Dva miliony nejmenšího z vozů značky Škoda, Škoda Fabia, sjely k dnešnímu dni z linky mladoboleslavské automobilky. Jubilejním vozem se stala Fabia Combi Sport 1,4 v šedé metalické barvě Satin.
"Ale soukromá klientela míří častěji ke konkurenci"
Míří tam ze zcela racionálních důvodů, protože konkurence nabízí víc...
Víc všeho, od stěžejního designu po motorizace a výbavu...
Design je otázka vkusu, mě ta fabka moc nebere, ovšem motorizace a výbava je jen blábol z úst zarytých diskutérů, pokud budu průměrný kupující a vezmu si auto do dejme tomu 350000,- tak jsem na tom všade stejně....pokud ovšem za vrchol výbavy a předmět touhy neberu rádio s MP3 (třeba)....
GP 1.4 Dynamic 320,000,-
Fabia 1.4 Ambient 324,000,- + hlav.air 7,000,- + dálk.centr. 4,000,- + klima 20,000,- + radio 8,000,- atd. GP tohle a další věci obsahuje v základu.
GP 1.3 MJTD 66 Sport 413,000,-
F. 1.4 TDI 59 Sport 432,000,-
GP navíc autom. klima, 17" kola atd.
GP 1,3 MJTD 55 Dynamic 349,000,-
Fabia 1.4 TDI 51 Ambiente 374,000,- + výbava výše cca 40,000,-
Až na to, že se jedná o GP 3dv. v bílé, nebo modré barvě.
za 5dv se u fiatu připlácí 15tis. a např. za červenou barvu se připlácí krásných 10tis. (u Fabie máš aspoň tu červenou bez příplatku).
Zanech svých objevů, ameriku už nestihneš..
Jedná se samozřejmě o ceny 5dv. modelů, v ceníku jsou uvedeny bez slev, když si ten který model ťukneš, dostaneš ceny, které vidíš nahoře.
Tak a teď můžeš jít zas objevovat..., ale měl bys objevit hlavně sám sebe, einsteine..
Tak nic, odráží to pouze jediné, Punto není i pro svou nižší cenu konkurenceschopné, Fabia je dražší a přesto se prodává po celé Evropě jedna za druhou. Tedy - zvolil jsi neporovnatelné, Punto musíš porovnávat s produkci Korea, tuším Rio nebo tak nějak.
Propočti premianty, třeba POLO - Fabia, nebo Corsa - Fabia.
Ty seš neználek, zřejmě umíš počítat jen Golfy, jinak bys totiž věděl, že Grandepunt se celoevropsky prodá 2 x (slovy dvakrát)tolik co Fabií..
Takže tvůj přehled je :no:
Proč by měli být levnější,když mají narozdíl od Fiatu vyčerpanou výrobní kapacitu?F 500 je taky dražší než konkurence a prodává se.To samé je Fabia x GP.Jenom duševně slabší jedinec by zlevňoval,pokud má vyprodáno.Jenže to ty pořád nechceš pochopit a meleš dokola oslavné ódy na tuctové a okoukané GP.
Pokud bude chtít uspět podle svých představ zde (a představy Škody jsou jistě vyšší a nový model by to měl potvrdit, alespoň to tak vždy bylo), bude muset zlevnit, protože jinou výhodu s tím jak je, dosáhnout oproti konkurenci nemůže.
Představy nebudou vyšší,protože výrobní kapacity jsou plné.To je snad srozumitelné,ne?Sám bych nikdy nevěřil,že to jednou řeknu,ale narozdíl od GP se mi Fabia líbí čím,dál více.Prostě,ať se ti to líbí,nebo ne,Škodovka stoupá k výšinám a za to jí musí patřit náš dík (myslím tím nás čechy,wolff má výjimku ;-))
Máš samozřejmně pravdu, ale pochop že A2 si i tady musí znova a znova léčit svůj fiatokomplex....tak proto ta poznámka.
Jinak na škodovce obecně je čím dál tím víc vidět, že český (se slovenským trhem dohromady) pro ni rozhodně není stěžejní a její koncepce, portfolio, design, marketing, ceny se budou řídir stěžejními trhy (Německo, Čína, Indie...) ona ale jiná cesta vpřed nevede - lokální výrobci to mají dneska tak jako tak spočítané, PSA s hlavním těžištěm výroby a prodeje v Evropě (přes čilé aktivity například v Číně) je ona výjimka potvrzující pravidlo.
Fabia II u nás vyvolala rozpaky, ale například v Německu se líbí, Holanďané z ní byli nadšeni. Totéž Roomster, který je vidět v Německu častěji než u nás. Je to ovšem dáno taky tím, že u nás každý z diskutérů zná základní verzi s motorem 1,2 HTP, 13 palcovýmmi koly, plastovými kryty kol a v bílé či modré základní barvě. Takové provedení ale třeba v Německu prakticky člověk nevidí. A v Lucembursku jsem nepotkal na silnicích třeba jedinou Alfu Romeo 159, ale za to asi deset Octávií II - většinu ovšem v provedení RS. Holt nejbohatší země (či spíše zemička v Evropě).
Ňo berane netuším, jestli jsi byl pouze v Holandsku, já projel loni na podzim kus západní Evropy a nové fábie jsem zahlédl jen dvě. Zato reklam a billboardů byly spousty. akže s tím hodnocením jak se kde tohle auto líbí anebo nelíbí bych byl opatrnější... ;-)
No Pierro, podzimní dovolená spojená s návštěvou Frankfurtu (mám na mysli autosalon) a to - dva dni v Holandsku, tři v Německu a jeden den v Luc. Jinak na Fábii mně upozorňovali naši holandští klienti, jeden dokonce přivezl jakýsi časopis (ve vlámštině, nechytil jsme ani slovo), ale údajně tam fábie 2 vyhrála nějaký test z více aut. Takže takhle. A kde a kdy jsi jezdil ty a nasbíral svoje poznatky? Jinak pravda je, že většina Fábií byla jedniček. A bilboard jsem neviděl nebo jsem si ho nevšiml. Jinak ale Evropa pro mně končí na Brenneru....
Komnečně chápu, co je tvůj sen - ale máš smůlu mentálně postižení jedinci jako ty nedostanou řidičák ani na fichtla, takže o kamionu si můžeš tak leda nechat zdát. >:D
Muzu rict ze v D jsem tedy Roomsteru moc nevidel- s vyjimkou par aut co meli remeslnici. A v CR jsem moc Roomsteru v holatku taky extra moc nepotkal- kdyz uz nejakeho potkam tak aspon ma narazniky nalakovane- ale je pravda ze je moc nesleduji
netýka sa to len fiatu ale aj iných značiek, takže neviem aký komplex spomínaš..nájsť lepšie vybaveného konkurenta s porovnateľným motorom a nižšou cenou nie je problém...škoda si je vedomá svojej kvality a necháva si za to v poslednej dobe nekresťansky zaplatiť.
Je zajimavé jak se postupně mění názory.Ještě nedávno byly synonyma kvality prodeje u nás,dnes už skoro celý svět.A co takhle USA,Japonsko,J.Korea,státy které v autoprůmyslu hrají velkou roli.Jak si stojí Škoda v porovnání s konkurencí?Mimo Evropu je prakticky neznámá a v Evropě stále levná značka(kromě tuzemska).
Jo kombík 1,4 to je ideální Fabia Sport >:D >:D >:D já vím, dělají to i další značky, nabízet Fabia kombi ve verzi Chalupář nebo akční model Opel Corsa Nákupčí prostě není in... 8-s
Samozřejmně, že to nebylo každé třetí auto, ale byly vidět častěji než ve stejnou dobu u nás (cca 8 měsíců zpět) - ve stitistice měsíčních prodejů mně kolega čtoucí D-verzi AMS upozornil, že se jich tam prodá měsíčně kolem tří tisíc. Nicméně myslím, že s černými nárazníky se ani Roomster ani FII nedělá....Ale skutečně to není zase uato, jehož výskyt by člověk sledoval.
GTI sa zase ozere, vsak ma dovod:
jeho milovana a neustale (na fore auto.cz) ospevovana Fóbia oslavuje!
BRAVOOO GTI! Sedlas Fóbiu kazdy den, jazdis v nej a tesis sa z nej, tak si otvor doma lahvinku sumiveho - a oslav to!! >:-[] >:-[]
Mírni se v těch volech, tohle není tvůj oblíbenej pajzl, zde se k sobě chováme slušně. Hele, myslím, že mě přeceňuješ. Já jel ve Fabii jen jednou, a to když jsem připravoval článek na blog: [odkaz]
P.S. Ty dva milióny, souhlas, to na oslavu je. Škodovácí mohou slavit oprávněně. Co slavíváš ty?
Protože to je o životních prioritách. Takovej důchodce ti prostě bude tvrdit, že Fabia HTP pro něj je to nejlepší auto a bude mít pravdu. Pojistka minimální, k doktorovi nebo na chatu ho odveze se s potřebou pod 5 litrů, v servise nechá za prohlídku pár stovek. Takže pro něj bude Fabia mnohem lepší než třeba S-kovej Mercedes, páč ten by z důchodu určitě neuživil.
PS: Buď si mladý a ještě hloupý, nebo jen to druhé. A taky nesnáším lidi, kteří komolí jména. Je to jen výrazem jejich duševní zaostalosti.
Ale ano, mas uplnu pravdu. Ja som len reagoval na primitivny prispevok od primitivneho Daniela designa (507), ktory je bud pako bez auta, alebo jazdi na starej tunovanej Felde a sniva svoj automobilovy sen. Nedavno tu zhadzoval LEXUS a rozplyval sa nad BMW a teraz uz asi nie BMW ale Fabia 8-s
Ano, Fabia ma svojich zakaznikov a taktiez je to slusne auticko pre urcitu skupinu ludi. Ja tych ludi nezatracujem. Ja jazdim v inych autach, no keby som mal mensi prijem, mozno by som jazdil vo Fabii. Neviem ;-)
Ovsem 507 napisal:
"Toto je ona. Keď sa Fabia predstavila, bola najlepším autom. Jednoznačne. Interiér vyššej triedy, priestor, ktorý ešte dlho prekonával iných a dizajn, ktorý je aj dnes taký pekný. Jednoznačne. Najväčšia kúpa"
"najlepsie auto" - to urcite nie je!
"interier vyssej triedy" - napriklad????
"priestor, ktory prekonal inych" - koho???
"design" - ??? Nie je spatny, no su desiatky krajsich aut.
"najvacsia kupa" - to je co????
hošku jen tak na okraj: zatím jsem nejprimitivnější příspěvky zaregistroval od tebe. jestli jsi takovej tykváč i na silnici tak potěš pánbu (a bojím se že jo...). zkus pro začázek omezit počet otazníků za každou svojí otázkou, časem přejdem k dalším stupňům sebeovládání.....