Škoda Electric: Trolejbusy s bateriemi pro Hradec Králové
Do služeb dopravního podniku v Hradci Králové zamíří z plzeňské firmy celkem devět vozidel Škoda 30 Tr. Hodnota zakázky je zhruba 120 milionů korun.
Radek Kapr, obchodní ředitel společnosti Škoda Electric, k tomu uvedl, že nové trolejbusy mají být do Hradce Králové dodány během léta příštího roku a díky bateriím budou sloužit i v těch částech města, kde není zavedeno trolejové vedení.
První tři trolejbusy budou určeny pro provoz MHD na sídliště Plachta a zbývajících šest pro provoz MHD na Moravském předměstí.
Trolejbus Škoda 30 Tr je plně nízkopodlažní vozidlo s celkovou délkou 12.180 mm, šířkou 2550 mm, výškou 3400 mm a celkovou pohotovostní hmotností 10.800 kg, k jehož pohonu slouží elektromotor o výkonu 160 kW. Maximální rychlost vozidla s maximální kapacitou až 104 cestujících je 65 km/h.
Společnost Škoda Electric nabízí tyto trolejbusy ve verzích schopných jízdy mimo trolejové vedení vybavených vedle baterií i superkapacitory nebo pomocným diesel generátorem o výkonu do 100 kW.
Takzvané parciální trolejbusy, tedy ty s pomocným pohonem na trakční baterii, jsou na trhu v současné době žádaným zbožím. Škoda Electric svým zákazníkům dodala již více než šedesát takových vozidel. Ty tak vozí cestující například v Maďarsku, Španělsku, Itálii nebo Švédsku. V tuzemsku slouží třeba v Plzni, Českých Budějovicích či Zlíně.
Škoda Electric je úspěšná i na poli elektromobility. Na konci září podepsala kontrakt na dodávku jedenácti nových elektrobusů do Českých Budějovic. Od března letošního roku navíc slouží v systému hromadné dopravy hned deset vozidel stejného typu v severomoravském Třinci, v tomto případě elektrobusy provozuje společnost Arriva Morava. Jeden pilotní elektrobus dodala Škoda Electric letos také společnosti ARRIVA Nové Zámky na Slovensko.