Škoda Fabia 1,9 TDI Elegance

Škoda Fabia 1,9 TDI Elegance

 
 
12.8. 2000

Škodu Fabii jsme již podrobně otestovali ve třech motorových variantách (, a ), proto se dnes zaměřím prakticky jen na popis vlastností motoru TDI ve spojení s Fabií. Přeplňovaný vznětový motor TDI je vybaven novou technologií vstřikování, který u VW...

Škodu Fabii jsme již podrobně otestovali ve třech motorových variantách ( 1,4/50 kW, 1,4 16V/74kW a 1,9 SDI), proto se dnes zaměřím prakticky jen na popis vlastností motoru TDI ve spojení s Fabií.

Přeplňovaný vznětový motor TDI je vybaven novou technologií vstřikování, který u VW nazvali "Pumpe-Düse" (v překladu "čerpadlo-tryska"). Pro majitele Fabie TDI je však hlavním efektem nového TDI motoru zvýšený výkon, točivý moment a stále pozoruhodně nízká spotřeba.

Naskýtá se otázka, zda je TDI-PD s výkonem 74 kW nástupcem úsporných motorů TDI s výkonem 66 kW nebo spíše 81 kW. Zde je odpověď poměrně jednoduchá. Motor TDI 74 kW svým výkonem a vitalitou jednoznačně odpovídá motoru TDI 81 kW. Rychle se vytáčí do vyšších otáček a je mimořádně pružný. Zrychlování i předjíždění je velmi pohodlné díky výtečnému zátahu, který je v dostatečné hodnotě k dispozici již od 1800 ot/min a nepolevuje až do 4000 ot/min. Určitým překvapením je však spotřeba. Ta se během testu pohybovala v průměru na velmi nízké hodnotě okolo 5,5 - 6 l/100 km, ale při živější jízdě například ve městě spotřeba vcelku rychle stoupá až na 8,5 l/100 km, což nebývalo například v Octavie s TDI 66 kW zvykem. Jak se tedy zdá je TDI 74 kW i nadále velmi úsporným motorem, ale přeci jen je nutné opatrněji pracovat s plynem. Charakteristika spotřeby je prostě více závislá na ovládání plynu, zvláště ve městě. Při jízdě mimo město a po dálnici se však spotřeba i při častém využívání výborného výkonu motoru dá udržet na špičkové úrovni okolo 6 l na 100 km.

Zvuk motoru je poměrně tvrdý (tvrdší než u TDI 66 kW v Octavii) a také jeho pronikání do interiéru je o něco zřetelnější než u Octávií s TDI motory. Přesto je úroveň hluku pronikajícího do interiéru od motoru na přijatelné úrovni. Zvláštností je syčení výfukových plynů u konce výfuku (jako by nebyl dostatečně dimenzován), které poměrně dobře slyší cestující na zadních sedadlech. Toto se projevuje v okamžiku, kdy je naplno stisknut plynový pedál a turbodmychadlo dopuje motor maximálním tlakem.

Výborné jízdní vlastnosti Fabie se nezdají být těžším motorem nijak ohroženy a také kotoučové brzdy na všech kolech plnily svou funkci během testu na jedničku.

Problémem Fabie TDI je však cena, která výrazně převyšuje cenu ostatních motorů a je dokonce o 10 tisíc dražší než "nejrychlejší" dvoulitrová verze s lepší sériovou výbavou. Ve verzi Comfort je cena 414 900, přičemž například šestnácitventilová čtrnáctistovka se stejným nejvyšším výkonem stojí o plných 35 tisíc méně. Popravdě řečeno však 1,4 16V na Fabii TDI v jízdních výkonech - především v pružnosti nemá. Nejvyšší rychlost (185 km/h) a zrychlení z klidu na 100 km/h (11,5 s) by mělo být stejné. Testovaná Fabia byla ve výbavě Elegance, což znamená další množství výbavy navíc (), ale cena již s několika prvky příplatkové výbavy překročila magickou půlmilionovou hranici. Ruku na srdce, za tuto cenu se přece kupují Octavie a to velmi dobře vybavené.

pylový mikrofiltr, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče, airbag spolujezdce, palubní počítač, imobilizer, centrální zamykání s dálk. ovládáním, el. okna vpředu i vzadu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, tónovaná skla, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce, příprava pro uchycení dvou dětských sedaček ISOFIX, dělená zadní sedadla, zvuková signalizace nevypnutých světel, signalizace otevřených dveří, varovné světlo v předních dveřích, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání víka palivové nádrže z místa řidiče, hliníková kola 14 palců, ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce ostřikovačů, odkládací síť pod krytem zavazadlového prostoru, odkládací kapsy ve výplních zadních dveří, výsuvná kapsa pod rádiem, vyhřívaná přední sedadla, el. vyhřívané trysky ostřikovače skla, klimatizace automatická s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce

základní + ABS + EDS/ASR (+21.900,-), rádio MS402 (+8.300,-), 4 reproduktory navíc (+1.300,-), metalíza (+7.500,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 414 900 Kč Cena v testované výbavě: 518 900 Kč

Základní výbava:pylový mikrofiltr, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče, airbag spolujezdce, palubní počítač, imobilizer, centrální zamykání s dálk. ovládáním, el. okna vpředu i vzadu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, tónovaná skla, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce, příprava pro uchycení dvou dětských sedaček ISOFIX, dělená zadní sedadla, zvuková signalizace nevypnutých světel, signalizace otevřených dveří, varovné světlo v předních dveřích, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání víka palivové nádrže z místa řidiče, hliníková kola 14 palců, ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce ostřikovačů, odkládací síť pod krytem zavazadlového prostoru, odkládací kapsy ve výplních zadních dveří, výsuvná kapsa pod rádiem, vyhřívaná přední sedadla, el. vyhřívané trysky ostřikovače skla, klimatizace automatická s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce

Výbava testovaného vozu:základní + ABS + EDS/ASR (+21.900,-), rádio MS402 (+8.300,-), 4 reproduktory navíc (+1.300,-), metalíza (+7.500,-)

Maláčovou Zeman jmenuje 30. července, oznámil Hrad Maláčovou Zeman jmenuje 30. července, oznámil Hrad

Prezident Miloš Zeman jmenuje Janou Maláčovou (ČSSD)…

Marchionne skončil kvůli zdraví v čele Fiatu. Nahradí ho Manley z Jeepu Marchionne skončil kvůli zdraví v čele Fiatu. Nahradí ho Manley z Jeepu

Generální ředitel automobilky Fiat Chrysler Automobiles…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1800 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / 1016
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1232 / 435
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3960
b) šířka (mm): 1646
c) výška (mm): 1451
d) rozvor (mm): 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1419
f) rozchod vzadu (mm): 1408
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

 






 
12 největších skandálů, které zahýbaly automobilovým světem

12 největších skandálů, které zahýbaly automobilovým světem

Včera

Jako ve všech odvětvích, i v automobilovém se občas objeví nějaký skandál, který zamává výsledky značky a někdy ji i celou potopí.




Blesk.cz

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“, autoři chystají turné

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“,…

Karikaturu amerického prezidenta Donalda Trumpa v podobě balonu znázorňujícího šéfa Bílého domu jako mimino v…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Mr. 1000! Baseballista Navrátil dosáhl na tisíc odpalů, další načal homerunem

Mr. 1000! Baseballista Navrátil dosáhl na tisíc…

Za svůj první homerun musel poručit rundu fernetů. Druhou tisícovku úspěšných odpalů oslavil baseballista Aleš…

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta začaly ligu úspěšně, Zlín otočil s Boleslaví z 0:2

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta začaly ligu úspěšně, Zlín…

První kolo fotbalové Fortuna ligy má za sebou pět zápasů. V páteční předehrávce zvítězila mistrovská Plzeň na…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…