Škoda Fabia 1,9 TDI Elegance

Škoda Fabia 1,9 TDI Elegance

 
 

Škodu Fabii jsme již podrobně otestovali ve třech motorových variantách (, a ), proto se dnes zaměřím prakticky jen na popis vlastností motoru TDI ve spojení s Fabií. Přeplňovaný vznětový motor TDI je vybaven novou technologií vstřikování, který u VW...

Škodu Fabii jsme již podrobně otestovali ve třech motorových variantách ( 1,4/50 kW, 1,4 16V/74kW a 1,9 SDI), proto se dnes zaměřím prakticky jen na popis vlastností motoru TDI ve spojení s Fabií.

Přeplňovaný vznětový motor TDI je vybaven novou technologií vstřikování, který u VW nazvali "Pumpe-Düse" (v překladu "čerpadlo-tryska"). Pro majitele Fabie TDI je však hlavním efektem nového TDI motoru zvýšený výkon, točivý moment a stále pozoruhodně nízká spotřeba.

Naskýtá se otázka, zda je TDI-PD s výkonem 74 kW nástupcem úsporných motorů TDI s výkonem 66 kW nebo spíše 81 kW. Zde je odpověď poměrně jednoduchá. Motor TDI 74 kW svým výkonem a vitalitou jednoznačně odpovídá motoru TDI 81 kW. Rychle se vytáčí do vyšších otáček a je mimořádně pružný. Zrychlování i předjíždění je velmi pohodlné díky výtečnému zátahu, který je v dostatečné hodnotě k dispozici již od 1800 ot/min a nepolevuje až do 4000 ot/min. Určitým překvapením je však spotřeba. Ta se během testu pohybovala v průměru na velmi nízké hodnotě okolo 5,5 - 6 l/100 km, ale při živější jízdě například ve městě spotřeba vcelku rychle stoupá až na 8,5 l/100 km, což nebývalo například v Octavie s TDI 66 kW zvykem. Jak se tedy zdá je TDI 74 kW i nadále velmi úsporným motorem, ale přeci jen je nutné opatrněji pracovat s plynem. Charakteristika spotřeby je prostě více závislá na ovládání plynu, zvláště ve městě. Při jízdě mimo město a po dálnici se však spotřeba i při častém využívání výborného výkonu motoru dá udržet na špičkové úrovni okolo 6 l na 100 km.

Zvuk motoru je poměrně tvrdý (tvrdší než u TDI 66 kW v Octavii) a také jeho pronikání do interiéru je o něco zřetelnější než u Octávií s TDI motory. Přesto je úroveň hluku pronikajícího do interiéru od motoru na přijatelné úrovni. Zvláštností je syčení výfukových plynů u konce výfuku (jako by nebyl dostatečně dimenzován), které poměrně dobře slyší cestující na zadních sedadlech. Toto se projevuje v okamžiku, kdy je naplno stisknut plynový pedál a turbodmychadlo dopuje motor maximálním tlakem.

Výborné jízdní vlastnosti Fabie se nezdají být těžším motorem nijak ohroženy a také kotoučové brzdy na všech kolech plnily svou funkci během testu na jedničku.

Problémem Fabie TDI je však cena, která výrazně převyšuje cenu ostatních motorů a je dokonce o 10 tisíc dražší než "nejrychlejší" dvoulitrová verze s lepší sériovou výbavou. Ve verzi Comfort je cena 414 900, přičemž například šestnácitventilová čtrnáctistovka se stejným nejvyšším výkonem stojí o plných 35 tisíc méně. Popravdě řečeno však 1,4 16V na Fabii TDI v jízdních výkonech - především v pružnosti nemá. Nejvyšší rychlost (185 km/h) a zrychlení z klidu na 100 km/h (11,5 s) by mělo být stejné. Testovaná Fabia byla ve výbavě Elegance, což znamená další množství výbavy navíc (), ale cena již s několika prvky příplatkové výbavy překročila magickou půlmilionovou hranici. Ruku na srdce, za tuto cenu se přece kupují Octavie a to velmi dobře vybavené.

pylový mikrofiltr, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče, airbag spolujezdce, palubní počítač, imobilizer, centrální zamykání s dálk. ovládáním, el. okna vpředu i vzadu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, tónovaná skla, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce, příprava pro uchycení dvou dětských sedaček ISOFIX, dělená zadní sedadla, zvuková signalizace nevypnutých světel, signalizace otevřených dveří, varovné světlo v předních dveřích, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání víka palivové nádrže z místa řidiče, hliníková kola 14 palců, ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce ostřikovačů, odkládací síť pod krytem zavazadlového prostoru, odkládací kapsy ve výplních zadních dveří, výsuvná kapsa pod rádiem, vyhřívaná přední sedadla, el. vyhřívané trysky ostřikovače skla, klimatizace automatická s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce

základní + ABS + EDS/ASR (+21.900,-), rádio MS402 (+8.300,-), 4 reproduktory navíc (+1.300,-), metalíza (+7.500,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 414 900 Kč Cena v testované výbavě: 518 900 Kč

Základní výbava:pylový mikrofiltr, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče, airbag spolujezdce, palubní počítač, imobilizer, centrální zamykání s dálk. ovládáním, el. okna vpředu i vzadu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, zpětná zrcátka v barvě vozu, tónovaná skla, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce, příprava pro uchycení dvou dětských sedaček ISOFIX, dělená zadní sedadla, zvuková signalizace nevypnutých světel, signalizace otevřených dveří, varovné světlo v předních dveřích, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání víka palivové nádrže z místa řidiče, hliníková kola 14 palců, ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce ostřikovačů, odkládací síť pod krytem zavazadlového prostoru, odkládací kapsy ve výplních zadních dveří, výsuvná kapsa pod rádiem, vyhřívaná přední sedadla, el. vyhřívané trysky ostřikovače skla, klimatizace automatická s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce

Výbava testovaného vozu:základní + ABS + EDS/ASR (+21.900,-), rádio MS402 (+8.300,-), 4 reproduktory navíc (+1.300,-), metalíza (+7.500,-)

Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1800 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / 1016
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1232 / 435
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3960
b) šířka (mm): 1646
c) výška (mm): 1451
d) rozvor (mm): 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1419
f) rozchod vzadu (mm): 1408
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Brisk RS 01 WRC: Neslavný osud pětisetkoňové fabie. Proč nikdy pořádně nejela? Brisk RS 01 WRC: Neslavný osud pětisetkoňové fabie. Proč nikdy pořádně nejela?

Před bezmála deseti lety se zrodilo soutěžní kupé na…

Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl? Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl?

Sami všichni dobře víte, co dělat, když ve zpětném…

 



 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Včera

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky, popsala svědkyně

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky,…

Křik, nadávky, zběsilá jízda po sídlišti, lidé uskakují a řinčí plech nabouraných aut. To vše předcházelo…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Petržela: Nikam bychom nedošli, kdybych si hrál na skromného blbečka

Petržela: Nikam bychom nedošli, kdybych si hrál na…

Splnil, co na začátku sezony až nezvykle sebevědomě slíbil. Vzpomínáte? Do začátku druholigové sezony scházelo…

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…