Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Bez starostí boduje, do konce roku má být uzavřeno 1000 smluv

Automobilce Škoda se daří v pronájmu aut. Letos firma uzavře asi 1000 klientských smluv, což je téměř jednou tolik než plánovala.
Zpět na článek
20. 9. 2014 20:04
21. 9. 2014 15:21
Avatar - Ja Prvni 123
20. 9. 2014 13:13
Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to taky mů
Auto, kterému věřím, že vydrží a bude mě vozit i dlouho po záruce si rád koupím do vlastnictví... pokud to vlastně není špatný auto, ale mám pochybnosti o tom, kolik mě bude stát servis a jak dlouho vůbec bude fungovat - tak si ho raději pronajmu se "servisním paketem"... a dál to neřeším.

:-!
Rozbalit vlákno
50
20. 9. 2014 14:03
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Víra však účty nezaplatí. Už jsem sice podobného produktu využil jako pojistky, ale nejsem přesvědčen, že to tak dělá většina. Předem dané náklady jsou atraktivní a někdo zkrátka o starosti s vlastnictvím auta nestojí.
20. 9. 2014 20:07
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
co to pro republiku bude znamenat??
připoutávají si totiž tím lidi, aby neutekli. Ale zároven jim cpou spalovací popelnice [odkaz] [odkaz] :
1) škoda ve velkém necpe lidem CNG ani LPG ani ELEKTRO [odkaz]
2) důchodový systém je nad krachem, důchodců čím dál víc a mladých zdravých pracujících a platících daně čím dál míň.... ;-)
21. 9. 2014 11:00
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Naštěstí mám nejlevnější pracovní sílu v Evropě, takže platy (a tím i daně a pojištění) mohou růst :-!
21. 9. 2014 20:59
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
... to sotva. Aby tadle republika vůbec fungovala a tím je myšleno pouze údržba lidi při životě v zapráskaný zemi kde co nevidět i zdravá voda bude vzácnost, tak se musí zadlužit každý rok o 100MILIARD a to jich má už nafutrech 1800 ... [odkaz]

A to je řeč pouze o údržbě, nikoli o životě na 0 = vyrovnaný rozpočet a už vůbec ne o nějakým splácení ÚROKŮ či dokonce o SPLÁCENÍ SAMOTNÝHO DLUHU. To prostě republika není schopná zvládnout, dá se říci nemožné - při současným stylu života v nadpoměru.

Takže zvyšování platů?? padlý nahlavu hej, zatím nekopete zlato >:D
Spíš aktuální je řeč o putinových tancích, měnový reformě anebo ... [odkaz] [odkaz] :-) >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
21. 9. 2014 13:51
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Důchodový systém není před krachem, průběžný systém ani zkrachovat nemůže. Pouze po převedení do soukromých fondů spořícího typu, pak to zkrachovat může. A také je důležité aby se k moci a k rozpočtu už nedostali pravičůráci z TOI09.
21. 9. 2014 21:03
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
to máš v hlavě pouze informace z konvenčních informačních zdrojů - ty kopou pro někoho ;-) dá se to nazvat propaganda.
přemýšlej, kdyby vám civilistům řekli pravdu, nastane panika a ti bohatí u koryta přijdou o čas se zajistit ... ;-)
22. 9. 2014 10:09
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Tady nejsi na novinkách, skuhrat o pravičůrácích si běž tam, komunisto.
Avatar - Ham.
20. 9. 2014 14:12
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
A když jsi o tom přemýšlel, tak tě nenapadlo, že jsou třeba mladí lidé, kteří nemají nalinkovaný život na 10 let dopředu a tudíž preferují pronájem bytu, auta či čehokoliv dražšího tak, aby se mohli svých závazků jednoduše kdykoliv zbavit a najmout si dům, auto nebo zahradníka někde zcela jinde a podle aktuálních potřeb a nestarat se o majetek, který vždy svazuje?
20. 9. 2014 14:27
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
A když pak přijdou o práci(třeba jenom na 3měsíce) tak můžou jít rovnou pod most, protože mají všechno pronajaté >:D
Radši budu mít auto v hodnotě 50tis. než nové na pronájem za 5tis. měsíčně, protože s tou první variantou se dá jednodušeji našetřit na něco lepšího :-)
Avatar - Ham.
20. 9. 2014 14:51
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Tvůj přístup ti nebudu nijak vymlouvat, ale i u nás už existují lidé, kteří jsou velmi flexibilní a když dostanou dobře placenou práci třeba v Belgii, tak potřebují všeho se rychle zbavit zde a rychle se "zabydlet" tam a za další tři roky udělat totéž třeba v Rakousku. A pro takový typ lidí je pronájem výhodný. A pod tím mostem většinou končí ti, co si půjčí a koupí (nikoliv pronajmou) nové auto nebo si vezmou hypotéku a koupí (nikoliv pronajmou) dům či byt a pak nemají na splácení velkých dluhů, kterých se mohou zbavit jenom prodejem dotyčné věci a to znamená velké ztráty, protože taková věc se prodá hluboko pod cenou, takže skončí pod mostem tak jako tak navíc bez šance vymanit se z velkých dluhů. Naopak ten kdo má pronájem a ztratí práci, tak se prostě daného pronájmu zbaví a alespoň nemá dluhy. Tím nijak nezpochybňuji vlastnictví auta, jenom říkám, že existuje skupina lidí, která ráda využije pronájem, protože potřebuje flexibilitu a ta skupina bude do budoucna jenom narůstat.
21. 9. 2014 12:17
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
existuje i spousta lidí kteří prostě koupí auto na 3-4 letý leasing a hned po do placení ho dávají na protiúčet a berou nové takže vlastně permanentně platí. takhle mají možnost mít každé dva roky nové auto a bez starostí. Za splátku podobnou té leasingové.
20. 9. 2014 18:38
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
To je scénář, s kterým musíš počítat. Teď si představ, že máš v nemovitosti uvázaných 10 milionů a budeš chtít vzít práci v zahraničí. Jakou ztrátu jsi ochoten přijmout? Jak dlouho jsi ochoten čekat na kupce? Nemluvě o tom, kolik mladých lidí bude mít peníze na koupi nemovitosti. Za nesplácení hypotéky tě banka určitě nepochválí.
20. 9. 2014 18:59
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Upřímně řečeno si myslím, že člověk s 10 mega utopenýma v baráku určitě nebude řešit nějaké auto a jsem si docela jistý, že ho nabídka Škody asi neosloví, protože jezdí v MB, BMW nebo Audi ...
20. 9. 2014 20:31
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Mně jde o princip (pronajímání vs. vlastnictví), ne o konkrétní nabídku. I D3 nabízí operativní leasing fyzickým osobám.
20. 9. 2014 20:48
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Tak ten princip je už dávno prověřený.Vždy je lepší vlastnit než nájem.
Ztráta při rychlém prodeji samozřejmě může vždy být,ale je otázka,proč se něčeho rychle zbavovat.V principu se rychle zbavovat ničeho,pokud jsi s danou věcí spokojen,nemusíš.
Pronájem vždy vyjde dráž než vlastnictví.Pronajimatel nebývá totiž většinou žádná charita.Stejné je to s půjčkami.vždy jde o výdělek.
20. 9. 2014 22:28
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Samozřejmě, že na tom musí vydělat. Ale nikde není psané, že jsme ve stejné pozici. Ani, že uvolnění prostředků nic nestojí. Pro mne někdy pronájem výhodný je.
21. 9. 2014 07:18
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Uvolnění.Proč,když mám jinde jistou možnost vyšších výdělků?A pokud nemám,tak se mám kam vrátit.Když jdu jinam,neznamená,že není cesta zpět.
21. 9. 2014 10:52
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Nevím, jak máš uložené peníze ty, mne uvolnění typicky něco stojí. Ani můj běžný účet není zase tak běžný. Když jsem u účtu, i úrok na něm mi pokryje náklady na operativní leasing třeba u BMW.
Avatar - white label
20. 9. 2014 22:50
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Proboha, přesně jak píše MT. Pokud by to bylo obecně tak jasné a "dávno prověřené", nikdo by si nic nepronajímal.
Podívej se třeba jak se u nás často chovají banky, domy, které si někdy po revoluci nakoupily, prodaly a samy jsou teď v nájmu (u nás např. KB, nebo Spořitelna), dokonce jsou i případy, kdy banka dům prodá a zůstane v něm v nájmu u nového majitele. kterému dům prodala. Ať se hezky o nemovitost stará on.
21. 9. 2014 07:16
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Ano i takto ,lze dobře tunelovat. :-!
Proto vše spěje k zadlužování.Ale zřejmě Tobě zadlužování nevadí.
21. 9. 2014 08:23
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Cozeto? Ty jsi proti zadluzovani, a zaroven horujes proti pronajmum? Jako ja bych taky pro treba pro mladou rodinu par let po skole preferoval spis kouzelnej mesec - vysypat, koupit a vybavit barak, auto, ale v realite to tak casto nefunguje:)
Avatar - Ham.
21. 9. 2014 10:40
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Bingo. Zdaleka největší podíl na zadluženosti Čechů mají hypotéky na bydlení. A hypotéky na bydlení si lidé často berou jenom z touhy vlastnit a neschopnosti odhadnout své potřeby místo aby si nemovitost pronajali a tedy se nezadlužili a ke koupi přistoupili až v době, kdy mají možnost použít hypotéku jen jako dodatečné financování a větší část hradit z vlastních zdrojů a také v době, kdy mají ustálenější životní priority a tudíž nižší riziko toho, že daný typ nemovitosti nebudou potřebovat. Výsledkem je v lepším případě skutečnost, že lidé bydlí tam, kde jim to silně nevyhovuje (velká vzdálenost dojíždění za prací, byt nevhodný pro větší rodinu nebo naopak pro menší po rozvodu etc.) nebo v horším případě rovnou osobní finanční problémy, které nemají dobré řešení (příjem nestačí na splácení hypotéky a prodej nemovitosti by na úhradu nestačil, protože nemovitost v mezičase ztratila na ceně).
21. 9. 2014 10:39
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Existuje totiž taková šílená myšlenka, že by se měl člověk věnovat tomu, čemu rozumí. Zrovna nedávno tu byla diskuze o tom, že není sranda odhadnout TCO. A u jednoho kusu je to hop, nebo trop. Pokud máš smůlu, tak ti nijak nepomůže, že se problém týká jen dvou procent. Samozřejmě, z problému dohadování se se servisem se stává dohadování se s majitelem. A jsou další faktory jako čas a frekvence.
21. 9. 2014 13:56
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
přesně tak venkovský koumáku, v Praze je třeba magistrát v nájmu a za ten nájem si mohli Škodův palác koupit desetkrát
21. 9. 2014 10:47
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Jasně .... Obecně bych řekl, že já osobně preferuji vlastnit co nejméně, ale nabídka operáku mi vždycky připadala dost ekonomicky uhozená. Škoda to podle mě pojala velmi dobře. Pokud jsi mladý chlap a ještě si na MNV nedostal přidělenou žádnou tetu, tak určitě z výplaty zvládneš 5-6 tis plácnout na to, abys jezdil v hezké a nové káře .....
20. 9. 2014 19:44
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Když budu mít nemovitost za 10mega tak asi nebudu mít na účtě 0 a v garáži fabii >:D Nemluvě o tom, že ji můžu pronajmout a z toho co dostanu platit nájem v zahraničí takže budu bydlet zadarmo ;-)
20. 9. 2014 20:40
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Když žádnou nemovitost nebudeš vlastnit, tak budeš mít na účtě 0? :-O

Zadarmo bydlet nebudeš.
21. 9. 2014 13:19
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
No, ono se tím asi původně myslelo třeba 10mega hypo...ano i tací lidé jsou a nejezdí v žádných extrémních autech. Často třeba využjívají firemní, protože ho berou jen jako dopravní prostředek a nemovitost jako investici.
Pokud nechceš žít v nějaké díře, ale pracuješ třeba v centru Prahy, tak to bydlení není levné a nemusíš být milionář, abys měl dům nebo byt za 10 buď v centru nebo přilehlých místech.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 13:39
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Dost dobře nerozumím větě, že nemusíš být milionář, aby jsi schopen financovat nemovitost za 10 míčů....
21. 9. 2014 14:57
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
No tak, že znám několik lidí, kteří mají na hypo dům, který vyšel hodně přes 10 mega a přitom to jsou normální lidé. Pracují, mají slušný plat a přitom jezdí ve starém golfu, octávce, ale zároveň si užijí dlouhou dovolenou třeba v jižní Americe a tráví volný čas aktivně. Jen prostě splácí a ještě dlouho budou splácet docela slušnou částku za bydlení, které bude jejich někdy v době, než půjdou do důchodu.
Nejsou to milionáři, neřeší auto a Octávka jim bohatě stačí. Nepotřebují ho vlastnit, potřebují ho používat. Teď platí obyč. leasing a až dojede tak už i někteří říkají, že přemýšlejí právě o operáku pro fyz. osoby.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 15:10
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Pokud tedy znáš tyto lidi a víš, na jakou cifru vychází splátka takové hypotéky, pak zcela jistě nemůžeš říct, že nejde o milionáře.... jací jsou to lidé a v jakých autech jezdí je věcí jinou.
Nesouhlasím však s domněnkou, že člověk splácející několika milionový dům, není milionář.
21. 9. 2014 15:35
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Střecha nad hlavou se nepočítá. Nejsou to disponibilní prostředky. Nemluvě o tom, že TomasPT psal o hypotéce.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 15:41
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Když myslíš, brát ti to nehodlám, záleží jak si osobně stanovíš měřítko pro posuzování.
Jestli jsi taky z těch, kteří mají přehled o výši splátek podobných úvěrů, pak se zde nemusíme dohadovat o tom, že nejde o pouze průměrně vydělávající část populace...
21. 9. 2014 15:51
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Tvrdil jsem něco takového? Jen říkám, že milionář je člověk, který má miliony na investování.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 15:55
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
A pro některé může být milionář ten, jehož majetek se dá počítat v několika sedmimístných cifrách.
21. 9. 2014 17:32
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Může. Ale kdo pak není milionář (v CZK)?
Avatar - grifith
21. 9. 2014 17:55
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Nejspíš by ses hodně divil...
21. 9. 2014 18:07
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
To byla spíš narážka na to, že na milion dosáhne hodně nemovitostí.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 18:12
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Já vím, z toho důvodu jsem záměrně uvedl "nutnost" několika sedmimístných cifer ;-)
22. 9. 2014 08:59
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
To je pak ale multimilionář. ;-) Ono i na dva miliony se dostane dost nemovitostí. Koruna je relativně slabá, spíš se tedy myslí USD/ EUR milionáři, když se mluví o milionářích. 20+ milionů CZK, tam už je to řidší.
Avatar - grifith
22. 9. 2014 09:20
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Když myslíš... Určitě to je jeden z možných pohledů ;-) Operovat s jinou měnou je zase z jiného soudku...
21. 9. 2014 15:43
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Nemyslel jsem hypotéku. A na částce moc nezáleží. Pointa byla, kolik z toho by byl ochoten obětovat, aby nemovitost prodal. A jak dlouho by byl ochoten čekat. Co by dělal mezitím. Vím o člověku, který se přestěhoval za prací a svůj starý byt prodával přes dva roky. Nakonec ho prodal se ztrátou zhruba 40 % (nepočítaje poplatky za dobu, kdy byt nevyužíval). Když si kupuješ něco pro sebe, tak to nemusí být nutně ta nejlepší nabídka. Vnímaná hodnota je subjektivní. Přihoď k tomu nepříznivý vývoj trhu a je vymalováno.
Avatar - Otrava
21. 9. 2014 22:11
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
No, o tom šetření s autem za 50tis. mám pochybnosti.
Avatar - Emel
22. 9. 2014 09:17
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Ale ne... nejlevnější varianta ježdění je nějaký Focus 1.6 z roku 99... za rok nacpeš do oprav míň, než dá majitel novýho za pojistku... a pokud nejezdíš moc a neřešíš detaily...
20. 9. 2014 15:41
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Nechcu kecat, ale mám ten dojem, že zrovna v tomto případě sjednáváte pronájem na dobu určitou, což mi přijde daleko víc svazující než nákup a následný prodej...
Avatar - Ja Prvni 123
20. 9. 2014 17:10
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Presne tak.
Ale to je jedno - kdo chce premyslet, tak premysli.
Skutecne jedina vyhoda je fixni naklad na servis a zbaveni se problému co pak s tim aautem s vadnym motorem.
;-)
20. 9. 2014 18:51
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Nic ti nebrání pronájem předčasně ukončit. O podmínky jsem se nezajímal, ale zrovna tohle vypadalo rozumně, soudě z toho, co tu bylo publikováno.
21. 9. 2014 08:06
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Jistě, ale buď platí výpovědní lhůta, kterou musíš platit nebo musíš doplatit zbytek do konce smluveného období...nikdy to není tak, že se jeden den rozhodneš a další už neplatíš.
21. 9. 2014 11:06
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
Říkám, nezkoumal jsem podmínky (tedy, neověřoval jsem, jestli je to přesné a není v tom háček), ale v rozhovoru o tomto produktu bylo řečeno, že doplatíš ujeté kilometry a tenhle doplatek by neměl být větší než jedna měsíční platba.
21. 9. 2014 13:53
Re: Já jim to přeju... ale přemýšlel někdo o tom, co to tak
zahradníka leda v pohádkách, spíš se zase vrátit k rodičům :-)
Avatar - petrumr
20. 9. 2014 20:04
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
20. 9. 2014 20:10
Re: JISTĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚ
[odkaz] :yes:

PS: škoda že to skoti neodpálili ....
Avatar - Ja Prvni 123
21. 9. 2014 09:44
Re: JISTĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚ
no.. a co třeba takhle:

[odkaz]

Stejný zdroj.. jen jiný výběr.

Nápověda: důležitý je ten trend.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 9. 2014 09:38
Re: JISTĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚ
souhlas bez výhrad...

Jen znoa zopakuji: Rapida bych si na dvouletej pronájem představit uměl. Je to bezpohlavní auto = osobní vztah si k němu nevytvořím. A má nejsitou životnost motoru a servisní náklady - což mi pronájem zablokuje.
Potud je to ok.

Jen pokud dopadne ten tříletý kontrakt, tak budu uvažovat o autě na 3 roky pro víceméně denní dojíždění... s očekávaným proběhem asi 100tis km... za ty 3 roky.
Takže na tohle mi ty podmínky nesedí.
:-(
21. 9. 2014 10:13
Otázkou sú podmienky ...
Všetko je pekné, ale třeba si poriadne naštudovať zmluvu .... a samozrejme dať ju prezrieť prvánikom ... aby nebol "šťastný" majiteľa prekvapený ak sa niečo stane ...
Rozbalit vlákno
0
21. 9. 2014 13:22
Co třeba Německo?
Vím, že porovnávám neporovnatelné, ale u našich západních sousedů to funguje už roky úplně normálně.
Operák na cokoliv od Fabie po .....no do supersporstů asi ne, ale i auta za miliony Kč.
Pravda, že při české kupní síle a mentalitě je to spíš experiment, ale uvidíme, jak to dopadne.
Dealer VW mi říkal, že ta jejich nabídka je spíš jen experiment, jestli o to bude vůbec nějakej zájem a pokud ano, tak se to rozšíří na další modely, ale sám to moc nedoporučoval - základní výbava atd....
Rozbalit vlákno
25
21. 9. 2014 14:03
Re: Co třeba Německo?
V Německu to bude jinak cenově nastavené, tj. podstatně levnější než tady, v ČR je vždy snaha rychle zbohatnout a vše je tady dražší než v civilizovaných zemích.
21. 9. 2014 14:16
Re: Co třeba Německo?
Já bych nebyl tak pesimistický, protože ty škodovky jsou za docela dobrý peníz. Pro srovnání jsem si našel kalkulaci na mojí firemní RAV. Při pořizovací hodnotě 808 tis Kč byla splátka operáku skoro 32 tis. (all inclusive na 36 měsíců).
Avatar - grifith
21. 9. 2014 14:35
Re: Co třeba Německo?
Hezké, čili za tři roky jim zaplatíš celou RAVku,to je hodně slušný business, to si snad nemůže dovolit žádná firma nebo jejich účetní ještě nemá ani první stupeň základní školy...
21. 9. 2014 15:00
Re: Co třeba Německo?
Já jsem koukal, že třeba německý Sixt má Rapida o trochu levnějšího.
Dražší auta jsem nezkoumal. Může si tam člověk ovšem vybrat délku splácení, roční nájezd, případný odkup na konci.....
Kromě barvy jdou i některé prvky výbavy a různé motorizace.

Problém je, že takové firmy často chtějí, aby auto bylo aspoň 50% času na německém území a platby jim chodily z účtu v Německé bance, takže pokud dotyčný čech nebydlí v Praze a nedojíždí denně do Drážďan do práce, tak to asi nebude moct využít.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 15:17
Re: Co třeba Německo?
Bavím se pouze o případu, co popsal Xylo. Pokud je ten příklad reálný, pak nepochopím využití takového produktu.... dané podmínky jsou mimo realitu.

Obecně nejsem typ zákazníka pro operativní leasing, beru jej jako produkt pro lidim kterým je jedno čím jezdí, nechtějí naprosto nic řešit a mají nadprůměrné výdělky, aby si je mohli dovolit takto "investovat".
21. 9. 2014 17:10
Re: Co třeba Německo?
To si piš, že je reálný ... Je to kalkulované na roční nájezd 50 tis km (v té době jsem jezdil fakt hodně) a extra km je za 3,19 Kč. Je v tom vše (mimo benzín) i náhradní auto.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 17:20
Re: Co třeba Německo?
Napsal jsem to neobratně, chápu, že vycházíš z reálného příkladu. Každopádně nepochopím situaci, kdy bych si pořizoval (i jako firma) na operák auto, které přeplatím za 3 roky skoro o polovinu... Něco samozřejmě dělají pojistky a servisní prohlídky, zimní kola, ale i tak.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 9. 2014 17:36
Re: Co třeba Německo?
Hmm.. psal jsem to nahoře: ano, takhle to opravdu funguje... a dává to i firmě smysl, pokud to auto má nejisté servisní náklady a životnost = nevíš, jestli na konci budeš mít co prodávat.
Je to takové forma pojistky...
;-)

Já mám svýho služebního Passata taky na OL... a vůbec se nedivím.
Jen mi to připadá sprostý vůči těm nešťastníkům, co roky šetří a pak si jdou koupit zánovního Passata ... jako záruku spolehlivosti.
A netuší, že se konce OL dožil jen tak tak... a s výraznou dopomocí.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 18:02
Re: Co třeba Německo?
OL ve velké většině případů pokryje záruka, tedy problémy i když se nějaké objeví, jdou na vrub výrobce. Náklady tedy nulové. Pokud tedy za celou dobu vůz dokonce přeplatíš a budeme počítat po třech letech i kdyby jen s třetinovou zůstatkovou hodnotou, pak není na OL nic zajímavého... Ale jak je psáno, jde o několik let starou kalkulaci a dnešní operák pro FO jsou trochu jinde.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 9. 2014 21:26
Re: Co třeba Německo?
tak ještě jednou - po mnoholikáté: servisní náklady nejsou opravy... ale předepsaná údržba.
Je to u nás rozšířený nešvar, nazývat opravy servisem... ale servis znamená služby - obsluhu... tedy to, co platíš i v záruce - jen s vyjímkou Mercedesa.

Ale kolik lidí si to spočítá?
Že Mercedes je sice dražší, ale když připočteš k ceně Oktávky náklady na šest let servisu, tak se karta obrátí?

No.. a vo vo vo tom to je.
;-)
Značkový servis si účtuje za litr oleje pro TSI přes 900,- Kč... takže jednu splátku máš prakticky zadarmo...
Avatar - grifith
21. 9. 2014 21:36
Re: Co třeba Německo?
No a? Píšu někde něco jiného?
Myslím, že asi moc netušíš kolik tě stojí ty servisní prohlídky... Čteš vůbec na kolik byla spočítaná splátka u Xyla ? To máš servis na 150 tisíc kiláku zcela bez problémů.
O MB a Škodovce je to dobrý vtip, chápu, že určitou cenu ten servis stojí, ale stále jde o pakatel vzhledem ke kupní ceně.
21. 9. 2014 17:53
Re: Co třeba Německo?
V pohodě. Jenom jsem chtěl na příkladu ukázat, kde se asi operáky dosud pohybovaly - byť tahle kalkulace je 5 let stará. On byl vždycky docela problém s jakýmkoliv CAPEXem, takže se všeobecně v nadnárodních společnostech dává přednost operativnímu leasingu, který je součástí OPEXu ....
21. 9. 2014 18:02
Re: Co třeba Německo?
Vidím to stejně. Kolikrát odpovědní lidé upřednostňují OPEX i přes vyšší náklady.
Avatar - Ham.
21. 9. 2014 19:49
Re: Co třeba Německo?
To je ale logické, schopným firmám nebo investorům, které umí zhodnocovat kapitál třeba kolem 20%-30% nebo i více je splátka za leasing doslova u zadele.
A kdyby Češi disponovali alespoň základy finanční gramotnosti a uměli si uvědomit, že peníze dané na nákup nového auta znamenají utopení toho nejcennějšího, tedy vlastního kapitálu z kterého jim po 3 letech zbude akorát ojetá plechovka místo aby investovali kapitál do toho co umí a vydělávali daleko víc než je stojí náklady na leasing, tak to tady bude mít Škodovka s leasingem dost těžké.
21. 9. 2014 20:42
Re: Co třeba Německo?
Málokdo si kupuje auto ze svýho kapitálu (beru firmy, podnikatelé, OSVČ) Je logický, že vlastní kapitál je nejdražšší, na druhou stranu, pokud má někdo vůz jako hlavní nástroj obživy, tam se už jedná o investici a dlouhodobá investice se dá při rozumném NPV financovat i z vlastního kapitálu. Nicméně, vozový park si financuje z cizím kapitálem a jedno jestli úvěr, leasingy...Firmy si to sakra dobře propočítavají (ne že ne , jak se tu píše) a to samé dělají i leasingovky a tvrdě se o podmínkách vyjednává. velké firmy už to ani nedělají sami, ale mají fleetové partnery, co se jim starají o káry.
22. 9. 2014 08:42
Re: Co třeba Německo?
Pointa byla, že kolikrát ani nejde o snížení nákladů (což je zřejmě pro grifitha nepochopitelné).
22. 9. 2014 10:41
Re: Co třeba Německo?
Naprosto souhlasím ...
21. 9. 2014 17:55
Re: Co třeba Německo?
Podstatné je, že najede 150 tisíc km. A opravdu nevidíš výhodu v tom, že máš jasně daný náklad, s kterým můžeš počítat a který platíš průběžně, místo jednorázového na pořízení majetku a různě rozházených plánovaných a neplánovaných na údržbu? Nemluvě o tom, že se na to zákon dívá odlišně (a stejně tak finanční oddělení).

Zajímalo by mě spíš, jakou mělo to auto zůstatkovou hodnotu. Navíc Xylo psal o extra kilometrech - na jaký nájezd vlastně smlouva byla? Kilometry nad rámec nemusí být vůbec výhodné.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 18:10
Re: Co třeba Německo?
Opravu nevidím výhodu dané vozidlo za tři roky přeplatit o necelých 400 tisíc a jít do toho znova. K tomu připočti třetinovou zůstatkovou hodnotu.
Ne, opravdu v tomto nic výhodného nespatřuji. Ale samozřejmě mohou být tací, kteří dané považují za něco velmi zajímavého.
21. 9. 2014 18:33
Re: Co třeba Německo?
Trochu nechápu tu zůstatkovou hodnotu, auta se vracejí leasingovce a končí v jejich bazaru. Nějak jsem nezažil, že by si služebák chtěl někdo ze zaměstnanců odkoupit.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 18:45
Re: Co třeba Německo?
Auta se vracejí leasingovce, která je prodá a je to tedy její další benefit. Od zákazníka získá cca 1,2 milionu a ještě jí po třech letech zůstane auto za necelých 300 tisíc. To vše za náklad lehce nad 800 tisíc plus ty pojistky atd.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 9. 2014 21:28
Re: Co třeba Německo?
píšu tu nahoře... přičti si opravdu všechny nákaldy = zimní pneu, náklady na servis (oleje filtry, brzdy aa tak..) a riziko fatální závady rozvodů... a jseš tam.

Když Rapida s TSI - tak jedině na pronájem...
Avatar - grifith
21. 9. 2014 21:42
Re: Co třeba Německo?
Podívej se pořádně na co reaguješ a že se bavím o situaci, o které psal Xylo.

Ale jinak když už se nutně potřebuješ ohánět servisem, tak se podívej na podmínky OL u Škodovky. Na dva roky, max. 40 tisíc, to máš celý jeden servis. Cenově když to přestřelíš tak za 6 tisíc. To už je sakra síla >:D
Situace u Škodovky je následující, u Rapida zaplatíš za dvě leta přes 140 tisíc - z toho 10 za zimáky, 20 pojištění, 6 servis. Na amortizaci a výdělek jim zůstane cca 100 tisíc. A to koukni na aktuální prodejní ceny nejstarších Rapidů.
22. 9. 2014 09:17
Re: Co třeba Německo?
On bonus tech leasingovek je, ze maji uplne jinou vyjednavaci pozici nez soukromnik. Pokud se vysypou rozvody u TSI soukromnikovi, tak bude zebrat o kulanci, pokud se vysypou na aute leasingovky, tak dostanou od dealera Skodovky nahradu v plne vysi. Obecne ty servisni naklady pokud servisujes treba dva tisice Octavii jsou uplne nekde jinde.
21. 9. 2014 18:28
Re: Co třeba Německo?
Zůstatková hodnota součástí této konkrétní kalkulace není. Jak jsem psal je to kalkulované na 50 tis km ročně. Je to reálný příklad, ale z trochu jiného světa (nadnárodních korporací) ....
21. 9. 2014 15:21
Kupní síla
Je pěkný, že je tady snaha o oživení a omlazení vozového parku, jenže...to že něco funguje na západ od nás, ještě neznamená, že to musí fungovat i u nás. Samozřejmě problém je mnohem nižší kupní síla, velká předluženost domácností. 2/3 mezd nedosáhnou ani na blbých 25 hrubýho. Takový lidi si službu rozhodně dobře promyslí...no, ono ani nebude co promýšlet, prostě na to nemají. Max. 3-5000 měsíčně za ojetinu na 3-4 roky, trh ojetin je mnohem větší (pro soukroumou sféru) a proto automobilky dělají vše proto, aby lidi, kteří mají prostředky využívali OL ale dál auto nepouštěli na trh, automobilka si ho střelí sama, takže na tom voze vydělá mnohem více než doposud.
Rozbalit vlákno
2
22. 9. 2014 09:24
Re: Kupní síla
On zasadni rozdil je v tom, ze na zapade je ten OL pro soukromniky za polovicni cenu proti tomu co zkousi Skodovka u nas. On totiz je rozdil ve vnimani operativniho leasingu tady a tam. Tady to mistni marketeri Skody vidi jako dalsi zpusob jak podojit ceskeho zakaznika, v Nemecku je OL primarne bran jako nastroj podpory prodeju a zvysovani loajality zakaznicke baze. Takze nemecky operak je kalkulovan na hole naklady a obcas bych rekl, ze dokonce i pod ne.
Avatar - Barrichello
22. 9. 2014 22:19
Re: Kupní síla
Omezeni vozoveho parku v cr u soukromniku probiha tak. Ze mist Feldy a jednickovy Faby se koupi novy Loga, Sandero, I20 apod. V cenach do cca 250ti nebo se 10 let stara ojetina vymeni za 5 let starou. Tohle tu fungovat nebude.

Ja osobne radsi budu servisovat ojetinu vyssi tridy nez rvat prachy do plateb za pronajem novy plecky v zakladu.
Avatar - pallas
22. 9. 2014 18:38
Už tretí deň to držíte na titulke
Tak je to článok alebo PR?
Rozbalit vlákno
0