Společnost Škoda Electric dodá pětadvacet nových trolejbusů do lotyšského hlavního města.

Riga uplatnila již druhé zúčinění smlouvy na trolejbusy ze Škody Electric a celkem bude konce roku vozit tamější cestující padesát nejmodernějších trolejbusů. Škodovka uzavřela kontrakt na dodávku až 125 trolejbusů v červenci 2013.

Petr Kasenčák, vedoucí obchodního úseku divize Trolejbusy Škody Electric, uvedl, že v průběhu několika následujících let dodá plzeňská společnost do lotyšské metropole nízkopodlažní kloubové trolejbusy typu Škoda 27 Tr v celkové hodnotě až 2,6 mld. Kč.

Součástí smlouvy je navíc možnost uplatnění opce na dalších 38 trolejbusů. První trolejbusy byly do Rigy dodány v průběhu loňského roku a letos dochází k další objednávce.

V Rize jsou škodovácké trolejbusy oblíbené již několik desetiletí. První vozy byly do Rigy dodány už v roce 1955. Současná zakázka navazuje na 150 nízkopodlažních trolejbusů Škoda 24 Tr za zhruba 1,5 miliardy korun, které byly dodány v letech 2007-2009. Kromě trolejbusů jezdí v Rize také nízkopodlažní tramvaje ForCity Alfa.

Vozidla typu Škoda 27 Tr představují osmnáctimetrový plně nízkopodlažní čtyřdveřový kloubový trolejbus s celkovou kapacitou 167 cestujících, který je vyvinut a vyráběn ve spolupráci s polskou firmou Solaris.

První trolejbus Škoda 27 Tr Solaris byl vyroben v roce 2009. Škoda Electric dodává veškerou elektrovýzbroj a provádí celkovou montáž tohoto třínápravového vozu. Elektrická výzbroj je uložena v kontejneru na střeše vozidla.

Trolejbusy Škoda 27 Tr pro Rigu jsou vybaveny pomocným diesel-agregátem, umístěným v zadní části vozu a umožňujícím jízdu i v místech bez trolejového vedení. Asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace výrazně snižují energetickou náročnost na provoz vozidla a náklady na údržbu.

Součástí vybavení trolejbusů pro lotyšskou metropoli je rovněž klimatizace a moderní informační systém včetně zařízení pro zjišťování počtu cestujících.

Škoda Electric vyrobila 14.000. trolejbus

Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem trolejbusů a v loňském roce vyrobila rekordních téměř 300 vozidel. Aby došlo k pokrytí požadavků na všechny získané zakázky, vyrábí kolem 30 trolejbusů měsíčně.

Škodovka navíc investuje do vývoje nových produktů každoročně kolem 200 milionů Kč ročně. Jedná se o vozidla určená pro třetí tisíciletí - například o bateriový elektrobus Škoda Perun (Pure Electric RUNner) nebo hybridní autobus Škoda H12.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

Turci oznámili konec operace v Sýrii Turci oznámili konec operace v Sýrii

Turecko dokončilo svou vojenskou operaci na severu Sýrie,…

 
Zdroj: Škoda Electric
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…