Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto ve Vrchlabí do konce roku ukončí výrobu Octavie Tour

redakce AUTO.CZ
Diskuze (55)
Automobilka Škoda Auto do konce roku ukončí v závodě ve Vrchlabí na Trutnovsku výrobu modelu Octavia Tour. Dál v závodě bude pokračovat s výrobou nynějšího modelu Octavie.

Kapacity uvolněné po Octavii Tour by podle jedné z variant mohla zaplnit montáž modelu Roomster, která by se do Vrchlabí přesunula ze závodu v Kvasinách na Rychnovsku. ČTK to dnes řekl mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Octavii, dnes označovanou Tour, začala automobilka vyrábět v roce 1996. Šlo o vůbec první zcela nový model auta vyráběný po spojení mladoboleslavské Škody s koncernem Volkswagen v roce 1991. Dosud automobilka ve variantách limuzína a kombi vyrobila 1,427 milionu kusů tohoto modelu. Pokračování jeho výroby již není možné, protože motory modelu by nesplňovaly emisní normy platné od roku 2011. Nynější druhá generace modelu Octavia se vyrábí od roku 2004.

Vrchlabský závod nyní vyrábí denně 162 vozů Octavie Tour a 190 kusů nové Octavie. Přestože se počítá s tím, že výroba nové Octavie s útlumem modelu Tour postupně vzroste na asi 220 kusů denně, bez zavedení další výroby to k udržení zaměstnanosti ve vrchlabském závodě zřejmě stačit nebude. Zda do Vrchlabí přejde model Roomster, podle Černého zatím definitivně rozhodnuto nebylo.

Odboráři nicméně mají o přesunu montáže Roomsteru jasno. "Kvasiny, které jsou v konjunktuře, se budou muset s Vrchlabím podělit o nějaký produkt," citovalo dnešní vydání týdeníku Škodovácký odborář šéfa odborů Jaroslava Povšíka. K přesunu montáže údajně s největší pravděpodobností dojde od letošního listopadu. Část zaměstnanců se bude muset po skupinách zřejmě zaučit ve výrobě v Kvasinách, kde by zůstala výroba modelů Superb a Yeti. Odboráři také uvedli, že odmítli původní představu firmy, aby lidé z Vrchlabí jezdili dělat Roomster do Kvasin.

Vrchlabský závod má nyní kolem 1400 zaměstnanců, z nichž asi 1040 patří ke kmenovému personálu. Škodovácký odborář dnes uvedl, že firma ve Vrchlabí až na některé výjimky prakticky zastavila nábory.

Spekuluje se také o tom, že ve Vrchlabí by se mohlo vyrábět zcela nové auto, která Škoda chystá. Jeho podoba je zatím tajná, měl by se však svým charakterem zařadit mezi Fabii a Octavii. "Kde se nové auto bude vyrábět, zatím nebylo rozhodnuto," řekl Černý. Šéf Škody Reinhard Jung v březnu uvedl, firma na vývoji nového auta se stupňovitou zádí pod úrovní Octavie intenzivně pracuje. "Obvykle trvá vývoj auta zhruba dva až a dva a půl roku a my jsme nyní zhruba v polovině," uvedl Jung.

O budoucnosti vrchlabského závodu se diskutuje od roku 2008, co mu nebyla přidělena výroba jiného koncernového auta - malého rodinného vozu Up!. Ten se bude vyrábět v Bratislavě. Hlavní závod automobilky v Mladé Boleslavi vyrábí model Fabia a druhou generaci modelu Octavia.

Škodě Auto loni klesl čistý zisk o 68 procent na 3,46 miliardy korun. Tržby firmy se propadly o 6,2 procenta na 187,8 miliardy Kč. Dodávky zákazníkům mírně vzrostly o 1,4 procenta na rekordních 684.200 vozů. Letos by Škoda mohla dosáhnout dalšího prodejního rekordu, řekl v březnu Jung.

Doporučujeme
Škoda Octavia Combi Tour 1,9 TDI PD: Poslední jízdní dojmy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (55)
Avatar - JGucci
26. 4. 2010 20:37
Re: nesouhlas
Taky mi prijde, ze to sedí na Toledo. Tak snad to bude liftback (jako Toledo 1.generace)...protoze kdyby to byl sedan, tak by urcite plno lidí necekalo a radeji by si koupili Toura.

Uprimne receno neverim moc Skodovce, ze by poslala vsechny 4 karosarske verze do vyroby, ikdyz by si to mozna dost lidi pralo.
26. 4. 2010 01:13
Re: Na jeseň asi príde Octavia III.
ok, beru tě za slovo.
Avatar - twistedTSD
25. 4. 2010 21:23
Re: Na jeseň asi príde Octavia III.
a jak by mel ten tour podle tebe vypadat? kdyby melo jit o predFL verzi (coz je docela hloupost) tak by prisla uz pred dvema lety, jinak me nic nenapada...
Avatar - twistedTSD
25. 4. 2010 21:17
Re: nesouhlas
no super, a ted kvuli tobe neusnu! >:-[]
25. 4. 2010 20:30
Re: Na jeseň asi príde Octavia III.
OII vyzerala pred faceliftom lepšie ako po ňom.