Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto vyrobila sedmimiliontý vůz značky Škoda v rámci skupiny VW

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Transformaci automobilky zahájil a nového investora tehdy přesvědčil vůz Škoda Favorit vyráběný od roku 1988 až do roku 1994, kdy automobilka zahájila produkci nového modelu Škoda Felicia. Od té doby se modelová paleta pravidelně rozrůstá.

Zásadní změna přišla v roce 1996 s modelem Škoda Octavia, která se díky zajímavému poměru ceny a užitné hodnoty stále těší veliké oblibě zákazníků a dodnes se vyrábí pod označením Tour. V roce 2004 byl nejoblíbenější model Octavia zcela modernizován, zachovány byly karosářské verze Combi a liftback, stejně tak sportovní derivace RS, přibylo provedení Scout postavené na modelu Škoda Octavia 4x4. V říjnu roku 2008 představila automobilka její omlazenou verzi.

Dalším přelomovým modelem se stala Škoda Fabia představená na 58. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu v roce 1999. Vyráběla se celkem ve třech variantách. Mimo hatchback a combi také jako sedan. Druhá generace fabie zcela nahradila tu původní v roce 2007. Zákazníkům jsou k dispozici provedení hatchback a combi.

Od roku 2001 vstoupila Škoda Auto s modelem Škoda Superb do segmentu větších vozů. Vlajková loď české automobilky se dočkala svého nástupce v roce 2008 a přinesla mnohá originální technická řešení, například systém pátých dveří TwinDoor.

Modelovou paletu Škoda Auto rozšířil v segmentu malé MPV prostorný vůz Škoda Roomster, jehož výroba byla zahájena v roce 2006.

Nejčerstvější novinkou představenou na letošním mezinárodním autosalonu v Ženevě je Škoda Yeti, který je pátou modelovou řadou a s nímž automobilka vstoupí na půdu segmentu SUV letos v létě.

Výroba Škoda Auto v rámci VW Group
ModelPočet vyrobených vozůVýroba v letech
Favorit768.690 vozů1991 – 1995
Felicia1.420.441 vozů1994 – 2001
Octavia Tour1.389.546 vozů1996 – nyní
Fabia1.788.063 vozů1999 – 2008
Superb136.068 vozů2001 – 2008
Octavia900.535 vozů2004 – nyní
Roomster157.834 vozů2006 – nyní
Fabia II. gen.407.634 vozů2006 – nyní
Superb II. gen.31.189 vozů2008 – nyní
Celkem7.000.000 vozů-

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Avatar - marek.g
10. 4. 2009 11:40
Re: Blahopřání Škodovce
v profících bylo žluté eRko a ta 120 byla myslím taková tmavší cihlová
Avatar - Special-line
10. 4. 2009 10:17
Re: Blahopřání Škodovce
Jo Anglie tam byly Škodovky hodně populární. Ať už prodejem nebo vtipy. Řada 742 (105/120) se tam jmenovala zase Estelle. Hodně jim v tý době pomáhal sport. John Haugland byl klasa. Taky v seriálu Profesionálové bylo někdy vidět eRko či 120 LS.
10. 4. 2009 10:03
Re: Tour
Prostým dělením vychází roční produkce F1 i F2 cca nastejno, nějakých 200.000ks /rok a jestli zůstane F2 ve výrobě předlouhých 9 let, tak to číslo bude obdobné. Nutno však říct, že F1 přišla na trh s něčím převratným, v té době v rámci třídy neběžným, což se v dnešní konkurenci už těžko stane.
10. 4. 2009 09:55
Re: Blahopřání Škodovce
V neděli dávali Četník a četnice. U každé nehody se tam válela na střeše Š100. Cenově to byla asi stejná situace jako každý druhý záběr v Kobře 11, kde lítaj vzduchem Felicie :-) :-)

Jinak celkem zajímavý trh byla vždy Anglie, tam se škodovce relativně dařilo. Škoda Estate (Forman) tam byla populární.
Avatar - JGucci
10. 4. 2009 00:38
Re: Tour
No Tour se ma snad jeste dva roky vyrabet, tak snad mu to do tech kulatin (1 500 000 aut) vyjde!! :-) moc bych mu to pral!! me zase zarazí pocet neco malo pres 400 tis prodanych novych Fabii...uz je na trhu dva roky! Myslim, ze druha generace tu prvni se skoro 1,8 mil prodanymi kusy nedozene ani nahodou...uz jen proto, ze ve Skodovce asi urputne pracujou na nastupci, kdyz vidi ty jeji "uspechy"...me osobne se kratka Fabie libí, ale jsem jeden z mala.