Automobilka Škoda Auto v závodě v Kvasinách na Rychnovsku vyrobila miliontý vůz modelové řady Superb. Superb automobilka začala vyrábět v Kvasinách roce 2001, v letech 2004 a 2009 výrobu modelu zahájila i v Indii a v Číně.
Jsem pyšný na to, že se zde mohu podílet na výrobě, podle mne, vozů patřící mezi nejkvalitnější na světě. Prodeje hovoří za vše a je to vzor všem výrobcům automobilů. Děkuji Ing. Jiřímu Šedivému za dosažení certifikátu kvality výroby ISO 9002 již v roce 1994 po komplexním hodnocení výrobního systému firmou s mezinárodní akreditací RW TÜV. To bylo před 23 lety, připomínám. :-)
V několika fabrikách už jsem byl, takže můžu porovnávat. Obecně mezi českými dodavateli panuje názor "je až zázrak, že jsou v takovém bordelu schopni dlouhodobě vyrábět (relativně) kvalitní výrobky".
Nechci shazovat pokrok ve škodovce za posledních X-let, ale ta Vaše první věta je trochu hodně přehnaná...
Ta věta nemá s realitou nic společného.
Škoda je mainstreamová značka, za jejíž produkty se určitě nemusíme stydět. Její největší devíza je možnost využití v podstatě všeho z mateřského koncernu. To, jak to ve Škodě dají dohromady jako finální produkt je slušné, ale nejlepší na světě rozhodně ne. Spolehlivost škodovek by mohl "nejlepší na světě" nazvat jedině naprostý laik. Kvalita podvozků - možná průměr? Kvalita motorů - nadprůměrná paleta, velmi slušné výkony, podprůměrná spolehlivost. Interiéry odpovídají postavení v koncernu - slabé.
Kvalita konkrétně čeho je nejlepší na světě?
Protože prodeje nejsou zdaleka odrazem jen kvality?
Je třeba se bavit o spolehlivosti TSI? A přestaly se prodávat?
A co myslíš těmi nadprůměrnými, rekordními prodeji, mi také není jasné : [odkaz]
A čeho nejsou odrazem, když ne kvality a spolehlivosti, když dnes jsou auta si přinejmenším všechna na jedno brdo podobná? TSI že se přestala dnes prodávat? Naopak 1.4, 1.8 + 2.0 jasně nejlepší, mají lepší spodek než TDI, jsou tiché příjemné a svižné. Ne nadarmo se nabízejí v Kodiaqu či vůbec v Audi. 1.2 poslední generace vůbec nejlepší, ale postihla ji legislativa z EU a ustupuje před ještě skvělejšími a účinnějšími 1.0
Jo první TSi byly nejrychlejší!!!! Tak rychle na odtahovce od koupě nekončily ani dvojkové Laguny :-)
Jinak by to chtělo být konzistentní, v minulé debatě jste říkal, že 1.2 Tsi je teď nejlepší motor a ať kupujeme dokud jsou a nyní už je trezoru 1.0 skvělejsi ? Jsem zmaten a nevím co Teda koupit :/
Co můžeme dělat, když 1.2TSI končí - nějako jasem na něj zapomněl. Ale vy máte ještě šanci si ho pořídit, zbytky u obchodníků budou ještě půl roku. Ale pospěšte si, budou dost rozebírány, neboť ho budou volit zákazníci před 1.0TSI. :-)
O nespolehlivosti EA211 jsem ještě neslyšel. ;-) Stejně jako jsem neslyšel o chronické nespolehlivosti jakékoli škodovácké nafty cca od roku 2008 (snad s výjimkou DPF u dobíhajících PD).
+-10. místo v Evropě není žádný neúspěch, vzhledem k pozici před 15 lety. Octavia, Fabia, Superb (ten měl posledně extrémně úspěšný rok), všechny rostou. Dokonce ani stárnoucí Yeti téměř neklesá.
V kontextu "jedny z nejkvalitnějších aut na světě" trvám na tom, co jsem napsal. Ty nejhorší průsery mají koncernové motory snad za sebou, ale do "nejkvalitněších na světě" mají dál než já do George Clooneyho.
10. místo je samozřejmě skvělé, ale nejsou to podle mě "rekordní nadprůměrné prodeje".
Marketing je svinstvo... a ty slušný prodeje zajišťuje firemní klientela, která ale kupuje za úplně jiné ceny, než jsou v ceníků.
Na druhou stranu je hezký, že věříš tomu, co montuješ... jestli teda nepracuješ v kanceláři jako nástěnkář a tady ses jen nezapomněl a nepokračuješ tady v roztleskávání, jako na začátku každé směny, v koutku kvality...
No pokud mohu srovnávat s dalšími automobilkami v čechách a dvěmi kde jsem byl na západ od nás tak oproti například TPCA je ve škodovce až neuveřitelný pořádek a srovnatelný se fabrikami venku.
A procesní věci jsou ve stejném bordelu (řevnivost mezi odděleními) jako u kterékoliv jiné.
A co bych měl jako závidět?
Auto předražený tak o 20%, ve srovnání se srovnatelnou konkurencí?
Auto s benzínovým motorm, co se nedožije 100tis km... patří pochopitelně k původní 111, nová to á lepší,a le o kolik se teprve ukáže.
Nebo snad auto s mizernou sedačkou, ze které bolí záda a nohy? Pokud si teda nepřiplatím za lepší...
Auto, kterému i bi-xenony špatně svítí, jak se smí říkat od té doby, co jsou v nabídce ledky...
Atd atd.
Je to průměrné auto za, pro smrtelníka, nadprůměrnou cenu.
Jedný s čím souhlasím je, že bez investora už by asi škoda neexistovala... a pod Renaultem by to byla Dacie.
V tomto srovnání dobrý.
Ale zase neučůrávejme přehnaně... je to dneska německá automobilka, s německým vedením... a těm podřadným Čechům je v ní dovoleno pracovat.
- Škoda Auto loni ušetřila 200 tisíc korun. Víme proč.
- Škoda Auto přidala svým zaměstnancům další benefit. Hádejte jaký...
- Škoda Auto připravuje brutálně vyladěný 1.0 TSI pro Rallye Senegal.
- Atd., atd., atd., atd........