Škoda Electric a Solaris připraví trolejbusy pro Budapešť
Plzeňská společnost Škoda Electric zajistí dodávku kompletní elektrovýzbroje a také finální montáž vozidel. Součástí kontraktu je i opce na dalších 84 trolejbusů, celková hodnota kontraktu tak může být až 1,7 miliardy Kč.
Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation, k zakázce uvedl, že plzeňská firma od roku 2007 do Maďarska dodala trolejbusy například pro Debrecín, Szeged a Budapešť, kde jsme se rovněž podílela na dodávce metra. V současnosti navíc míří poslední z 31 moderních nízkopodlažních tramvají ForCity Classic do Miskolce.
Celková hodnota uzavřených kontraktů společnosti Škoda Transportation v Maďarsku přesahuje pět miliard a navíc je zde další potenciál pro produkty plzeňské značky, pro níž je tato země jedním z jejích klíčových trhů. Projekt nových trolejbusů pro Budapešť je financovaný z fondů Evropské unie.
Nejnovější dodávka 24 trolejbusů do maďarského hlavního města se uskuteční během druhé poloviny roku 2015. Jedná se o plně nízkopodlažní vozidla s karosérií Solaris, z nichž má čtrnáct celkovou délku 12 metrů a deset představuje kloubové vozy o délce 18 metrů.
Všechny vozy jsou kompletně klimatizované, navíc vybavené bateriemi pro jízdu nezávislou na trakčním vedení. S tím má Škodovka zkušenosti například ze švédské Landksrony nebo španělského Castellonu.
Samozřejmostí je kamerový systém, který zajišťuje větší bezpečnost cestujících. Zajímavostí vozidel je mimo jiné i speciální informační systém, který počítá váhy cestujících.
Konsorcium Škoda Electric a Solaris zvítězilo v Budapešti ve výběrovém řízení v konkurenci místního výrobce a dalších producentů například z Ruska.
Škoda Electric letos uspěla také v italské Bologni, kde se bude významným způsobem podílet na dodávce 49 kusů trolejbusů, Bostonu v USA, kde uzavřela kontrakt na kompletní modernizaci 32 kloubových trolejbusů nebo v Bratislavě, která uplatnila opci na 40 moderních vozidel a zamíří sem celkem 120 škodováckých trolejbusů.
Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem trolejbusů. Aby došlo k pokrytí požadavků na všechny získané zakázky, vyrábí kolem 30 trolejbusů měsíčně.
Škodovka navíc investuje do vývoje nových produktů každoročně kolem 200 milionů Kč ročně. Jedná se o vozidla určená pro třetí tisíciletí - například o bateriový elektrobus Škoda Perun (Pure Electric RUNner) nebo hybridní autobus Škoda H12.