Škoda Electric Castellon: Trolejbus pro Španělsko
Společnost Škoda Electric má ve své nabídce několik modelových řad trolejbusů, z nichž k těm nejzajímavějším patří futuristicky působící vozidla, která jsou výsledkem spolupráce s polským výrobcem autobusů a tramvají Solaris a byla navržena pro španělské historické město a turistické letovisko Castellon.
Tyto trolejbusy zaujmou svým futuristickým designem, který je populární u vozidel městské hromadné dopravy nejen v západní Evropě, pro níž jsou primárně určeny. Čelo trolejbusu je podobné svým vzhledem tramvaji a zbytek vozidla je moderní verze klasické trolejbusové karosérie.
Dvounápravové nízkopodlažní trolejbusy s trojicí dveří pro nástup a výstup cestujících mají celkovou délku 12.000 mm, šířku 2550 mm a výšku 3450 mm. Prostor pro cestujících má celkovou kapacitu 85 osob, z nichž 23 může být sedících.
K pohonu trolejbusu s maximální rychlostí 65 km/h slouží elektromotor o výkonu 160 kW a Škoda Electric vozidla pro Castellon vybavila speciálním bateriemi pro nezávislý pojezd v místech, kde není elektrické vedení. Tyto baterie lze dobíjet i během jízdy, což zaručuje plynulost provozu na trakci i mimo ní.
Škoda Electric získala kontrakt na první šest trolejbusů Castellon v roce 2014, kdy byl konečným zákazníkem soukromý španělský regionální provozovatel trolejbusů a autobusů Autos Mediterraneo S.A. Finálním dodavatelem vozidel byla sice společnost Solaris, ale kompletní montáž se odehrávala ve výrobním závodě Škody v Plzni.
Trolejbusy z Plzně byly určené pro novou linku, spojující univerzitu a centrum města s přímořskou částí. Španělská provincie Castellon leží na středomořském pobřeží, přičemž v samotném hlavním městě této oblasti, Castellón de la Plana, žije na 170 tisíc obyvatel.