Škoda chce dělat atraktivnější auta, aniž by utrpěla praktičnost
Značka Škoda se ve své novodobé historii soustředila zejména vnitřní prostor, velký zavazadelník či výhodný poměr cena/výbava, byť ne vždy se to povedlo na sto procent. Design vozů byl v tomto ohledu spíše v pozadí – hrálo se na nadčasovost či serióznost, avšak opravdu krásných aut mnoho nevzniklo, ačkoliv to je do značné míry otázka vkusu. Podle jednoho z designérů exteriéru automobilky Škoda, Marko Jevtiče, by se však budoucí Škodovky měly v tomto ohledu změnit a stát se atraktivnějšími. Nesmí však utrpět právě tradiční hodnoty značky jako jsou vnitřní prostor či chytrá řešení.
Jevtič dále naznačil, jak vlastně takový automobilový design vzniká. Připustil, že návrháři značky používají jak tradiční kreslení, tak počítačové programy, ne jen modernější digitální formu. První vlaštovkou, která má dle předlohy v podobě konceptu Vision C být atraktivnější bez ztráty kytičky na poli praktičnosti, je nová Fabia, potažmo její verze kombi, kterou ještě stále neznáme, ale na kterou samotný vrchní designér automobilky Jozef Kabaň velmi sází. Dále pak můžeme očekávat nový Superb, a to již začátkem příštího roku, který by měl rovněž oslnit vzhledem, alespoň podle slibů mladoboleslavských.
Kdo ví, možná se s tímto přístupem dočkáme konečně i nějakých imageových modelů, které by podpořily nový přístup k designu značky. Hovoří se stále o čtyřdveřovém kupé na bázi Octavie. Nebylo by hezké, kdyby přišlo i kupé klasické? To je ovšem pouze ve hvězdách, nyní je však jasné, že se můžeme těšit na stejně praktické, ale vzhledově zajímavější Škodovky.