Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enve: důkladný facelift Superbu

Ondřej Láník
Diskuze (51)
Pohledem na současný výrobní program domácí automobilky zjišťujeme, že nejstarší tvary nosí největší Superb. Možná i to byl důvod proč se do jeho omlazení pustili nejen v Mladé Boleslavi, ale i na Vysoké škole umělecko-průmyslové.

Autorská dvojice "design-brothers" Petr Novák a Ondřej Václavík včera v Národním technickém muzeu v Praze představila v rámci letošního Designbloku ´04 koncepční studii Škoda Enve. Během čtyř měsíců dostal Superb v nové dílně kdesi ve východních Čechách novou příď a záď. Některé vývojové fáze tvarování konceptu jsou také v naší fotogalerii. Škodovka neposkytla pouze automobil, ale také cenné rady z oddělení Škoda Design, ale i tak je výroba faceliftovaného Superbu v této podobě značně diskutabilní. Design Brothers nové tvary navrhovali také s ohledem na minimální náklady, takže změny se dotkly pouze přídě, zádě a zpětných zrcátek, což bude pravděpodobně také filozofie nejbližšího faceliftu Superbu z pera Thomase Ingenlatha. Tradiční a konzervativní maska chladiče zmizela, okřídlený šíp prodělal futuristickou proměnu.

Cílem autorů bylo vytvořit studii reálného vozu vyšší střední třídy na bázi modelu Škoda Superb a odlišit tento vůz od ostatních modelových řad firmy Škoda. Důraz byl kladen na rozpoznatelnost mezi ostatními automobily a čitelnost na větší vzdálenost, v horších viditelnostních podmínkách a svou roli hrálo také optické rozšíření karosérie.

K tomu přispívá nově zpracovaná záď s nižšími koncovými světlomety. Originální je podsvícení přepracovaného předního loga z mléčného plastu. Orámování přední masky je nahrazeno podélným otvorem pro vstup vzduchu, na jehož tvarování navazuje zpracování předních světlometů. Registrační značky jsou ukryty pod plastovými průhlednými kryty, což je ochrání před nenechavci a současně přispívá k nižšímu koeficientu odporu vzduchu.

Název Enve vznikl fonetickým přepsáním počátečních písmen z anglických slov New Vision (NV, čti enve).

Studii Škoda Enve si můžete v Národním technickém muzeu v Praze prohlédnout do 10. října 2004 (Út-Pá 9.00-17.00, So-Ne 10.00-18.00).

Ondřej Láník
Diskuze (51)