Škoda Electric a trolejbusy pro Slovensko

 

Společnost Škoda Electric dodá na Slovensko desítky nových trolejbusů, získala zakázky pro Žilinu a Prešov.

Plzeňská firma Škoda Electric zvítězila v tendrech na dodávku nových plně nízkopodlažních vozidel, které budou spolufinancována z fondů Evropské unie. Pokud budou uplatněny opce, bude se jednat o celkově 52 trolejbusů za více než 700 milionů korun.

Petr Kasenčák, obchodní ředitel Škody Electric, k tomu uvedl, že kontrakt pro Žilinu je složen ze dvou částí. V první z nich bude vyrobeno dvanáct kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr a tři dvanáctimetrová vozidla typu Škoda 26 Tr za zhruba 225 milionů korun. Druhou částí kontraktu je opce na dalších dvanáct vozidel, z toho šest kloubových a šest dvanáctimetrových. Dodávka nových trolejbusů pro Žilinu má být dokončena v průběhu příštího roku.

Nové vozy mají poskytovat vysoký komfort pro cestující i řidiče a mimo jiné budou vybaveny výkonnou klimatizací a přehledným informačním systémem. Nízkopodlažní trolejbusy Škoda umožňují cestujícím snadný nástup a výstup díky tzv. kneelingu, kdy se trolejbus v zastávce nakloní až k hraně chodníku.

Kloubové trolejbusy Škoda 27 Tr i 26 Tr využívají karoserie autobusů Solaris řady Urbino. První z této dvojice má celkovou délku 18.000 m šířku 2550 mm, výšku 3450 mm a je poháněn elektromotorem o výkonu 240 kW, zatímco dvounápravový model 26 Tr je při stejné šířce i výšce dlouhý 12.000 mm a je vybaven elektromotorem o výkonu 160 kW. Pro oba modely udává shodná maximální rychlost 65 km/h.

Pro Prešov bude vyrobeno celkem patnáct nových vozidel, z nichž bude deset kloubových trolejbusů typu 31Tr a pět trolejbusů 30Tr za více než 210 milionů korun. Součástí kontraktu je i opce na dodávku dalších deseti trolejbusů v klasickém i kloubovém provedení.

Všechna vozidla do Prešova mají být předána v průběhu prvního pololetí příštího roku a i zde mohou cestující a řidiči počítat s komfortním provedením interiéru, jehož součástí bude i výkonná klimatizace.

Škoda 30 Tr využívá karoserii autobusu SOR NB 12. Celková délka tohoto trolejbusu je 12.180 mm, šířka 2550 mm a výška 3400 mm. K pohonu slouží asynchronní trakční elektromotor o výkonu 160 kW, s nímž může tento model dosahovat rychlosti až 70 km/h.

Škoda 31 Tr využívá karoserii kloubového autobusu SOR NB 18. Celková délka tohoto vozidla je 18.750 mm, zatímco šířka a výška jsou stejné jako u modelu 30 Tr. K pohonu slouží asynchronní trakční elektromotor o výkonu 250 kW, s nímž může tento model dosahovat rychlosti 65 km/h.

Škoda Electric a její současné trolejbusy

Škoda Electric novou zakázkou rozšiřuje své úspěchy v oblasti trolejbusů na perspektivním slovenském trhu a navazuje na dřívější dodávky. Firma v loňském roce úspěšně zakončila dodávku flotily 120 trolejbusů pro Bratislavu, díky čemuž došlo ke kompletní obnově místního zastaralého vozového parku a vyrobila moderní trolejbusy také pro Banskou Bystrici.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou

Británie nedávno oznámila, že do roku 2040 ze silnic…

Praha schválila změny územního plánu kvůli novým tramvajovým tratím Praha schválila změny územního plánu kvůli novým tramvajovým tratím

Hlavní město nechá zpracovat změny územního plánu, které…

 
Zdroj: Škoda Electric

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc? Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou…

 





 
Toto nejsou záběry z Need for Speed! Šílený jezdec takto rychle jel na běžné silnici

Toto nejsou záběry z Need for Speed! Šílený jezdec takto rychle jel na běžné silnici

Dnes 15:50

Tento řidič asi zapomněl, že už nehraje počítačovou hru, ale jede na skutečné silnici, kde je game over opravdu konečná.




Blesk.cz

Nemocný a smutný Karel Gott: Ruší vystoupení a omlouvá se fanouškům

Nemocný a smutný Karel Gott: Ruší vystoupení a…

Karel Gott (78) musí být opět pod dohledem přísného oka doktorů. Onemocněl totiž akutním zánětem průdušek a…

Léto se rozloučí předčasně. V srpnu i začátkem září bude jen 20 °C

Léto se rozloučí předčasně. V srpnu i začátkem září…

V následujících čtyřech týdnech budou teploty postupně klesat, zůstanou ale na dlouhodobém průměru. Také…

 

iSport.cz

United slaví další výhru 4:0. Formu Pogby a spol. odneslo Swansea

United slaví další výhru 4:0. Formu Pogby a spol.…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Šarapovová vyzradila, proč ji Serena nesnáší: Začalo to pláčem v šatně

Šarapovová vyzradila, proč ji Serena nesnáší: Začalo…

Jsou největšími tvářemi ženského tenisu ve třetím tisíciletí. Serena Williamsová a Maria Šarapovová. Zatímco…

 

Reflex.cz

Nejstarší uprchlici světa, které je 106 let, nedali azyl ve Švédsku. Má se vrátit do Afghánistánu

Nejstarší uprchlici světa, které je 106 let, nedali…

Na neobvyklý příklad v souvislosti s uprchlíky upozornila švédská média. V červnu byla v této skandinávské zemi…

Rusko staví most, kterým chce anektovaný Krym spojit s Ruskem. Bude mu to k něčemu?

Rusko staví most, kterým chce anektovaný Krym spojit…

Zhruba 5 tisíc dělníků pracuje již dva roky na stavbě mostu, který má spojovat poloostrov Kerč s Ruskem…