Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric a trolejbusy pro Slovensko

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Škoda Electric dodá na Slovensko desítky nových trolejbusů, získala zakázky pro Žilinu a Prešov.

Plzeňská firma Škoda Electric zvítězila v tendrech na dodávku nových plně nízkopodlažních vozidel, které budou spolufinancována z fondů Evropské unie. Pokud budou uplatněny opce, bude se jednat o celkově 52 trolejbusů za více než 700 milionů korun.

Petr Kasenčák, obchodní ředitel Škody Electric, k tomu uvedl, že kontrakt pro Žilinu je složen ze dvou částí. V první z nich bude vyrobeno dvanáct kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr a tři dvanáctimetrová vozidla typu Škoda 26 Tr za zhruba 225 milionů korun. Druhou částí kontraktu je opce na dalších dvanáct vozidel, z toho šest kloubových a šest dvanáctimetrových. Dodávka nových trolejbusů pro Žilinu má být dokončena v průběhu příštího roku.

Nové vozy mají poskytovat vysoký komfort pro cestující i řidiče a mimo jiné budou vybaveny výkonnou klimatizací a přehledným informačním systémem. Nízkopodlažní trolejbusy Škoda umožňují cestujícím snadný nástup a výstup díky tzv. kneelingu, kdy se trolejbus v zastávce nakloní až k hraně chodníku.

Kloubové trolejbusy Škoda 27 Tr i 26 Tr využívají karoserie autobusů Solaris řady Urbino. První z této dvojice má celkovou délku 18.000 m šířku 2550 mm, výšku 3450 mm a je poháněn elektromotorem o výkonu 240 kW, zatímco dvounápravový model 26 Tr je při stejné šířce i výšce dlouhý 12.000 mm a je vybaven elektromotorem o výkonu 160 kW. Pro oba modely udává shodná maximální rychlost 65 km/h.

Pro Prešov bude vyrobeno celkem patnáct nových vozidel, z nichž bude deset kloubových trolejbusů typu 31Tr a pět trolejbusů 30Tr za více než 210 milionů korun. Součástí kontraktu je i opce na dodávku dalších deseti trolejbusů v klasickém i kloubovém provedení.

Všechna vozidla do Prešova mají být předána v průběhu prvního pololetí příštího roku a i zde mohou cestující a řidiči počítat s komfortním provedením interiéru, jehož součástí bude i výkonná klimatizace.

Škoda 30 Tr využívá karoserii autobusu SOR NB 12. Celková délka tohoto trolejbusu je 12.180 mm, šířka 2550 mm a výška 3400 mm. K pohonu slouží asynchronní trakční elektromotor o výkonu 160 kW, s nímž může tento model dosahovat rychlosti až 70 km/h.

Škoda 31 Tr využívá karoserii kloubového autobusu SOR NB 18. Celková délka tohoto vozidla je 18.750 mm, zatímco šířka a výška jsou stejné jako u modelu 30 Tr. K pohonu slouží asynchronní trakční elektromotor o výkonu 250 kW, s nímž může tento model dosahovat rychlosti 65 km/h.

Škoda Electric novou zakázkou rozšiřuje své úspěchy v oblasti trolejbusů na perspektivním slovenském trhu a navazuje na dřívější dodávky. Firma v loňském roce úspěšně zakončila dodávku flotily 120 trolejbusů pro Bratislavu, díky čemuž došlo ke kompletní obnově místního zastaralého vozového parku a vyrobila moderní trolejbusy také pro Banskou Bystrici.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)