 navýšen celkem o 1 050 zaměstnanců. Hlavním důvodem navýšení je operativní přizpůsobování přímého personálu výrobnímu programu a poptávce na trhu. Při probíhající optimalizaci činností se i nadále dařilo snižovat nepřímý personál.

Tržby společnosti Škoda Auto vykázaly dodatečný kvalitativní nárůst vlivem uvedení nové modelové řady Škoda Octavia a s hodnotou 97,3 miliard Kč se oproti předchozímu roku zvýšily o 16,8 %. Tím podstatně přispěly k nárůstu hrubého zisku z 10,8 miliard Kč na současných 12,3 miliard Kč (+14,4%).

Díky uvedeným skutečnostem, ale také díky pokračujícím optimalizačním opatřením v rámci celokoncernového programu „ForMotion“ bylo možné kvalitativně zlepšit operativní výsledek – hodnota 5 522 milionů Kč a rovněž tak i výsledek před zdaněním – hodnota 5 096 milionů CZK (předchozí rok 2 919 milionů Kč).

Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj: „S ohledem na pololetní výsledky očekáváme, že kladný vliv naší optimalizace nákladů bude dále vyrovnávat trvalé oslabení trhu, a že takto lze zajistit výsledek před zdaněním za rok 2005 minimálně na úrovni roku předchozího.“

Odbyt na významných trzích

V prvním pololetí roku 2005 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 140 573 vozů a dosáhla zde tak výrazného meziročního nárůstu o 17,4 %. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje na trzích v Německu, Velké Británii a Španělsku. Nárůst prodeje v Německu o 15 % (42 458 vozů) upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda vůbec. I přes oslabení celkového trhu ve Velké Británii se meziročně zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 12,4 % (19 769). Ve Španělsku si vůz Škoda zakoupilo 11 430 (+50,1 %) zákazníků.

Region leden - červen
 200520042005/2004
Západní Evropa140 573 vozů119 723+17,4%
Střední a východní Evropa (mimo ČR)57 46061 827-7,1%
Česká republika32 47532 810-1,0%
Zámoří/Asie/Afrika14 06113 551+3,8%
Celkem244 569227 911+7,3

Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po osobních vozech o 1 %. Další oslabující faktor zde představuje nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 28,3 %. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl. Nová Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 zaznamenávají od zahájení prodeje mimořádný nárůst: od ledna 2005 se pro Octavii Combi, resp. Octavii Combi 4x4 rozhodlo 3 792 zákazníků.

Celkové trhy střední a východní Evropy se od roku 2004 vyvíjí nadále negativně, zejména v Polsku. Důležitým důvodem tohoto vývoje je dovoz ojetých automobilů, který v souvislosti s rozšířením EU a s tím spojeným zjednodušením administrativy v nově přistupujících středoevropských a východoevropských zemích podstatně vzrostl. Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 57 460 vozů, což navzdory dalšímu zvyšování tržního podílu oproti minulému roku představuje pokles o -7,1 %. Pozitivní vývoj byl zaznamenán v Rumunsku, Bulharsku a pobaltských zemích.

V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2005 celkem 14 061 vozů (+3,8%). Největší podíl na tom má Indie (4 317 vozů), Turecko (2 679 vozů) a Egypt (1 530 vozů).

Spolupracujeme s TipCars.com
Historik Blažek: Babiš s StB spolupracoval, měl kontrolní roli, je to historický fakt Historik Blažek: Babiš s StB spolupracoval, měl kontrolní roli, je to historický fakt

Historik Petr Blažek odmítá spekulace o tom, jestli…

Evropská unie odsouhlasila rozpočet na příští rok. Méně peněz dostane Turecko Evropská unie odsouhlasila rozpočet na příští rok. Méně peněz dostane Turecko

Rozpočet Evropské unie pro rok 2018 počítá se závazky ve…

Komentář Pavla Veselého: Teď už máme, co jsme chtěli? Komentář Pavla Veselého: Teď už máme, co jsme chtěli?

Komu připadá nadpis povědomý, nemýlí se. Starší ročníky…

Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa

Sázkové společnosti Tipsportu vydělávají přes sto milionů…

 
Zdroj: ŠKODA AUTO

Štítky Škoda Ekonomika Statistiky

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 






 
Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Dnes 12:46

Klasicky tvarovaná BMW z přelomu tisíciletí jsou dnes v kurzu. První X5 se to netýká, my však našli jednu ve skvělém stavu, která by lákat mohla!




Blesk.cz

Dopravní podnik chce nové muzeum MHD: Místo vozovny v areálu Orion na Vinohradech

Dopravní podnik chce nové muzeum MHD: Místo vozovny…

Pražský dopravní podnik (DPP) nově zpracovává studii přestavby bývalé vinohradské vozovny v areálu Orion na…

Čeští lékaři s armádou zachránili život slovenské holčičce (3 měs.): Bleskový převoz do Prahy trval jen hodinu

Čeští lékaři s armádou zachránili život slovenské…

Dramatický boj o každou minutu, které rozhodovaly o životě novorozence v bratislavské nemocnici. A čeští lékaři…

 

iSport.cz

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Hokejisty Mladé Boleslavi bude trénovat Vladimír Kýhos, který na střídačce desátého týmu extraligové tabulky…

Šest kapitánů Sparty: Lafata vyklízí scénu, kouč chtěl pásku pro Čecha

Šest kapitánů Sparty: Lafata vyklízí scénu, kouč…

Celkem osmnáct soutěžních zápasů za sebou mají fotbalisté Sparty po včerejší ligové výhře nad Jihlavou 1:0.…

 

Reflex.cz

Zimbabwe se těší na pád Mugabeho. Armáda vyjednává o jeho odstoupení

Zimbabwe se těší na pád Mugabeho. Armáda vyjednává o…

Kdysi bohatý africký stát, bývalá britská kolonie Rhodésie, nyní hospodářsky zdevastovaná země…

Uhrančivě silné portréty přeživších holocaust. Ze snímků čiší síla i naděje

Uhrančivě silné portréty přeživších holocaust. Ze…

Během 2. světové války zůstalo Švýcarsko neutrálním státem. Také proto se stalo centrem pozornosti jak nacistů,…