Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonom: Podle dodavatelů má prý Škoda Auto první vozy Yeti

redakce AUTO.CZ
Diskuze (45)
Největší česká automobilka Škoda Auto prý ve svém závodě v Kvasinách již smontovala první modely Škody Yeti. Vyplývá to z informací dodavatelů, informoval dnes server ekonom.ihned.cz. Sama automobilka tyto zprávy nechtěla komentovat.

Sériovou výrobu by automobilka měla zahájit koncem prvního pololetí letošního roku. Původně se předpokládalo, že se nejočekávanější domácí automobilová novinka letošního roku začne prodávat ve druhém čtvrtletí.

Sériové modely by se od nulté série neměly již příliš lišit. Vozy nulté série bývají totiž zpravidla určeny pro zkoušky, ale také pro reklamní účely. Automobilka existenci této série odmítla potvrdit, mluvčí firmy Jaroslav Černý Ekonomu pouze řekl, že firma počítá s premiérou auta ve Frankfurtu. Nedlouho poté by měl jít do prodeje.

Podle dodavatelů prý získává jasnější obrysy také Škoda Octavia třetí generace. Automobilka již poskytla dodavatelům zadání pro výběrová řízení na výrobu vybraných dílů. Termín zahájení výroby této novinky zatím není znám.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (45)
Avatar - Special-line
30. 1. 2009 11:16
Re: Motor HTP????????
Jednoznačný plný souhlas. Základní motor od kterého se odvozovalo byl až v 1000 MB. Od té doby se ale fakt hodně změnilo. Psal sem to i o příspěvek výš, materiály, projev motoru a jeho práce jsou úplně někde jinde. Motor to špatný nebyl jen 3x uložená klika více vibrovala (zase ale byla lepší při použití méně kvalitních olejů) a rozvod OHV nedovoloval větší možnosti ve vytvoření optimálnějšího spalovacího prostoru. I když 16V hlavy na původním bloku bývaly taky. Výhodou byla opravdu nízká hmotnost a když byli po revoluci Škodováci ve VW a rozmýšleli nad převzetím výroby jejich motoru tak v té době i nejmenší motory měly litinový blok a to byla nevýhoda těch pár desítek kg navíc.
Škoda že v té době se nepodařilo tan rozvod OHC protlačit i když by to výrazně zjednodušilo blok a hodilo by se to pro technologii jejich výroby. Pak je samozřejmě škoda že nedostali škodováci prachy na novou motorárnu a že se dál nevyráběly motory Š 790 a místo toho se do Feldy montovala kovadlina 1,6.

Jo Tatrovácké motory, jakožto celá jejich technika to je skutečná lahůdka. Jenom to potvrzuje že u nás byli vždy schopní konstruktéři.
30. 1. 2009 02:53
Re: Motor HTP????????
Tohle ale nebyl ještě ten "finální" kus, ze kterého se všechno odvozovalo, ten "finální" produkt byl opravdu až trošku později. ;-) Ale na druhou stranu si neodpustím poznámku, že to jen dokazuje mistrovský um techniků, z poloviny 20. století, že jejich motor se dočkal století 21. kdy ten motor, byť už ne zcela vyhovující požadavkům doby byl schopný plnit různé emisní, hlukové a jiné omezení. (Což oni asi těžko tušili, že dělají motor na dalších 50 let...) I když podle mě daleko větší hold vzdávám tatrovákům, za jejich naftové vzducháče, které jsou jako jediné (!!!) naftové motory na světě schopné plnit EU5 bez jakékoliv elektroniky s mech. vstřikováním nafty(!!!). Tomuhle se říká opravdu nadčasová konstrukce motoru...
30. 1. 2009 02:45
Re: Motor HTP????????
Problém je v tom, že ten tříválec "HTP" u VW je právě výrobně dražší (!!!) než 4-válec (díky vyvažovákům a nutnosti přesné výroby) o stejném objemu. Už jsem to tu psal několikrát - důvodem jsou emise, kdy to HTP bez problémů splní s přehledem nejen EU5 (teď to má kromě Indie, kde má vyplé OBD a tudíž "jen" EU3 aka Bharat Stage III všude psáno EU4) které to má už zhomologováno a "oficiálně" se to bude psát do všech papírů od května, tak to plní i bez jakýchkoliv velkých investic do vývoje či jeho úprav i EU6 s naprostým přehledem. Tohle je ten pravý důvod, ne výrobní náklady, které jsou sice vyšší, ale náklady na vývoj a úpravy to daleko víc prodražují... btw koncern teď také má 1.2TSI R4, 1.4TSI R4, 1.8TSI R4 a 2.OTSI R4, které nejsou vzájemné odvozeniny "řezáním válců". I když tady mě štve, že místo 1.4T nešli cestou 1.6T jako BMW/PSA :-(, nejhorší je, že i u OIII byl nedávno vyškrtnut 1.8TSI a půjde se cestou 1.2T, 1.4T a 2.0T, takže kromě RS to budou kromě RS jen vyhoněné mr*ky, stejně jako ostatní "mainstreamoví" výrobci kolem. ;-\
Avatar - Special-line
29. 1. 2009 18:17
Re: Motor HTP????????
Má možná stejné rozměry hodně částí, ale to neznamená že jsou ze stejného materiálu. Že jsou použity motory staré 20 let jako základ neznamená že jsou ze stejných materiálů a že jejich projev a kvalita spalování paliva je na úrovni 80. let. Velmi dobře je to patrné právě na již nevyráběných motorech Škoda OHV. Navíc takhle evidentní je to u motorů VW ale co u jiných značek? Nedělejte si iluze že i jiné značky stále používají osvědčená řešení a že se nesnaží o úspory.
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2009 18:08
Re: Motor HTP????????
Rozhodně je ale jasné, že z nového motoru 1,6 TDI usekli 1 válec a vzniká nový 3 válcový motor 1,2 TDI. Toto je ale poměrně běžná praxe, dělá to víc značek. Mimochodem, myslím že 3 válce (s turbem) s v Yetim časem objeví, ne ale hned ze začátku.