30.3. 2016 ČTK

Škoda do roku 2020 zdvojnásobí prodej v Číně, investuje dvě miliardy eur

Škoda do roku 2020 zdvojnásobí prodej v Číně, investuje dvě miliardy eur

Škoda Auto zvýší do roku 2020 dodávky svých vozů zákazníkům v Číně na dvojnásobek, tedy na více než půl milionu aut. Loni v zemi automobilka prodala 281.700 vozů. Do rozšiřování modelové palety a vývoje nových technologií investuje dvě miliardy eur.

Zástupci Škody, Volkswagenu a čínské společnosti SAIC Motor Corporation dnes v Praze během návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga podepsali memorandum, které investice zahrnuje. Společné investice jsou určené vedle rozšíření modelové palety na vývoj alternativních pohonů, digitalizaci individuální dopravy a konektivitu vozů.

Kromě toho se firmy dohodly, že Škoda za předpokladu souhlasu čínských úřadů získá kapitálový podíl na společném podniku SAIC Volkswagen Automotive Company, která škodovky pro Čínu vyrábí. „Těší nás, že přítomnost naší značky na čínském trhu budeme moci našim podílem ve společném podniku SAIC Volkswagen Automotive Company Limited podstatně posílit. Kapitálová účast na společném podniku je základem samostatného budování značky automobilů Škoda a tím i silnějšího profilování této značky v Číně," uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier.

V současné době představuje čínský trh zhruba čtvrtinu celosvětového odbytu značky. Od roku 2010 je Čína v celosvětovém měřítku pro Škodu největším trhem. Ještě v roce 2012 česká automobilka nabízela na čínském trhu tři modelové řady, v současnosti mohou zákazníci volit již mezi šesti různými modely značky.

Škoda v současné době spolu se svým partnerem připravuje pro čínský trh rozsáhlou ofenzívu v segmentu SUV. V této souvislosti bude koncem dubna na autosalonu v Pekingu čínské veřejnosti poprvé představena designová studie VisionS, jehož produkční verze přijde na čínský trh v první polovině roku 2017. Vedle toho se již vyvíjí další karosářská varianta velkého SUV a dále Škoda pro Čínu počítá i s vozem kategorie Cross Over Utility Vehicle (CUV).

Velký zájem čínských zákazníků o moderní vozy kategorie SUV dokazuje model Yeti, který se vyrábí v závodě v An-tchingu a má ve srovnání s evropskou verzí o šest centimetrů delší rozvor. Jen za první dva měsíce roku 2016 vzrostl jeho prodej oproti loňskému roku o více než 300 procent.

Škoda patří na čínském trhu k automobilovým průkopníkům. Již v roce 1936 provozovala značka v zemi pět obchodních zastoupení. V novodobé historii začala automobilka s výrobou v Číně v roce 2007, kdy začala na trh dodávat model Octavia. Vedle závodu An-tching nedaleko Šanghaje se škodovky v Číně vyrábí i v továrnách ve městech Nan-ťing, I-čeng a Ning-po. Dosud prodala značka Škoda v Číně více než 1,6 milionu vozů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Španělští konzervativci vyhráli volby, sami ale vládnout nemohou Španělští konzervativci vyhráli volby, sami ale vládnout nemohou

Podle průzkumu, provedeného při odchodu voličů z…

Při brexitu využijeme zkušenosti z dělení ČSFR, navrhují Slováci Při brexitu využijeme zkušenosti z dělení ČSFR, navrhují Slováci

Slovensko, které bude od 1. července předsedat Evropské…

Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie

Italská policie dnes zatkla druhého nejhledanějšího člena…

Britské regiony žádají záruky, že vláda uhradí ztracené dotace EU Britské regiony žádají záruky, že vláda uhradí ztracené dotace EU

Britské regiony, které čerpají finanční podporu z fondů…

 

Štítky Škoda

 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Dodge Viper se letos rozloučí. Na trhu vydržel čtvrt…

J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší

Korejská automobilka Kia zaznamenala historický úspěch,…

 



Autoslevy


Související články
Byli jsme na soutěži mechaniků: Profíci se koncentrují Byli jsme na soutěži mechaniků: Profíci se koncentrují

Jakým způsobem mezi sebou soupeří pracovníci servisní a…

Takto bude vypadat Škoda Yeti II! Máme i exkluzivní info o dalších škodovkách Takto bude vypadat Škoda Yeti II! Máme i exkluzivní info o dalších škodovkách

Škoda Yeti II se představí v druhé polovině příštího…

 



 
Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Včera

Nový diesel značky Ford přijíždí nejdříve v užitkových vozech, ale počítá se s ním i do osobních modelů. Dle prvních jízdních dojmů je na co se těšit.




Blesk.cz

Do kroužků chtějí chodit i chudé děti. Co všechno jim kromě peněz brání?

Do kroužků chtějí chodit i chudé děti. Co všechno…

Nejsou to jen chybějící finance, co brání dětem ze sociálně vyloučených lokalit a sociálně slabých rodin…

Falešné podpisy pod třímilionovou peticí o brexitu? Parlament je prošetřuje

Falešné podpisy pod třímilionovou peticí o brexitu?…

Petiční výbor dolní komory britského parlamentu vyšetřuje podezření, že petici vyzývající k novému referendu o…

 

iSport.cz

Německo – Slovensko 3:0. Senzace se nekonala, postupuje favorit

Německo – Slovensko 3:0. Senzace se nekonala,…

Slovenští fotbalisté na EURO končí. V osmifinále podlehli úřadujícímu mistrovi světa Německu 0:3. Skóre otevřel…

Pondělní program Wimbledonu: Hrát půjdou čtyři Češi včetně Plíškové

Pondělní program Wimbledonu: Hrát půjdou čtyři Češi…

Po sobotním finále v Eastbourne zahájí Karolína Plíšková tenisový grandslam Wimbledon hned v pondělí. Během…

 

Reflex.cz

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne kvůli Brexitu

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne…

EU musí získat důvěru Evropanů, říká tajemník pro evropské záležitosti Úřadu vlády a ekonom Tomáš Prouza. V…

Šlachta chce po odchodu od policie zůstat ve státních službách, do politiky se nechystá

Šlachta chce po odchodu od policie zůstat ve…

Odcházející šéf Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) Robert Šlachta by chtěl zůstat ve státních…